“တံတားဦးက ကြမ္းႏုဝါ၊ ငျမာက ေဆး၊ ကြမ္းသီးေတာင္ငူႏွင့္ ကုိင္းထံုးျဖဴ ျပည္ရွား၊ သာဝါးလုိ႔ေထြး….”
ေက်ာင္းေနစဥ္က ျမန္မာစကားေျပမွာ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ စာသားေလးကုိ မွန္းဆစဥ္းစား ရြတ္ဆုိလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရွးေခတ္ ျမန္မာဘုရင္မ်ားလက္ထက္က
ကြမ္းၾကိဳက္သူေတြအေၾကာင္း ေရးစပ္ဖဲြ႔ဆုိခဲ့ၾကသည္။ ထုိကဗ်ာစာသားေလး ေတြထဲမွာ ကြမ္းႀကိဳက္တတ္သည့္ အေလ့အထေနာက္ကြယ္မွ လူေနမႈအဆင့္ႏွင့္ ဂုဏ္ျဒပ္ကြာျခားမႈ ပံုရိပ္ေတြ ထင္ဟပ္ ေပၚလြင္ေန၏။
အထက္ပါ ကဗ်ာတုိေလးမွာ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္၊ ၾသဇာအရွိန္အဝါႀကီးသူ၊ သူေ႒းသူႂကြယ္ အသုိင္းအဝုိင္းမွ ကြမ္းႀကိဳက္သူ ေတြအေၾကာင္း အမႊမ္းတင္ေရးဖဲြ႔ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အထက္တန္းလႊာ အဆင့္ျမင့္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ ဘာမဆုိ ေကာင္းေပ့ဆုိသည့္ အညြန္႔အဖူးေလးမ်ားကုိ ဆြတ္ယူစားသံုးတတ္သည့္ သေဘာသဘာဝကုိ သရုပ္ေဖာ္ထား ၏။
ထုိအခ်ိန္က တံတားဦးအရပ္မွထြက္ေသာ ကြမ္းရြက္မွာ အထူးထင္ရွား နာမည္ႀကီးပံုရပါသည္။ (ယခုအခ်ိန္မွာ မည္သုိ႔ရွိ သည္ကုိေတာ့ ေရႊမန္းသားမဟုတ္ေသာ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ အတိအက် ေဖာ္ျပရန္ မလြယ္ကူပါ) တဖန္ ငျမာအရပ္မွ ထြက္ ေသာ ေဆးရြက္ႀကီး၊ စစ္ကုိင္းအရပ္မွ ထံုး၊ ျပည္အရပ္မွ ရွားေစး တုိ႔မွာလည္း ကြမ္းသမားေတြ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေျပာစမွတ္ တြင္သည္။ ‘ကြမ္းသီးႀကိဳက္ ေတာင္ငူပုိ႔’ ဆုိသည့္ စကားကုိေတာ့ ကြမ္းႀကိဳက္သူေတြ သာမက လူႀကီးလူငယ္ အရြယ္သံုး ပါး က်ား/မ မေရြး ေန႔စဥ္လုိလုိ သံုးႏႈန္းေျပာဆုိေနက် ေန႔စဥ္သံုးစကားပင္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
အထက္လႊာ အဝန္းအဝုိင္းမွာသာမက ေက်းရြာဇနပုဒ္မွာေနထုိင္ေသာ ေတာင္ယာလယ္လုပ္ ထင္းခုတ္ ငါးရွာ အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူ ဆင္းရဲသား ေတာသူေတာင္သားေတြထဲမွာလည္း ကြမ္းကုိ စဲြမက္ခံုမင္သူေတြ မနည္းမေနာ ရွိပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သူတုိ႔အေနျဖင့္ ဆင္းရဲနံုခ်ာေသာ ဘဝအေျခအေနအရ ေငြေၾကးဓန ခ်ဳိ႕တဲ့ႏြမ္းပါးလွေသာေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ဝါသနာကုိ သူ႔ထက္ငါ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ အရသာခံႏုိင္ခြင့္ မရရွိၾကပါ။ မိမိတုိ႔ လက္လွမ္းတမီ အလြယ္တကူရတတ္သမွ် ေသာ ပစၥည္းေလးမ်ားျဖင့္သာ ကြမ္းတယာကုိ အာေပါက္မတတ္ (ငံု၊ ဝါး၊ ေထြး) ကာ စိတ္အာေသာေျဖ ေနရေၾကာင္း ေဖာ္ျပစပ္ဆုိထားသည့္ ကဗ်ာတုိေလး တပုဒ္လည္း ရွိပါ ေသးသည္။
“ကြမ္းရြက္ရယ္ညႇာေႂကြ၊ ေရစိမ္တဲ့ေဆး ……အာေပါက္လုိ႔ေထြး”
အလယ္မွာ အစက္ခ်ထားေသာေနရာရွိ စာသားမ်ားကုိ က်ေနာ္မမွတ္မိေတာ့သျဖင့္ ခ်န္ထားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မွတ္မိ သူတုိ႔ ျဖည့္စြက္ေပးႏုိင္မည္ဆုိပါက ပုိ၍ ရသေပၚလြင္စြာ ခံစားႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။
မည္သုိ႔ဆုိေစ ကြမ္းစားျခင္းဓေလ့မွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ အစဥ္အဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းလာခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ရုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္သည္မွာ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ရွိလိမ့္မည္မထင္။
ကြမ္းစားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားေခတ္က ဘုရင္တပါးလက္ထက္မွာ နန္းတြင္းရွိကြမ္းစားသူမ်ား ကြမ္းယာ ၿပီးပုိေသာထုံးကုိ နန္းေတာ္တုိင္သုတ္မိၾကရာ ဘုရင္မင္းျမတ္က ‘နန္းေတာ္တုိင္ကုိ ထုံးမသုတ္ၾကရန္၊ သုတ္ေသာသူ မိပါက လက္ျဖတ္ခံရမည္’ ဟု အမိန႔္ေတာ္ထုတ္ျပီးေနာက္ မင္းညီမင္းသားအစံုအလင္ေရွ႕ေမွာက္ ဘုရင္ကုိယ္တုိင္သုတ္မိ သျဖင့္ ဘုရင္လက္ကုိျဖတ္ရေသာ သာဓက တခုဖတ္ခဲ့ဖူးပါသည္။
တခ်ဳိ႕အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ ရပ္ရြာဓေလ့ တရားစီရင္ဆံုးျဖတ္ရာမွာ အမႈၿပီးျပတ္ခ်ိန္ အမႈသည္ႏွစ္ဘက္စလံုးက တရားဆံုး ျဖတ္သူ လူႀကီးမ်ားကုိ ကြမ္းဖုိးလက္ဘက္ဖုိး ေပးရသည့္ ထံုးစံရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရပါသည္။ (ဤေနရာတြင္ တေခတ္တ ခါက ေရပန္းစား ထြန္းကားခဲ့ဖူးသေသာ ‘ကြမ္းအစ္တည္’ ယဥ္ေက်းမႈကို မဆုိလုိေၾကာင္းလည္း သိသာေစလုိပါသည္။
ကြမ္းစားယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း ဤေရြ႕ဤမွ် နိဒါန္းခ်ီ ေရးသားေဖာ္ျပေနျခင္းမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုေတာ့ ရွိပါသည္။ ဤ သည္က ကၽြန္ေတာ္ ကြမ္းအလြန္ႀကိဳက္သည္။ ႀကိဳက္သည္ဆုိသည္ထက္ ပုိ၍ပင္ စဲြလမ္းပါသည္။ ကြမ္းကုိ ေန႔စဥ္နီးပါး မျပတ္ဝါးလာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ တုိင္ခဲ့ပါၿပီ။
ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အိမ္မွာ အေဖ့ကြမ္းအစ္ရွိသည္။ အေဖလည္း ကြမ္းႀကိဳက္သူျဖစ္သည္။ ကြမ္းခ်ဳိးကပ္ေနေသာ အေဖ့သြားေတြက ႏွစ္ေပါင္းၾကာရွည္ ကြမ္းဝါးခဲ့ေၾကာင္း သက္ေသထူေန၏။ သုိ႔ေသာ္ အေဖက လူတမ်ဳိး။ တႏွစ္မွာ ရာ သီဥတုေဖာက္ျပန္သျဖင့္ ကြမ္းရြက္ရွားပါးကာ ေစ်းႏႈန္းအတက္ၾကမ္းသြား၏။ ဒါကုိ ဘဝင္မက်ေသာ အေဖက ကြမ္းျဖတ္ ဖုိ႔ ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္သည္။ ထုိေန႔မွစ၍ ကြမ္းအစ္ကုိ သူလွည့္မၾကည့္ေတာ့။ ကြမ္းအစ္ကေလး ေျခာက္ ကပ္သြားသလုိ အေဖဝါးၿပီးသား ကြမ္းဖတ္ကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ရယူတတ္ေသာ က်ေနာ္ ခမ်ာလည္း ငတ္ေၾကာဆုိက္သြားရ ေတာ့၏။
အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝမွာ တခါတရံ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္အတူ ကြမ္းဝါးျဖစ္ပါသည္။ ေဆးထည့္ မစားတတ္ ေသးပါ။ ေျပာရလွ်င္ တပ္ထဲေရာက္မွ ေဆးထည့္စားတတ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အမူးအေမာ္ ဒဏ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံစားကာ ေလ့ က်င့္ယူခဲ့ရပါသည္။ မေလ့က်င့္လုိ႔ကလည္း မျဖစ္၊ ကြမ္းသမား အမ်ားစုမွာ ေဆးထည့္စားသူေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ ေဆး ထည့္စားသည္ဆုိေသာ္လည္း က်ေနာ္ စားေနက်ပံုစံမွာ ‘ဗမာေဆးပါးပါး ႏြယ္ခ်ဳိ’ ျဖစ္၏။ သုိ႔ႏွင့္တုိင္ တခါတေလ ကုိယ္ ဝယ္ေနက်မဟုတ္သည့္ ဆုိင္မ်ားတြင္ လဲြမွားတတ္ေသးသည္။ ကုိယ္က ေဆးပါးပါးဟု ေျပာလုိက္သည္ကုိ ဆုိင္ရွင္က ေဆးမ်ားမ်ားဟု အမွတ္မွားကာ ထည့္လုိက္သည့္အတြက္ နီးစပ္ရာ အမွီတခုမွာ ေခါင္းထုိးဂၽြမ္းစုိက္ရသူက က်ေနာ္။
ေနာက္ပုိင္းေတာ့ အထာနပ္သြားသည္။ မသကၤာသည့္ ကြမ္းယာတုိင္းကုိ မဝါးမီဖြင့္ၾကည့္ၿပီးမွ စိတ္ခ်လက္ခ် ဝါးျဖစ္ ေတာ့သည္။
နံနက္ခင္းတုိင္း အိပ္ယာထ မ်က္ႏွာသစ္သြားတုိက္ခ်ိန္မွာ ကြမ္းကုိစိတ္နာမိသေလာက္ မ်က္ႏွာသုတ္ၿပီးတာႏွင့္ ခံတြင္း ခ်ဥ္လာသည္။
ပါးစပ္ထဲမွာ ကြမ္းယာေလးတျမံဳ႕ျမံဳ႕ဝါး၊ ကြမ္းတံေတြး ပလုပ္ပေလာင္းငံုထားရင္း အေတြးပြားရတာ စ်ာန္ဝင္၏။ အလုပ္ လုပ္ရတာ အာရံုၿငိမ္၏။ ထုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ တစံုတဦးစကားလာေျပာမည္ကုိ အင္မတန္ စုိးရိမ္မိေလသည္။
က်ေနာ့္အက်ႌတုိင္းမွာ ကြမ္းတံေတြးစြန္းရာ အမွတ္တံဆိပ္ေတြရွိသည္။ အိမ္သူေဒဝီ မေဟသီက က်ေနာ့္ကုိ အျဖဴေရာင္ ဝတ္ဆင္ခြင့္ ဘယ္ေတာ့မွမျပဳပါ။ အသားမဲမဲ အေရာင္မဲြအဝတ္အစားႏွင့္ဆုိေတာ့ ကြမ္းသမား က်ေနာ့္ဘဝ ဘယ္မွာ အေရာင္ေတာက္ႏုိင္ပါေတာ့မလဲ။
သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ အဆက္အသြယ္မရတာၾကာလွပါၿပီ။ အခြင့္သင့္၍ တခ်ဳိ႕တေလႏွင့္ အြန္လုိင္းမွာ ဆံုေတြ႔ သည့္အခါ တုိင္း အရင္ဆံုးအေမးခံရတာက ‘ကြမ္းေတြ ဝါးေနတုန္းပဲလား’ တဲ့။
ဝါသနာတူခ်င္း သတင္းေလြ႔ေလြ႔ ေပါင္းဖက္ေတြ႔ ဆုိသလုိ အေဝးေရာက္ ဆရာၾကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း ေျမးကေလး ေတြႏွင့္ ၾကံဳရတတ္ပါသည္။ ဆရာႀကီးမႈိင္းဓာတ္ပံုထဲမွ ကြမ္းအစ္ႀကီးကုိ မ်က္စိထဲကမထြက္သျဖင့္ ကြမ္းႀကိဳက္သူေတြကုိ ဆရာႀကီးေျမးေတြအျဖစ္ တင္စားလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔တေတြလည္း အမိေျမမွ ကြမ္းယာဆုိင္ေလးေတြကုိ တမ္း တမ္းတတ ေျပာဆုိၾကသည္။
ကြမ္းမႀကိဳက္သူေတြက ကြမ္းဝါးျခင္းဟာ ဂ်ဲန္တဲလ္မင္း မဆန္၊ လူမဝင္ဆန္႔ေသာ လုပ္ရပ္အျဖစ္ သေဘာထားကာ ႏွာ ေခါင္း႐ႈံ႕ခ်င္ၾကေသာ္လည္း ကြမ္းသမားေတြအဖုိ႔မူ ဟန္က်ပန္က် လူေနမႈစတုိင္ထက္ မိမိဝါသနာအတုိင္း ကြမ္းယာေလး ျမံဳ႕ကာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလး ေနရတာကုိ ပုိ၍ ႏွစ္သက္ခံုမင္ေပလိမ့္မည္။
ျမန္မာျပည္မွာ ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္စီမံခ်က္ေတြ ဘယ္ေလာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဖာ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္သန္႔ရွင္း လွပေရး စည္း ကမ္းခ်က္ေတြ ဘယ္လုိပင္ ထုတ္ထုတ္ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတုိ႔၏ ကြမ္းစားျခင္းဓေလ့ အလြယ္တကူ ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားဦးမွာ မဟုတ္ေပ။
က်ေနာ္ တခုေျပာလုိသည္မွာ မိမိလြတ္လပ္ခြင့္သည္ အျခားသူအတြက္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစရန္ ကုိယ္စီ ကုိယ္စီ စည္းကမ္းေလးေတြထားကာ မိမိတုိ႔၏ကြမ္းတံေတြးကုိ လမ္းေဘးအမႈိက္ပံုးထဲသုိ႔ စနစ္တက် စြန္႔ပစ္ၾကပါရန္ ကြမ္းႀကိဳက္တတ္သူခ်င္း ကုိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ျဖင့္ လက္တုိ႔အသိေပး တုိက္တြန္းခ်င္ပါသည္။
ေနမင္းသူ
၂၂ - ၉ -၂၀၁၂
No comments:
Post a Comment