Thursday, October 4, 2012

သတင္းေထာက္နဲ႔ ေစတနာ၊ သတင္းေထာက္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ (ကိုညိဳ)

“ခင္ဗ်ား သတင္းေထာက္ေဆာင္းပါးကလည္း တပုဒ္နဲ႔တပုဒ္ ေစာင့္ဖတ္ရတာ ဘုရားတဆူ၊ တဆူပြင့္ေလာက္တယ္” လို႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္တေယာက္က ေကာင္းကင္မဂၢဇင္းက ေဖာ္ျပေနက်၊ က်ေနာ္ေရဒီယိုသတင္းေထာက္လို႔ နာမည္ေပး ထားတဲ့ အခန္းဆက္ေရးေနတဲ့ က်ေနာ့္ စာမူအရမ္းၾကာလြန္းလို႔ ေ၀ဖန္တယ္။ က်ေနာ္ကလည္း
သတင္းေထာက္သာျဖစ္ တယ္၊ စာေရးအင္မတန္ပ်င္းတဲ့ ခတ္ညံ့ညံ့ သတင္းေထာက္။ စာဖတ္ရတာမပ်င္းေပမဲ့ စာေရးပ်င္းလို႔ သူ႔အခ်ိန္အခါ၊ ရာ သီဂြင္နဲ႔ အညီေရးရမဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးေတြ၊ ဟိုစဥ္းစား၊ ဒီစဥ္းစားအခ်ိန္ေတြဆဲြၿပီး ဘာတပုဒ္မွျဖစ္မလာတာေတြ အမ်ား ႀကီး။ သတင္းေဆာင္းပါးဟာ၊ သင့္ေတာ္တဲ့ အခ်ိန္အခါက်တဲ့အခါမ်ဳိးေရးမွ တန္ဘိုးပိုရိွတယ္။ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြက၊ လက္ရိွ ကာလနဲ႔ေရာ၊ အခ်ိန္အခါေရာ၊ တိုက္ဆိုင္မႈေတြရိွေပမဲ့၊ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့အခ်က္အလက္ရဘို႔၊ ျပည့္စံုဘို႔ဆုိတဲ့ ေစတနာ လြန္ၿပီး ေရးသင့္ေရးထိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မေရးမိရင္ အလကားပဲ။ ကိုယ္က ျပည့္စံုေအာင္ေရးဖို႔ အင္တာဗ်ဴးေတြ၊ အခ်က္ အလက္ေတြရွာေနတုန္း၊ သူမ်ားက ရတဲ့အခ်က္အလက္နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ေရးသြားလို႔ ကိုယ္ကေနာက္ေကာက္က်ၿပီး မေရး ျဖစ္ခဲ့တာေတြက အမ်ားႀကီး။ ဒါေၾကာင့္ သတင္းသမားဟာ အခ်ိန္အခါကို လက္ဦးမႈယူေရးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲ။

ကိုယ့္ဖာသာမွတ္စုထုတ္ၿပီးသုေသသန၊ လုပ္ထားသင့္တာ၊ စုေဆာင္းရွာေဖြသင့္တာ၊ အခ်က္အလက္ေတြကို စာဖတ္ရင္း နဲ႔ ေကာက္ျခစ္မွတ္သားတတ္တဲ့ အက်င့္ရိွေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ အရင္က အိႏိၵယမွာေနခဲ့စဥ္ အႏွစ္ (၂၀) အတြင္း (၁၀) ႏွစ္ကႏိုင္ငံေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ (Activist) အေနနဲ႔ၿပီးေတာ႔ (၁၀) ႏွစ္က RFA သတင္းေထာက္အျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့တာ ပါ။

အဲဒီတုန္းက ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔၊ မွတ္သားမိတာေတြ၊ လက္လွမ္းမီသေလာက္ အေသးစားသုေသသန လုပ္ခဲ့ တာေလးေတြက အလကားေတာ့မျဖစ္ဘူး။ ဒီလိုအခ်က္အလက္ေတြက စာေရးေနရင္း တိုက္ဆိုင္ရင္ ဦးေႏွာက္ မယ္မိုရီ ထဲလာ ခလုတ္တိုက္တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ေရးေနဘို႔က အဓိကက်လာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားစုဟာ စာကိုလက္နဲ႔ ေရးတာထက္ ပါးစပ္ကေျပာတာ ပိုသန္ေနတတ္တယ္။ က်ေနာ္က ေရဒီယိုသတင္းနဲ႔ ေဆာင္းပါးေလာက္ပဲ ေရးေနက်ဆို ေတာ့၊ ပံုႏွိပ္မီဒီယာအတြက္ စာကိုေရးဘို႔ တြန္႔ေနတယ္။ မၾကာခန စိတ္ကူးေလးရလာရင္.. ေကာင္းကင္မဂၢဇင္းရဲ႕ အယ္ ဒီတာ ပန္းခ်ီ ထိန္လင္းကို ပါးစပ္နဲ႔ေရးေရးျပလြန္းလို႔ “လက္ကပဲခ်ေရးလိုက္စမ္းပါ၊ ခင္ဗ်ားအခုေျပာေနတာေတြ၊ အခုခ်က္ ခ်င္းေကာက္ေရးလိုက္” လို႔ ခနခန တိုက္တြန္းတယ္။ က်ေနာ့္မွာလည္း အဆံုးမသပ္ႏိုင္တဲ့ တ၀က္တပ်က္နဲ႔ စာေတြက အမ်ားႀကီး။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ ႏွစ္ ေက်ာ္ကတည္းက ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံမွာ အေျခခ်လာခဲ့တဲ့ေနာက္ပိုင္း၊ အရင္လို၊ စာေရးတဲ့၊ သတင္းေရးတဲ့ အလုပ္နဲ႔ ရတဲ့၀င္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္တာ မဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မိသားစုရပ္တည္ေရးနဲ႔ ၀မ္းေရးအတြက္ ေပးလိုက္ရတယ္။ ကိုယ္၀ါသနာပါတဲ့အလုပ္နဲ႔ ဘယ္လိုမွမဆက္စပ္တဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတယ္။ စာေရးဘို႔အခ်ိန္ကို လုေနရေတာ့တယ္။ ေရဒီယိုအတြက္ အပတ္စဥ္ေဆာင္းပါးအျပင္၊ တပတ္ကိုေဆာင္းပါးတပုဒ္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ေရးရမယ္ လို႔ ခ်ထားတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို စာေရးပ်င္းတဲ့စိတ္က တခါတခါ မင္းမူေနရာ၀င္ယူေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္ပေရာက္ ဘ၀တူေတြ ဘာေၾကာင့္ ပါးစပ္နဲ႔စာေရးတာ ပိုသန္သလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္လာတယ္။
…………………….

တေလာက ကိုမိုးသီး တို႔ အေမရိကားအဖဲြ႔ေတြ ျပည္ေတာ္ျပန္ေတာ့အထဲက ၀မ္းသာစြာနဲ႔ႀကိဳဆိုသူ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ အေဟာင္းေတြ ရိွသလို၊ မႀကိဳဆိုႏိုင္တဲ့ ရဲေဘာ္ေဟာင္းေတြလည္း ရိွတယ္။ ကိုမိုးသီး တို႔ ျပည္ေတာ္ျပန္သတင္းကို၊ စိတ္ သေဘာထား ရိုးရိုးရွင္းရွင္းနဲ႔ ေမးျမန္းေရးၾကတာရိွသလို၊ စိတ္အခံမေကာင္းဘဲ (ငါေတာ့ ဒီတခ်က္ေတာ့ ကစ္လိုက္အံုးမွ၊ ထဲ့လိုက္အံုးမွ ဆိုၿပီး) ႏွိပ္္ကြပ္လိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ေရးၾကတဲ့စာေတြ၊ အင္တာဗ်ဴးေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြဖတ္ရတယ္။ သတင္း ေဆာင္းပါး ျဖစ္ျဖစ္၊ အင္တာဗ်ဴး ျဖစ္ျဖစ္၊ စာတပုဒ္ကိုေသခ်ာဖတ္ရင္ စာေရးသူရဲ႕စိတ္ေစတနာနဲ႔ စိတ္အခံကို ခန္႔မွန္းလို႔ ရပါတယ္။ မိမိရဲ႕တည္းျဖတ္မႈ၊ အသားေပးေဖာ္ျပလိုတဲ့အခ်က္၊ ခတ္မွိန္မွိန္ျဖစ္လိုတဲ့ အခ်က္ေတြအားလံုးဟာ မိမိရဲ႕ စိတ္ ေပၚ အေျခခံေနလို႔ပါ။ ကိုယ့္အခံစိတ္က ေစတနာပါရင္ စာကဖတ္ေကာင္းတယ္၊ ေစတနာမဲ့ရင္ ဖတ္မေကာင္းဘူး။ နား ေထာင္မေကာင္းဘူး၊ ၾကည့္မေကာင္းဘူး။ အေရးႀကီးတာ ကိုယ္ကစိတ္အခံေကာင္းေလးနဲ႔ ေစတနာထည့္ေရးဘို႔ပဲ။
ေစတနာမပါရင္ တဘက္သားကိုေစာ္ကားသလိုလည္း ျဖစ္တယ္။

တခါတုန္းက ျပည္သူက ခ်စ္ခင္ေလးစားတဲ့ ျပည္ပမွာ ေနထိုင္တဲ့ အႏုပညာသမားတေယာက္ကို အင္တာဗ်ဴးတဲ့ ႐ုပ္သံ လႊင့္တခုၾကည့္ရတယ္။ အဲဒီအႏုပညာသမားဟာ တခ်ိန္က ဗမာျပည္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္နာမည္ႀကီးခဲ့တယ္။ ျပည္သူ ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာသမားပါ။ အဲဒီ အႏုပညာရွင္က စကားေျပာရင္ (ဗမာျပည္နဲ႔ ႏွစ္အၾကာခ်ည္း ခဲြေနရလို႔ထင္တယ္) စကားလံုးေရြးခ်ယ္ေျပာရာမွာ အခက္အခဲရိွေနတာ ေတြ႔ရတယ္၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ စကားအသံုးအႏွႈံးဆီေလွ်ာ္ေအာင္ မေျပာ ႏိုင္ရွာဘူး။ ၿပီးေတာ့ အေနာက္တိုင္းဟန္အတိုင္း၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရိွတယ္၊ အင္တာဗ်ဴးတဲ့ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ လည္း စကားေျပာတာ ရဲရဲတင္းတင္း ရိွတယ္။ ကဲထားပါေတာ့..

အဲဒီအင္တာဗ်ဴးက ေသခ်ာတည္းျဖတ္တာမလုပ္ေတာ့ ျပည္သူခ်စ္တဲ့အႏုပညာရွင္ႀကီး ခင္ဗ်ာ.. ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ အမူ အရာေတြနဲ႔ ခတ္ေပါ့ေပါ့ စကားေတြေျပာေနသလိုပဲ။ အမွန္ေတာ့ တည္းျဖတ္သူေစတနာမွန္ရင္ အဲဒီ အဆိုေတာ္ေျပာ တဲ့၊ နားေထာင္ရတာ သိတ္အဆင္မေျပတဲ့ စကားလံုးေတြ အမူအရာနဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ဂ႐ုစိုက္တည္းျဖတ္ရင္ အေတာ္ေလး ေကာင္းလာမဲ့သေဘာရိွတယ္။

အမွန္ေတာ့ ျပည္သူကေလးစားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တို႔ အႏုပညာရွင္တို႔၊ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးရင္ သတိထားႏိုင္ေလ ေကာင္းေလပဲ။ ကိုယ္ရဲ႕စိတ္အျမင္အခံမေကာင္းရင္ျဖစ္ေစ၊ သာမန္အတိုင္း ခတ္ေပါ့ေပါ့သေဘာထားၿပီး တည္းျဖတ္
မယ္ဆိုရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ တြန္းခ်လိုတဲ့စိတ္ရိွရင္.. အဲဒီ အင္တာဗ်ဴးဟာ ပြန္းပဲ႔ခ်ဳိ႕ယြင္းသြားတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သတင္း ေထာက္ဟာ ေစတနာထည့္ၿပီး အလုပ္လုပ္တာ ေကာင္းတယ္။ အတို႔အေထာင္ အင္တာဗ်ဴးတို႔၊ တဖက္သားကို ေဂ်ာက္ က် ေအာင္တြန္းခ်င္တဲ့ မရိုးသားစိတ္နဲ႔ လုပ္တဲ့အင္တာဗ်ဴးေတြလုပ္တာလည္း ရိွေနတာပဲ။ အဲဒီ လိုင္းကသပ္သပ္။

က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တဲ့ အျပဳႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းအျပင္က လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြမို႔ အဲဒါေတြ က်ေနာ္မဆိုလိုဘူး။ စာေရး သူတိုင္းက တခ်ိန္လံုး သူေရးေနတဲ့အေၾကာင္းအခ်က္တခုမွာ ေစတနာပါခ်င္မွပါမယ္္၊ မပါရင္လည္းမပါဘူး။ ကိုယ့္ယံု ၾကည္ခ်က္တို႔ ရပ္တည္ခ်က္တို႔ေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္။ ကိုယ္က ဘယ္ဘက္မွာရပ္သလဲဆိုတာ အေရးႀကီးမယ္ ထင္ တယ္။ ကိုယ္ရပ္တဲ့ဘက္က အမွန္တရားလည္း ျဖစ္မယ္၊ အမ်ားျပည္သူဘက္လည္းျဖစ္မယ္ဆို ဟုတ္သြားမွာပဲ။ စာဖတ္ သူကသူ႔စာေတြကို တေလးတစားဖတ္မယ္။ ဒါက ရွင္းတယ္။

ဘာေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္တေလ်ာက္လံုး အစိုးရသတင္းစာေတြမွာေရးေနတဲ့ သတင္းစာဆရာေတြ၊ ကေလာင္ သြားမထက္တာလည္း ေတြးၾကည့္ရင္သိတယ္။

က်ေနာ္႔ကို ဟိုတုန္းက ေက်ာင္းသားသမဂၢေခါင္းေဆာင္တေယာက္လည္းျဖစ္ ဘီဘီစီ၊ အာအက္ဖ္္ေအနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္သ တင္းစာတို႔မွာ သတင္းေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြ အမ်ားႀကီးေရးခဲ့တဲ့ ဆရာဦးလွေဖ (တင့္ေဇာ္) သတိေပးဆံုးမခဲ့တာေလး သြားသတိရတယ္။ “ကိုညိဳ ဘယ္ေခတ္ေရာက္ေရာက္၊ သတင္းေထာက္ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီဘက္မွာပဲ ရပ္ရတယ္၊ ကိုယ္ ယံုၾကည္တာက ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒ ျဖစ္ျဖစ္၊ သတင္းသမားက ဒီမိုကေရစီကို လက္ခံက်င့္သံုးရမယ္၊ အားေပး ရတယ္။ ေအး…ဒီမိုကေရစီဘက္မရပ္တဲ့ သတင္းသမားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ၾကာၾကာ မရွင္သန္ဘူး” ဆရာ႔စကား ဟာ ၾကာေလ.. အေရာင္ထြက္ေလပဲ။

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တို႔ သတင္းေလာကမွာ ကိုယ့္ကို ေ၀ဖန္ရင္၊ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး တရားစဲြတာတို႔၊ ျပန္လည္ၿခိမ္းေျခာက္တာ တို႔၊ မဆက္ဆံလိုတာ၊ မိတ္ေဆြလိုသေဘာမထားႏိုင္ေတာ့တာ၊ တခ်ဳိ႕သတင္းဌာနေတြဆို အလုပ္ကရပ္စဲတာ၊ ထုတ္ ပယ္တာအထိေတာင္ လုပ္တာကိုေတြ႔ရတယ္။ ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာင္ မရပ္ႏိုင္ေတာ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ အံ့ၾသဘို႔ေကာင္း တာက ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ အေျခစိုက္ၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေအာက္မွာ ေနထိုင္ေနတဲ့ သတင္းဌာနတခ်ဳိ႕က လူ ေတြကိုယ္တိုင္ ဒီမိုကေရစီမက်င့္ႏိုင္၊ မေလးစားႏိုင္တာ စိတ္မေကာင္း စရာေတြ႔ရတယ္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေလာက္ျဖစ္မယ္၊ ဘီဘီစီ သတင္းဌာနအႀကီးအကဲ ေဒၚတင္ထားေဆြ နဲ႔ အဖဲြ႔ နယူးေဒလီကို ေရာက္လာ တယ္။ ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္းဌာနရဲ႕ ေရဒီယိုကအပတ္စဥ္ထုတ္ေပးတဲ့ “ေမးေျဖစရာ ဒီခ်ိန္ခါ” ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္တခုအတြက္ ပါ။ မေလးရွားနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာေတြနဲ႔ အစီအစဥ္ထုတ္လႊင့္ၿပီး အိႏိၵယကို ေရာက္လာတာပါ။ အစီအစဥ္ေလးက စိတ္၀င္စားဘို႔ေကာင္းတယ္။ ျမန္မာျပည္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ တိုင္းရင္းသားအေရးနဲ႔ အဖဲြ႔အစည္းကိစၥ၊ ေခါင္းေဆာင္ကိစၥပါမက်န္ ပရိႆတ္နဲ႔ ဒိုင္ခံေဆြးေႏြးသူေတြၾကား အေမးအေျဖေတြထုတ္ၿပီး ေဆြးေႏြး ၾကတာပါ။

အျပန္အလွန္ျငင္းခံုတာေရာ၊ ေဆြးေႏြးတာေရာ၊ သိတ္ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ရိွတယ္။ သိတ္ပြင့္လင္းတယ္။ ေဆြးေႏြးဘို႔ ေခါင္း စဥ္လည္း ေပးထားတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးႏိုင္တယ္။ ဒိုင္ခံေဆြးေႏြးသူေတြကိုလည္း ပိရိႆတ္က ေခ်ာင္ ပိတ္ေမးတာရိွတယ္၊ ေ၀ဖန္တယ္။ ႐ံႈ႕ခ်တယ္။ အျပစ္လည္းတင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျဖတဲ့သူကလည္း အျပံဳးမပ်က္ဘူး။ ျပန္ ေထာက္တယ္၊ ျပန္ခ်ီတယ္။ အဓိကကေတာ့ ႏွစ္ေတြၾကာၿပီး၊ ေတာ္လွန္ေရး မေအာင္မျမင္ကိစၥ၊ ျပည္သူေတြထြက္ေပါက္ မရိွ၊ ဆင္းရဲဒုကၡကိစၥ၊ အတြင္းအျပင္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အရည္အခ်င္းမဲ့တဲ့ ကိစၥ၊ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ထဲေပၚ မွီခိုေန တဲ့ ကိစၥ၊ ျမန္မာေတြေတာ္တဲ့ ကိစၥ၊ေခ်ာ္တဲ့ ကိစၥ… စံုေနတာပဲ။

ပဲြၿပီးေတာ့ ဘီဘီစီ ႒ာနမွဴး ေဒၚတင္ထားေဆြ ကိုက်ေနာ္ကေမးတယ္။ တျခားႏိုင္ငံက ျမန္မာေတြေဆြးေႏြးတာနဲ႔ က်ေနာ္ တို႔ အိႏိၵယေရာက္ျမန္မာေတြေဆြးေႏြးတာ ဘာကြာျခားလဲေပါ့..။ ဒီေတာ့ ေဒၚတင္ထားေဆြ သံုးသပ္ျပတာ စိတ္၀င္စား စရာေကာင္းတယ္။

“အိႏိၵယေရာက္ အင္အားစုေတြက ထိုင္းတို႔၊ မေလးရွားတို႔က လူေတြထက္ပိုၿပီး ပြင့္လင္းတယ္၊ လြတ္လပ္တယ္၊ က်မ အထင္ေတာ့ အိႏိၵယမွာေနတဲ့ လူေတြက ဒီမိုကေရစီအရသာကို ပိုၿပီးခံစားထိေတြ႔ရလို႔နဲ႔ တူတယ္” လို႔ ေျဖခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ျဖတ္သန္းမႈအရ အဲဒီ သံုးသပ္မႈဟာ မွန္တယ္။ ဥပမာတခုေျပာရရင္ (အခုေတာ့ မွန္ခ်င္မွန္ မယ္၊ မွားရင္လည္းမွားမယ္၊ တခ်ိန္တုန္းကေပါ့) ထိုင္းမွာေနထိုင္တဲ့ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြဟာ ကိုယ့္အိမ္အ ျပင္ ထြက္တာနဲ႔ စကားေျပာတဲ့ေလသံက ေျပာင္းသြားတယ္၊ တိုးသြားတယ္။ ဟုတ္မဟုတ္မသိဘူး၊ ဘန္ေကာက္က ရဲေဘာ္ေတြ ျပန္ေျပာျပတာေလးတခု။ အိမ္ထဲ သူခိုး၀င္တာကိုသိတာေတာင္ သူခိုးသူခိုးလို႔ မေအာ္ရဲဘူးတဲ့၊ သူခိုးကို လက္ဟန္ ေျခဟန္နဲ႔ အိမ္ထဲကထြက္သြားဘို႔ ႏွင္ထုတ္တယ္ဆိုပဲ၊ အဲလိုဆိုေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔တေတြ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကတယ္။ တိုင္းတပါးမွာ တရားမ၀င္ေနထိုင္ၾကေတာ့ ဗမာစကားေျပာရင္ အဖမ္းခံရမွာ စိုးရိမ္ရတယ္ေလ။ ျမန္မာေတြ၊ ထိုင္းေတြၾကားမွာ သိတ္စကားမေျပာဘူး။ မ်က္ရိပ္မ်က္ကဲေတြနဲ႔ ေျပာၾက တယ္။ ၾကံဳတုန္း ရီစရာလား ေမာစရာလား ေျပာျပအံုးမယ္။

၂၀၀၄ တုန္းက (ျမန္မာသတင္းသမဂၢ ညီလာခံအၿပီး၊ ထိုင္း ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ေလးကို က်ေနာ္ရယ္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ က ကိုသက္လင္းရယ္၊ ကိုရီးယားႏိုင္ငံက ကိုရန္ႏိုင္ထြန္း ရယ္၊ သံုးဘီးတစီးေပၚတက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းတေယာက္အိမ္ သြားၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ထိုင္းရဲတေယာက္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ အေနာက္မလွမ္းမကမ္းကေန လိုက္လာတာကို သတိမထား မိၾကဘူး။ ၿမိဳ႕အ၀င္တေနရာေရာက္ေတာ့ ရဲက က်ေနာ္တို႔စီးလာတဲ့ သံုးဘီးကိုတားတယ္။ က်ေနာ္တို႔က နားမလည္ဘူး ဘာလဲေပါ့။ ရဲက ဘယ္ကလဲ ဗမာျပည္ကလားလို႔ ေမးတယ္၊ ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြ ခြင့္ျပဳခ်က္ စာရြက္စာတမ္းေတာင္း တယ္။ က်ေနာ္တို႔က ႏိုင္ငံျခားကဆိုေတာ့ ပတ္စ္ပို႔စ္ေတာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ထုတ္ျပလိုက္တယ္။ ရဲကပတ္စ္ပို႔ကို ဖင္ ျပန္ေခါင္းျပန္ၾကည့္လိုက္၊ က်ေနာ္တို႔ မ်က္ႏွာေတြၾကည့္လိုက္နဲ႔ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ဗမာေတြလားလို႔ ေမးျပန္တယ္။
ေနာက္ေတာ့ ကိုေရႊရဲခမ်ာ.. က်ေနာ္တို႔ ပတ္စ္ပို႔ေတြျပန္ေပးၿပီး အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ လွည့္ျပန္သြားတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ၃ ေယာက္ကေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ေတြ ကိုယ္ျပန္ေတြးၿပီး ရီလိုက္ၾကတယ္။ စဥ္စားၾကည့္ေလ၊ က်ေနာ္က အိႏိၵယ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ (အတုမဟုတ္) ကိုသက္လင္းက ဂ်ပန္စာအုပ္၊ ကိုရန္ႏိုင္ထြန္းက ကိုးရီးယားစာအုပ္၊ အေရာင္လဲမတူ၊ ႏိုင္ငံလည္းမတူ ဒါေပမဲ့ စကားကအတူတူ၊ ဗမာျပည္သားေတြ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ အကဲြကဲြအျပားျပားနဲ႔ ေနထိုင္ေရာက္ရိွေန တဲ့ က်ေနာ္တို႔ညီအကိုေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြရဲ႕ဘ၀ကိုသြားဆင္ျခင္မိၿပီး က်ေနာ္တို႔ ၾကာၾကာမရီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အခုန ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာေတြထက္၊ အိႏိၵယျမန္မာေတြက ပိုလြတ္လပ္တာ ဆက္ေျပာရအံုးမယ္။ ထိုင္းနယ္စပ္မွာ က လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႔ေတြရိွတယ္။ ကိုယ့္အဖဲြ႔သူ႔ အဖဲြ႔အဖဲြ႔မူေတြနဲ႔ မဟာမိတ္ဆက္ဆံေရးမူေတြနဲ႔ ရိွတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းအရာကိစၥတခုခုျဖစ္ေစ၊ အဖဲြ႔အစည္းကိစၥျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္သေဘာထားအျမင္ကို ဦးစားေပးမေျပာၾက ဘူး။ အမွားအယြင္းလည္း မခံၾကဘူး။

က်ေနာ္တို႔ အေနာက္ဘက္သားေတြကေတာ့ လူၾကားသူၾကား၊ ၿမိဳ႕လည္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပဲြလန္းသဘင္ျဖစ္ျဖစ္ ေအာ္က်ယ္ေအာ္ က်ယ္နဲ႔၊ ကုလားေတြနဲ႔စိန္ေခၚၿပီး ရန္ေတြေတာင္ျဖစ္ၾကေသးတယ္။ ေျပာရအံုးမယ္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံသားေတြ အမ်ားစုက၊ လက္သီးမထိုးတတ္ဘူး၊ ရန္ျဖစ္ရင္ အျပန္အလွန္ (ေဘးလူနားၿငီးေနေအာင္) စကားမ်ားတာပဲရိွမယ္။ အလြန္ဆံုးမွ တ ေယာက္နဲ႔တေယာက္ အက်ႌေကာ္လံေတြ ရင္ဘတ္အက်ႌစေတြဆဲြၿပီး ဆဲေနတာပဲရိွတယ္။ မထိုးဘူး၊ ေသြးထြက္သံယို ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ဘူး။ ေသြးထြက္ေအာင္သြားလုပ္ရင္ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ပဲမွန္မွန္၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေစာ္ကား တယ္ဆိုၿပီး ရဲအမႈျဖစ္သြားတယ္။

က်ေနာ္တို႔က စိတ္မရွည္ဘူး၊ လက္ေ၀ွ႔တို႔၊ ကာရာေတးတို႔မတတ္ေပမဲ့ စိတ္ႂကြတယ္၊ လက္သီးေလာက္ေတာ့ ထိုးတတ္ တယ္။ ဒီေတာ့ အိႏိၵယသားေတြနဲ႔ရန္ျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ အခ်ဳပ္ထဲ ခနခနေရာက္ဖူးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့လည္း ေန တတ္ထိုင္တတ္သြားတယ္။ ရန္ျဖစ္ရင္ လက္မပါဘူး၊ လည္ေခ်ာင္းေၾကာေတြ ေထာင္ေနေအာင္ေအာ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ က်က် ေနတတ္ထိုင္တတ္သြားတယ္။

အိႏၵိယလႊတ္ေတာ္ထဲမွာဆို ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြ လက္သီးနဲ႔ခံုေတြထုၿပီး တမ်ဳိး၊ လူ၀ံႀကီးေတြလို ကိုယ့္ရင္ဘတ္ကိုယ္ ထုၿပီး တဖံု၊ လက္ညိႇဳးေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီးေတာ့ေရာျငင္းခုန္ေနၾကတာ၊ အခုပဲ လံုးေထြးသတ္ပုတ္ေတာ့မဲ့ အတိုင္းပဲ။
ဒါေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္အျပင္ေရာက္ရင္ လက္ဆဲြ၊ ပုခံုးဆဲြၿပီး ရီရီေမာေမာ လက္ဘက္ရည္ အတူတူေသာက္ၾကတာပဲ။ ေအး ေအးၿငိမ္းၿငိမ္းပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနက်စကားရိွတယ္။ စကားအႏိုင္လုလို႔ လက္ခုတ္သံမ်ားမ်ားရခ်င္ရင္၊ ကိုယ္က အႏိုင္ လိုခ်င္ရင္၊ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြလို “ျမန္ျမန္ေျပာ၊ မ်ားမ်ားေျပာ၊ အသံကုန္ေအာ္ဟစ္ေျပာ” ဆိုတာပဲ။

အဲဒီေတာ့ ေျပာခ်င္တာက၊ အခု ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကမွာ ေရပမ္းစားေနတဲ့ “ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ” ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္က ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ က်င့္စဥ္အရ ဘယ္ေလာက္ ေနတတ္ထိုင္တတ္သလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္တယ္။ ထစ္ကနဲဲရိွ၊ ထိ ထိေရာက္ေရာက္ တုန္႔ျပန္ဖို႔၊ ထုတ္ျပစ္ဖို႔၊ အေရးယူဘို႔၊ အဆက္ျဖတ္ဘို႔၊ မဆက္ဆံဘို႔ ဆိုတဲ့ စဥ္းစားခ်က္ေတြဟာ အ ေတာ္ေလး မရင့္က်က္တာဘဲလို႔ က်ေနာ္ ျမင္တယ္။

သူ႔လမ္းစဥ္မူ၀ါဒ မႀကိဳက္ရင္၊ သူေရးတဲ့စာမႀကိဳက္ရင္၊ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိးနဲ႔ ေ၀ဖန္ေပါ့၊ တဘက္သားရဲ႕ အယူအဆကို မႀကိဳက္ရင္၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေ၀ဖန္တာ သတင္းစာသမားေတြ သဘာ၀ပဲ။ ေ၀ဖန္တာမခံႏိုင္ရင္ ရင့္က်က္ေအာင္ က်ဳိးစားပါ။ အနင္းခံရတဲ့စပါးက သန္တာပဲ။ အျပန္အလွန္ ေ၀ဖန္စာေတြေရးတာ၊ မရိုင္းပါဘူး။ မဆဲရင္၊ ပုဂိၢဳလ္ေရးမထိ ခိုက္ရင္ ေ၀ဖန္တာကို၊ ႀကိဳဆိုသင့္တယ္။ ေ၀ဖန္တာမႀကိဳက္ရင္ အာဏာရွင္စနစ္ထဲအလွ်ားလိုက္ လက္ပစ္ကူးေနရစ္ခဲ့ ႐ံုေပါ့။

အခုတေလာ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္လို႔ေခၚတဲ့ လူမႈကြန္ယက္က ေ၀ဖန္တာတခ်ဳိ႕က ဆဲစာေတြလိုပဲ။ ဗရမ္းပတာ ဟစ္တိုင္သေဘာ ဆန္ေနတယ္။ မရင့္က်က္ေသးခင္၊ ကာလတခု ျဖတ္သန္းေနတဲ့ သေဘာလို႔ပဲ၊ သက္သက္သာသာေလး ျမင္ၾကည့္တာ ေပါ့။ ကိုယ္ကျပန္ၿပီး စိတ္ထားတတ္ရင္၊ တဘက္သားလည္း သူ႔အလိုလိုျပင္သြားမွာပါ။ အုပ္စုေတြ၊ အဖဲြ႔ေတြ ဘယ္လိုပဲ ကဲြကဲြ က်ေနာ္တို႔ သတင္းသမားေတြက၊ စိတ္ေစတနာေကာင္းေလးေမြးၿပီး လုပ္ၾကတာေပါ့။

ကိုယ္ေကာင္းရင္ ေခါင္းဘယ္မွမေရြ႕ပါဘူး။

ကိုညိဳ
စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၂

(ေဆာင္းပါးရွင္သည္ ၀ါရွင္တန္အေျခ စိုက္လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံ (RFA) ျမန္မာပိုင္းဌာနတြင္ ၁၄ ႏွစ္ ၾကာသတင္း ေထာက္၊ အႀကီးတန္းသတင္းေထာက္အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အလြတ္သတင္းေထာက္တေယာက္အျဖစ္ ျပည္ ပအေျခစိုက္ အင္တာနက္သတင္းဌာနမ်ား၌ သတင္းႏွင့္၊ သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနပါသည္)

No comments: