Friday, September 20, 2013

ႏိုင္ငံေရးအိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီမ်ားအား Alternative Spectrum သဏၭာန္ျဖင့္ ခြဲျခားေလ့လာျခင္း



Alternative Spectrum မွာ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒ၊ လက္ယာသစ္ (New Right)၊ လက္ဝဲသစ္ (New Left) နဲ႔ မင္းမဲ့ဝါဒ (Anarchism) စတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။

(၁) ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒ (Social Democracy)

ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒဟာ classical liberalism နဲ႔ revolutionary socialism သေဘာတရားေတြကို ခ်ိန္ခြင္ညႇိထားတဲ့ သေဘာတရား ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမသေဘာတရားက ေစ်းကြက္ကို ဦးစားေပးၿပီး၊ ဒုတိယ သေဘာတရားက
ဘံုပိုင္ဆိုင္မႈကို ဦးစားေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒကို ေစ်းကြက္နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကားက ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ၊ တဦးခ်င္းစီနဲ႔ အမ်ားအၾကားက ခ်ိန္ခြင္လွ်ာအျဖစ္လဲ သတ္မွတ္ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒဟာ အရင္းရွင္စနစ္ကို ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာမႈေတြ ေဖာ္ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ တခုတည္းေသာ ယႏၱရားအျဖစ္ သတ္မွတ္လက္ခံထားသလို၊ အျခားတဘက္မွာလဲ ဒီလိုခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမႈေတြကို ျပန္လည္မွ်ေဝသံုးစြဲသင့္ေၾကာင္း လက္ခံထားပါတယ္။

(၂ဝ) ရာစုအေစာပိုင္းကာလေတြမွာတုန္းက ဒီဝါဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေသာ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ (reformist socialism) အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ (၁၉၅၉) ခုႏွစ္မွာ ဂ်ာမန္ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီက မာ့က္စ္ဝါဒကို တရားဝင္ စြန္႔လႊတ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့ၿပီး၊ “ျဖစ္ႏိုင္မႈရွိလွ်င္ ၿပိဳင္ဆိုင္ျခင္း၊ လိုအပ္ခ်က္ရွိလွ်င္ ႀကိဳတင္စီမံျခင္း” ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို က်င့္သံုးခဲ့ပါတယ္။ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ၊ အလုပ္သမားပါတီကလဲ ပါတီရဲ႕ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ ယံုၾကည္ခ်က္ကို တန္းတူညီမွ်ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာတရားအေပၚမွာပဲ ကန္႔သတ္ခ်က္ သတ္မွတ္ထားရွိခဲ့ပါတယ္။

ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒဟာ ဝါဒမ်ဳိးစံု ေရာစပ္ယွက္ႏြယ္ေနတဲ့ ဝါဒတရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒမွာ ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒရဲ႕ လူသားခ်င္းစာနာနားလည္မႈ (compassion) နဲ႔ ဘံုလူသားဝါဒ (common humanity) ဆိုင္ရာ သေဘာတရားေတြ၊ လစ္ဘရယ္ဝါဒရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ (freedom) နဲ႔ တူညီေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ား (equal opportunities) ဆိုင္ရာ သေဘာတရားေတြ၊ ကြန္ဆာေဗးတစ္ ဝါဒရဲ႕ မိဘသဖြယ္ တာဝန္ယူမႈနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္မႈ (paternal duty and care) ဆိုင္ရာ သေဘာတရားေတြအားလံုး ေရာစပ္ပါဝင္ေနပါတယ္။

(၂) လက္ယာသစ္ (New Right)

လက္ယာသစ္ဝါဒဟာ ကြန္ဆာေဗးတစ္ဝါဒကေန ေသြဖည္ခြဲထြက္လာတဲ့ ဝါဒသစ္တရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ယာသစ္ဝါဒ အစပ်ဳိးေပၚထြက္လာတဲ့ ကာလကေတာ့ လူမႈေရးရာ ၿပိဳကြဲမႈနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ ေလ်ာ့က်လာမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိုးရိမ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္လာတဲ့ (၁၉၇ဝ) ကာလေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ယာသစ္သေဘာတရားေတြက ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံနဲ႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတုိ႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေပၚ ႀကီးမားစြာ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ (၁၉၈ဝ) ကာလေတြမွာ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မားဂရက္သက္ခ်ာ ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ Thatcherism ဝါဒနဲ႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ သမၼတရီဂင္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ Reaganism ဝါဒတုိ႔ ေပၚထြက္လာပါတယ္။

ဒီဝါဒႏွစ္ခုဟာ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေစ်းကြက္သုိ႔ ဦးတည္ေသာ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ဦးေဆာင္ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ခဲ့အတြက္ ကမာၻနဲ႔အဝွမ္း သက္ေရာက္လႊမ္းမိုးမႈ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ လက္ယာသစ္ဝါဒဟာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ အေတြးအေခၚႏွစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ လစ္ဘရယ္ဝါဒနဲ႔ ကြန္ဆာေဗးတစ္ဝါဒ ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစည္း ေပးျခင္းကိုေတာ့ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီဝါဒႏွစ္ရပ္အၾကားမွာ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြ၊ တင္းမာမွုေတြ ရွိတာေၾကာင့္ ေပါင္းစည္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အၾကံျပဳခ်က္ေတြလဲ ေပၚထြက္လာပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚပညာရွင္ Andrew Gamble က “လြတ္လပ္ေသာစီးပြားေရးအေဆာက္အအံုနဲ႔ အင္အားႀကီးေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ (the free economy and the strong state)” အျဖစ္ ရပ္တည္မႈဟာ အေကာင္းဆံုး ေပါင္းစပ္ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းအျဖစ္ အၾကံျပဳထားပါတယ္။

(၃) လက္ဝဲသစ္ (New Left)

လက္ဝဲသစ္အေတြးအေခၚေတြရဲ႕ မ်ဳိးေစ့က ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုမွာ  de-Stalinization လုပ္တဲ့ ကာလမွာ အစျပဳလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွာ  Nikita Khrushchev ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းမွာ "On the Cult of Personality and Its Consequences" ဆိုတဲ့ စကားလံုးပါဝင္ခဲ့တာက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ ဂ်ပန္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတုိ႔ကို အေတြးအေခၚ ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။  ငယ္ရြယ္တဲ့ မာ့က္စ္ဝါဒီပညာရွင္ေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ဗဟိုဦးစီးဝါဒကို ဆန္႔က်င္လာၾကပါတယ္။ ဒီလိုဆန္႔က်င္လာၾကတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္မ်ား ေပါင္းစည္းမိရာက လက္ဝဲသစ္ဝါဒ ေပၚထြက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကနဦးအစမွာ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံက  ကြန္ျမဴနစ္ပညာရွင္မ်ားနဲ႔ တကၠသိုလ္အေျချပဳ ေလ့လာေရးအုပ္စုဝင္မ်ားနဲ႔ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက  တကၠသိုလ္ေကာလိပ္အေျချပဳ ေလ့လာေရးအုပ္စုမ်ား ေပါင္းစည္းပါဝင္လာၾကပါတယ္။

ျပင္သစ္မွာေတာ့  "nouvelle gauche" ဆိုတဲ့ သေဘာတရားတရပ္က (၁၉၅ဝ) ကာလေတြမွာ ကတည္းက ေပၚေပါက္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေပၚထြက္ေနမႈက France Observateur ရဲ႕ အယ္ဒီတာ Claude Bourdet နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ Claude Bourdet ဆိုသူက စတာလင္ဝါဒနဲ႔ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒတုိ႔အၾကားနဲ႔ စစ္ေအးတိုက္ပြဲဘက္ႏွစ္ဘက္အၾကားမွာ ရွိႏိုင္တဲ့ တတိယ သေဘာတရားတရပ္ကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ ေနသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ျပင္သစ္ရဲ႕ လက္ဝဲသစ္ဝါဒျဖစ္ၿပီး၊ ၿဗိတိန္က ဒီစကားလံုးကို ဆက္လက္သံုးစြဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၆ဝ ခုႏွစ္မွာ လူမႈေဗဒပညာရွင္  C. Wright Mills (1916–62) ေရးသားခဲ့တဲ့ အိတ္ဖြင့္ေပးစာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး လက္ဝဲသစ္ဝါဒက ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာခဲ့ပါတယ္။   Mills က လက္ဝဲအစဥ္အလာ တရပ္ျဖစ္တဲ့ အလုပ္သမားလူတန္းစားကိုယ္စားျပဳလႈပ္ရွားမႈ (labor metaphysic) နဲ႔ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိတဲ့ new leftist ideology အေၾကာင္းကို အိတ္ဖြင့္ေပးစာမွာ ေရးသားထားခဲ့ပါတယ္။ သူ႔စာအရ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး ေျပာင္းလဲမႈကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ လူသစ္ေတြဟာ ကမာၻတဝွမ္းက ပညာတတ္လူငယ္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။ 

ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွာ ၁၉၆ဝ ခုႏွစ္မွာ New Left Review ဆိုတဲ့ ဂ်ာနယ္တေစာင္ စတင္ေပၚထြက္ လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီကာလေတြမွာတုန္းက လက္ဝဲသစ္ဝါဒီအမ်ားစုဟာ Campaign for Nuclear Disarmament မွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၆၁ ေႏွာင္းပိုင္းကလာေရာက္ေတာ့ ဒီလႈပ္ရွားမႈ အားေပ်ာ့လာတဲ့အတြက္ ဂ်ာနယ္ထုတ္ေဝေရးဘုတ္အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအၾကားမွာ မေရရာမႈနဲ႔ ကြဲျပားမႈေတြ ေပၚထြက္လာၿပီး ဂ်ာနယ္ ထုတ္ေဝေရးကို မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားရဲ႕ လက္ထဲကို လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ရပါတယ္။

၁၉၆ဝ-၇ဝ ကာလေတြမွာေတာ့ အေမရိကန္နဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတုိ႔မွာ လက္ဝဲသစ္ဝါဒ လႈပ္ရွားမႈေတြ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ လက္ဝဲသစ္ ဝါဒီေတြက အလုပ္သမားလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားမႈထက္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို ပိုမိုေဇာင္းေပးၾကပါတယ္။ မာ့က္စ္ဝါဒရဲ႕ ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားမ်ားအပါအဝင္ လူထုလူတန္းစားေပါင္းစံုရဲ႕ တက္ႂကြလႈပ္ရွားမႈ သေဘာတရားမ်ားကို ဆန္႔က်င္ၿပီး၊ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈကိုသာ လႈပ္ရွားမႈ ပါဝါအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတုိ႔မွာ ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ လက္ဝဲသစ္ဝါဒ လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ဟစ္ပီလႈပ္ရွားမႈေတြ၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအလိုက္ ဆႏၵျပပြဲေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွာ ကမာၻနဲ႔အဝွမ္း ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြ အရွိန္ျမင့္လာၿပီး၊ ေက်ာင္းသားဦးေဆာင္တဲ့ ဆႏၵျပပြဲေတြ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါတယ္။

(၄) မင္းမဲ့ဝါဒ (Anarchism)

မင္းမဲ့ဝါဒဟာ ႏိုင္ငံေရးအိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီေတြ အၾကားမွာ မူမွန္မဟုတ္တဲ့ အိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို မင္းမဲ့ပါတီကမွ ကမာၻေပၚမွာ အာဏာမရခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မင္းမဲ့ဝါဒီမ်ားရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကေတာ့ အားေကာင္းလွပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စပိန္၊ ျပင္သစ္၊ ႐ုရွားနဲ႔ မက္ဆီကိုႏိုင္ငံ တုိ႔မွာ မင္းမဲ့ဝါဒီမ်ားရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈမ်ား အားေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ မင္းမဲ့ဝါဒီေတြက ႏိုင္ငံေရးအာဏာေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာဟာ evil အာဏာျဖစ္ၿပီး၊ လိုအပ္တဲ့ အာဏာမဟုတ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ထားၾကပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာနဲ႔ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္မႈကင္းမဲ့ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာ လြတ္လပ္တဲ့ လူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အေရးကိစၥေတြကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ သေဘာတူညီခ်က္ေတြနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲသြားၾကမယ္ဆိုတဲ့ မင္းမဲ့ဝါဒ အေတြးအေခၚေတြဟာ liberal individualism နဲ႔ socialist communitarianism အေတြးအေခၚမ်ားကေန ဆင္းသက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

liberal individualism အေတြးအေခၚမွာ တဦးခ်င္းဝါဒနဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အျမင့္မားဆံုး လိုအပ္ေသာ ဆႏၵေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လစ္ဘရယ္ေတြက ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ အစိုးရတည္ရွိမႈကို ျငင္းဆန္ျခင္း မရွိပဲ၊ individual anarchists ေတြကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ အစိုးရတည္ရွိမႈဆိုတာကို ျငင္းဆန္ၾကပါတယ္။ မင္းမဲ့ဝါဒီတဦးျဖစ္တဲ့ William Godwin (၁၇၅၆- ၁၈၃၆) ဆိုသူက လြတ္လပ္ၿပီး၊ အေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့ လူသားေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အေရးကိစၥေတြကို ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး၊ အစိုးရဆိုတာ မလိုလားအပ္တဲ့ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ စီမံခန္႔ခြဲေနတဲ့ အရာျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုျပဳထားခဲ့ပါတယ္။ မင္းမဲ့ဝါဒီေတြက လစ္ဘရယ္ဝါဒရဲ႕ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္သေဘာတရားမ်ားကိုလဲ လက္ခံၾက ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ လူသားေတြဟာ ေစ်းကြက္ကို လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ အစိုးရရဲ႕ အခန္းက႑မလိုအပ္ေၾကာင္း ယူဆၾကပါတယ္။ ဒီအယူအဆေတြကေန anarchocapitalism ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီ ေပၚထြက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မင္းမဲ့ဝါဒကို ေနာက္ထပ္လႊမ္းမိုးေစတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကေတာ့   socialist communitarianism ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚထဲက လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ တန္းတူညီမွ်မႈ စတဲ့ သေဘာတရားေတြကို မင္းမဲ့ဝါဒီေတြက လက္ခံၾကပါတယ္။ လူမႈေသြးစည္းညီညြတ္ေရး (social solidarity) ရရွိေရးအတြက္ လူသားေတြရဲ႕ စြမ္းရည္ေတြ လိုအပ္ခ်က္ကို အာ႐ံုစိုက္တဲ့ Collective anarchism ဆိုတဲ့ အိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီတရပ္ ေပၚထြက္လာပါတယ္။

ဒီအိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ ျပင္သစ္မင္းမဲ့ဝါဒီ Pierre-Joseph Proudhon ဆိုသူက လြတ္လပ္ေသာ လယ္သမားမ်ား၊ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ လက္မႈပညာရွင္မ်ား ပါဝင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ငယ္ေလးေတြဟာ အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ အျမတ္ထုတ္မႈေတြ၊ မတရားမွုေတြ မပါဝင္ေသာ တရားမွ်တၿပီး တန္းတူညီမွ်တဲ့ စနစ္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး သူတုိ႔ဘဝကို သူတုိ႔ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္တယ္လုိ႔ ဆိုထားခဲ့ပါတယ္။ မင္းမဲ့ဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ အျခားေတြးေခၚပညာရွင္မ်ားကေတာ့ Noam Chomsky နဲ႔ Murray Bookchin ဆိုသူတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးအိုင္ဒီေရာ္ေလာ္ဂ်ီ အမ်ဳိးအစားမ်ားကို အထက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့  alternative spectrum၊ သဏၭာန္နဲ႔ ခြဲျခားဆန္းစစ္ေလ့လာျခင္းမ်ားသာမကပဲ အမ်ဳိးသားကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၊ ႏိုင္ငံတကာကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၊ အမ်ဳိးသားဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒ၊ ဆိုရွယ္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒ၊ ဆိုရွယ္ရီပတ္ပလီကန္ ဝါဒ၊ အရင္းရွင္ဒီမိုကရက္တစ္ဝါဒ၊ အရင္းရွင္ ရီပတ္ပလီကန္ဝါဒ၊ တိုးတက္ေသာနီ႐ိုလီဘရယ္ဝါဒ၊ ကြန္ဆာေဗးတစ္ နီ႐ိုလစ္ဘရယ္ဝါဒ၊ နီ႐ိုလစ္ဘရယ္ ဝါဒ၊ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒ စတာေတြ ပါဝင္တဲ့ Moral Matrix သဏၭာန္ စသည္မ်ားျဖင့္လဲ ေလ့လာသံုးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါတယ္။

ခင္မမမ်ဳိး

၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၁၉) ရက္ေန႔ထုတ္ ပဲ့တင္သံမွာ ေဖာ္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။

No comments: