Saturday, May 4, 2013

ရြာကေလးရဲ႕ ျပႆနာ (ေမာင္လွဝင္း - ျမင္းျခံ)

ဒါဟာ တကယ့္အျဖစ္ေတာ့ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္အမွန္ပါပဲ။

ရြာနာမည္ေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ေအာက္ဗမာျပည္က ရြာေလးတရြာပဲ ဆုိၾကပါစို႔။ ရြာကေလးက လွပါတယ္။ ေတာင္ ကမူေလးတခုေပၚမွာ ရြာကေလးက တည္ရွိပါတယ္။ ဒီရြာကေလးမွာ အိမ္ေတြဆုိတာကလည္း သီးပင္စားပင္ေလးေတြနဲ႔ စိမ္းစိမ္းစုိလို႔။ ေတာင္ကမူ ရြာကေလးကေန ေအာက္ဖက္ကုိ
လွမ္းၾကည့္လုိက္ရင္လည္း လယ္ကြင္းေတြက စိမ္းစိမ္းျမ လို႔။ လယ္ကြင္းေတြၾကားထဲမွာ ေရရွင္ေခ်ာင္းကေလးေတြကလည္း တသြင္သြင္စီးလို႔။

သီးပင္စားပင္လုပ္ငန္းနဲ႔ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ၾကတဲ့ ဒီရြာသားေတြဟာ တခါေလမွာ ဒီေခ်ာင္းေလးေတြထဲ ေႁမြမေၾကာက္ ကင္းမေၾကာက္ ငါးဖမ္းဖား႐ိုက္ လုပ္တတ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ ရြာသားေတြကလည္း အနီးအနားက ေတာေတာင္ေတြမွာ သစ္ခုတ္ထင္းခုတ္ လုပ္ကုိင္စားေသာက္တာလည္း ရွိတယ္။ တခ်ဳိကက်ေတာ့ ၿမဳိ႕ေတြေပၚတက္ၿပီး ၿမဳိ႕နဲ႔ ရြာကေလးကုိ ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္နဲ႔ အေရာင္းအဝယ္လုပ္ၾကတာလည္း ရွိတာေပါ့။ ဒါက ရြာကေလးရဲ႕ ေယဘုယ်အေျခအေနပါ။

ဇာတ္အိမ္တည္ရမွာကေတာ့ ပင္စင္စားဦးၾကည္မင္းရဲ႕ အိမ္ကေလးနဲ႔ ျခံကေလးပါ။ ဒီရြာကေလးမွာ ေျမေစ်းခ်ဳိေတာ့ ပင္ စင္စားေတြ ေျမကေလးျခံကေလးေတြဝယ္ယူၿပီး သီးပင္စားပင္ေတြ စုိက္ပ်ဳိးရင္း ဘ၀ေနညဳိခ်ိန္ကုိ ေအးေအးေဆးေဆး သက္ေတာင့္သက္သာ ေနထုိင္စားေသာက္တတ္ၾကတာလည္း ရွိတယ္။ ဦးၾကည္မင္းကလည္း သူတို႔အထဲက တေယာက္အပါအဝင္ေပါ့။

ဦးၾကည္မင္းဝယ္တဲ့ ျခံက အာဏာပုိင္ေငြရွင္ေၾကးရွင္ သူေဌးတေယာက္ရဲ႕ မယားငယ္ပုိင္တဲ့ ျခံပါ။ ျခံကုိ ဦးၾကည္မင္း ဝယ္ယူတဲ့အခါ ဒီသူေဌးမယားငယ္ကုိယ္တုိင္ မလာပါဘူး။ သူ႔ညီမနဲ႔ သူ႔ညီမရဲ႕ေယာက်္ားတို႔ပဲ လာေရာက္ၾကၿပီး ဦးၾကည္မင္းနဲ႔ ျခံအေရာင္းအဝယ္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္လုိက္ၾကပါတယ္။

ဒီၿခံထဲမွာ ဦးၾကည္မင္းက သင့္ေတာ္႐ံု သူတေယာက္တည္း ေနေလာက္ထုိင္ေလာက္တဲ့ အိမ္ကေလးတလုံး ေဆာက္ လုိက္ပါတယ္။ နဂုိရွိထားတဲ့ သီးပင္တခ်ဳိ႕ကုိ ျပဳျပင္မြမ္းမံတာနဲ႔ စားပင္တခ်ဳိ႕တေလ စုိက္ပ်ဳိးတာေလာက္ပဲ ဦးၾကည္မင္း လုပ္ပါတယ္။ သူက ဘာသာေရးသမားဆုိေတာ့ တရားဘာဝနာ ပြားမ်ားတာနဲ႔ ျခံေလးထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ပုတီးစိတ္ ေနတတ္တာက မ်ားပါတယ္။ ထမင္းဟင္းကုိလည္း တခါေလ သူ႔ဘာသာ ခ်က္တဲ့အခါခ်က္၊ ရြာေလးထဲက သူ႔တူမ တေယာက္ကလာၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ေပးတဲ့အခါ ေပးေပါ့။ ျခံနဲ႔ ေနတဲ့သူဆုိေတာ့ ဦးၾကည္မင္းက ေခြးႏွစ္ေကာင္ေတာ့ ေမြး ထားပါတယ္။ ရြာထဲက အိမ္ေတြမွာ ျခံကေလးေတြရွိတဲ့အိမ္က ခပ္မ်ားမ်ားဆုိေတာ့ ေခြးေတြ အိမ္တုိင္းလုိလုိ ေမြးထား တတ္တယ္။ တေယာက္တည္းသမား ဦးၾကည္မင္းကလည္း ေခြးႏွစ္ေကာင္ေလာက္ေတာ့ ေမြးထားရတာေပါ့။

ဦးၾကည္မင္းက အိမ္သာကုိ ျခံရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္မွာ ေဆာက္ထားတယ္။ ျခံကုိ ျဖတ္ၿပီး အိမ္သာသြားတဲ့ လူ သြားလမ္းကေလးတခု ရွိတယ္။ ဦးၾကည္မင္းက တေယာက္တည္းသမားလည္း ျဖစ္ျပန္၊ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္လည္း ေခၚ မထားေလေတာ့ အိမ္သာသြားတဲ့လမ္းကုိ အထူးတလည္ ေဖာက္မေနပါဘူး။ လူသြား-လမ္းျဖစ္ဆုိသလုိ သြားဖန္လာဖန္ မ်ားေတာ့ လူသြားလမ္းကေလး သူ႔ဘာသာ ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ၊ လမ္းေဘးက ေပါင္းပင္ျမက္ပင္ေတြ ရွင္းမထားႏုိင္ ေလေတာ့ လမ္းေဘးမွာကလည္း ျမက္ပင္ေတြ၊ ျခံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းကေလးေတြ ရွိေနတယ္။

တေန႔ ညေနပုိင္းအခ်ိန္ ဦးၾကည္မင္း အိမ္သာက ျပန္အလာ၊ သူ႔ေနာက္က ေလွ်ာေလွ်ာ-ေလွ်ာေလွ်ာနဲ႔ အသံခပ္က်ယ္ က်ယ္ ၾကားလုိက္တယ္။ ဦးၾကည္မင္းက ေနာက္ကုိ လွည့္ၾကည့္မေနပါဘူး။ အိမ္ဘက္ကုိ ေျခလွမ္းပုိသြက္ၿပီး ျပန္လာ တာေလာက္ပဲ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခြးေတြက ဘယ္ေနလိမ့္မလဲ။ တဝုတ္ဝုတ္နဲ႔ အသံက်ယ္ေပးၿပီး ထုိးေဟာင္ၾက တယ္။ ဒီလုိ ေဟာင္ရင္းက အိမ္သာဘက္ သြားတဲ့လမ္းအတုိင္း တဟုန္ထုိးေျပးလာၾကတာ အနားေရာက္မွ ျမင္းဇက္ ႀကဳိးကုိ တအားဆြဲၿပ့ီး ဇက္သတ္လုိက္သလုိ ျဖဳန္းခနဲ ရပ္တန္႔သြားၾကတယ္။ ေရွ႕ဆက္မတုိးရဲဘဲ ေဟာင္႐ံုပဲ ေဟာင္ေန ၾကေတာ့တယ္။

ဒီအခ်ိန္ သစ္ခုတ္ျပန္လာတဲ့ လူတသုိက္ ဦးၾကည္မင္းရဲ႕ ျခံေရွ႕အေရာက္ ေခြးေဟာင္သံၾကားတာနဲ႔ ျခံထဲ လွမ္းၾကည့္ လုိက္ၾကတယ္။ သူတို႔ပါးစပ္ေတြက ပထမဆုံး စတင္ ဟစ္ေအာ္ေျပာၾကားလာၾကတာပါ။ “ဟာ…ေႁမြႀကီးဟ…ေႁမြႀကီးဟ” တဲ့။ ျခံအျပင္ကေန အိမ္သာဘက္ ေႁမြႀကီးရွိေနရာအထိ သူတို႔လွမ္းျမင္လုိက္ရတယ္ဆုိေတာ့ ေႁမြႀကီး ဘယ္ေလာက္ႀကီး မားသလဲဆုိတာ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေရာ့။

“႐ိုက္သတ္ဟ…႐ိုက္သတ္ဟ” ဆုိၿပီး ေျပးသြားတဲ့ သစ္ခုတ္သမား တေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ ေႁမြနားလည္းေရာက္ေရာ ခုနက ေခြးေတြလုိပဲ သူတို႔လည္း အရွိန္သတ္ၿပီး ရပ္သြားၾကျပန္ေရာ။ သူတို႔မွာ ဘာလက္နက္မွ ပါမသြားတာေၾကာင့္တ ေၾကာင့္၊ အနားေရာက္မွ ေႁမြႀကီးရဲ႕ ႀကီးမားမႈကုိ ႐ုတ္တရက္ ေတြ႔လုိက္ရလို႔ လန္႔သြားတာကတေၾကာင္း ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ဒီတင္ ျမင့္ေဆာင္က သစ္သားတုတ္ေကာင္း ေကာင္းတေခ်ာင္းလုိက္ရွာ၊ သန္းႏုိင္က ပုဆိန္တလက္ကုိင္ၿပီး ေရာက္လာတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးက အားေကာင္းေမာင္းသန္ တကယ့္ကုိ သန္သန္မာမာ သစ္ခုတ္သမားေတြဆုိေတာ့ ျမင့္ေဆာင္က တုတ္နဲ႔႐ိုက္၊ သန္းႏုိင္က ပုဆိန္နဲ႔ ဝင္ခုတ္၊ ေႁမြသတ္ပြဲႀကီးကုိ တဝုန္းဝုန္း တဗုန္းဗုန္းနဲ႔ ပြက္ပြက္ညံေအာင္ ဆင္ႏြဲလုိက္ၾကတာ တရြာလုံးက ကေလးလူႀကီးေတြ လာၾကည့္ၾကတဲ့အဆင့္ကုိ ေရာက္ေတာ့တာပဲ။

ေႁမြႀကီးလည္း ေသသြားေရာ၊ ျမင့္ေဆာင္နဲ႔ သန္းႏုိင္တို႔လည္း ေဟာဟဲ-ေဟာဟဲနဲ႔ ေခၽြးသံေတြ ရႊဲလို႔။ တကယ့္ကုိ က်ား တေကာင္နဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္တုိက္ခုိက္ရသလုိမ်ဳိး ပုံစံနဲ႔ ေဘးက ျမက္ခင္းေပၚမွာ ေျခပစ္လက္ပစ္ ထုိင္ခ်လုိက္ၾကေတာ့တယ္။ တျခားသူေတြကေတာ့ ေႁမြႀကီးကုိ တျခားရြာသူေတြ ကေလးသူငယ္ေတြ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ၾကည့္႐ႈျမင္ေတြ႔ႏုိင္ေအာင္ လမ္းေပၚသယ္ထုတ္ၿပီး ခ်ထားလုိက္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မၾကည့္ရဲဘူး။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေပြးအကြက္ေတြ ေသခ်ာ ၾကည့္ၿပီး သုံးသပ္ေဝဖန္ေနၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေႁမြဆုိးတဲ့။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေႁမြေကာင္းတဲ့။ ေႁမြရဲ႕အရွည္က တခ်ဳိ႕ က ႏွစ္လံေက်ာ္လို႔ ခန္႔မွန္းၿပီး တခ်ဳိ႕က သုံးလံေလာက္ ရွိလိမ့္မယ္ဆုိပဲ၊ အတုတ္ကုိေတာ့ တခ်ဳိ႕က ေပါင္လုံးေလာက္ တုတ္မယ္ေျပာၿပီး တခ်ဳိ႕က ကေလးကုိယ္လုံးနီးပါး တုတ္မယ္တဲ့။ ဘယ္ကေလးကုိယ္လုံးေလာက္ သူရည္ရြယ္ ေျပာသ လဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ ႂကြက္စီႂကြက္စီ ဆူဆူညံညံနဲ႔ ရြားသားေတြ ေျပာေနလုိက္ၾကတာ အဘ ဦးေစာထီး ေရာက္လာမွပဲ အားလုံးအသံေတြ တိတ္ၿပီး အဘ ဦးေစာထီးေျပာမယ့္စကားကုိ နားစြင့္ေနၾကေလရဲ႕။

အဘဦးေစာထီးအေၾကာင္းကုိလည္း ေျပာျပရဦးမယ္၊ အခုေတာ့ အသက္(၇၀) ေက်ာ္ေနပါၿပီ၊ ဒီရြာမွာေမြး၊ ဒီရြာမွာ ႀကီး ပ်င္းၿပီး ငယ္ငယ္ကတည္းက ေတာလုိက္စားခဲ့သူေပါ့။ ေတာကြ်မ္းသလားေတာ့ မေမးနဲ႔၊ ရြာကေလးရဲ႕ အနီးအနား ေတာ ေတာင္ေတြသာမက ဒီေဒသပတ္ဝန္းက်င္ေတာေတြကုိပါ ကၽြမ္းတဲ့ အဘ။ အသက္ႀကီးလာေတာ့ ေတာလုိက္တဲ့အလုပ္ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ စိတ္သေဘာထားေကာင္းၿပီး ဗဟုသုတ ႏွံ႔စပ္သူျဖစ္ေလေတာ့ ရပ္ရြာက ေလးစားၾကည္ညဳိေနတဲ့ အဘ။ အဘရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က မေသခင္ကတည္းက နတ္ပြဲတပြဲနဲ႔ ပြဲထုိးေပးျခင္း ခံရသူ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါ။ တျခား ကြယ္လြန္ၿပီး နတ္ျဖစ္သြားတဲ့ နတ္ေတြအတြက္ နတ္ပြဲေပးတဲ့အခါ အဘနာမည္နဲ႔ မေသေသးတဲ့ အဘအတြက္ နတ္ကန္ေတာ့ပြဲ တပြဲထည့္ကာ ပူေဇာ္ၾကတာ ဒီရြာေလးတ၀ုိက္မွာ ႏွစ္တခ်ဳိ႕ေတာင္ ၾကာခဲ့ၿပီ။ ထားပါေတာ့။

ရြာသားေတြ အားလုံး ဒီေႁမြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဘရဲ႕ ႏႈတ္ထြက္စကားကုိ ေစာင့္စားေနၾကခ်ိန္ အဘေစာထီးက ခ်ိန္ခ်ိန္ ဆဆ ေလးေလးပင္ပင္နဲ႔ ေျပာျပတယ္။ “က်ဳပ္ ေတာအႏွံ႔ ေတာင္အႏွံ႔ ေနရာေဒသ အႏွံ႔ ေရာက္ခဲ့ဖူးၿပီ။ စပါးႀကီး စပါး အုံးတို႔လုိ ေႁမြမ်ဳိးကလြဲလို႔ က်ဳပ္တသက္ ဒီေလာက္ႀကီးတဲ့ ေႁမြမ်ဳိး တခါမွ မေတြ႔ဖူးေသးဘူး။ သိေတာ့ သိတယ္။ ဒီေႁမြမ်ဳိး ဘယ္မွာရွိတယ္ဆုိတာ။ အခု မင္းတို႔ ကုိယ့္ေျမကုိ လက္လြတ္စပယ္ ေရာင္းစားလုိက္ၿပီး သူေဌးက ပုိင္သြားတဲ့ ေဟာဟုိ ေတာင္ပူစာရဲ႕ ခ်က္မမွာ ဒီေႁမြမ်ဳိးက ‘သုိက္နဲ႔ ေနတာ။ အထီးအမ ၂ ေကာင္ထည္း ေနတတ္တာလည္း ရွိတယ္။ ေလးငါး ေကာင္ ေနတတ္တာလည္း ရွိတယ္။ အခု ဒီေတာင္ပူစာကုိ ဘူဒုိဇာေတြနဲ႔ထုိး။ ေျမညႇိ။ စုိက္ခင္းေတြလုပ္ပစ္လုိက္တဲ့ အခါ ဒီေႁမြေတြရဲ႕ ‘သုိက္’ ပ်က္ၿပီး အခု ဒီဘက္ဆင္းလာၾကတာပဲ။ ကုိယ့္ေျမကုိယ္ေရကုိ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေရာင္း စားခ်င္တဲ့ ေကာင္ေတြ…ဆုိးက်ဳိးေတြ ေရာက္လာလိမ့္မယ္။ ေစာင့္သာၾကည့္ေပေတာ့။” အဘက ဒီလုိ ေျပာအၿပီးမွာ လွည့္ထြက္သြားတယ္။ ေလးငါးေျခာက္လွမ္းေလာက္ အေရာက္မွာ ေနာက္ျပန္လွည့္ၿပီး “တခ်ဳိ႕ကေတာ ့ ဒီေႁမြမ်ဳိးကုိ နတ္ေႁမြလို႔ ေခၚၾကတာလည္း ရွိတယ္” လို႔ တခ်က္ေျပာၿပီး သူ႔ လမ္းသူ ဆက္လက္ထြက္ခြာသြားေတာ့တယ္။

ရြာသားေတြလည္း အဘေျပာအၿပီး ပါးစပ္ေတြ အေဟာင္းသားနဲ႔ ခဏ ၿငိမ္သက္ေနၾကတယ္။ ခဏေနမွ ပြက္စီပြက္စီ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ေႁမြႀကီးကုိ သတ္သင့္ မသတ္သင့္ေပါ့။ ဦးၾကည္မင္းတေယာက္ကေတာ့ သူ႔အိမ္ေရွ႕ကေန နားေထာင္ ၿပီး ဘာမွဝင္မေျပာဘဲ တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ပါပဲ၊ ရြာကေလးမွာ ထုံးစံအတုိင္း ဒီေႁမြအေၾကာင္း ႏွစ္ ရက္ သုံးရက္ေလာက္ ဟုိေနရာမွာလည္း ေျပာေနၾက၊ ဒီေနရာမွာလည္း ေျပာေနၾကေပါ့။ ေနာက္ေတာ့လည္း ေမ့ေမ့ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားၾကတာပါပဲ။

ေနာက္ထပ္ ထူးထူးျခားျခား အျဖစ္အပ်က္တရပ္က ဒီေႁမြႀကီး ေသအၿပီး (ရ) ရက္ေန႔ေလာက္မွာ ထပ္ေပၚတယ္၊ ေပၚတာ ကလည္း သန္းႏုိင္တို႔အိမ္မွာ။ သစ္ခုတ္က ျပန္လာအၿပီး သန္းႏုိင္ရဲ႕အိမ္မွာ သန္းႏုိင္တို႔လင္မယားနဲ႔ ျမင့္ေဆာင္တို႔ လင္ မယား ထမင္းအတူ စားေနၾကတဲ့အခ်ိန္။ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္တို႔က ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ။ သစ္ခုတ္က မုိးခ်ဳပ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လာၿပီး အိမ္ေရာက္မွ ခ်က္ျပဳတ္ရတာဆုိေတာ့ သူတို႔ထမင္းစားတဲ့အခ်ိန္ဟာ အေတာ္ေနာက္က်ေနၿပီ။ ည- ၈ နာရီခြဲေလာက္ ရွိေနၿပီ။ ေလးေယာက္သား မွန္အိမ္ေလးနဲ႔ ထမင္းဝုိင္းထုိင္စားတဲ့အခ်ိန္ ပထမဆုံး သတိျပဳမိတာ က ျမင့္ေဆာင္ပဲ။ ျမင့္ေဆာင္္က “ေဟ့- မင္းတို႔သုံးေယာက္လုံး ၿငိမ္ၿငိမ္ေနၾက၊ ဘာမွ မလႈပ္ရွားနဲ႔” လို႔ ေျပာၿပီး ေဘးမွာ ခ်ထားတဲ့ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးကုိ ဆြဲယူကာ အိမ္ေပၚကေန ဒေရာေသာပါး ဆင္းခ်သြားတယ္၊ သန္းႏုိင္ရဲ႕ အိမ္က ႏွစ္ထပ္ အိမ္။ သစ္ခုတ္သမားဆုိေတာ့ သစ္ေပါေပါနဲ႔ ပ်ဥ္ခင္းပ်ဥ္ကာ ႏွစ္ထပ္အိမ္တလုံး ေဆာက္ထားတာ။

ျမင့္ေဆာင္က အိမ္ေအာက္လည္း ေရာက္ေရာ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးနဲ႔ ထုိးၾကည့္ၿပီး “ဟ…လာျပန္ၿပီ ေႁမြႀကီးဟ- ေႁမြႀကီး- ေႁမြႀကီး…လာၾကပါဦးဗ်ဳိ႕” လို႔ ေအာ္ေတာ့တာပဲ။ ညအခ်ိန္ကလည္း ျဖစ္ျပန္၊ ေႁမြႀကီးကလည္းႀကီးေတာ့ သူတို႔ခ်ည္း မႏုိင္ မွန္းသိလို႔ ျမင့္ေဆာင္က ရပ္ရြာကုိ အကူအညီေတာင္းရေတာ့တာပါ၊ သူတို႔ ထမင္းစားေနခ်ိန္ ဒီေႁမြႀကီး သူတို႔အိမ္ေပၚ တက္ေနမွန္း ျမင့္ေဆာင္က စိတ္ထဲက ရိပ္မိသိရွိၿပီး အိမ္ေအာက္ကုိ ဆင္းၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ သူက ေႁမြႀကီးကုိ တန္း ေတြ႔လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးနဲ႔ ရြာကလူေတြ လာၾကည့္ေတာ့- လား-လား….ေႁမြႀကီးက သန္းႏုိင္တို႔ အိမ္ ေပၚတြယ္တက္ၿပီး အိမ္ထဲဝင္ဖို႔ ဝင္ေပါက္ ရွာေနတာကလား။ ေႁမြႀကီးရဲ႕ အၿမီးက အိမ္ေအာက္က အိမ္တုိင္မွာ ပတ္လို႔။ ေခါင္းက အိမ္အေပၚထပ္ ျပတင္းေပါက္နားမွာ ဟုိရွာဒီရွာနဲ႔ ဝင္ေပါက္ကုိ ရွာလို႔။

ဒါေလာက္ႀကီးတဲ့ေႁမြေတြ႔ရေတာ့ ရြာက လူငယ္ေတြလည္း နတ္ေႁမြလား-ဘာေႁမြလား စဥ္းစားမေနအားေတာ့ပါဘူး။ ရြာ ထဲက ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ေတြ အိမ္၀ုိင္းထဲထိ ဆြဲသြင္းလာ၊ ဆုိင္ကယ္ႏွစ္စီး သုံးစီးက ဆုိင္ကယ္မီးေတြ စုထုိးလုိက္ၿပီး လူငယ္ေတြက ေႁမြႀကီးကုိ ၀ုိင္းသတ္လုိက္ၾကတယ္။ ေႁမြႀကီးက ထူးထူးျခားျခား ျပန္လည္ ရန္ျပဳတာမ်ဳိး မရွိေပမယ့္ အ သက္ျပင္းလြန္းလို႔ အသက္ေသေအာင္ တရြာလုံးက လူငယ္ေတြ အခ်ိန္အတန္ငယ္ၾကာေအာင္ ဝုိင္းဝန္း႐ိုက္ပုတ္ သတ္ ယူရသတဲ့။

အဲဒီညမွာ ရြာကလူေတြ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မအိပ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ေႁမြႀကီးေတြအေၾကာင္း ဆက္ေျပာေနၾကတာေပါ့၊ ရြာကလူ အမ်ားစုက ယူဆေနၾကတဲ့ အျမင္တခု ရွိတယ္။ာ ဟုိေႁမြကုိ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္တို႔က ႐ိုက္သတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ဒီ ေႁမြက လက္စားေခ်ဖို႔ သန္းႏုိင္ရဲ႕အိမ္ကုိ လာတက္တာတဲ့။ အဘ ဦးေစာထီးကေတာ့ တခြန္းေလာက္ပဲ ေျပာေတာ့ တယ္။ “အရင္ေႁမြက အမ။ အခုေႁမြက အထီး” တဲ့။ ႐ိုက္တုန္းကေတာ့ အေၾကာက္အလန္႔မရွိ ႐ိုက္သတ္ခဲ့တဲ့ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္ေရာ။ သူတို႔ မိန္းမေတြေရာ အခုေတာ့ ေၾကာက္လုိက္ၾကတာ ဘယ္မွာမွ ေနစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ေႁမြထီးက သူ႔ ေႁမြမ သတ္တဲ့သူကုိ လက္စားေခ်ဖို႔ လုိက္လာတာ အမွန္ပဲလား။ ဒီလုိ ေႁမြႀကီးမ်ဳိး ဒီႏွစ္ေကာင္ပဲ ရွိတာလား။ ေနာက္ထပ္ ဒီရြာကုိ လုိက္လာမယ့္ေႁမြေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနေသးသလဲ။ သူတို႔ရြာပုိင္ ေတာင္ကမူကုိ သူေဌးေတြ ၀ယ္ၿပီး ေတာင္ကမူကုိ ၿဖဳိလုိက္တာက ဒီကိစၥ စေပၚတာဆုိရင္ ဒီလုိ ကုိယ့္ေျမေတြကုိ ေရာင္းစားပစ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္သူ ေတြမွာ တာဝန္ရွိသလဲ။ ရြာအာဏာပုိင္ေတြလား။ ေဘးက ေျမႇာက္ေပးၿပီး ေ၀စုအတူ ခြဲယူတဲ့သူေတြလား။ ျပႆနာက ပြထလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပြဲၿပီး မီးေသဆုိသလုိ ရက္နည္းနည္း ၾကာလာေတာ့လည္း ဒီကိစၥကုိ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ သြားၾကျပန္ေလေရာ။

ဒါေပမဲ့ တလေလာက္အၾကာ ေနာက္ထပ္ ေျပာစရာ ကိစၥတခု ထပ္ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ ရက္နည္းနည္း ၾကာလာေတာ့ သန္းႏုိင္ေရာ ျမင့္ေဆာင္ပါ ေႁမြကိစၥ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားၾကတယ္။ လူငယ္ေတြဆုိေတာ့ ေခါင္းထဲ သိပ္ၾကာ ၾကာ ထည့္မထားေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီေတာ့ ျမင့္ေဆာင္က သစ္အလုပ္ ခဏနားၿပီး သစ္ေရာင္းတဲ့ကိစၥနဲ႔လား။ တျခား အ ေရာင္းအဝယ္ကိစၥနဲ႔လား မသိဘူး။ ၿမဳိ႕ေပၚ တက္သြားတယ္။ ေလးငါးရက္ေလာက္ ၾကာတယ္မွတ္တယ္၊ ဒီေတာ့ သစ္ ခုတ္သြားတဲ့အခါ သန္းႏုိင္ရယ္၊ သန္းႏုိင္ရဲ႕ မိန္းမရယ္။ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕ မိန္းမရယ္ သုံးေယာက္က သစ္ခုတ္စခန္းကုိ တက္ ၿပီး သူတို႔လုပ္စရာ ရွိတာေတြ ဆက္လုပ္ေနၾကတယ္။

တေန႔ ေတာထဲသြားလုပ္ရင္း သန္းႏုိင္ရဲ႕ မိန္းမက ေနမေကာင္းခ်င္ဘူး ဆုိၿပီး သူက အခ်ိန္ေစာၿပီး အိမ္ျပန္လာတယ္။ အဲဒီမွာ ျပႆနာ ေပၚေတာ့တာပဲ။ ရြာက ေတာထဲ သြားလည္တဲ့ ကာလသားေပါက္စ ႏွစ္ေယာက္က သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕ မိန္းမတို႔ ေတာထဲမွာ ေမွာက္မွားေနၾကတာ သူတို႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းေတြ႔ရွိရတယ္လို႔ ရြာထဲမွာ သတင္းေတြ ပြစိပြစိ ျဖစ္လာတယ္။ ေကာင္ေလးေတြကုိ အေသအခ်ာ ေမးၾကည့္ေလ။ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ ေသခ်ာေလ ပါပဲ၊ ျမင့္ေဆာင္ကလည္း ၿမဳိက ျပန္မလာေသးဘူး။ ျမင့္ေဆာင္ ျပန္လာရင္ ဘာျဖစ္မလဲ။ ရြာက လူေတြက ဒီကိစၥကုိ သူတို႔အျမင္နဲ႔သူတို႔ ဇာတ္ကြက္ေတြဆင္ၿပီးေတြးေတာ ေျပာဆုိေနၾကတယ္။ သန္းႏုိင္ရဲ႕ မိန္းမကေတာ့ အလူးအလဲ တငုိငုိနဲ႔ေပါ့။ ကာယကံရွင္ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕မိန္းမကေတာ့ နည္းနည္းမွ ဟန္မပ်က္ဘူး။ သူမဟုတ္သလုိ ပုံမ်ဳိးနဲ႔ေပါ့။ သစ္ ခုတ္သြားတဲ့အခါ ကူညီလုပ္ကုိင္ေပးဖို႔ မိန္းမေတြ တေယာက္မွ မပါၾကေတာ့ဘူး။ သန္းႏုိင္တေယာက္တည္း သြားတာပဲ ရြာကလူေတြ ေတြ႔ၾကရတယ္။ တရက္ႏွစ္ရက္ေနေတာ့ ျမင့္ေဆာင္ ျပန္ေရာက္လာတယ္။

သူ႔မိန္းမနဲ႔ သန္းႏုိင္ရဲ႕ ကိစၥ ရြာသားေတြထဲက ေျပာသူက ေျပာလို႔ ျမင့္ေဆာင္ ျပန္ၾကားရတာလည္း အေသအခ်ာေပါ့။ ဒီတခါ အံ့ၾသရတာက တရြာလုံးပဲ။ ျမင့္ေဆာင္က နည္းနည္းမွ ဟန္မပ်က္ဘူး။ ပထမ မိန္းမေတြမပါဘဲ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ ေဆာင္တို႔ သစ္ခုတ္သြားၿမဲ သြားေနၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕မိန္းမပါ ေတာေတြ ေတာင္ေတြထဲ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္တို႔နဲ႔ အတူ လုိက္ပါသြားတတ္တာကုိ ရြာကလူေတြ တအံ့တၾသ ေတြ႔ၾကရတယ္။ သူတို႔တေတြ ဘယ္လုိ သ ေဘာလဲ။ ဘယ္သူမွ နားမလည္ၾကဘူး။ သန္းႏုိင္ရဲ႕ မိန္းမကေတာ့ ရွင္းတယ္။ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕မိန္းမနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းကုိ မဆုိင္ေတာ့ဘူး။

ဒီလုိနဲ႔ ရက္နည္းနည္း ၾကာလာတဲ့အခါမွာ ျမင့္ေဆာင္ ၿမဳိ႕ကုိ တခါ တက္သြားျပန္တယ္။ သူ ၿမဳိ႕ကုိ သြားမယ္ဆုိတာ တ ရြာလုံးနီးပါး သိတယ္။ သူ ရက္နည္းနည္း ပုိၾကာလိမ့္မယ္လို႔လည္း ျမင့္ေဆာင္က ေျပာသြားတယ္။ ျမင့္ေဆာင္ ၿမဳိ႕တက္ သြားၿပီး ေလးငါးရက္ေလာက္ အၾကာမွာ ထင္ပါရဲ႕။ ကိစၥ ႀကီးႀကီးမားမား ေပၚေတာ့တာပဲ။ သန္းႏုိင္ရယ္၊ ျမင့္ေဆာင္ မိန္းမရယ္ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေတာင္ခါးပန္းက ေခ်ာက္ထဲမွာ လိမ့္က် ေသဆုံးေနတာ ၂ ရက္ေလာက္ၾကာမွ ရြာက လူ ေတြ ေတြ႔ၾကရတယ္။

သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံးရဲ႕ ကုိယ္ေပၚမွာ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔တဲ့။ အေလာင္းကုိ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႔ ေတြ႔ၾကရသူေတြက ျပန္ ေျပာျပလို႔ ရြာကလူေတြ ၾကားသိရတယ္။ ဒဏ္ရာရေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္ၿပီးမွ ေခ်ာက္ထဲပစ္ခ်တာလား။ေခ်ာက္ထဲ လိမ့္အက်မွာ ဒဏ္ရာရသြားတာလား။ သို႔ေလာ-သို႔ေလာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာေနေပမယ့္ ဘယ္သူမွ တတ္အပ္ေသခ်ာ ေျပာ ႏုိင္တာ မရွိပါဘူး။ ဒီကိစၥ ဘယ္သူမွလည္း အမႈဖြင့္မေနပါဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း လာမစစ္ပါဘူး။

ေနာက္ ၂-ရက္ ၃ ရက္အၾကာမွာ ျမင့္ေဆာင္ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ျမင့္ေဆာင္ ဟန္ေကာင္းလုိက္ပုံကေတာ့ ရြာကလူ ေတြ အံ့ၾသၿပီးရင္း အံ့ၾသေနၾကရတယ္။ ဟန္လုပ္ၿပီး ငုိတာယုိတာလည္း မရွိဘူး။ မူပ်က္တာလည္း မရွိဘူး။ တကယ့္ကုိ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ။ လူေတြကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာေနၾကတယ္။ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕မိန္းမကုိ ျမင့္ေဆာင္ ကုိယ္ တုိင္ လာသတ္တာတဲ့။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ျမင့္ေဆာင္ ၿမဳိ႕တက္ေနတာပဲ။ သူ သတ္တယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဒီလုိ ေဖာက္ ျပန္ေနတာကုိ ရြံရွာတဲ့ တျခားလူေတြက ဝင္သတ္တာလို႔ ေျပာေနတာလည္း ရွိတယ္။ ျမင့္ေဆာင္ကေတာ့ သူ႔ဗီဇအတုိင္း ဘာမွ တုံ႔ျပန္ေျပာဆုိတာလည္း မလုပ္ဘူး။ ေနၿမဲတုိင္းေန၊ သြားၿမဲတုိင္းသြား၊ စားၿမဲတုိင္းစားပဲ။

ေနာက္ပုိင္း လတခ်ဳိ႕ၾကာလာေတာ့ ျမင့္ေဆာင္နဲ႔ သန္းႏုိင္ရဲ႕ မိန္းမတို႔ ညားသြားၾကတယ္။ ေနာက္ သိပ္မၾကာလွပါဘူး။ ျမင့္ေဆာင္နဲ႔ သန္းႏုိင္ရဲ႕ မိန္းမတို႔ ၿမဳိ႕ကုိ အၿပီး ေျပာင္းေတာ့မယ္ဆုိၿပီး ေျပာင္းသြားၾကေတာ့တယ္။ ဒီကိစၥေတြကုိက် ရြာကလူေတြ အထူးတလည္ မအံ့ၾသၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒီလုိပဲ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ႀကဳိၿပီးမ်ား တြက္ထားၾကသလား မေျပာတတ္ ပါဘူး။

ေနာက္ ႏွစ္တခ်ဳိ႕အၾကာမွ ၾကားသိရတဲ့ ကိစၥကုိလည္း ဒီမွာတင္ တဆက္တည္း ေျပာလုိက္ပါဦးမယ္။ သန္းႏုိင္ရဲ႕ အရင္ မိန္းမ (ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕ ယခုမိန္းမ) ၿမဳိ႕ေပၚမွာ ေသသြားတယ္တဲ့။ ဖ်ားနာလို႔ေသတာလား၊ ဘာေၾကာင့္ေသတာလည္း ဆုိ တာေတာ့ ဘယ္သူမွ ကြဲကြဲျပားျပား မသိၾကဘူး။ အဲဒီကစလို႔ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕ သတင္းလည္း ဘာအစအနမွ မရေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ျမင့္ေဆာင္ မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ လူ႔ျပည္မွာကုိ မရွိတာလား။ ၿမဳိ႕ေပၚမွာ မရွိတာလား။ ဗမာ ျပည္မွာ မရွိတာလား။ ဒါလည္း ရြာကလူေတြ ဘယ္သူမွ သိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္စိတ္ကူးနဲ႔ကုိယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာဆုိ ေနၾကတာပါ။

သူတို႔ကိစၥလုိ ႏွစ္အၾကာႀကီးေနမွ ျဖစ္ပ်က္တာ မဟုတ္ဘဲ လပုိင္းအတြင္း ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ ကိစၥေလးေတြ ရွိေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေႁမြႀကီးကုိ စေတြ႔ရတဲ့ ျခံနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနတယ္။ ၿခံပုိင္ရွင္ (အာဏာပုိင္သူေဌးရဲ႕ မယားငယ္) ႐ုတ္ တရက္ ေသဆုံးသြားတယ္။ သူေသၿပီး တလေလာက္အၾကာမွာ ျခံအေရာင္းအဝယ္ကိစၥ ဦးၾကည္မင္းနဲ႔ စာခ်ဳပ္လာခ်ဳပ္တဲ့ (သူေဌးရဲ႕ မယားငယ္နဲ႔ ခဲအုိေတာ္စပ္သူ) ႐ုတ္တရက္ ေသဆုံး သြားျပန္တယ္။ သူေသၿပီး ၁၅ ရက္ေလာက္အၾကာမွာ သူ႔မိန္းမ ေသဆုံးသြားျပန္တယ္။ ဒါ စကားမရွိ၊ စကားရွာ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာကုိ ျပန္ ေျပာျပေနတာ။ ဒါေတြကုိ တုိက္ဆုိင္မႈလို႔ ဆုိခ်င္ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လက္ရွိ ျခံပုိင္ရွင္ ဦးၾကည္မင္း တေယာက္က ေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ဘူးမို႔လား။ ဦးၾကည္မင္းက ဘာျဖစ္လိမ့္မလဲ၊ သူက တရားသမားႀကီးကုိး-လို႔ ေျပာၾကတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ရြာကေလးကေတာ့ စကားစပ္မိရင္း ဒီေႁမြေတြ ျပႆနာကုိ အခုထိ ေျပာဆုိေနၾကတုန္း။ သန္းႏုိင္နဲ႔ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕ မိန္းမ တို႔ ေသရတာ ေႁမြက လက္စားေခ်တာတဲ့။ သူတို႔ ဒီလုိ အိမ္ေထာင္ေရးျပႆနာေတြ ျဖစ္ရတာလည္း နတ္ေႁမြေၾကာင့္ တဲ့။ ျမင့္ေဆာင္ရဲ႕ ေနာက္မိန္းမ (သန္းႏုိင္ရဲ႕ မယားေဟာင္း) ေသရတာလည္း ဒါေၾကာင့္ပဲ။ သန္းႏုိင္လည္း ဒါေၾကာင့္ ေပ်ာက္သြားတာ ဒါမွမဟုတ္ ေသသြားတာလို႔ ေျပာေနၾကေလရဲ႕။ ေႁမြေၾကာင့္ ဒီလုိကိစၥေတြ ေပၚရတယ္လို႔ ေျပာသူက အမ်ားစု။ တုိက္ဆုိင္မႈသက္သက္ပါလို႔ ေျပာသူက အနည္းစု။

ေနာက္ထပ္ အျမင္တမ်ဳိး ရွိေသးတယ္။ ျပႆနာက ေႁမြမဟုတ္ဘူး။ မိန္းမတဲ့။ ေႁမြေၾကာင့္ ေသရတာ မဟုတ္ဘူး။ မိန္းမ ေတြ သစၥာမရွိလို႔ ေသရတာတဲ့။ ေႁမြက ေၾကာက္စရာေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး၊ မိန္းမေတြကမွ ေၾကာက္စရာေကာင္းတာ တဲ့။ ဒါကေတာ့ မိန္းမေတြအေပၚ အဆုိးျမင္သမားေတြဆီက ထြက္လာတဲ့ အျမင္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ မိန္းမေတြခ်ည္း အျပစ္ေျပာ မေနနဲ႔။ ေယာက်္ားေတြကေကာ သစၥာရွိလို႔လား ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကလည္း ဒီအျမင္နဲ႔အတူ ထြက္ေပၚလာေသးရဲ႕။

ေနာက္ထပ္ အျမင္တမ်ဳိး ဆက္ေပၚလာေသးတယ္။ ေႁမြကလည္း ဒါေလာက္ ေၾကာက္စရာ မေကာင္းဘူး။ မိန္းမေတြက လည္း ဒါေလာက္ ေၾကာက္စရာ မေကာင္းေသးဘူး။ ဒါ့ထက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတာ ရွိေသးတယ္ဆုိၿပီး ေျပာလာတဲ့ အျမင္ပါ။ ဒါကေတာ့ နည္းနည္း ရွင္းျပရမယ့္ ကိစၥပါ။

သူတို႔ရြာက လယ္ေျမ ဧက သုံးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ကုိ အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ေပါင္းေနတဲ့ သူေဌးတဦးက (ခုေခတ္စကားနဲ႔ ဆုိ ခ႐ိုနီလို႔ ေျပာရမွာေပါ့) ေက်းရြာအာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ေပါင္း၊ မတရားေစ်းႏွိမ္ကာ၀ယ္ယူၿပီး ငါးေမြးျမဴေရးကန္ လုပ္ပစ္တဲ့ ကိစၥပဲ။ ငါးေမြးျမဴေရးကန္လုပ္ပစ္လုိက္ေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြမွာ လယ္ယာေျမ ဆုံးရႈံးရ႐ံုတင္မက ဟင္းစားအတြက္ ငါးရွာဖားရွာတာေတာင္ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူးေပါ့။ တခါေတာ့ ရြာသားတေယာက္ကုိ ငါးေမြးကန္အနီးမွာ သူ႔ေတာင္းငယ္ ေလးထဲ ငါး ေလးငါးေျခာက္ေကာင္နဲ႔အတူ ငါးေမြးျမဴေရးကန္က သူေဌးရဲ႕ အေပါင္းပါေတြနဲ႔ လုပ္သားေတြက မိသြား တယ္။ ရြာသားက ငါးေမြးကန္က ငါးမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ဘာသာ ေခ်ာင္းထဲက ဖမ္းလာတဲ့ ငါးပါလို႔ ေျပာပါေသးရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ မရပါဘူး။ သူေဌးရဲ႕ လက္ပါးေစေတြက ရက္ရက္စက္စက္ ႐ိုက္ႏွက္လုိက္ၾကတာ မ်က္ႏွာမွာေရာ တကုိယ္လုံးမွာပါ ေသြး ခ်င္းခ်င္းနီလို႔။ ဒီလုိ ႐ိုက္ႏွက္႐ံုတင္မက ေက်းရြာအာဏာပုိင္ကုိ တုိင္ၾကားကာ ၿမဳိ႕နယ္ မယက႐ံုးအထိ ဆြဲေခၚသြားၿပီး အခ်ဳပ္ထဲ ထည့္လုိက္တဲ့ ကိစၥ ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။

“ကဲ- စဥ္းစားၾကည့္စမ္း…အဘဦးေစာထီးက ေျပာတယ္။ ကိုိယ့္ေျမကုိယ့္ေရကုိ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေရာင္းစားတဲ့ သူေတြ မေကာင္းတဲ့ဆုိးက်ဳိး ခံစားရလိမ့္မယ္တဲ့။ ေတာင္ကမူကုိ ေရာင္းလုိက္ေတာ့ ေႁမြသုိက္ပ်က္တယ္။ ျမင့္ေဆာင္တို႔ သန္းႏုိင္တို႔နဲ႔ ေႁမြကိစၥ ေပၚတယ္။ ေတာင္ကမူကုိ စုိက္ခင္းလုပ္ေတာ့ ရြာကလူေတြ ငွားလုပ္တယ္။ ေသြးစုပ္ခံရတယ္။ အဲဒီလုပ္သားေတြထဲက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ေသဆုံးသြားၾကတယ္ဆုိတာကုိေရာ မင္းတို႔ ေရတြက္ ၾကည့္မိၾကရဲ႕လား။ အခုလည္း ဒီငါးကန္ကုိ ၾကည့္။ ကုိယ့္လယ္ယာေျမ ဆုံးရႈံးတာမွာ ရြာသူရြာသားေတြ ငါးရွာ ဖားရွာ အလုပ္ေတာင္ လုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ကုိယ့္ေျမကုိယ့္ေရကုိ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေရာင္းစားတာလို႔ အဘေစာထီး ေျပာေနတာဟာ ဒါမ်ဳိးကုိ ေျပာတာပဲ။ ငါးခုိးတယ္ဆုိၿပီး အ႐ိုက္ခံလုိက္ရတဲ့ ကုိယ့္ရြာသားကုိ စာနာၾကပါဦး။ ငါး ေလးငါး ေျခာက္ေကာင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား တန္ဖုိးရွိလို႔လဲ။ အခု ေသလုေမ်ာပါး ခံတဲ့သူက ခံလုိက္ရၿပီ။ ဒါက အစပဲ ရွိေသးတယ္။ ေနာက္လဲ ဆုိးက်ဳိးေတြ လာလိမ့္ဦးမယ္။ တတိတိနဲ႔ အသက္ေတြဆုံးရႈံးတာ။ ဝမ္းေရးဆုံးရႈံးလို႔ တေျမ႕ေျမ႕ ခံစားရတဲ့ ဒုကၡေတြ မၾကာခင္ ဆက္တုိက္လာလိမ့္ဦးမယ္။ ရြာသူရြာသားေတြ ဒီလုိမ်ဳိး ဆုိးက်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနရတာ ဒို႔တရြာတည္း မဟုတ္ဘူး။ တျပည္လုံးမွာ ျဖစ္ေနတာ။ ဒီလုိ သူေဌးေတြ၊ အာဏာပုိင္ေတြရဲ႕ ခ႐ိုနီေတြက ေနရာတကာမွာ ဒါမ်ဳိးေတြ လုပ္ေနတာ။ တျပည္လုံးမွာ ဒီလုိမ်ဳိး အလားတူ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတာ။ ဒါဟာ လူတေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ေသ တဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ လူေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ေနာက္ၿပီး ကုိယ့္တုိင္းျပည္က ျပည္သူေတြ လယ္ယာေျမေတြ လက္လႊတ္ ဆုံးရႈံးၿပီး ဘဝေတြ ပ်က္ေနၾကရတဲ့ ကိစၥ။ ကုိယ့္ဘဝတင္မကဘူး၊ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ပါ ထိ ခုိက္မယ့္ကိစၥ။ ေႁမြကိစၥ၊ မိန္းမကိစၥေတြထက္ ပုိေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း ဒို႔ရြာက ေျမေတြ ထပ္ဆုံး ရႈံးလိမ့္ဦးမယ္။ ရြာသူရြာသားေတြ ေနာက္ထပ္ ဘ၀ပ်က္တာေတြ ျဖစ္လိမ့္ဦးမယ္။ အဲဒါကမွ ပုိၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္း တဲ့ ကိစၥကြ” ေျပာသူက ေဒါနဲ႔ မာန္နဲ႔ ေျပာျပတာပါ။ နားလည္လို႔ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္လုပ္သူလည္း ရွိသလုိ ေကာင္း ေကာင္း နားမလည္ေသးတဲ့ သူေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။

ရြာသားတေယာက္ကေတာ့ သူ႔အျမင္ကုိ ဝင္ေျပာပါတယ္။ “အဘေစာထီးေျပာသလုိ ကုိယ့္ေျမကုိယ့္ေရကုိ ကုိယ္က်ဳိးစီး ပြားအတြက္ မတရားေရာင္းစားတဲ့သူေတြ…ဒါအတြက္ ေႁမြႀကီးေတြက ဒဏ္ခတ္သလုိ မေကာင္းတဲ့ ေဘးဒဏ္ေတြ သူတို႔ အေပၚ က်ေရာက္မွာေပါ့ဗ်ာ” တဲ့။

ထုိေန႔ရက္မ်ဳိး မၾကာခင္ ေရာက္လာပါေစလို႔ ရြာကေလးက ဆုေတာင္းေနလိမ့္မလား မေျပာတတ္ပါ။ ။

ေမာင္လွ၀င္း (ျမင္းျခံ)

(January 30, 2013)

No comments: