Tuesday, January 21, 2014

ဝိနယ ပိဋက ပါဠိေတာ္ ဒုတိယပိုင္းလာ၊ သံဃေဘဒ (ဝါ) သံဃာကို သင္းခြဲေသာကံ

21 Jan 2014 | ညိဳထြန္း | ေန႔သစ္

ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားဓမၼတို႔ကို ပစ္ထည့္ထားသည့္ ျခင္းေတာင္းႀကီး သံုးေတာင္း အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဝိနည္း သုတၱန္ အဘိဓမၼာ ဆိုၿပီး က႑သံုးခုရွိရာတြင္ ယင္းတို႔အနက္ ဝိနယပိဋက ဆိုသည္မွာ ရဟန္းသံဃာတို႔သည္ မည္သို႔ေသာ နည္းလမ္းအားျဖင့္ သာသနာအား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေၾကာင္း မသဲမကြဲ ေခ်ာ္တလြဲေတြ ေလွ်ာက္မလုပ္ေစရန္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္မွ  အတိအက် “မူဝါဒ” ခ်မွတ္လမ္းျပခဲ့သည့္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္၏ အာေဘာ္လမ္းညႊန္ ပါတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ရွင္မဟာ ကႆပ အမႉးရွိေသာ ေရွးဦးဆံုး ပုဗၺာစရိယ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ပထမဆံုးက်င္းပခဲ့သည့္ သဂၤါယနာတြင္ အေရအတြက္ မ်ားျပားလွပါသည္ဆိုေသာ သုတၱန္တရားမ်ား၊ လူပညာရွိတို႔ပင္လွ်င္ ဉာဏ္မမီႏို္င္ေအာင္ နက္နဲသည္ ဆိုေသာ
အဘိဓမၼာသကၤပ တရားတို႔ကို ေၾကာင္ပုစြန္စား ကၽြတ္ကၽြတ္ဝါးထားေသာ ဘုရား၏ ညီေတာ္ေခါက္ေခါက္ ရွင္အာနႏၵာကိုပင္ ဓမၼဝိႆေဇၨတိ (အေျဖရွင္) ပလႅင္ေပၚသို႔ ဦးဆံုး ေပးမတက္။  အနိမ့္က်ဆံုး သုဒၶကၽြန္မ်ဳိးမွ ရဟန္းျပဳလာသေလာက္ ၊ ေဖာက္ျပန္လိုေသာ ေခ်ာ္တလြဲရဟန္းေတြ အေနၾကပ္ေအာင္ သဲကြဲရွင္းလင္းစြာ ဝိနည္းအာပတ္ကို မျပတ္ေဝဖန္သည့္ ဗုဒၶသာသနာ၏ အခမဲ့ ႏွလံုးသားဝန္ထမ္းရွင္ သာသနာေစာင့္ ရဲခ်ဳပ္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး ရွင္ဥပါလိကို  ကိုယ္ေတာ္မွ ျငင္းပါလ်က္ႏွင့္ ပလႅင္ေပၚသို႔ ဇြတ္ကို မရမကဆြဲတင္ကာ ဝိနည္းေတာ္သည္ သာသနာေတာ္အတြက္ အထြတ္ျမတ္ဆံုး ႏွင့္ အေရးႀကီးဆံုး အသက္ဝိညာဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို အေၾကာင္း သက္ေသျပဳခဲ့ပါသတည္း။

ယေန႔ခ်ိန္ခါ ျမန္မာျပည္ ဗုဒၶ သာသာနာသည္ မင္းဆိုးမင္းကလိန္တို႔မွ အတိအလင္း တမ်ဳိး၊ လက္သိပ္ထိုးလည္း တလွည့္ျဖင့္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံကို ရေသာ အဓမၼ ရဟန္းတို႔သည္ ၉၆၉ အဖြဲ႔ ၊ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ လႈပ္ရွားေရး အဖြဲ႔၊ ခုေနာက္ဆံုး သာသနာ့ပါလ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႔ စသျဖင့္ နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးသံုးကာ မူလသံဃာအဖြဲ႔အစည္း မွ သင္းခြဲဖဲ့ထြက္ ၊ အရွက္အေၾကာက္ မရွိ မာန္တက္ရမ္းကားျပေနသည္မွာ အထင္းပါတည္း (impunity) ။ သည္တြင္ “သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္း” ဆိုေသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကၽြန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ စဥ္းငယ္ရွည္လ်ားေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ က်မ္းဂန္ အကိုးအကားတို႔ကို အလ်င္ဦးဆံုး ဖြင့္မျပမီမွာ စာဖတ္ ပရိသတ္တို႔ လြယ္လြယ္ကူကူ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္သလို လက္ေတြ႔သံုးစြဲႏိုင္သည့္  ဘုရားရွင္၏ ဆိုလိုရင္း အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို အလ်င္ေဖာ္ျပထားလွ်င္ ေကာင္းပါလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္၏ သားေတာ္ရင္းမ်ား ျဖစ္ကုန္ေသာ တည္ၾကည္မြန္ျမတ္ေသာ မူလသံဃာ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ေဖာက္ျပန္ယုတ္မာေသာ ေအာက္တန္းစား သံဃာအဖြဲ႔အစည္းကို အသို႔ ခြဲျခားႏိုင္ပါသနည္း ဆိုေသာ္ ဘုရားရွင္၏ သံဃာဟူသည္မွာ တေၾကာင္းတည္းသာရွိေသာ တရားသာလွ်င္ က်င့္ၾကံကိုးကြယ္ရာ သံုးစြဲရာရွိသည္ဟု ေျပာ၍ ေျပာသည့္အတိုင္းလည္း က်င့္ၾကံသံုးစြဲေနထိုင္သည့္ သူတို႔ေပတည္း။ ေဖာက္ျပန္ေသာ မိစၦာသံဃာတို႔ သင္းပင္းပူးေပါင္းေသာ ေအာက္တန္းစား သံဃာ အဖြဲ႔အစည္း ဆိုသည္မ်ဳိးမွာကား အျမတ္ဆံုးဟူသည္မွာ “၉၆၉ ေဟ့” ၊ တရားဟူသည္မွာ “အမ်ဳိးသားေရးေဟ့”၊ “အမ်ဳိး၊ဘာသာ၊ သာသနာေဟ့” ၊ က်င့္ၾကံကိုးကြယ္သံုးစြဲရာ ဟူသည္မွာ “မင္းအာဏာ၊ သမၼတႀကီးရဲ႕  အာဏာ၊ လႊတ္မင္းႀကီးေတြရဲ႕  အာဏာေဟ့” ဟု လွည့္ျဖားေျပာဆိုသလို သင္းတုိ႔၏ အာရုံျပင္တြင္ ၎ ယုတ္ညံ့ေသာ မင္း၊ အာဏာ၊ ႏိုင္ငံေရး စသည့္ ေမာက္မာဝင့္ႂကြားေနေသာ ငရဲတံလွ်ပ္မ်ား ျပက္ျပက္စြဲေလာင္ေနသည့္ စိတ္ယုတ္မာညစ္ညမ္းပူးသြမ္းေနသူတို႔  ပူးေပါင္းစည္းေဝးေသာ အဖြဲ႔မ်ဳိးပါတည္း။ ၎တုိ႔မွ အေလးအျမတ္ျပဳေနေသာ အမ်ဳိးသားေရး ကိစၥဆိုသည္မ်ဳိးသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ဘယ္တုန္းကမွ မေဟာခဲ့သည္၊ တရား မဟုတ္သည္ကို အေသအခ်ာ သိသည္လည္း ရွိေစ၊ မသိသည္လည္း ရွိေစ

“ငါတို႔လုပ္ေနတာဟာ တရားပါ” (သို႔မဟုတ္လည္း) “တရားဆိုတာ သည္ေနရာမွာေတာ့ မလိုပါဘူး” (သို႔မဟုတ္လည္း) “တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ မလိုပါဘူး” ဟု အမွန္တရားဆိုတာ ၾကည့္ရူသူ၏ ရူေဒါင့္ေပၚမွာပဲ မူတည္သည္လို႔ moral relativism အယူျဖင့္ လႊမ္းမိုးပိုင္းျဖတ္ ျပဳမူေျပာဆိုေနကုန္ၾကသူတို႔ စည္းေဝးသည့္ အစုအဖြြဲ႔တို႔ ေပတည္း။

သို႔ဆိုလွ်င္ ကိုးကြယ္က်င့္ၾကံသံုးစြဲအပ္ေသာ “တရား” ဆိုတာဟာ ဘယ္လုိမ်ဳိးပါလိမ့္ ဆိုေသာ ေစာဒနာသည္  အင္မတန္ ေကာင္းသေလာက္ အေရးႀကီးေသာ ေမးခြန္းလည္း ျဖစ္ပါ၏။ သည္ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖသည္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွသည့္အတိုင္း ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ့္စာမ်ားတြင္ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးသြား ပါမည္။ ခုခါမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ခုေရးေသာစာတို႔သည္ “တေၾကာင္းတည္းသာရွိေသာ တရား” ကိုသာလွ်င္ ျမတ္ႏိုးဦးစိုက္ ေရးသားထားသည္ကို သိလွ်င္ လံုေလာက္ၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ တဒဂၤမွ် အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပမည္ဆုိလွ်င္ ေဒဝဒတ္ မွေန၍ သတ္သတ္လြတ္စားျခင္းမွသည္ တျခား ျပင္းထန္စြာ က်င့္ၾကံျခင္းတို႔ကိုမွ အႏွစ္အမွန္ဟု စြဲထင္ေနျခင္းမ်ဳိးသည္ တရားမဟုတ္။ တရားဟူသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားအားလံုး၏ ျဖစ္တည္မႈတြင္ ေျဖရွင္းဖို႔ အခက္ခဲဆံုး ျပႆနာအျဖစ္ တြဲလ်က္ပါလာသည့္ တစံုတရာသည္ အႏွစ္အမွန္ဟု ေတာက္ေလွ်ာက္ကို ေတြးေခၚေနေသာ အက်င့္အၾကံကို  (တဝက္တပ်က္နဲ႔ေတာ့ မရ) လံုးဝကို ကုစားရန္ ႀကိဳးစားရေသာ သေဘာေပတည္း။

လူ႔ေဘာင္၏ ႐ွဳပ္ေထြးမိုက္မဲမႈ ျပႆနာ အေပါင္းတို႔ႏွင့္ စပ္၍ လြယ္သေလာက္ နက္နဲေသာ ၊ ႐ုိးရွင္းသေလာက္ ဘယ္လိုမွ မျငင္းႏို္င္ေအာင္မွန္ကန္ေသာ အေျဖတို႔ကို ဗုဒၶတရားေတာ္တို႔တြင္ ရွာေတြ႔ႏိုင္ပါ၏ ။ အၾကင္သူတဦးသည္ ဥပမာအားျဖင့္ ဝီရသူ အင္းစိန္ရြာမ ေရႊညဝါ သီတဂူစေသာ ၉၆၉ ဘုန္းႀကီးတဦးသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ ေတြးေခၚေနသနည္း၊ ဤသို႔ ေျပာဆုိေနပါသနည္း၊ ဤသို႔ ျပဳမူေနရပါသနည္းဟု ေမးလာမည္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶတရားမွ ေပးမည့္ အေျဖကား လြယ္ပါ၏ ။ ဗုဒၶ ပရမတၱဝိဇၨာေဗဒ (epistemologic logic) ႐ႈေဒါင့္မွ ခ်ည္းကပ္သံုးသပ္လိုက္မည္ ဆိုပါလွ်င္ မလြဲေသခ်ာ ေျပာဆိုႏိုင္သည္ကား ဤသူတို႔၏ ေလာကကို ျမင္ေသာ အျမင္ ၊ တနည္းအားျဖင့္ ၎တို႔၏ သူ႔ကိုယ္သူ ႏွင့္ အျပင္ဗဟိႏၶမွ တပါးအရာတို႔ကို ၾကည့္ျမင္ေသာ အျမင္တို႔သည္ မွားယြင္း ၊ ယင္းပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ကိစၥတြင္ ေဖာက္ျပန္ေမွာက္မွားေသာ အဆင့္သို႔တိုင္ေရာက္ေန၍ ေပတည္း။

ေရွ႕ေဆာင္းပါးတို႔တြင္ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရးဆိုၿပီး အစိုးရက ဂုဏ္တင္ၿပီးလုပ္ေနေသာ ပြဲမ်ားသည္ သည္အသိအျမင္ မာန္ေျမာက္ေမွာက္မွားေနေသာ ဘုန္းႀကီး႐ူးေတြကုိ ေလွလူးေပးေနတာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း  ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ အမွတ္ (၇) စသည္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါသည္။ အျမင္မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ (ဝါ) ရူးေနေသာ ဘုန္းႀကီးကို ၎၏ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာျမင္ေနေသာ (ဝါ) ရူးမိုက္စြာ သိျမင္ေနေသာ ေလာကအျမင္ကို ေျပာင္းလဲရန္ မႀကိဳးစားဘဲႏွင့္ လူေရွ႕သူေရွ႕ထြက္ စကားေတြေျပာခိုင္းၿပီး လူတတ္သိႀကီးေတြအျဖစ္ ပြဲေတြေျမႇာက္ကာ အားေပးအားေျမႇာက္လုပ္ျခင္းသည္ ထိုသူ႐ူးသူမိုက္တို႔ နဂိုကပင္ ေရွ႕တန္းတင္ေနေသာ အာဏာရွိသူနဲ႔ ေပါင္းႏိုင္တယ္ဆိုတာ တရား (သမိုင္းေၾကာင္း လိုအပ္မႈ) ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို တိုးတက္ရယူမႈ ဆိုတာ ဓမၼေဝယ်ာဝစၥ (သမိုင္းေပး တာဝန္)၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဆိုတာ အႏွစ္အမွန္ ဝ႗တိ (သမိုင္းဆက္ အေမြအႏွစ္) စေသာ ေဖာက္ျပန္ေဖာက္လြဲ မိုက္မြဲေသာ ေလာကအျမင္ေတြ ပ်ံ႕ပြားလာကာ ထိုသို႔ အတၱႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သညာသိကို ကိုးကားေကာ္ေရာ္မႈမွ ေန၍ ေပါက္ကြဲပ်က္စီးမည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ား ေတာမသတ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ သမိုင္းတြင္ ဆက္ျဖစ္မည့္ သေဘာကို ေဆာင္ေနပါ၏ ။ သည္မွာတင္ ပရမတၱ ဝိဇၹာေဗဒ (ဝါ) ေလာကအျမင္ ဘာသာရပ္ (mereology) တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္အတန္ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားေလ့လာခဲ့ရကား ယင္းေလ့လာမႈတုိ႔မွ ရေသာ အသိတရားသည္ ခုခါမွာ  ဘုန္းႀကီးမိုက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ယင္းလူမိုက္ေနာက္လိုက္တို႔မွ မင္းအာဏာ ေက်ာေထာက္ရ၍ တရားဝင္ျဖစ္ပါသည္ဟု ယူမွတ္ေႂကြးေၾကာ္ေနေသာ လူမိုက္တရားတို႔ကို တန္ျပန္ႏွိမ္နင္းဖို႔ရန္ အားထုတ္ဖုိ႔ ေစတနာ ကၽြန္ေတာ့္အား ျဖစ္ရပါသတတ္။

ခု ကၽြန္ေတာ္မွ ေလာကအျမင္ေဗဒ ဟု လြယ္လြယ္ဘာသာျပန္ျပသေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္လူ ေခတ္ျမန္မာမ်ားအတြက္ တစိမ္းဆန္ေနဦးမည့္ ေဝါဟာရမ်ားျဖစ္သည့္ epistemology (သိျခင္းေဗဒ) ၊ mereology  (တခုလံုး ဆိုတာႏွင့္ အစိတ္အပိုင္း တခုခ်င္း ဆိုတာ ဆက္စပ္ပံု ေဗဒ) တို႔သည္ စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္တို႔တြင္ အေျခခံအက်ဆံုး ဓမၼပရိယာယ္ နည္းစနစ္တို႔အျဖစ္ ထုနဲ႔ထည္ ေဖာ္ျပပါဝင္ေနေသာ နည္းစနစ္တို႔ ျဖစ္ပါ၏။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာတြင္ ေယာဂကာရ ႏွင့္ မျဒာမိက စနစ္တုိ႔ဟူသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထရဝါဒလို စိတ္တခုယုတ္ ကိုးဆယ္ဟာ ဘာေတြလဲဟု ၏သည္ မေရြး က်က္မွတ္ေနျခင္းထက္ ယင္း အေျခခံအက်ဆံုး ဓမၼပရိယာယ္တို႔ကို အထူး အာရုံစိုက္ကာ ကၽြမ္းက်င္စြာ နားလည္ေဆြးေႏြးႏိုင္ေသာ အဆင့္သို႔ေရာက္ေအာင္ သုေတသနျပဳထားသည့္ စနစ္တို႔ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို တေပြ႔ႀကီး ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ပါလ်က္ႏွင့္ ေဖာင္စီးရင္း ေရငတ္ဆိုသလို ေခတ္ရာဇဝင္ အဆက္ဆက္ အသိမိုက္မဲလွသည့္ အေနာ္ရထာ မင္းတုန္းစေသာ မင္းလူလည္တို႔မွ သင္းတို႔ နာမည္ႀကီး သာသနာ့ ဒါယကာခံဖို႔ သာသာနာကို ၾကံဳးသြင္းႀကိဳးကိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားခံခဲ့ရေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္သည္ “ေထရဆိုလွ်င္ မေဝဖန္နဲ႔၊ ကံႀကီးထိုက္လိမ့္မယ္” ဆိုတာနဲ႔ အပိတ္ခံခဲ့ရကား ယေန႔ ျမန္မာျပည္ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ထိပ္ဆံုးက ဉာဏ္အေကာင္းဆံုး ဘုန္းႀကီးဆိုသူတို႔ပင္ ဤ အေရးပါဆံုး ဓမၼ ပရိယာယ္တို႔တြင္ အလြန္တရာ အားနည္းၾကသည္ဆိုသည္ကို ကမာၻတိုးလွ်ဳိေပါက္လာေသာ သည္ဘက္ေခတ္ (Globalized era) တြင္ ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္မခ်ဥ္စတမ္း ႏိႈင္းယွဥ္ေဝဖန္သည့္ ျမန္မာ ဘာသာေရးပညာရွင္တို႔သည္ စိတ္မသက္သာစြာ သိျမင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါ၏။

သည္လို စူးစမ္းေဝဖန္ေတြးေခၚေသာ သႏၷိဌိက အေလ့အက်င့္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ႐ိုးရာတြင္ ဆိတ္သုဥ္းသုည ဘူလုံးလုံးက်ေနလို႔လည္း ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကေလးကို ျမင္စျပဳလာေသာ သည္မွာေခတ္တြင္ “ဘုရားတရားဆိုတာ ၉၆၉ ဟဲ့ ၊ မူဆလင္ကို ႏွိပ္ကြပ္ဟန္႔တားတာဟာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္တာ ဟဲ့” ဟူေသာ မိစၦာအယူဝါဒ ေနာက္သို႔ စစ္အစိုးရ ေျမႇာက္ေပးလို႔သာ  ျပည္သူကလည္း မစူးစမ္း မေစာေၾကာလို႔သာ နာမည္ႀကီးလို႔ေန အမွန္တကယ္ အားျဖင့္ သိမ္ေမြ႔ခက္ခဲလွသည့္ တရားဓမၼ ပရိယာယ္နယ္ပယ္တို႔တြင္ အသိအလင္း ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေနေသာ ဘုန္းႀကီး ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူတို႔သည္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္စားမာန္ေျမာက္ကုန္ၾကျခင္း ေပတည္း။

တခ်ဳိ႕ကလည္း ဆိုပါ၏။ သည္ ဝီရသူ စတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ အစိုးရက ေဆးခတ္ၿပီး ခိုင္းတာ ခံရတာပါလို႔ သည္ဘုန္းႀကီးေတြကိုပင္ ကိုယ္ကေနၿပီး သနား က႐ုဏာပင္ သက္စရာ ေကာလာဟလတို႔လည္း ေပၚထြက္လာပါ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ စဥ္းစားပံု အားျဖင့္ ျမန္မာ အစိုးရသည္ သည္ေလာက္ စြမ္းမယ္လုိ႔လည္း မထင္၊ သည္ေလာက္လည္း အပင္ပန္းခံမယ္လို႔လည္း မထင္။ ႏုိင္ငံေရး အေတြးအေခၚ ေဗဒျဖင့္ နည္းစနစ္က်က် ေျပာမည္ဆိုလွ်င္ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာအစိုးရက လုပ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး အညွာမွာ ေနဝင္း ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ ေခတ္ကတည္းကပင္  နည္းဗ်ဳဟာဆိုလို႔ ဝါးလံုးထိုးတတ္႐ုံ တတန္းတစား သာတည္း။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ အယုတ္မာဆံုး သို႔မဟုတ္လည္း ခုိင္းလို႔အေကာင္းဆံုး လူတို႔ကို ထိပ္ဆံုးေနရာသို႔ ခုတင္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ “က်ီးမိုက္ကို ဟသာၤတို႔ ခစားရသဟဲ့” ဟူေသာ ေကာသလအိပ္မက္ တဆယ့္ေျခာက္ခ်က္ဆိုတာ ျမန္မာမ်ား ႏွစ္ရာစုဝက္မက လက္ေတြ႔ျမင္ေတြ႔ထားၿပီး ျဖစ္လို႔ ဒါကို အလြယ္ပင္ နားလည္ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါ၏။ တခုပဲ ပိုမွတ္ရန္မွာ ေကာသလအိပ္မက္ ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္သည္ ျမန္မာေတြ ေခတ္တေခတ္မွာ ကံဆိုးလို႔ ေတြ႔ခံခဲ့ရေသာ အျဖစ္သနစ္တို႔ မဟုတ္။ ထိပ္တန္း ႏိုင္ငံေရးေတြးေခၚပညာရွင္ ဟိုင္းရက္က သူ႔ ကမာၻ႔ဂႏၲဝင္ ကၽြန္ျဖစ္ရာလမ္းတြင္ အေသအခ်ာကို ေျပာခဲ့သည္မွာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုသည္ လံုးစည္းဝါဒယႏၲရားစနစ္ (Totalitarianism) စနစ္ေအာက္ကို ျပားျပားေမွာက္ က်ေရာက္သြားၿပီဆိုလွ်င္ ယင္းစနစ္သည္ မလြဲေသခ်ာ လူယုတ္မာ စိတ္ေအာက္တန္းတို႔ကိုသာ ထိပ္ဆံုးသို႔ ေရာက္လာေအာင္ တြန္းပုိ႔ေပးပါသတည္း။

ေခတ္စနစ္ဟု ျမန္မာတို႔ ေျပာေလ့ရွိပါ၏။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြယ္လြယ္သိမွတ္ႏိုင္သည္မွာ လံုးစည္းဝါဒ လႊမ္းမိုးေသာ ေခတ္တိုင္းမွာ လူယုတ္မာေတြ မင္းမူတဲ့စနစ္သည္ သက္ဆုိးရွည္စျမဲ ေပတည္း။ ျမန္မာေတြ မက္ခဲ့ရေသာ ၊ ခုလည္း အိပ္မက္ထဲက မထြက္ႏို္င္ေသးေသာ၊ ဘယ္ေတာ့ သည္အိပ္္မက္ဆိုးေတြ ၿပီးသြားမွာလည္း ဆိုတာကိုလည္း ဘယ္သူမွ မမွန္းႏိုင္ေသာ ေကာသလ အိမ္မက္တို႔သည္ ေခတ္  စနစ္တို႔ ျဖစ္ပါ၏။ ျမန္မာေတြ ကံေခလို႔ တခါတရံ ေလာကဓံမွာ က်ီးကန္းေအာက္ကလိေတြ ပလႅင္ညာရံ ေရႊဘံုပ်ံမွာ လာစိုးစံခြင့္ရသည့္ ခဏတျဖဳတ္ သေဘာမဟုတ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာမ်ား ဤေကာသလအိပ္မက္ ေခတ္စနစ္ ျပႆနာ (“လံုးစည္းေခတ္ ျဖစ္လွ်င္ ယုတ္မာသူတို႔ အုပ္စိုးေသာ စနစ္ ျဖစ္လတၱံ႔” ဟူေသာ သီအိုရီ ေဟာကိန္း) ကို အထင္းသက္ေသခံ သိျမင္ႏိုင္သည္မွာ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္တြင္ ဗိုလ္ေနဝင္းသည္ ေျပာဆိုေနက် “လူေတာ္လူေကာင္း” ဆိုတာကို “လူေကာင္းလူေတာ္” လို႔ တႏိုင္ငံံလုံးကို အတင္း ေျပာင္းေျပာခိုင္းျခင္း ပါတည္း။ သည္မွာ သိသာအပ္သည္မွာ ‘လူေကာင္း’ တဦးျဖစ္ဖို႔ ခက္ခက္ခဲခဲ လုပ္ေနစရာ မလို။ ယုတ္မာသူတို႔က ‘လူေကာင္း’လို႔ သတ္မွတ္လွ်င္ နင္သည္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ‘လူေကာင္း’ ျဖစ္သြားသည့္ ျဖစ္အင္ကို ျဖစ္ပါ၏။ သီလသမာဆိုတာဟာ ဘာလဲဆိုတာကို ယုတ္မာသူတို႔က သတ္မွတ္၊ လူေတြကို ယုတ္မာသူေတြက အတန္းအစားေတြခြဲကာ သူတို႔ လိုလားတဲ့သူေတြကို ‘သူေတာ္ေကာင္း’ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတြ တပ္ေပးေနေသာ သေဘာကို ျဖစ္ပါ၏။ သည္လို လံုးစည္းေခတ္တြင္ ယုတ္မာသူက ယုတ္မာသူကို ‘ႀကီးျမတ္သူ’ အျဖစ္ ဘြဲ႔တံဆိပ္တပ္ ခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားမႈတို႔ အေတာမတတ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကမၼာဆိုးငင္ပံုကို ကမာၻ႔ထိပ္တန္း လစ္ဘရယ္ေတြးေခၚပညာရွင္ ကားေပါ့ပါး က အလြန္တိက်ေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ေဖာ္ျပခဲ့သည္မွာ ေတာမသတ္ ဆုတ္ယုတ္မႈ (infitite regress) ဟူသတည္း။ ဆိုလိုရင္းမွာ ေရွ႕က ယုတ္မာစြာ အုပ္စိုးသူ တဦး လြန္ေျမာက္သြားလွ်င္ ဒါ့ထက္ ယုတ္မာသူ၊ ထို ဒါ့ထက္ယုတ္မာသူ လြန္ေျမာက္သြားလွ်င္ ဒါ့ထက္ ဒါ့ထက္ ယုတ္မာသူ စသျဖင့္ စိတ္ေအာက္တန္းစား ၊ ဒါ့ထက္ဒါ့ထက္ စိတ္ယုတ္ညံတဲ့ ေအာက္တန္းစားေတြ ဆက္လက္ မင္းမူႀကီးစိုးေသာ သေဘာေပတည္း။ ေခတ္ျမန္မာေတြ ခဏခဏ ေျပာရေသာ စကားမွာ “ေနဝင္းကမွ ေတာ္ေသးတယ္၊ ေစာေမာင္ကမွ ေတာ္ေသးတယ္ ၊ ခင္ညြန္႔ကမွ ေတာ္ေသးတယ္၊ သန္းေရႊႀကီးကို လြမ္းေနရအံုးမယ္ေနာ္” ဟုလည္း ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ အေနျဖင့္ ကမာၻ႔ဂႏၴဝင္ ေတြးေခၚပညာရွင္မ်ားလို သုေတသန ေသေသခ်ာခ်ာ ျပဳခြင့္ မရခဲ့လင့္ကစား ယင္း အရပ္စကား ေခတ္စကား တို႔သည္ လံုးစည္းစနစ္ေဖာ္ေဆာင္ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္တြင္ ယုတ္မာသည္ထက္ ယုတ္မာသူတို႔ စိုးစံေနရာယူခြင့္ရလာေသာ ေတာမသတ္ယုတ္ညံ့လာမႈ (infinite regress) ကို ေၾကးမံုျပင္သဖြယ္ ဟပ္ထင္ေဖာ္ျပထားႏုိ္င္သည္ ျဖစ္သတည္း။

ဝိနယပိဋကကို ဖြင့္မျပမီမွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ Totalitarianism (လံုးစည္းစနစ္) ၏ သဘာဝ သရုပ္သကန္ကို အနည္းငယ္မွ် အေသးစိတ္ ေျပာေနရသည္မွာ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥႏွစ္ခုရွိပါသည္။ ပထမ ကိစၥမွာ ယခုျမန္မာျပည္၏ ဘုန္းႀကီးထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူမ်ားသည္ အမွန္တကယ္ ကိုယ့္က်င့္ သိကၡာ၊ သီလသမာဓိပညာ ရွိ၍ ေနရာရလာသည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ စင္စစ္ ခု ငါတုိ႔ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ ဤေခတ္စနစ္မ်ဳိးတြင္ ယုတ္မာသူတို႔သာ အေကာင္းဆံုးဆိုေသာ ေနရာမ်ဳိးကိုသာ ရဖို႔ရွိေၾကာင္းကို အတိအလင္း အသိေပးရန္ ျဖစ္ပါ၏ ။ ဒုတိယကိစၥမွာ လံုးစည္းစနစ္ေတြထဲက ေအာ့ႏွလံုးနာစရာ အေကာင္းဆံုးတခု ျဖစ္ေသာ ဖက္ဆစ္ဝါဒသည္ ခု ကၽြန္ေတာ္ဖြင့္ျပမည့္ သံဃေဘဒကံ (သံဃာသင္းခြဲမႈ) ကို ျမတ္စြာဘုရားက ဝိနည္းထုတ္ျပန္ တားျမစ္ခဲ့ရေသာ အခင္းကိစၥႏွင့္ ပရမတၱဝိဇၹာေဗဒ (ဝါ) သိျခင္းေဗဒပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ အေျခခံအက်ဆံုး ပရိယာယ္မ်ားထဲက တခုျဖစ္ေသာ Transcendental illusion ဗမာလိုအားျဖင့္ ဘာမဆိုမွ လြန္ေျမာက္ႏိုင္ၿပီဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေနျခင္း နွင့္ သေဘာသြား ခ်ိတ္ဆက္ေနေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။ ဤ ဒုတိယကိစၥသည္ ႏိုင္ငံေရးရာ၊ လူမႈေရးရာျဖစ္စဥ္တို႔ကို မွန္ကန္စြာ သံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးဆံုး အေျခခံပရိယာယ္တို႔ထဲက တခု ျဖစ္ၿပီး ဒါသည္ ခုဆက္ေရးေတာ့မည့္ စာမ်ားတြင္ ထင္ရွားလာပါအံ့။

ညိဳထြန္း

(Photo source .. http://lionelash.com/infinite-regression)

No comments: