Sunday, June 23, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၂)

ပထမအခန္းတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သလိုု ဤစာအုုပ္သည္ လက္ရွိ ထိပ္တုုိက္ရင္ဆိုုင္မႈမ်ားကိုု နားလည္စဥ္းစားႏိုုင္ဖိုု႔ရန္ အသိ သညာ အေျခခံစနစ္ေဘာင္ (framework) ကိုု ေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္ ရည္သန္ပါသည္။ လူေတြကိုု တဖံုုတစားတည္း ခြဲျခား မႈသည္ ယခုု လက္ရွိသိေနၾကေသာ အသိသညာစနစ္ေဘာင္တုုိ႔တြင္ တခန္းတက႑ မင္းမူေနၿပီး ဤသေဘာသည္ ကိစၥတိုု႔ကိုု ပိုုမိုု႐ႈပ္ေထြးေစေသာ အေၾကာင္းရပ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ႐ႈပ္ေထြးမႈသည္
က်ေနာ္တိုု႔ေနေသာ ကမာၻေျမကိုု မီးေလာင္တိုုက္ထဲ ေမာင္းခ်ေနပါ၏။ သည္မွာ က်ေနာ္ ညြန္ျပမည့္ ျပႆနာသည္ အေနာက္တိုုင္းက လူေတြက တျခား ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုု ဆီမစြတ္ဘဲ ေသးသိမ္စြာ ျမင္လိုုသည့္ အျမင္ၾကမ္း အျမင္႐ိုင္းတိုု႔ထက္ မ်ားစြာ သိမ္ေမြ႔နက္နဲလွလြန္း ပါ၏။ (လူေတြက ဉာဏ္ရွိသည္ ယဥ္ေက်းသည္ မွန္ကန္သည္ဟုု မွတ္ယူၾကေသာ - moral relativism) အေနာက္၏ အျမင္သည္ ဘယ္လိုု ႐ိုင္းတတ္သလဲဆိုု အေမရိကန္ စစ္တပ္မွ ထိန္းမရေအာင္ ေျမႇာက္ေသာ လက္ဖတင္နင္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ ဝီလ်ံ ဘြိဳင္းကင္း၏ ေျပာပံုုကိုုၾကည့္ပါ (သင္းက ဆိုုေသာ ငါ့ဘုုရားဟာ သည္ေကာင္ေတြ ဘုုရားထက္ႀကီးတယ္ ဆိုုတာ ကိုု ပထမ အခန္းတြင္ ျပန္႐ႈပါေလ)။ အဲသလိုု ဦးေႏွာက္မရွိ ပုုစြန္ေခါင္းႏွင့္ ၾကည့္ျမင္ေသာ အျမင္မ်ဳိးတိုု႔ကိုု ကေန႔ ကမာၻ တြင္ ၾကံဳေတြ႔မိဖိုု႔ရန္ ခက္လွသည္ မဟုုတ္ပါ။

ဒါမ်ဳိး ဦးေႏွာက္မရွိတာေတြထက္ ပိုုမိုုႀကီးမား၍ ပိုုလည္းေယ်ဘုုယ်က်ေသာ ျပႆနာတခုုကိုု ငါတိုု႔ျမင္ရမည္မွာ (လူေတြ ကိုု လူဆိုုးငေပြးဆိုုၿပီး ေျဗာင္ကင္ပြန္းတပ္ေနျခင္း မရွိသည့္တိုုင္ေအာင္) လူေတြကိုု ဘာသာေရး အမွတ္လကၡဏာျဖင့္ သာ တမ်ဳိးတစားတည္း ပိုုင္းျဖတ္ၾကည့္ျမင္ရာမွ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည့္ အက်ဳိးဆက္ တိုု႔ကိုု ျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥသည္ မ်က္ေမွာက္ကမာၻတြင္ ေပၚထြန္းလာေသာ ကမာၻလံုုးဆိုုင္ရာ မဟားတရားလုုပ္မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒတိုု႔၏ သဘာဝႏွင့္ ေရႊ႕လ်ားလည္ပတ္ေနပံုုကိုု နားလည္ဖိုု႔ရန္ အသည္းအသန္ အေရးပါသည့္ အမွတ္ ေနရာ ျဖစ္ပါ၏။ ကမာၻႀကီးကိုု ဘာသာေရးလကၡဏာတိုု႔ျဖင့္ တံတိုုင္းထရံကာၿပီး အုုပ္စုုခြဲျခားျခင္းသည္ ကမာၻအႏွံ႔အျပား မွာရွိသည့္ လူေတြႏွင့္ ၎တိုု႔ၾကား ရွိသည့္ စံုုလင္ႂကြယ္ဝေသာ ႏြယ္ဆက္မႈမ်ားကိုု အလြန္တရာ ခြ်တ္ေခ်ာ္လြဲမွားစြာ နားလည္ေနျခင္း ျဖစ္႐ံုံသာမက ယင္းသည္ လူတဦးတေယာက္ကိုု ၎၏ သီးသီးသန္႔သန္႔ လကၡဏာတမ်ဳိးတည္းကိုု သာ ထင္းကြက္ၿပီး ျမင္ေနတာျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ထိုုသူတဦးတြင္ရွိေသာ အျခားအေရးပါသည့္ လကၡဏာ အေရးအရာမွန္သမွ် ကိုု အၿပီးဝကြက္ ပစ္ပယ္ထားျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။

အစၥလမ္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒကိုု ကိုုင္တြယ္ဖုုိ႔ ႀကိဳးစားၾကရာတြင္ မူဆလင္တဦး ျဖစ္ျခင္းသည္ ထိပ္တိုုက္ရင္ဆိုုင္လိုုေသာ စစ္ေသြးႂကြဝါဒကိုု ကိုုင္စြဲထားရန္ ေတာင္းဆိုုထားပါသလား ဆိုုတာႏွင့္ စပ္ၿပီး စကားျငင္းခံုုပြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။ သိုု႔မဟုုတ္လည္း မ်ားစြာေသာ ကမာၻ႔ေခါင္းေဆာင္တိုု႔က ေႏြးေထြး စိတ္အားတက္ႂကြဖြယ္ရာ ျငင္းျပဳသလိုုပင္ “မူဆလင္ အစစ္အမွန္” တစ္ဦးသည္ သည္းညွင္းခံေသာသူ ျဖစ္သည္ ဆိုုတာမ်ဳိးလည္း တင္ျပၾကပါသည္။ အစၥလမ္လိုု႔ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မျဖစ္မေန ထိပ္တိုုက္ရင္ဆိုုင္ရမည္ ဟူၿပီး ဖတ္ရူဘာသာျပန္ေနျခင္း မ်ဳိးကိုု ျငင္းပယ္ျခင္းသည္ မုုခ် သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္ သလိုု ကေန႔လိုုမ်ဳိး အခ်ိန္အခါတြင္ အင္မတန္ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥလည္း ျဖစ္ၿပီး သည္အေရးကိစၥမ်ဳိးအတြက္ အထူးသျဖင့္ တိုုနီဘလဲ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ခ်ီးမြမ္းၾသဘာေပးဖိုု႔ရန္ ထိုုက္တန္ပါေပ၏ ။ သိုု႔ေသာ္ ဘလဲက ခဏခဏ ကိုုးကားသည့္ “အစၥလမ္၏ အလယ္အလတ္ သေဘာထား ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေနေသာ စစ္မွန္သည့္ အသံ” ဆိုုေသာ သေဘာမ်ဳိးကိုုေတာ့ ငါတုုိ႔ ေမးခြန္း ထုုတ္ရမည္မွာ… မူဆလင္ အစစ္အမွန္ဆိုုတာကိုု ထိပ္တိုုက္ရင္ဆိုုင္ျခင္းႏွင့္ သည္းညွင္းခံျခင္း စသည့္ လူမႈေရး ႏွင့္ ႏိုုင္ငံေရးရာ ကိစၥတိုု႔တြင္ လာၿပီး ပိုုင္းျခားသတ္မွတ္လိုု႔ရသလား ဆိုုတာႏွင့္ ငါတိုု႔ေရွ႕တြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့သလိုု သမိုုင္းတြင္လာသည့္ မူဆလင္ေပါင္းစံုုတိုု႔၏ မတူကြဲျပားသည့္ က်င့္ၾကံျပဳမူဟန္မ်ားကိုု ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အဲသလိုု သတ္မွတ္ဖိုု႔ တကယ္ေကာ လုုိပါသလား၊ ဤသိုု႔ ပိုုင္းျခားသတ္မွတ္လိုု႔ေကာ လံုုးဝ ရလိုု႔လား ဆိုုတာကိုု ေပတည္း။

အဟုုတ္အေသအခ်ာ ပါပဲ၊ သြင္ျပင္လကၡဏာ တမ်ဳိးတစားတည္းကိုုသာ စြဲယူေနေသာ အသိတရားဆိုုင္ရာ ျပႆနာ သည္ မူဆလင္တိုု႔ကိုုသာ ရည္ညႊန္းမတၱျဖစ္ေသာ ျပႆနာ သီးသန္႔ထူးျခား မဟုုတ္ပါ။ ၎ အသိတရား ျပႆနာသည္ ခရစ္ယာန္၊ ဂ်ဳး၊ ဟိႏၵဴ ႏွင့္ ဆိ စေသာ ဘာသာတရား သက္ဝင္ယံုုၾကည္သူ လူမ်ဳိးစံုု၏ ႏိုုင္ငံေရးအျမင္ႏွင့္ လူမႈေရးပိုုင္း ဆုုိင္ရာ ပိုုင္းျဖတ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုု မွန္ကန္စြာ နားလည္ဖိုု႔ရန္ ႀကီးမားစြာ ဖံုုးအုုပ္ထားေသာ အယူအစြဲ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသိုု႔ေသာ (ဇာတ္တူသား) အယူအစြဲ တခုုတည္းေပၚ မူတည္ၿပီး သိျမင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ဟုု ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္ ညႊန္းဆုုိသူတိုု႔သည္ (သိုု႔မဟုုတ္လည္း မီဒီယာတုုိ႔မွ ေျမွာက္ပင့္ခံရသူတိုု႔သည္) ငါ့ရဲ႕ “တိရစာၱန္အုုပ္” အတြက္ ငါသည္ ေျပာေရးဆိုုခြင့္ရွိသူ ျဖစ္သည္ဟုု ေၾကာ္ျငာေမာင္းလည္ျခင္းတိုု႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာကုုန္ၾက၏။ သည္လိုု တဇာတ္တူသား တဖံုုတစားခ်ည္းတည္းဟုု ခြဲျခမ္းၾကည့္ျမင္ေသာ အသိေၾကာင့္ ဘာသာေရးအသီးသီးတြင္ အာဏာကိုု အဆင့္ဆင့္ ေက်ာက္တိုုင္ပမာ ေကသရာသိုု႔ မိုုးမတ္စိုုက္ထူသူတိုု႔၏ အမိန္႔ေပးေသာ အသံမ်ဳိးသည္ က်ယ္ေလာင္လာ တတ္သလိုု တျခားေသာ လူ႔ဘဝမ်က္ႏွာစာတိုု႔သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ ေသးသိမ္သည့္သဖြယ္၊ အေရးလုုပ္ ဖြယ္ မလိုုသည့္သဖြယ္ ျဖစ္ပ်က္လာကုုန္ၾကေပသည္။

ကေန႔တြင္ စိုုးရိမ္ၾကသလိုု အံအားလည္းသင့္ၾကသည့္ အခ်က္မွာ ကမာၻႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္ရန္ ဆိုုၿပီး အေနာက္ ကမာၻသည္ မူဆလင္ ဘာသာေရးအုုပ္စုုတိုု႔ႏွင့္ ခရစ္ယာန္မဟုုတ္ေသာ ဘာသာေရးအုုပ္စုုတိုု႔၏ ေခါင္းေဆာင္ဆိုုသူ တိုု႔ကိုု အျပန္အလွန္ စကားေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ဆြဲသြင္းပါဝင္လာေစေပမယ့္လည္း ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ ဝါဒႏွင့္ စစ္ေသြးႂကြ လူခန္႔အပ္မႈတိုု႔သည္ ယင္းအေနာက္ႏုုိင္ငံတိုု႔တြင္ သာၿပီးေတာ့ေတာင္ ဆိုုးလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဟုုတ္ပါ၏၊ ဤသည္မွာ အဆန္းတက်ယ္ ျဖစ္ၿပီး ေပၚေပါက္လာတာ မဟုုတ္ပါ။ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ဆိုုသူတိုု႔ႏွင့္ ဘုုန္းႀကီးမ်ား ကိုု ႏိုုင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကိုု ေထာက္ခံရန္ႏွင့္ ေနာင္ၿပီး လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ ႏိုုင္ငံေရးရာ လူမႈေရးရာ သေဘာ ထားေတြႏွင့္ ကိုုက္ညီရန္ဆိုုၿပီး ဘာသာတရားဆိုုတာကိုု ျပန္လည္ သတ္မွတ္ဖြင့္ဆိုုရန္ ႀကိဳးပမ္းေနျခင္းသည္ လူေတြမွာ ရွိေသာ ဘာသာေရးႏွင့္ မဆိုုင္သည့္ တန္ဖိုုးမ်ား၏ ထင္ရွား အေရးပါပံုုႏွင့္ ယင္းတန္ဖိုုးမ်ားသည္ ေလ်ာက္ပတ္သလိုု သူ႔ အပိုုင္းက႑ႏွင့္သူ ရွိေၾကာင္းတိုု႔ကိုု ေသးသိမ္ေစျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ဗလီဆရာႏွင့္ သင္းအုုပ္ဆရာေတြကိုု ၎တိုု႔ ႏွီးရင္းသည့္ ဘာသာေရးေလာက၏ အျပင္ဘက္ကမာၻတြင္ တခန္းတက႑ ပါဝင္ကျပေစျခင္းသည္ ဗလီေတြႏွင့္ ဘုုရားေက်ာင္းေတြမွာ ေဟာေျပာပံုုေတြကိုု အက်ဳိးျခားနား သက္ေရာက္မႈ တစံုုတ ရာ ရွိႏိုုင္ပါသည္။ သိုု႔ေပမယ့္ သည္လိုုမ်ဳိးလုုပ္တာဟာ သေဘာသဘာဝကိုုက ႏိုုင္ငံေရးႏွင့္ လူမႈေရးျဖစ္သည့္ ျပႆနာ မ်ားကိုု မူဆလင္ဘာသာဝင္ ျပည္သူလူထုုမွ အရပ္ဘက္ဆိုုင္ရာ စဦးေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျဖင့္ သူတိုု႔ကိုုယ္တိုုင္ (အမ်ားသူ ငါတိုု႔ႏွင့္တကြ) ေရႊ႕လ်ား ေျဖရွင္းလိုုေသာသေဘာကိုု ေသးသိမ္ႏုတ္နယ္ ေစပါ၏။ ေနာက္ထပ္လည္း ဤသိုု႔ ဘာသာေရး ဆရာေတြကိုု ပြဲေတြလုုပ္ေပးၿပီး အားေပးအားေျမႇာက္လုုပ္ျခင္းသည္ ထိုု မတူညီေသာ ဘာသာတရားတိုု႔မွာ ရွိသည့္ လူ အေပါင္းကိုု ပိုုမိုုေဝးကြာသြားေစေသာ အာ႐ုုံမ်ဳိးကိုု ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ မည္သိိုု႔နည္းဟူမူ ထိုုလူအေပါင္းတိုု႔၏ သီးသန္႔ ထင္ရွားကြဲျပားသည့္ ဘာသာတရား အမွတ္လကၡဏာတိုု႔သည္သာလွ်င္ ေပၚလြင္လာေစတတ္ၿပီး ထိုုသူတိုု႔၏ ဘာသာ ေရးမဟုုတ္သည့္ လူမႈကိစၥလကၡဏာ အဝဝကိုု (ဥပမာအားျဖင့္ တႏုုိင္ငံတည္းသား ျဖစ္ျခင္း၊ တၿမိဳ႕တည္းသား ျဖစ္ျခင္း၊ တစကားတည္းကိုုပဲ ေျပာသူျဖစ္ျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကိုု မႀကိဳက္တာကေတာ့ အတူျဖစ္ျခင္း၊ ေအးျမတ္သူ ကိုု သေဘာက်တာကေတာ့ အတူျဖစ္ျခင္း စသည္ကိုု) ကြယ္ကာ၍ ထားတတ္ပါသည္။ စင္စစ္ ဘာသာေရး မဟုုတ္သည့္ ထိုု အျခား လူမႈသြင္ျပင္လကၡဏာ ေပါင္းစံုုတိုု႔သည္ လူ႔ေဘာင္တခုုတြင္ လူတိုု႔အား သေဘာညီမွ်ရွိေစမႈကိုု ပိုုမိုု၍ ေဆာင္ၾကဥ္းႏိုုင္အားပါ၏။ မူဆလင္ျဖစ္သည့္ ၿဗိတိသွ် ႏိုုင္ငံသားတဦးသည္ သူ႔ လူတဦးခ်င္းကိုု မေတာ္မတရား လုုပ္ လာမႈတိုု႔မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခံရရန္ အေရးကိုု ေၾကာင့္ၾကေသာအားျဖင့္ ႏိုုင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႀကီး တိုုနီဘလဲ ႏွင့္ စကားေျပာခ်င္ပါေသာ္လည္း ထိုုဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႀကီး တိုုနီဘလဲသည္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဆိုုသူေတြနဲ႔ပဲ စကား ေျပာရန္ သီးသန္႔တိပ စိတ္အားထက္သန္ ေနခဲ့ပါေသာ္ ထိုု မူဆလင္ျပည္သူသည္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုု အေၾကာင္းၾကားရန္ ေခါင္းေဆာင္ဆုုိသူ မူဆလင္ ဗလီဆရာေတြကိုု အားကိုုးအားထား လုုပ္ေနရပါမည္ေလာ။

စာခ်ပ္.. မူဆလင္ ေနရာမွာ ဗုုဒၶဘာသာ၊ ဗလီဆရာ ေနရာမွာ ဘုုန္းႀကီးဟုု ျမန္မာျပည္ လက္ရွိျပႆနာႏွင့္ အစားထုုိးၿပီး ျမင္တတ္ပါေလ။ စင္စစ္ လူမႈေရးႏွင့္ ႏိုုင္ငံေရး ျပႆနာတိုု႔ ဆိုုသည္မွာ လူ႔ဘဝ လူမႈလူေဘာင္၏ ျပႆနာသာ ျဖစ္၏ ။ ဘုုန္းႀကီး၏ ျပႆနာ မဟုုတ္။ ဘုုန္းႀကီးဆိုုသည္မွာ ေယ်ဘုုယ်အားျဖင့္ လူမႈ လူ႔ေဘာင္ဘဝ ဆိုုတာမ်ဳိးကိုု ႐ံုန္းကန္လႈပ္ ရွားခဲ့ေသာ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳမ်ဳိး၊ ခံစားတတ္မႈမ်ဳိးႏွင္ ့ေနာင္ၿပီး နားလည္တတ္ျခင္းမ်ဳိး ရွိသည္ မဟုုတ္။ ကိုုယ္ေတာ္တိုု႔ တြင္ ထိုုကိစၥတိုု႔ႏွင့္စပ္၍ စာသေဘာ ေလ့လာမႈအားေၾကာင့္ သုုတမယဉာဏ္ တမူကား ရွိႏိုုင္ပါ၏။ သုုိ႔ေသာ္ တကယ့္ လူ႔ဘဝတြင္ က်င္လည္က်က္စားျဖတ္သန္းရသည့္ လူဝတ္ေၾကာင္ ျပည္သူတဦးခ်င္းတိုု႔၏ ကိုုယ္တုုိင္ကိုုယ္က် ရင္ဆုုိင္ ရေသာ လူမႈဘဝ အေတြ႔အၾကံဳမွလာေသာ ျပႆနာ၏ အတိမ္အနက္ကိုု ထြင္းေဖာက္ျမင္ႏိုုင္ေသာ ဝိဇၹာမယဉာဏ္၊ ထိုု႔ ထက္ အခက္အခဲတိုု႔ကိုု လက္ေတြ႔စြမ္းေဆာင္ ေက်ာ္လႊားႏိုုင္ရန္ ၾကပ္ၾကပ္တည္းတည္း ၾကံစည္ရေသာ စိႏၲာမယဉာဏ္ မ်ဳိးသည္ကား ထိုုကိုုယ္ေတာ္တိုု႔တြင္ မရွိႏိုုင္။

ထိုု႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝ လူ႔ေဘာင္၏ “ႏိုုင္ငံေရးရာ၊ လူမႈေရးရာ ျပႆနာေတြကိုု ကိုုယ္ေတာ္တိုု႔ ပါဝင္ဦးေဆာင္ ေျဖရွင္းပါ” ဆိုုေသာ မူဝါဒမ်ဳိးသည္ လံုုးဝလြဲမွားေသာ မူဝါဒျဖစ္သည့္အျပင္ ယင္းသိုု႔ ဘာသာေရးအာဏာကိုု လူမႈကိစၥတိုု႔တြင္ ေရွ႕ ကိုု ပြဲထုုတ္လာျခင္းသည္ ျပခဲ့သလိုု ေပါႂကြယ္စံုုလင္ေသာ လူမႈလကၡဏာ မ်ားစြာ၏ ျဖည့္ပါဝင္မႈကိုု တံခါးဟင္းလင္းဖြင့္ လွစ္ထားေသာ လူ႔ေဘာင္ (Open Society) ျမန္မာျပည္တြင္ ေပၚထြန္းဖိုု႔ရာ အေရးကိစၥကိုု ေသးသိမ္နိမ့္က် ေစျခင္းေပ တည္း။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုု၏ လြတ္လပ္ေရးေၾကျငာစာတမ္းရွင္ ေသာမတ္ဂ်က္ဖာဆန္က သည္သိုု႔ ခ်ဳိ႕ယြင္း က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အယူအဆႏွင့္စပ္၍ ေျပာခဲ့သည္မွာ ..

“သမိုုင္းဟူသည္တြင္ ငါယံုုၾကည္မိသည္မွာကား ဘုုန္းႀကီးစီးသည့္ လူထုုဟူသည္ လြတ္လပ္ေသာ အရပ္သားအစိုုးရကိုု ထိန္းသိမ္းထားႏိုုင္သည့္ ဥပမာဟူ၍ လံုုးဝမရွိ။ ဘုုန္းႀကီးစီးသည့္ လူ႔ေဘာင္မ်ဳိးကိုု လုုိခ်င္ျခင္းသည္ မိုုက္မဲပိတ္ဖံုုးသည့္ အနိမ့္က်ဆံုုး အသိတရား၏ လကၡဏာမ်ဳိးျဖစ္သလိုု ဒါမ်ဳိး အမိုုက္တရား ထြန္းကားသည့္ ႏိုုင္ငံသည္ အရပ္ဘက္္ေခါင္း ေဆာင္တိုု႔မွေရာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တိုု႔ပါမက်န္ သူ႔တိုု႔ စီးပြားအျမတ္ထြက္ရဖိုု႔သာ လုုိက္ရွာေနမည့္ လူ႔ေဘာင္မ်ဳိး ေပတည္း”

ညိဳထြန္း

No comments: