Thursday, July 18, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၁၀)

ဖက္ဆစ္သမား၊ သူ႔ႏိုင္ငံႏွင့္သူ႔စိတ္

ေသခ်ာလြန္းပါ၏ တျခားေသာသူတို႔က ငါတို႔ကို ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ထားေသာ ပံုစံသည္တို႔ကိုယ္တို႔ ျမင္မိေသာ ပံုစံႏွင့္ ျခားနားတတ္သည္ကို ငါတို႔ သတိမမူမိတတ္ၾက။ အီတလီ ပံုျပင္ေဟာင္း တပုဒ္တြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သင္ခန္းစာတခုကို ေတြ႔မိပါရဲ႕ …

၁၉၂၀ ႏွစ္မ်ားက ဖက္ဆစ္ႏိုင္ငံေရးသည္ အီတလီ ႏိုင္ငံအဝွမ္း အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း လူထုေထာက္ခံမႈကို ရယူ အရွိန္ေကာင္းလာေလရာ ဖက္ဆစ္ပါတီအတြက္ လူစုေဆာင္းေသာ ႏုိင္ငံေရးအရာရွိသည္ ေတာသား ဆိုရွယ္လစ္ တဦးႏွင့္ ထိုေတာသားသည္ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီအစား ဖက္ဆစ္ပါတီကိုသာ ပူးေပါင္းပါဝင္သင့္ေၾကာင္း သူတို႔ႏွစ္ဦး ျငင္း ခံုၾကေလ၏။ “က်ဳပ္ေတာ့ျဖင့္” ဖက္ဆစ္ပါတီဝင္ အေလာင္းအလ်ာ ျဖစ္လာႏိုင္ေသာ ေတာသားက
ဆုိေလ၏ “နင့္ ပါတီထဲ မဝင္ႏိုင္ေပါင္။ က်ဳပ္အေဖသည္ ဆုိရွယ္လစ္။ က်ဳပ္အဘိုးသည္လည္း ဆိုရွယ္လစ္။ ေမးေနဖို႔ေတာင္ မလို။ ဖက္ဆစ္ပါတီထဲ က်ဳပ္ဝင္မွာ မဟုတ္” ဟု ျငင္းဆန္ေလရာ ဖက္ဆစ္သမားခန္႔ အရာရွိက “ကလိုမ်ဳိးေတာ့ နင္ျငင္းလို႔ မရပါ” ဟု စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ႏွင့္ ေျဖာင္းျဖေလသည္။ “ဆိုပါစို႔၊ သည္လုိကိစၥမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့ရင္ နင္ဘာလုပ္မလဲ” ဟု သူက ေတာသားဆိုရွယ္လစ္ကို ေမးေလ၏။ “နင့္ အေဖဟာ လူသတ္သမား (ရာဇဝတ္ေကာင္) တဦး ျဖစ္ခဲ့ရင္၊ ေနာက္ နင့္ အဖိုးဟာလည္း လူသတ္ေကာင္ ရာဇဝတ္သားတဦး ျဖစ္ခဲ့ရင္”။ “ဗ်ာ၊ ဒါဆိုရင္” ဖက္ဆစ္ ပါတီဝင္ေလာင္းက ေျပာရွာ သည္မွာ “ အဟုတ္အမွန္ပါပဲ ခင္ဗ်၊ က်ေနာ္ ဖက္ဆစ္ပါတီထဲ ဝင္ရပါလိမ့္မယ္” ဟူသတည္း။

ဒါမ်ဳိးဆိုတာ လူ႔စိတ္မွာ ပံုမွန္ျဖစ္ပ်က္ေနက် အျမင္အစြဲ တခုျဖစ္ပါသည္။ ဤအျမင္အစြဲသည္ ညစ္ပတ္တတ္သည္မွာ မ်ဳိး႐ိုးဆိုသည္ကို ႏွိမ့္ခ်ေသာ အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္တတ္၍ မ်ဳိးနဲ႔႐ိုးနဲ႔ဆိုးတဲ့သူဟု လူဆိုးကင္ပြန္းတပ္ပစ္လိုက္သူအား မေတာ္မတရား ႏွိပ္ကြပ္ျပဳက်င့္ဖို႔ရန္ မိမိကိုယ္ကိုေရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကလူေတြကိုပါ ေျမႇာက္ပင့္ေပးတတ္ျခင္းေပတည္း။ “ဂ်ဴးသည္ လူတေယာက္ ျဖစ္၏”။ ဂ်န္ေပါ ဆပ္တရာက သူ႔ ဂ်ဴးမုန္းတီးေရးသမား၏ ႐ုပ္လံုးတြင္ ျငင္းခံုပါသည္။ “ျပႆနာက တျခားသူေတြက ဂ်ဴးတေယာက္ကို ဘယ္လို မ်က္လံုးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ၾကည့္တာလဲ ဆိုတာပါ… ဂ်ဴးကို ဖန္တီး တာဟာ ဂ်ဴးမုန္းတီးေရးသမား (ကိုယ္တိုင္) ပါပဲ” ၄။ အေပြးျမင္ အပင္သိ၊ အေသြးျမင္ အသြင္သိ ဟု မ်ဳိး႐ိုးခ်ီၿပီး စြပ္စြဲ မႈမ်ဳိးကို လုပ္တတ္ၾကသလို အဲဒါနဲ႔တြဲ၍လည္း မေကာင္းက်င့္မေကာင္းၾကံ အကုသိုလ္ႏွစ္ခုသည္ တခါတည္း ပါလာ တတ္ပါ၏။

ဤအကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိးသည္ အသို႔နည္းဟူမူ ပထမ အကုသို္လ္မွာ မိမိက ပစ္မွတ္ထားေသာ လူတန္းစားတရပ္တြင္ ပါဝင္ သည့္ လူတို႔ကုိ မမွန္မကန္ မေကာင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ အကုသိုလ္မွာ ဤလူတန္းစားတြင္ ဤသို႔ေသာ မေကာင္းသြင္ျပင္ လကၡဏာေတြပဲရွိသည္ဆိုၿပီး အတင္းပံုခ် ယိုးစြပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူတဦးသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ လူေတြက အဲသလိုမ်ဳိး သူ႔ကို သတ္သတ္မွတ္မွတ္လာၿပီး မေကာင္းသြင္ျပင္လကၡဏာတို႔ျဖင့္ အတင္းအၾကပ္ သမုတ္ခံရ လွ်င္ ဒါကို တံုံ႔ျပန္ဖို႔ရန္အတြက္ နည္းလမ္းေတာ့ ရွိပါ၏။ ယင္းနည္းလမ္းမွာ အသို႔နည္းဆိုေသာ္ စြပ္စြဲသမုတ္ခံရသူသည္ စြပ္စြဲသမုတ္လာသူတို႔အား သူ႔တြင္ လူတေယာက္၏ တျခားသြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားစြာလည္း ရွိေသးေၾကာင္းကို လက္တို႔ ျပျခင္းေပတည္း။ ရွိတ္စပီးယား၏ ေျပာင္ေျမာက္သေလာက္ ေသာေသာညံ လူအုပ္တို႔ျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေသာ ဗင္းနစ္ၿမိဳ႕က ကုန္သည္ ျပဇာတ္တြင္ (ေလာဘႀကီးေသာ ကုန္သည္) ႐ႈိင္းေလာ့က ေျပာသလိုပင္ “ဟယ္၊ ဂ်ဴးတေယာက္မွာလည္း မ်က္လံုးရယ္လို႔ မရွိဘူးလား၊ သူ႔မွာ လက္ေတြ၊ ကလီစာေတြ၊ အတိုင္းအထြာေတြ၊ အာ႐ုံေတြ၊ က႐ုဏာေတြ၊ ေၾကကြဲမႈ ေတြ မရွိဘူးလား။ နင္တို႔လိုပဲ အစာကို စား၊ လက္နက္နဲ႔ နာက်င္၊ ေရာဂါနဲ႔ မကင္းႏိုင္၊ သက္သာေပ်ာက္ကင္းတဲ့ အေၾကာင္းရင္းခံတို႔ သည္လည္း အတူတူ၊ (သူ႔အသားေရာ နင့္အသားပါ) ေဆာင္းရာသီမွာ တုန္ခ်မ္းၿပီး ေႏြရာသီမွာ ေႏြးေထြး၊ ခရစ္ယာန္ တေယာက္လိုပဲ မဟုတ္ေပလား” ၅

သမိုင္းေနာက္ခံႏွင့္ ပစၥဳပၺန္ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကို ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာခ်က္

ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီးမတိုင္မီ ဆယ္စုႏွစ္ဝန္းက်င္တြင္ ပထမ အီတလီ၊ ၿပီးေတာ့ ဂ်ာမဏီတို႔သည္ ဖက္ဆစ္စနစ္ေအာက္ သို႔ ဆိုးဝါးစြာ က်ေရာက္သြားခဲ့ပါသည္။ သည္မွာ က်ေနာ္တို႔ ေသြးႏုႏု သားႏုနု ဒီမိုကေရစီ ျမန္မာျပည္မွ ေရာင္းရင္းတို႔ အထူးသတိျပဳဖြယ္ အခ်က္တခု ရွိပါသည္။ ဖက္ဆစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ေသာ အီတလီမွ မူဆိုလီနီႏွင့္ ဂ်ာမဏီမွ ဟစ္ တလာတို႔သည္ သူတို႔ႏိုင္ငံေတြ၏ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို ျမန္မာျပည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းကဲ့သို႔ စစ္တပ္ကိုသံုးကာ လက္နက္ အားကိုးျဖင့္ အႏုၾကမ္းစီးကာ သိမ္းပိုက္ရယူခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္။ အီတလီေရာ ဂ်ာမနီ ႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးသည္ လူထုကိုယ္ တိုင္က ဤအယုတ္တမာ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးကို ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖင့္ မဲေပးတင္ေျမႇာက္ခဲ့႐ုံသာမက ၎ေခါင္းေဆာင္တို႔ မွ က်င့္သံုးလာေသာ ဖက္ဆစ္စနစ္ယႏၲရားကို လိုလိုလားလား ေထာက္ခံပါဝင္ခဲ့ျခင္းကိုေပတည္း။ ဤသို႔ ဖက္ဆစ္စနစ္ ကို လိုလားေထာက္ခံျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေသးကေလးျဖစ္ေသာ အီတလီတြင္ ရာႏူန္းျပည့္နီးပါးျဖစ္၍ (ေရွ႕ဆံုးက ပံုျပင္ကို ၾကည့္ပါ) မူဆိုလီနီသည္ ၎၏ ဖက္ဆစ္စနစ္က်င့္သံုးမႈကို အီတလီ ျပည္သူလူထုမွ ခုခံတြန္းလွန္မႈကို စိုးစဥ္းမွ မေတြ႔ ၾကံဳခဲ့။ တဖက္တြင္မူ ဂ်ာမဏီလို ႏိုင္ငံႀကီးက ဟစ္တလာမွာ ႀကီးမားလွေသာ အတုိက္အခံ ခုခံအင္အား၏ စိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရၿပီး ကမာၻ႔ဂႏၴဝင္ ထိပ္တန္းဂ်ာမဏီပညာရွင္တို႔ အပါအဝင္ ၅၀ ရာခိုင္ႏူန္းမကေသာ ဂ်ာမန္ျပည္သူလူထုက အတိအလင္းကို ဖက္ဆစ္စနစ္ကို တံု႔ျပန္ေခ်ဖ်က္ျခင္းကို ၎သည္ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ အသည္းအသန္ ႏွိမ္နင္းခဲ့ရပါ၏။

မဂ်ဴးဒစ္ပိုဂါ သည္ ဒုတိယကမာၻစစ္ ကာလအတြင္း ဂ်ာမဏီတို႔က သိမ္းပိုက္ၿပီး သိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ဂ်ဴးဘာသာဝင္တို႔ကို မရဏ စခန္းတို႔သို႔ ပို႔ခဲ့ေသာ ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံ ဘူဒါပက္ၿမိဳ႕၌ သည္ဘက္ေခတ္ ၁၉၇၆ တြင္ ေမြးဖြားလာခဲ့သူ ဂ်ဴးႏြယ္ဝင္ အမ်ဳိးသမီးတဦး ျဖစ္ပါသည္။ ခုအခါ ကေလးႏွစ္ေယာက္၏ မိခင္ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ သူမသည္ ကမာၻ႔စစ္တုရင္ သမိုင္းတ ေလွ်ာက္လံုးတြင္ ၿပိဳင္ဖက္မရွိသူ ကမာၻ႔နံပါတ္တစ္ ထိပ္သီး အမ်ဳိးသမီး စစ္တုရင္ ကစားသမားေပတည္း။ မၾကာေသးမီ လပိုင္းက ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ ပဲရစ္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ကမာၻ႔စစ္တုရင္ခ်န္ပီယံႀကီး အလက္ခိုင္ အထိမ္းအမွတ္ စစ္တုရင္ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ သူမသည္ တုိက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္ကစားပြဲ ေဝဖန္ေရးဆရာမအျဖစ္ တင္ဆက္ထမ္းေဆာင္ရာ သူမႏွင့္အတူ တင္ဆက္မႈအစီအစဥ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေနသူ ပုဂၢိဳလ္က “နင္ဟာ စစ္တုရင္အကြက္ေတြကို သည္ေနရာက ဆက္ၿပီး ဘာေတြဆက္ျဖစ္လာမလည္းဆိုတာ တယ္လည္းျမင္တာပဲ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဟင္” ဟု ေမးပါေလေတာ့၏။

မဂ်ဴးဒစ္က “I have a feel at a ceratain position. I don’t know what it is it. But I have a feel what will happen” အဓိပၺာယ္မွာ - “အေနအထား တခုခုကို ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ က်မမွာ ထူးျခားေလးနက္တဲ့ သယမၻဴ ဉာဏ္ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ အဲသည္ ခံစားမႈဟာ ဘာလဲဆိုတာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သည္ ခံစားမႈ သယမၻဴဉာဏ္ဟာ က်မကို (စစ္တုရင္ခံုေပၚမွာ) ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာလိမ့္ မလဲဆိုတာကို ဆက္လက္သိျမင္ေစပါ တယ္”။ လကၡဏာ ပညာျဖင့္ ေျပာလွ်င္ ဤကဲ့သို႔ ေတြ႔ၾကံဳေနရေသာ အေနအထားတခုသည္ “တခုခုေတာ့ တခုခုပဲ” ဟု အာ႐ုံရႏိုင္သည့္ ထူးျခားစြမ္းရည္ကိုျပေသာ လကၡဏာေရးကို “လျခမ္းလေၾကာင္း” ဟု ေခၚပါသည္။ သည္လို ဖီလင္မ်ဳိး ရွိေသာ လူတြင္ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳလ္ခံု (ပါးနပ္လိမၼာမႈ) ေပၚသို႔ တနလၤာၿဂိဳလ္ခံု (ခံစားမႈ) မွေန၍ လျခမ္းပံုေကြးတက္ေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ဳိး ရွိလိမ့္မည္ဟု ေရွးဂႏၴဝင္ လကၡဏာက်မ္းတို႔က ဖြင့္ဆိုပါသည္။ လူတသိန္းတြင္ တေယာက္မရွိႏိုင္ ေသာ လကၡဏာမ်ဳိးဟုလို႔လည္း ဆိုပါ၏။

ဟုတ္ကဲ့၊ ဂမီၻရ လကၡဏာက်မ္းတို႔ကျပေသာ လကၡဏာမ်ဳိး မဂ်ဴးဒစ္တြင္ ရွိမရွိ ဆိုတာကေတာ့ မေသခ်ာပါ။ သို႔ေပမယ့္ မဂ်ဴးဒစ္လို အလြန္ထူးျခားေသာ အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထားတခုခုတြင္ သူတို႔ ဘာမွန္းမသိေပမယ့္ က်ယ္ဝန္းေလးနက္ေသာ သယမၻဴဉာဏ္ ခံစားမႈတို႔ ျဖစ္တတ္ပါ၏။ ထို “တခုခုေတာ့ တခုခုပဲ” ဟု အာ႐ုံရေသာ ခံစားမႈ သယမၻဴဉာဏ္ကုိ စစ္တုရင္ခံုေပၚတြင္ ဘာသာျပန္ေသာအလုပ္သည္ မဂ်ဴးဒစ္၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပါတည္း။ ဟုတ္ကဲ့၊ အလားတူ သည္ဘက္လပိုင္းတြင္ အဲသလို “တခုခုေတာ့ တခုခုပဲ” ဟု ထူးျခားစြာ အာ႐ုံရလာေသာ မိမိ၏ သယမၻဴဉာဏ္မ်ဳိးကို ဘာသာျပန္ထားျခင္းကို က်ေနာ္ ေတြ႔လိုက္သည္မွာ စာနယ္ဇင္းပညာျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေသာ မဟန္နဘိ၏ ကမာၻေက်ာ္ တုိင္းမဂၢဇင္းေဆာင္းပါး “ေျခာက္ျခားစက္ဆုပ္စဖြယ္ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ၏ မ်က္ႏွာ” ေနာက္ဆံုးပိုဒ္တြင္ ျဖစ္ပါ၏။ မဟန္နဘိ၏ ထူးျခားအာ႐ုံကို က်ေနာ္တို႔ တခ်က္ေလာက္ ျပန္ေျပာင္းေလ့ လာၾကည့္ၾကပါစို႔လား။

မူဆလင္ဆိုရင္ လူယုတ္မာပဲ ဆိုေသာ အဲသလို စိ္တ္ခံစားမႈမ်ဳိးသည္ ျမန္မာဘင္လာဒင္က ၾသဘာေပးေထာက္ခံ၍ လူထုၾကားမွာလည္း လႈပ္ရွားလူးလြန္႔ေစလိုေသာ စိတ္ခံစားမႈ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ သုတၱန္ေဒသနာေတြနဲ႔ မူဆလင္ေတြကို အၾကမ္းဖက္ေသာကိစၥ ျမန္မာအမ်ားစု ေနသည့္ သူ႔ေျမတြင္ အႏွံ႔အျပားျဖစ္ေပၚေနျခင္းကို ဘယ္လို ညႇိႏိုင္းလို႔ရမွာလဲဟု က်မ ဝီရသူကို ေမးပါသည္ (ဘြဲ႔ေရွ႕တြင္ ‘ရွင္’ မထည့္သည္ကို သတိျပဳပါ)။“ဗုဒၶတရားအရ ငါတို႔ဟာ ရန္ေစာင္လုိ႔ မရပါဘူး” ကေလးတေယာက္ကို သူ လက္ခ်ာေပးေနရသည့္ႏွယ္မ်ဳိး သူက ေျပာပါသည္ (က်မသည္ ဗုဒၶက်မ္းဂန္ပါ သေဘာေတြကို ေလ့လာထားပါတယ္။ ကေလးလို ညာလို႔ရတယ္လို႔ သူထင္ေနပံု ရပါ၏ )။ “ဒါေပမယ့္ ဒို႔ဟာ ဒို႔အသိုင္းအဝိုင္းကို ကာကြယ္ဖို႔ ဘာမဆိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္” (နာဇီဝါဒ moral relativism ကို တုိက္႐ိုက္ေဖာ္ျပ ေသာ စာသားျဖစ္ပါ၏၊ ဒါကို ကမာၻႀကီးကို မဟန္နသည္ အသိေပးလိုျခင္းပါတည္း)။ ေနာက္ညေနတြင္ သူလူအုပ္ကို တရားေဟာေသာအခါ က်မ လိုက္နားေထာင္ပါသည္။ ျပံဳးေနၾကတဲ့ အိမ္ရွင္မေတြ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ အဘြားအုိေတြႏွင့္ က်န္သူတို႔ကို သူဆိုတာကို ေနာက္ကလိုက္ဆိုခိုင္းပါ၏ “ဗမာလူမ်ဳိးတို႔အတြက္ ငါတို႔ ကိုယ္ ငါတို႔ အနစ္နာခံ (စေတး) ပါအံ့”။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ (စက္ဆုပ္ေၾကာက္ရႊံ႕ဖြယ္) ဤတရားကို ေကာင္းခ်ီးေပးလိမ့္ မည္လို႔ေတာ့ ထင္မိဖို႔ ခက္လွပါ၏။

ေသခ်ာလွပါ၏။ မဟန္န တေယာက္ စစ္တုရင္ ကစားတတ္သလား မကစားတတ္သလား က်ေနာ္ မသိေပမယ့္ အကယ္ ၍ တစုံတဦးသည္ သူမသည္ ဤေနာက္ဆံုးစာေၾကာင္း သံုးေလးေၾကာင္းကို “နင္ဘယ္လိုမ်ဳိး ေရးႏိုင္ပါသလဲ” ဟု အင္တာဗ်ဴးခဲ့ပါလွ်င္ မဟန္နသည္ ဂ်ဴးဒစ္ ေျဖသလို “ I have a feel at a ceratain position. I don’t know what it is it. But I have a feel what will happen” အဓိပၺာယ္မွာ “သည္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ဆန္းက်ယ္ သကၤန္းေနာက္ကြယ္က လူနဲ႔ စကားေျပာေနတဲ့အခါမွာ က်မမွာ ထူးျခားေလးနက္တဲ့ သယမၻဴဉာဏ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ အဲသည္ ခံစားမႈဟာ ဘာလဲဆိုတာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သည္ ခံစားမႈ သယမၻဴဉာဏ္ဟာ က်မကို (ျမန္မာျပည္မွာ) ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာလိမ့္မလဲဆိုတာကို ဆက္လက္သိျမင္ေစပါတယ္” ဟုပင္ ေျဖပါအံ့။ “စီလို႔သာကံုးရတယ္ စာလံုး တယ္မလွေပဘူး၊ မိန္းမလက္ေရး” ဟု ဆုိပင္ျငားလည္း မဟန္နလို ထူးျခားေသာ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ လင္းလက္အာ႐ုံရ လာေသာ သယမၻဴဉာဏ္သည္ ထူးျခားဆန္းက်ယ္ ယုတ္မာလာသည့္ ေယာက္်ားယုတ္မာတို႔၏ အၾကံကို (သူမသည္ပင္ ဘာမွန္းမသိေပမယ့္) သူမတြင္ ရိပ္စားမိလာေသာ အာ႐ုံကို ကမာၻႀကီးအား ဘာသာျပန္တင္ျပထားႏိုင္သည္ သာတည္း။

ဟုတ္ကဲ့၊ မဟန္န၏ ေနာက္ဆံုး စာသံုးေလးေၾကာင္းသည္ ဖက္ဆစ္စနစ္ တခုလံုးကို ထင္ဟပ္ထားျခင္းပါတည္း။ “ဖက္ဆစ္သမား၊ ဖက္ဆစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ဖက္ဆစ္စိတ္” တို႔ အစဥ္အဆက္ ျမန္မာျပည္တြင္ ေပါက္ပြားလာေစရန္ အကြက္ က်က် ၾကံစည္ေနေသာ ဝီရသူႏွင့္တကြ ၎ေနာက္ကြယ္က အင္အားႀကီးစြာ ပံ့ပိုးထားေသာ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု၏ “မရဏအၾကံ” သည္ မဟန္နက “တခုခုေတာ့ တခုခုပဲ” ဟု သိလိုက္သလို ဖန္တီးမႈမပါ အလိုအေလ်ာက္သာ သူမ ဘာသာျပန္ထားေသာ ဤစာသံုးေလးေၾကာင္းတြင္ ေပၚလြင္ေနပါသည္။ အကယ္၍ ငါတို႔သည္ အီတလီႏွင့္ ဂ်ာမဏီ တြင္ ဒီမုိကေရစီမဲထည့္စနစ္မွသည္ လူထုကိုယ္တိုင္ကလိုလားသည့္ ဖက္ဆစ္စနစ္ေပၚေပါက္လာခဲ့ေၾကာင္းကို သမိုင္း တြင္ သင္ခန္းစာ ႀကီးေတာင့္ႀကီးမား ရွိခဲ့သည္ဟု သိျမင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီဆိုပါလွ်င္ ခုအခါ ငါတုိ႔၏ ျမန္မာျပည္ကို သည္ကိစၥသည္ လည္း ၿခိမ္းေျခာက္ေနၿပီဟု သိျမင္ႏိုင္ၿပီး ဒါကို ငါတို႔ ေသခ်ာစြာ စူးစမ္းေလ့လာၾကပါစို႔။ သည္သို႔ စူးစမ္းရင္းမွပင္ ေလာ ကတြင္ အလယ္အလတ္ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒဟူ၍ မရွိေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသားေရး ဝါဒမွန္သမွ်သည္ ယုတ္မာေသာ အစြန္း ေရာက္ ဝါဒခ်ည္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္း အမ်ဳိးသားေရးဝါဒ သို႔မဟုတ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ သန္႔စင္တည္တံ့ေရး ဝါဒတို႔ သည္ (နာမည္မရွိေသာ) ဖက္ဆစ္ဝါဒကို နာမည္ေျပာင္းထားေသာ ဝါဒတို႔သာျဖစ္ေၾကာင္း ငါတို႔သည္ ခုိင္မာစြာ သိမွတ္ လာႏိုင္ပါအံ့။

ဖက္ဆစ္စနစ္ကို ျမန္မာတို႔ အမွတ္မွားၾကသည္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ကို က်ဴးေက်ာ္ခဲ့ေသာ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကိုၾကည့္ၿပီး ရက္ စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အမူအရာမွန္သမွ်တုိ႔ကုိ ဖက္ဆစ္ဟု ေခၚသည္ဟု ထင္ၾကပါသည္။ စင္စစ္ အဲသည္ အျမင္ႏွင့္ လံုးလံုးတလြဲ ဖက္ဆစ္စနစ္ဟူသည္ “မဟာက႐ုဏာ၊ မဟာပညာျဖင့္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ” အႏိၲမ အစုအေပါင္း အေျခအေန (ဝါ) တရားမွ်တမႈအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးတခု ဆိုသည္ကို အေျခခံမူတည္ကာ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ေပတည္း။ ၎ ‘သႏိိၲသုခ ႏိုင္ငံေတာ္’ ဟူသည္ ၎ႏိုင္ငံေတာ္ေအာက္က ႏိုင္ငံေတာ္သားအားလံုး၏ ဦးထိပ္ပန္ရာ အထြတ္အျမတ္ျဖစ္ရၿပီး ၎ “သႏိၲသုခ ႏိုင္ငံေတာ္” ၏ ေလာကသခၤ ါရ သေဘာအတိုင္း ေျပာင္းလဲေရႊ႕လ်ားမႈကို ႏိုင္ငံေတာ္သားအားလံုးသည္ လိုက္ပါစေတး ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဆိုသည္လွ်င္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ အသက္ဝိညာဥ္ ေပတည္း။ အေရးႀကီးလွေသာ အခ်က္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္တြင္ “ႏိုင္ငံသား” ဟူ၍ မရွိေစရ၊ အားလံုးသည္ “ႏိုင္ငံေတာ္ သား” သန္႔သန္႔စင္စင္ကေလးေတြသာ မုခ်ျဖစ္ရမည္ ဟူသတည္း။

ဤသည္ကို သိရွိၿပီ ဆိုပါလွ်င္ ေရွ႕တြင္ က်ေနာ္ဆိုခဲ့သလို ျမန္မာဘုန္းႀကီး လူမိုက္ေတြက ခု မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ဆိုၿပီး လုပ္လာေသာ “ဗုဒၶဘာသာ သန္႔စင္ဝါဒ”၊ သို႔မဟုတ္လည္း ျမန္မာအစိုးရက သည္ဘက္ႏွစ္ပိုင္းမ်ားတြင္ လုပ္လာေသာ “ေျမၿမိဳ၍ လူမ်ဳိးမျပဳတ္” စေသာ “လူမ်ဳိးသန္႔စင္”၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း “တိုင္းရင္းသားသန္႔စင္ဝါဒ” တို႔သည္ ရာႏူန္းျပည့္ ဖက္ဆစ္အေျခခံ သေဘာတရားေတြျဖစ္ေၾကာင္း အကဲျဖတ္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ ဟုတ္ကဲ့၊ ေနာက္တခ်က္လည္း ရွိပါ၏။ ျမန္မာေသာက္ေပါေတြ လုပ္ေသာ ေသာက္ေပါအလုပ္တို႔ဟု ထင္ရေသာ ေခ်းလူးေခြ်းလူး ခႏၶာကိုယ္ကို “ကိုယ္ေတာ္”၊ လူအစုအေပါင္း အသိုင္းအဝိုင္း သက္သက္သာျဖစ္ေသာ “ႏိုင္ငံ” ကို “ႏိုင္ငံေတာ္”၊ သည္ဘက္ေခတ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ တိုင္းရင္းသားကို (၁၉၈၂ ဥပေဒအရ) “တိုင္းရင္းသားေတာ္” ဆိုၿပီး လုပ္လာေသာ အလုပ္တို႔ကို သြားအထင္မေသး လုိက္ပါႏွင့္။ ဒါေတြအားလံုးသည္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ အေျခခံသေဘာတရားတို႔ အတိအက် ျဖစ္ပါ၏။ လြယ္လြယ္ေျပာမည္ ဆုိပါလွ်င္ ဘာမွန္းမသိေသာ ျဖဳသန္႔စင္သည့္ “ေတာ္” ႀကီးတခုကို အားလံုးအထက္မွာ ရွိသည္ဟု လူအားလံုးကို ဦးထိပ္ရြက္ကာ ကန္ေတာ့ခိုင္းျခင္းသည္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ မူလအေျခခံ သေဘာေပတည္း။ ‘၉၆၉’ ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတဆိုၿပီး အထြတ္အျမတ္ လုပ္ေနတာဟာလည္း ဖက္ဆစ္သေဘာ စစ္စစ္ပါပဲ။

ညိဳထြန္း

No comments: