Sunday, June 15, 2014

ဇရပ္ စကားကို အရပ္တရားမလုပ္နဲ႔ (Maung Than Swe)

ရြာဦးရြာထိပ္ေတြမွာ လမ္းဆုံလမ္းခြေတြနဲ႔ သခ်ဳႋင္းကုန္းလို ေနရာမ်ိဳးေတြမွာ ဇရပ္ေတြေဆာက္ေလ့ရွိတာ၊ ဗမာေတြရဲ ႔ လူမႈစရိုက္တခု ျဖစ္တယ္။ ရပ္ရြာမွာ သာေရးနာေရး ကိစၥေတြေပၚတဲ့အခါ သုံးဖို႔၊ ခရီးသြား အာဂႏၲဳမ်ား ေခတၱခဏနားေနႏိုင္ဖို႔ စတဲ႔ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေဆာက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။

ဇရပ္ဆိုမွေတာ့ လူစုံတာေပါ့။ ဘုန္းႀကီး ၊ ရဟန္း ၊ လမ္းေဘးက ကေလကေခ် ၊ ဝရမ္းေျပး ၊ ဒျမေတြနဲ႔ ဖါသည္ကအစ ဘုရားတကာ ေက်ာင္းအစ္မ အဆုံး ၾကဳံတဲ့သူတိုင္း သုံးခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္ ။ ဒီအေျခအေနကို ဥပမာေပးၿပီး  သြားေလသူ သခင္စိုးႀကီးကေတာင္ “ဝရမ္းေျပးနဲ႔ ဖါသည္မတို႔ အခါႀကီးရက္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဝါဆိုလျပည့္ညမွာ
ဇရပ္ေပၚညားေမြးတဲ့သားဟာ ဒီကေန႔ တပ္မေတာ္လို႔ေခၚေနတဲ့ စစ္တပ္ျဖစ္တယ္” လို႔ေတာင္ တင္စားၿပီး ေျပာခဲ့ေသးတယ္မဟုတ္လား။

ထားပါေတာ့ဗ်ာ..ဒီအေၾကာင္းေတြျပန္ေျပာေနရင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေပါ့ဇတစ္ မသင့္ကင္းဘူးလို႔ ေျပာေနၾကဦးမယ္။ ဟဲဟဲ.. နဲနဲေတာ့ေၾကာက္သား။

လိုရင္းကို ျပန္ၿပီးဦးတည္ရရင္ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ ဇရပ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေခတၱခဏဆုံၾက သူေတြျခင္း ပဋိသႏၶာရ ၊ အလႅာပသလႅာပ ေျပာၾကတဲ့စကားကို အရပ္ထဲမွာနိစၥဓူဝသုံးတဲ့တရား လို႔ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ မသုံးသင့္ မေျပာ သင့္ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တာက လိုရင္းပါ။ ခုလိုေျပာရတာကလည္း ဇရပ္ေပၚက စကားကို ကိုယ္လိုသလို ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၿပီး အရပ္ထဲမွာ တရားအျဖစ္နဲ႔ လွည့္ေဟာေနတာေတြ ေတြ႔ရဖန္မ်ား လာေတာ့ ရြံလာလို႔ပဲ…။

မဟန ရဲ ႔ သကၤန္းၿခဳံပုလိတ္ေတြနဲ႔ ယူနီေဖါင္းျခဳံ ပုလိပ္ေတြရယ္၊ ဘုရားစင္ေအာက္မွာ ဖါခန္းဖြင့္စားတဲ့အဖြဲ႔လို႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ သာသနာေရးဦးစီးဆိုတဲ့အဖြဲ႔က အံ့ေမာင္နဲ႔ အေပါင္းပါေတြရယ္ နတ္ေခ်ာင္းမွာ အခ်ိန္မေတာ္ႀကီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္လုတဲ့ သတင္းက အခုတေလာ အေတာ္ကေလးပြဲဆူေနတယ္..။ ပြဲက ဆူမယ့္သာဆူေနတာပါ၊ သိပ္ျပီး ထူးဆန္း လွတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ဗ်…။ ခနဆို ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္သြားမယ့္ ကိစၥဆိုတာလည္း ေဘာင္းဘီခြ်တ္ေတြေရာ၊ လိုင္စင္ရ နိဗၺာန္ပိုင္ရွင္ေတြေရာ အားလုံးကသိေနၾကတာ။

ပခုကၠဴမွာ ေကာင္းဘိြဳင္ေတြ ႏြားဖမ္းသလို ႀကိဳးကြင္းပစ္ၿပီးဖမ္းခဲ့တာ၊ ဓါတ္တိုင္မွာ ႀကိဳးနဲ႔တုပ္ၿပီး ကတုံးကို ေသနတ္ဒင္နဲ႔ထုခဲ့တာ၊ ခုလိုပဲ မဟန ထိပ္သီး ေဒသခံ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးက သကၤန္းႀကီးတဖါးဖါးနဲ႔ ဟိုေကာင့္ဖမ္းပါဟ၊ ဒီေကာင့္ဆီးပါဟနဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားျပခဲ့တာေတြ၊ အခုမွတ္မိၾကေသးရဲ ႔လား။ ေငြၾကာယံဝင္စီးၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြဆီက အျပာေခြေတြေတြ႔တဲ့အေၾကာင္း ကမၻာကိုေမာင္းခတ္ခဲ့တာ၊ ပုစြန္ေတာင္ေခ်ာင္းထဲက ဖူးေယာင္ညိဳမဲေနတဲ့ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ေပၚေနတဲ့အေလာင္းဟာ ထိုးကြင္းမွင္ေၾကာင္ထိုးၿပီး ကတုံးတုံးထားတဲ႔ သာမန္လူတဦးရဲ႕ အေလာင္းသာျဖစ္ပါေၾကာင္း မွင္ေမာင္းအျပည့္နဲ႔ ေျပာခဲ႔တာေတြ၊ အားလုံးေမ့ကုန္ၾကၿပီ မဟုတ္လား။

မေန႔တေန႔ကမွ ကပ္ခဲ့တဲ့ မီးခိုးဗုံး (မီးေလာင္ဗုံးလို႔ ဗုံးနဲ႔ထုခဲ႔သူေတြရဲ ႔ ဂုဏ္သိကၡာကိုထိခိုက္ေအာင္ စိတ္နဲ႔ေတာင္ ပစ္မွားၿပီးမေခၚရဘူးဆိုတာ) နဲ႔ လယ္တီသိမ္ေစတီဟာအတုႀကီး၊ အဲဒီေအာက္မွာရွိတဲ႔ ေၾကးနီသိုက္ၾကီးက အစစ္ၾကီး ဆိုတာကအစ သိပ္မၾကာေသးခင္ကအေၾကာင္းေတြမို႔ သတိေကာင္းေကာင္းမရ၊ မမွတ္မိတတ္ၾကတာက က်ဳပ္တို႔လူမ်ိဳးေတြေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္း နတ္ေခ်ာင္းက အျဖစ္အပ်က္ဟာ သိပ္မထူးဆန္းလွဘူးလို႔ ဆိုခဲ႔တာ။ မင္းသိခၤရဲ ႔ ပုေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြား စကားကို ငွားၿပီး နည္းနည္းေလးကြန္႔ေျပာရရင္ ၿပီးေတာ့လည္းၿပီး သြားတာပါပဲဗ်ာ .. ဟုတ္ဖူးလား .. ဟဲဟဲ ။

အဲ.. မၿပီးတာကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကအားကိုးေလာက္တဲ႔ အေတြးအေခၚပိုင္ရွင္ ဇရပ္ဖြားပညာရွင္တို႔္ရဲ ႔ ဇရပ္စကားနဲ႔ ဇရပ္တရားပါပဲ။
ႏိုင္ငံေတာ္ကအားကိုးေလာက္တဲ့ အေတြးအေခၚပိုင္ရွင္ ဆိုတာက သူ႔ရဲ ႔ဘဝင္ ၊ ဇရပ္ထဲမွာ ၾကားခဲ့တဲ့စကားကို ငါ့စကားလုပ္ၿပီး၊ ငါ့စကား ႏြားရ အရပ္ထဲမွာ တရားတတ္ပုဂၢိဳလ္လို ေဟာတတ္တာက သူ႔ရဲ ႔ဘဝ ၊ အဲဒီ ဘဝင္နဲ႔ ဘဝ ႏွစ္ခုေပါင္းျပီး က်လာတာက ေအာက္ကလိအာဆရာၾကီး ဝါဒပဲ။ အဲဒီဝါဒရဲ ႔ သင္ၾကားခ်က္က အစိုးရဆိုတာ ေရေျမ့ရွင္၊ ျပည္သူလူထုဆိုတာ အစိုးရရဲ ႔ ေက်းကြ်န္၊ ပညာရွင္ဆို တာ .. ငါ ၊ ငါမွတပါး အျခားမရွိ ဆိုတာပဲျဖစ္တယ္။

အဲဒီေတာ့ မိုးက်ေရႊကိုယ္အစိုးရက ဒီတိုင္းျပည္ကိုပိုင္ၿပီး ျပည္သူသန္းေျခာက္ဆယ္က လုံးလုံးမဆိုင္ဘူးတို႔၊ အစိုးရက သူပိုင္တာသူေရာင္းတာ၊ ဘယ္သူမွကန္႔ကြက္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူးတို႔၊ အစိုးရပိုင္တဲ့ေျမေပၚမွာ အစိုးရကခြင့္ျပဳသမွ်အခ်ိန္အထိပဲ ေနခြင့္ရွိတယ္၊ ဖယ္ခိုင္းရင္ဖယ္ေပးရမွာပဲ၊ ဒါဟာ ေလာကပါလတရားအရ ႏိုင္ငံတကာ့အမွန္တရားတို႔ ဘာတု႔ိ..စတဲ႔ အရူးခ်ီးပန္းစကားေတြကို ရွက္ရေကာင္းမွန္းကိုမသိဘဲ လူေတာထဲမွာ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး ေျပာလာေတာ့တာေပါ့။ အေကာင္းျမင္၊ အေကာင္းေတြးဆိုတဲ႔ အက်ိဳးရွိစြာေတြးေတာပါ ဆိုတာလည္း သင္ေသးသဗ်။ အဲဒါကေတာ့ ခပ္ရွင္းရွင္းနား လည္ႏိုင္ေအာင္ခ်ဳံ ႔ ေရးျပရရင္ လက္ရွိအာဏာရအစိုးရကို မၿငိဳျငင္ပါေစနဲ႔ ဖင္ေပး၍ ေပါင္းပါ လို႔ေျပာတာပါပဲ။

အဲဒီ.. ဇရပ္စကားေတြကို အရပ္ထဲမွာ တရားလုပ္ေနသမွ်ေတာ့ ေဝါ့ကီေတာ့ကီကိုင္ သကၤန္းၿခဳံစြမ္းအားရွင္ေတြရဲ ႔ ၾကည္ညိဳသပၸါယ္စရာေကာင္းလွတဲ႔ “ဒကာမေလး .. ညိဳျပာညက္ .. ဂိုယာရမ္” တို႔ ဘာတို႔နဲ႔ တက္ဘုန္းႀကီးတုိ႔ေခတ္ဆန္းခ်ိန္ကို ေသခ်ာေပါက္ျမင္ၾကရေတာ့မယ္ဆိုတာ အတတ္ေဟာလိုက္ပါရဲ ႔ … ။

Maung Than Swe

No comments: