ေမာရစ္ေကာလစ္ရဲ႕ 'ဗမာျပည္က တရားခြင္မ်ား' ဆိုတဲ့စာအုပ္မွာ ဆရာစံဦးေဆာင္တဲ့ လယ္သမားသူပုန္ေတြဟာ ေခတ္ ပညာမတတ္ အေရးအဖတ္ ေပါင္းႏႈတ္ေျမႇာက္စား ေလာက္သာတတ္တဲ့သူေတြ ဆိုေတာ့ ၿဗိတိသွ်အစိုးရကုိ ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ ေရွး႐ိုးအစဥ္အလာ လက္နက္ကိုင္ သူပုန္ထတဲ့ တနည္းပဲ သိတယ္၊ ေခတ္ပညာတတ္ လူတန္းစားေတြကေတာ့ လြတ္ လပ္တဲ့အစိုးရ ေပၚထြန္းလာေရး လႊတ္ေတာ္ကေန
တင္ျပ ႀကိဳးပမ္းၾကတယ္လို႔ဆိုတယ္။ ပညာတတ္တဲ့သူေတြက ပို အေျမာ္အျမင္ရွိတယ္ လက္နက္ကိုင္ သူပုန္ထမယ့္အစား ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ လိုခ်င္တာရယူဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္လို႔ ဆုိလိုဟန္ ရွိတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ လက္နက္ကိုင္တိုက္တာ လူမိုက္အလုပ္ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးကတဆင့္ ကိုယ္ လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းတာ လူလိမၼာအလုပ္ ဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီသေဘာတရားက အေနာက္ ႏိုင္ငံေတြ ထပ္ဆင့္ျဖန္႔ခ်ိလာတဲ့ သေဘာတရားတခုပဲ။ ဆရာစံရဲ႕လယ္သမားအေရးေတာ္ပံုကေတာ့ A/S လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးပဲ။ ရွင္းပါတယ္။ ဓားဆြဲ လွံဆြဲ လက္လုပ္ တူမီးေသနတ္နဲ႔ေနမ၀င္အင္ပါယာကို ေတာ္လွန္တာ။ အဂၤလိပ္ ေတြဘက္က ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဆရာစံတို႔သူပုန္ထတာ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ ႐ူးတူးတူးနဲ႔မိုက္႐ူးရဲ ဆန္တယ္။
အဲဒီေခတ္မွာလဲ ခုေခတ္လိုပဲ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔အေျဖရွာမယ္။ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြး အေျဖရွာမယ္။ လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးက တဆင့္ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ယူမယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြ အဲဒီလမ္းကိုေလွ်ာက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ရွိၾကတယ္။ ၁၉၃၀ ဆရာစံတို႔သူပုန္ထတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ သူနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ တက္လူေတြတခ်ဳိ႕က တကၠသိုလ္ေတာင္ မေရာက္ ေသးဘူး။ ႏိုင္ငံေရးသမား လူႀကီးေတြ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြကလည္း ထံုးစံအတိုင္း ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ လူလိမၼာပီပီ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကတဲ့ အခ်ိန္။ သိပ္မၾကာဘူး ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္တက္လာတယ္။ ၁၉၃၆ တတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ျဖစ္တယ္။ ဆရာစံတို႔လို မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္နဲ႔မတိုက္ေတာ့ေသာ္လည္း သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပတာေတြ ဆက္တိုက္လုိလုိ ျဖစ္လာတယ္။ ၁၉၃၈ မွာ သခင္ဖိုးလွႀကီး ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ေရနံေျမသပိတ္ျဖစ္ေတာ့ ကိုဗဟိန္းတို႔ ကိုဗေဆြတို႔ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ပူးေပါင္းတိုက္ပြဲ၀င္ၾကတယ္။ လယ္သမားသူပုန္ထတာရဲ႕ ေနာက္ ဆက္တြဲ အလုပ္သမားသပိတ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြ ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔အေျဖရွာ ေပးတာယူ ေကၽြးတာစား စကားမ်ားမ်ားေျပာတဲ့ လူလိမၼာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြလည္း ရွိရဲ႕။
လက္နက္ကိုင္တိုက္တာကို လူမုိက္အလုပ္ဆိုၿပီးေတာ့ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပ သပိတ္ေမွာက္တာက်ေတာ့လည္း ၿဗိတိ သွ်အစိုးရက ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိမ္နင္းတာပဲ။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္က်ဆံုးရတယ္။ မႏ ၱေလးမွာ အာဇာနည္ ၁၇ ဦးက်ဆံုးရ တယ္။ နယ္ခ်ဲ ့အစိုးရႀကိဳက္တာ လက္ခံႏိုင္တာ တနည္းပဲ သူတို႔လူလိမၼာနည္းလုိ႔ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔အေျဖရွာတာ။ အေၿခခံဥပေဒအတြင္းကပဲ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၾကပါ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ သူတို႔က ေတာ္လွန္ေရးသမားနဲ႔ မပတ္သက္ခ်င္ဘူး။ သပိတ္ေမွာက္တာ လက္သင့္မခံဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနည္းဆိုတာ အုပ္စုိးသူေတြ အလုိက် ကစားလို႔ရတာကိုး။ စကားမ်ားမ်ား ေျပာၿပီး ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္ လွည့္ခ်င္သေလာက္လွည့္။ ႏိုင္ငံေရးနည္းဆုိတာ ဟုတ္ႏိုး ဟုတ္ႏိုးနဲ႔ေမွ်ာ္ရင္းေမာရတဲ့ မေသခ်ာ မေရရာတဲ့ နည္း။ လႊတ္ေတာ္ေတြ ေရြးေကာက္ပြဲေတြက တဆင့္ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔မဟုတ္ပဲ သြယ္၀ုိက္မေနဘဲ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို လက္ေတြ႔က်က် ရေအာင္ယူဖို႔တိုက္႐ိုက္လႈပ္ရွား တိုက္ပြဲ၀င္တဲ့ DA (Direct Action) ကို ဘယ္အုပ္ စိုးသူမွ လက္သင့္မခံဘူး။
DA ဆိုတာမွာလည္း လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲေတြပါ၀င္သလို လက္နက္မကိုင္ဘဲ တိုက္တဲ့ တိုက္ပြဲေတြလည္းပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ သပိတ္စံု သူပုန္ထတယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားသပိတ္ အလုပ္သမား လယ္သမားသပိတ္ စတဲ့ သပိတ္အင္ အားစုေတြ စံုစံုလင္လင္နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး အပါအ၀င္ အံုႂကြေတာ္လွန္ၾကတာ။ ေလ့လာသူ ပညာရွင္ေတြက ေတာ့ သပိတ္ဆိုတာမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔ဆိုျပန္တယ္။ သူတို႔ေျပာတဲ့ သပိတ္စံုတယ္ဆိုတာ သပိတ္ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေျပာတာ။ ပညာရွင္ဆိုတာေတြက တကယ္တမ္းက် လက္ေတြ႔တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ႏိုင္ငံေရး ေတာ္လွန္ ေရး လုပ္ၾကသူေတြနဲ႔ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေတြကို ေဘးကေန စည္းအျပင္ကေန ေလ့လာတာ ေ၀ဖန္သံုးသပ္တာ အားနည္း ခ်က္ အားသာခ်က္ေတြကို အေျဖရွာတာ စတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ၾကတာ။ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု သပိတ္ေမွာက္တာ သပိတ္ တားတာ ဆႏၵျပတာ စီတန္းလွည့္လည္တာ ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရး ဘယ္လိုလုပ္လည္း ဘယ္လိုနည္းဗ်ဳဟာေတြရွိ လည္း စသည္ျဖင့္ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ေနရာကေန ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၾကတယ္။
ႏိုင္ငံေရးသမား ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြကေတာ့ လက္ေတြ႔က်က် သမိုင္းသင္ခန္းစာ အတိတ္ကသင္ခန္းစာေတြနဲ႔ ခ်င့္ေမွ်ာ္ခ်ိန္ထိုးၿပီး ပိုၿပီးထိေရာက္မယ့္ နည္းနာေတြ ဗ်ဳဟာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကတာ။ စည္း၀ိုင္းအျပင္ကလူ နဲ႔စည္း၀ုိင္းထဲကလူ ေတြးေခၚရႈျမင္ပံုခ်င္း ကြဲျပားၾကေပမယ့္ အျပင္ကလူရဲ႕သံုးသပ္ခ်က္ကိုလည္း ပစ္ပယ္လုိ ့မသင့္ျပန္ ဘူး။ သူတို႔စိတ္ကူး အၾကံအညဏ္ ရႈျမင္သံုးသပ္ခ်က္ေတြထဲကေန လက္ေတြ႔ ႏိုင္ငံေရး ေတာ္လွန္ေရး လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အသံုး၀င္မယ့္ အရာေတြကို ထုတ္ယူသံုးႏိုင္ဖို႔လုိျပန္တယ္။ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲေတြပါတဲ့ အၾကမ္းဖက္ တိုက္႐ိုက္လႈပ္ ရွားမႈေတြကလြဲရင္ အၾကမ္းမဖက္တိုက္႐ိုက္လႈပ္ရွားမႈေတြ တိုက္ပြဲေတြကေတာ့ အစံုအလင္ပဲ။ အလုပ္သမား သပိတ္ ေတြမွာဆိုရင္ ခ်ီတက္ဆႏၵျပတာအျပင္ အလုပ္မဆင္းဘဲ သပိတ္ေမွာက္ၾကတာ၊ စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြကို သိမ္းပိုက္ၿပီး ထိုင္သပိတ္ဆင္ႏႊဲတာ၊ အလုပ္ခ်ိန္သတ္မွတ္တာ လုပ္ခသတ္မွတ္တာ စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္း လည္ ပတ္မယ္ ကုန္ပစၥည္းဘယ္ေလာက္ထုတ္မယ္ စတာေတြကအစ အလုပ္သမားေတြကိုယ္တိုင္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ အာဏာသိမ္း ယူတာ စသျဖင့္ အလုပ္သမားလႈပ္ရွားမႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေဖာ္ေဆာင္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကတယ္။
အလုပ္သမားသပိတ္ေတြဟာ တၿခားသပိတ္ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ အႏိုင္ အရႈံး အျဖဴအမည္းေပၚတာ ျမန္တယ္။ အားလံုးတက္ညီလက္ညီ အလုပ္မဆင္းေတာ့ဘူး ဆႏၵျပေတာင္းဆိုတာေတြလုပ္မယ္ဆိုရင္ အေႏွးနဲ႔အျမန္ဆိုသလို အလုပ္ရွင္အေနနဲ႔သပိတ္ေခါင္းေဆာင္
ေတြနဲ႔ညႇိႏိႈင္းေဆြးရၿပီ။ အလုပ္သမားမရွိေတာ့ စက္ရံု အလုပ္ရံုေတြ လည္ပတ္လို႔မရေတာ့ဘူး အလုပ္ရွင္ေတြ အေနနဲ႔အတိုင္းအတာတခုအထိ တင္းခံၿပီး ေခါင္းမာေနလို႔မရဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ သပိတ္ေတြ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပတာေတြမွာေတာ့ ပံုမွန္လည္ပတ္ေနတဲ့ အစိုးရရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားေအာင္ လုပ္ဖို႔အေတာ္မလြယ္ဘူး။ အလုပ္သမားသပိတ္ေတြမွာေတာင္ ကုိယ္ေတာင္းဆိုတာမရမခ်င္း သပိတ္ပံုစံ တမ်ဳိးၿပီးတမ်ဳိးေျပာင္းၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ၾက သပိတ္စံုေပါင္းၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ၾကတာေတြ လုပ္ရတယ္။ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္သပိတ္ေမွာက္တာမွာေတာ့ ပိုလုိ ့ေတာင္ သပိတ္စံု သူပုန္ထဖို႔လိုလာတယ္။ အုပ္စိုးသူဆိုတာ သူတို႔အက်ဳိးစီးပြားကို လံုး၀အထိမခံဘူး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏ ၱရားမရပ္ဆိုင္းဖို႔အေရး သူတို႔အာဏာတည္ျမဲဖို႔အေရး နည္းမ်ဳိးစံုသံုးၿပီး ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔၀န္မေလးဘူး။
လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဗမာျပည္မွာ နယ္ခ်ဲ ့ကိုပုန္ကန္ အာဏာရွင္အဆက္ဆက္ကို တြန္းလွန္ၾကတာမွာ ခ်ီတက္ဆႏၵျပတာ၊ သပိတ္စခန္းေတြဖြင့္တာ၊ လူထုအစည္းေ၀းပြဲေတြလုပ္တာ စသျဖင့္သာ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပၾက သပိတ္ေမွာက္ၾကတယ္။ တၿခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပတာ သပိတ္သီခ်င္းေတြသီဆိုၾကတာ ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္ၾကတာ အတူတူပါပဲ။ ဗမာျပည္မွာ ဖိႏွိပ္မႈျပင္းထန္တဲ့အတြက္ လမ္းေပၚထြက္ ခ်ီတက္ဆႏၵျပတဲ့ အဆင့္ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီးေတာ့ သပိတ္စခန္းေတြဖြင့္ လူထုအစည္းအေ၀းပြဲေတြ လုပ္ႏိုင္တဲ့အဆင့္ေရာက္ဖို႔ခဲယဥ္းတယ္။ သပိတ္စခန္းဖြင့္တယ္ဆိုတာလဲ ဖြင့္ခ်င္တဲ့ေနရာ ရရာေနရာမွာ ဖြင့္တာမဟုတ္ဘဲ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ေနရာေတြမွာ သိမ္းပိုက္ေနရာယူႏိုင္မွ ထိေရာက္တယ္။ အေရးပါတဲ့ေနရာေတြ ရံုးေတြ အေဆာက္အဦးေတြကို လူထုအားနဲ႔၀ိုင္း၀န္းပိတ္ဆို႔ၿပီး သပိတ္တားတာေတြလဲ လုပ္ႏိုင္မွ ထိေရာက္တယ္။
အာဏာရွင္အစိုးရေတြကေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တံု ့ျပန္အေရးယူတတ္ေတာ့ သပိတ္စံုဖို႔ခက္တယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ခ်ီတက္ဆႏၵျပတာေတြ လူထုအစည္းအေ၀းေတြကို တရား၀င္ခြင့္ျပဳေပးရတယ္။ ဒီေန ့ဗမာျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရပါလို႔တြင္တြင္ေႂကြးေၾကာ္ေနတဲ့ ဗိုလ္သိန္းစိန္အစိုးရအေနနဲ႔ခ်ီတက္ဆႏၵျပတာေတြကို ခြင့္ျပဳရံုတင္မက လူထုအစည္းအေ၀းေတြကိုပါ ခြင့္ျပဳေပးရမယ္။ ဟုိနားစုစု ဒီနားစုစုနဲ႔အကန္႔အသတ္နဲ႔ဆႏၵျပတာမဟုတ္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခြင့္ျပဳထားတာဟာ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ပရိတ္နာတဲ့ ကိစၥပဲ။ သပိတ္စံုဖို႔ဆိုတာေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္ယံုပဲ ရွိတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သပိတ္စံုလာရင္ အခ်ိန္တန္လို႔လူစုမခြဲရင္ အင္အားသံုးျဖိဳခြဲတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားႀကီး သက္သက္ညွာညွာနဲ႔လုပ္ၾကကိုင္ၾကတာ။ ဗမာျပည္မွာေတာ့ နယ္ခ်ဲ ့ေတာ္လွန္ေရးေခတ္ကစလို႔သပိတ္တပ္သားျဖစ္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔သရဏဂံုတင္ထားေပေတာ့။
ဆရာစံ လယ္သမားသူပုန္ထေတာ့ လူမိုက္အလုပ္လို႔ေျပာခ်င္တဲ့ အဂၤလိပ္ေတြ ေနာင္ ဆယ္ႏွစ္ ဆယ္ငါးႏွစ္ရွိတဲ့အခါ တကၠသိုလ္ဘြဲ ့ရ ေခတ္ပညာတတ္ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔အေပါင္းပါတစု လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ေတာ့ ဘယ့္ႏွယ့္ရွိစ။ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းတို႔တေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔အေျဖရွာေနခ်ိန္ အၾကမ္းမဖက္ တိုက္႐ိုက္လႈပ္ရွားမႈေတြျဖစ္တဲ့ ဆႏၵျပတာ သပိတ္ေမွာက္တာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ နယ္ခ်ဲ ့အစိုးရက အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္နင္းတယ္။ အလုပ္သမား လယ္သမား ေက်ာင္းသား အင္အားစုေပါင္းစံုတဲ့ သပိတ္ေတြတင္မက သပိတ္ပံုစံမ်ဳိးလည္းစံုေအာင္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကတယ္။ ၿဗိတိသွ်ေတြကလည္း နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ႏွိပ္ကြပ္တယ္။ သပိတ္စံုလို႔မွ ကိုယ္လိုခ်င္တာ မရေတာ့ သူပုန္ထဖို႔သာ က်န္ေတာ့တဲ့ အဆံုး ၿဗိတိသွ် ေနမ၀င္အင္ပါယာကို ေတာ္လွန္ဖို႔လူအေယာက္သံုးဆယ္နဲ႔ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါကမွ မရွိခဲ့တဲ့ ေခတ္မွီ ဗမာ့တပ္မေတာ္ကို ထူေထာင္ဖို႔အၾကံဟာ လူလိမၼာ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြအတြက္ မယံုႏိုင္စရာ ရယ္စရာေတာင္ ေကာင္းေနလိမ့္မယ္။
မ်က္ေမွာက္ ကမာၻ ့ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းကို က်က်နန သံုးသပ္ေလ့လာၿပီး ကိုယ့္ႏိုင္ငံအက်ဳိးအတြက္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ဆက္စပ္လုပ္ကိုင္ ေဆာင္က်ဥ္းလို႔ရမလဲဆိုတာကို ညဏ္လႊာသံုးလို႔လိုအပ္တဲ့ ခရီးေတြထြက္ အကူအညီေတြယူ စသျဖင့္ တကယ့္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ဆင္ႏႊဲၾကတယ္။ အခုေခတ္လို ဟုိႏိုင္ငံကေခၚသြားလိုက္ ဒီႏိုင္ငံကေခၚသြားလိုက္ ဟုိဟာ ေလ့လာသလိုလို ဒီဟာ ေလ့လာသလိုလို ေပၚပင္ႏိုင္ငံေရး လုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ေရာက္ဖို႔ကိုယ္တကယ္ လိုအပ္တဲ့ အကူအညီကို ထိထိေရာက္ေရာက္ မရယူႏိုင္သေရြ႔ကမာၻပတ္ေနလည္း ဗမာျပည္အႏွံ ့ဘုရားစံု လည္ဖူးသလို ျဖစ္ေနမယ့္ ဘုရားဖူး ႏိုင္ငံေရး ဘုရားစူးႏိုင္ငံေရးပဲ ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဘုရား တဆူနဲ႔တဆူ ႀကီးသည္ငယ္သည္ လိႈဏ္ဘုရား ဂူဘုရား စသျဖင့္ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြကို ျမင္ဖူးလိုက္တာတခုတည္းနဲ႔တရားထူး မရႏိုင္သလိုပဲ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာျဖင့္ ဘာႏိုင္ငံေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးတယ္ ဘယ္လိုၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္တယ္ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ႏိုင္ငံေရးအကူးအေျပာင္းေတြ လုပ္ၾကတယ္ ဆိုတာဟာ တပါတ္ဆယ္ရက္ ပတ္ၾကည့္ယံုနဲ႔ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိရွိႏိုင္ဘူး။
အဂၤလိပ္ကိုေတာ္လွန္တုန္းကလည္း အကူအညီေပးတဲ့ ႏိုင္ငံျခားအစိုးရေတြဆိုတာ သူတို႔အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ဦးတည္ၿပီး လုပ္ၾကကိုင္ၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္လိုအပ္ေနတာဘာလဲ ဘယ္လိုအကူအညီက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္မလဲဆိုတာကို အသအခ်ာ သံုးသပ္စဥ္းစားၿပီးမွ လိုအပ္တဲ့ အကူအညီကိုယူၿပီး ကိုယ္ရည္ရြယ္ရာကို ေရာက္ေအာင္ ခ်ီတက္ၾကတယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔တၿခားေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ သူပုန္ထဖို႔အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကို လက္နက္တပ္ဆင္ေပးမယ့္ လက္နက္ကိုင္ သင္တန္းေပးမယ့္ စစ္ကူတိုက္ေပးမယ့္ လူကိုရွာၾကတယ္။ သူတို႔က သပိတ္စံုေအာင္ ႏႊဲခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ သူပုန္ထဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တာကိုး။ မ်က္ေမွာက္ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးမွာေရာ လူလိမၼာနည္းကိုေရြးမလား လူမိုက္နည္းကိုေရြးမလား ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းတို႔လို လူလိမၼာေတြ လူမိုက္အလုပ္လုပ္သလို လုပ္ၾကမလားဆိုတာကို စဥ္းစားၾကဖို႔အခ်ိန္တန္ၿပီ။
ရဲေဘာ္ေအာင္
၁၇၊ ၅၊ ၂၀၁၃။
မူရင္း.. Yebaw Aung (Notes) on Friday, May 17, 2013 at 6:23am
No comments:
Post a Comment