Friday, June 28, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၆)

“ကိုုယ့္ကိုုကိုုယ္ကလြဲရင္  ဘယ္သိုုင္းဝိုုင္းလကၡဏာကိုုမွ အေရးေပးဖိုု႔ မရွိျခင္း” ႏွင့္ မတူေပမယ္လိုု႔ အဲသလိုုပဲ မဖုုတ္မ ကင္ ရွင္းျပပံုမ်ဳိးပဲျဖစ္သည့္ ေနာက္ပံုုစံတမ်ဳိးသည္ကား “တဖြဲတည္းႏွင့္သာ သင္းပင္းဖြဲ႔ျခင္း” ဟုု ေခၚစေကာင္းသည့္ မ်က္ရမ္းမွန္းဆအယူ ပါတည္း။ ထိုု အႏုုမာန၏ ယူပံုုမွာ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈ အဓိပၺာယ္ဟူသည္ တဦးတေယာက္သည္ တျခားဘာမဆိုုထက္ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ အုုပ္သင္းတခုခုုထဲတြင္ အၿပီးအျပတ္ ပါဝင္ျခင္းပါတဲ့။ ဟုုတ္ကဲ့လားကြယ္ ေမာင္တိုု႔၊ နင္တိုု႔က ျပင္လိုု႔မရဘူးဆိုုတဲ့ ေမြးဇာတ္ကိုု လက္ညိႇဳးထိုုးၿပီး
သည္လုုိေျပာပံုုရပါ၏ ။ ကေပမယ့္လည္း ဖြားျမင္ ေျမာက္ကာ ႀကီးျပင္းလာေသာအခါ လူ႔ဘဝဇာတ္ခံုေပၚ ငါတိုု႔တေတြ စုု႐ုုံးမိတ္သဟာျပဳမိတာေတြဟာ အလြန္မ်ားျပား၊ စင္စစ္ [သင္းကြဲ] လကၡဏာမ်ားစြာႏွင့္ ဒိုု႔လူသားပါ၊ ေမာင္တိုု႔။ ငါတိုု႔ မျဖစ္မေန ဝင္ကၾကရတဲ့ အုုပ္သင္း တခုခ်င္းစီဟာ လည္းပဲ လူေတြကိုု ေသြးေသာက္ေရာင္းရင္းစိတ္မ်ဳိးႏွင့္ အုုပ္စုုအေပၚ သစၥာရွိျခင္းကိုု ဆင္ႀကီးလည္းဆင္အထြာ ႂကြက္ ေသးလည္းႂကြက္အထြာ အုုပ္စုုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္၊ ႏွမတိုု႔။ သိုု႔ျဖစ္လင့္ကစား တခုထီးထီးတည္းေသာ အုုပ္စုု သည္သာ ပဓာနဖြဲ႔သင္းရာဟူေသာ အယူအစြဲမ်ဳိးသည္ အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ လူႀကိဳက္မ်ားတတ္ၿပီး အဲ သည္ ဒိဌိသည္ လူမႈေရးပညာ သီအိုုရီရွင္မ်ား၏ ေတြးေခၚစဥ္းစားပံုုကိုု ေနာက္ကြယ္ကာလကာမွ  လႊမ္းမိုုးေနတတ္ပါ၏။

အသိုုင္းအဝိုုင္းသာပဓာန ဝါဒရွင္မ်ားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ႏြယ္ေသာ ႏိုုင္ငံေရးဆိုုၿပီး လုုပ္တတ္သည့္ သီအိုုရီသမားမ်ား သည္ ဤ ပဲၾကားတလံုုး ပုုတ္တင္းတလံုုး ဒိဌိစြဲျဖင့္ ကမာၻတဝွမ္းလံုုးမွ လူေတြကိုု ၿမိဳ႕ ျပယဥ္ေက်းမႈ ပုုတ္တင္းေတြထဲ ထည့္ၿပီးေတာ့သာ ၾကည့္ျမင္လာပါေတာ့သည္။ ထိုုသူတုုိ႔သည္ ႐ႈပ္ေထြးျမားေျမာင္ ေလာကီလူ႔ေဘာင္ဟူေသာ သေဘာ ကိုု မသိက်ဳိးကြ်ံၾက၊ တြယ္ရာႏြယ္ရာ မ်ားလုုပါရလူ႔ဘဝဟူေသာ သေဘာကိုု က်ဳိးကြ်ံေဖ်ာက္ဖ်က္ၾက၊ ေသြးသည္အနိစၥာ တိုု႔ခႏၶာလွ်င္ သစၥာေစာင့္ရာစံုုလင္စြာကိုု ေဖ်ာက္ဖ်က္ထိန္ဝွက္ကုုန္ၾကပါ၏။ အဲသည္ ပညာရွင္ဆိုုသူတိုု႔သည္ ႀကီးက်ယ္ တယ္လိုု႔ ထင္ရသေလာက္ ႏုုံနဲ႔က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေဖာ္ျမဳလာေတြထုုတ္လာၿပီး ကိုုယ္ေရြးခ်ယ္ရာ သြားခ်င္ရာကိုု သြားႏိုုင္တဲ့ ဒုုလႅဘလူသားတိုု႔ကိုု ႏြားေျခရာတခြက္တည္းက မထြက္တတ္တဲ့ ဖားသူငယ္ေလးေတြအလား အတင္းစြပ္စြဲတင္ျပလာ တတ္ၾကပါသည္။

[သင္းကြဲ] ေဝါဟာရ တခုတည္းကိုု သံုုးစြဲလင့္ကစား သံုုးစြဲသူ၏ ေစတနာႏွင့္ ဝန္းက်င္ကိုုလုိက္၍ အနက္သည္ မ်ားစြာကြဲ ျပားသြားေၾကာင္းကိုု ေအာက္ပါ ဝါက်ႏွစ္ခုုတြင္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ႏိုုင္ပါသည္။

ဝါက် (၁) သင္းကြဲလကၡဏာမ်ားစြာႏွင့္ တိုု႔လူသားပါ၊ ေမာင္တိုု႔။

ဝါက် (၂) သင္းကြဲအုုပ္စုု အမုုန္းတရား ျဖစ္ထြန္းေရးေခါင္းေဆာင္ ဝီရသူ ကဲ့သိုု႔ အစၥလမ္ ဘာသာကိုု တံုု႔ျပန္ျခင္း မဟုုတ္ ေရးခ် မဟုုတ္ႏိုုင္ပါသတည္း။

ပထမဝါက်မွာ သံုုးထားေသာ သင္းကြဲသည္ လိုုလားႏွစ္ၿခိဳက္အပ္ေသာ အာ႐ံုကိုု ျဖစ္ေပၚေစၿပီး ဒုုတိယဝါက်မွာပါေသာ သင္းကြဲသည္ကား စက္ဆုုပ္ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ အာ႐ံုကိုု ေပၚေပါက္ေစပါသည္။ သိမွတ္နားလည္အပ္သည့္ သေဘာမွာ ငါတိုု႔၏ ေလာကဟူသည္ စ႐ိုက္တမ်ဳိးတည္းကိုုပဲ ၾကည့္႐ႈသူ၏ ၾကည့္ျမင္ခံစားေသာ ေစတနာကိုု မူတည္၍ နတ္ဘံုုအ လား၊ ငရဲဘံုုအလား ကြဲျပားျဖစ္ေပၚသည္ ဆိုုေသာ သေဘာကိုုပါတည္း။ ဒုုတိယဝါက်က ျပသည့္ ဝီရသူ ၏ အာ႐ံုထဲတြင္ ျမင္ေနသည့္ သင္းကြဲလကၡဏာ စ႐ိုက္သည္ ခုုတြင္ပင္ ျမန္မာျပည္ႀကီးသည္ ငရဲပြက္ေနၿပီး ပ်က္စီးသုုဥ္းပါးသြားေတာ့ မည့္ အလား ျဖစ္ပါ၏။ ပထမဝါက်ကျပသည့္ အမားတီးယားဆင္း၏ အာ႐ံုတြင္ေပၚသည့္ သင္းကြဲလကၡဏာ စ႐ိုက္သည္ ကား ထိုုသင္းကြဲလကၡဏာတိုု႔ စံုုလင္ျခင္းသည္ပင္ ငါတိုု႔ျမန္မာျပည္သည္ သိၾကားေနေသာျပည္ကဲ့သိုု႔ ႂကြယ္ဝၿငိမ္းခ်မ္း သည့္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမ ျဖစ္သလိုု အလြန္တရာမွပင္ ႏွစ္ၿခိဳက္ျမတ္ႏိုုးဖြယ္ရာ ဆိုုသည္ကိုုပါတည္း။

ဘုုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ေဒဝဒတ္က သံဃာကိုု သင္းခြဲရန္ ၾကံစည္ခဲ့ပုုံကိုု ငါတိုု႔ အတန္ငယ္ စူးစမ္းၾကည့္ၾကပါစိုု႔။ ေဒဝဒတ္သည္္ ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုု ရဟန္းသံဃာဟူသည္ ေတာထဲမွာသာ ေနရမည္၊ ဆြမ္းခံၿပီးရေသာ ဆြမ္းကိုုသာ စားရမည္၊ ဖ်င္ၾကမ္းျဖင့္ရက္လုုပ္ေသာ သကၤန္းကိုုသာ ဝတ္ရမည္၊ အမိုုးအရံရွိေသာ ေက်ာင္းဝင္းတြင္းတြင္ မေနရ၊ သတ္သတ္လြတ္္သာ စားရမည္ဟုု အခ်က္ငါးခ်က္ကိုု ေတာင္းဆိုုခဲ့ၿပီး ဒါေတြမွ မရလွ်င္ သံဃာကိုု သင္းခြဲမည္ဟုု ၿခိမ္း ေျခာက္အၾကပ္ကိုုင္ခဲ့ပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္လွ်င္ ေဒဝဒတ္သည္ သာသနာတြင္ ရဟန္းသံဃာတိုု႔ ကိုုယ္စီကိုုယ္ငွ သူတိုု႔ တတ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကြဲျပားစြာ က်င့္ၾကံျခင္းကိုု သည္းညည္းမခံႏိုုင္ေၾကာင္းကိုု ျပေနတာျဖစ္ၿပီး ရဟန္းဆိုုတာ သည္ လုုိမ်ဳိး လကၡဏာ တမ်ဳိးတည္းပဲရွိရမည္၊ သည္တမ်ဳိးတည္းကိုုပဲ လုုပ္ရမည္ဟုု က်ဥ္းေျမာင္းေသးသိမ္စြာ ျမင္ေနတာ ျဖစ္ သလိုု သူက အႏွစ္အမွန္ဟုု စိတ္ကူးက်ရာလကၡဏာကိုု သံဃာေတြအားလံုုး စုုစည္းလိုုက္နာေအာင္ ၿခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ ကိုုင္ႏိုုင္မည့္ အာဏာကိုုလိုုခ်င္ေနျခင္း မုုခ်ပါတည္း။

ဗုုဒၶကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး အတြက္မွာေတာ့ အစံုုအလင္ေသာ ရဟန္းသံဃာတိုု႔ သူတဦးခ်င္း တတ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကြဲျပားစြာ (‘သင္းကြဲ’) က်င့္ၾကံျခင္းသည္ပင္ အံဖြယ္ရွစ္ျဖာ ဗုုဒၶသာသာနာ၏ ဗဟုုစံုုလင္ လကၡဏာႀကီးတခု ျဖစ္ပါသည္ (ညြန္း။ ပဟာရဒသုုတၱ ၏ ခုုႏွစ္ခုုေျမာက္ အမွတ္လကၡဏာ)။ ရဟန္း၏ က်င့္ၾကံမႈမည္သည္ သမၺပဓာန္တရားေလးပါးကိုု ေစာင့္စည္းဖိုု႔သာ အေျခခံသ၍ ျမတ္ဗုုဒၶသည္ ရဟန္းသံဃာတိုု႔၏ ထိုုစံုုလင္ကြဲျပားေသာ အက်င့္အၾကံတိုု႔ကိုု သာသာနာ ၏ ပိုုမိုုက်ယ္ေျပာ ေကာင္းမြန္စံုုလင္ တိုုးတက္ရာအျဖစ္သာ ႐ႈျမင္၊ ႏွလံုုးေအးခ်မ္း လိုုလားစြာျဖင့္ ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ခြင့္ျပဳသည္သာတည္း။ သည္မွာ အထူးျခားနားအပ္ေသာ အျမင္ႏွစ္မ်ဳိးသည္ကား ျမတ္စြာဘုုရား ကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ ဗဟုုစံုုလင္ကြဲျပားျခင္းကိုု လိုုလားႏွစ္သက္ခြင့္ေပးေတာ္မူေသာ က်ယ္ျပန္႔ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသည့္အျမင္ႏွင့္ ေဒဝဒတ္ ရဟန္း မိုုက္္္္က ထိုု ဗဟုုစံုုလင္ကြဲျပားျခင္း စ႐ိုက္ကိုုပင္ ယေန႔ပင္ သာႆနာႀကီးသည္ပင္ ပ်က္သုုဥ္းရေတာ့မည့္ အႏၲရာယ္ႀကီး အျဖစ္ စက္ဆုုတ္ရြံရွာစြာ ႐ႈျမင္ပိတ္ပင္ခ်င္ေသာ က်ဥ္းေျမာင္းတင္းမာသည့္ အျမင္ကိုုပါတည္း။

ဟုုတ္ကဲ့၊ ဝီရသူ ၏ ေတြေဝမိုုက္မဲေသာ အာ႐ံုတြင္ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္၏ ဗဟုုစံုုလင္ကြဲျပားေသာ လကၡဏာတိုု႔သည္ လိုု လားႏွစ္ၿခိဳက္ဖြယ္ အာ႐ံုအျဖစ္ ေပၚမလာတတ္၊ ကေန႔ပင္လွ်င္ ျမန္မာျပည္ႀကီးသည္ ကုုလားေတြမ်ဳိ၍၊ ဒါမွမဟုုတ္လည္း NLD က မ်ဳိ၍၊ (သူ႔ဟာသူ ကဗ်ာတဖြဲ႔ စာတလဲ့နဲ႔ ေနသည့္ ကိုုမင္းကိုုႏိုုင္ သည္ပင္ မသက္သာ) မင္းကိုုႏိုုင္ႀကီးကမ်ဳိ၍ ပ်က္သုုဥ္းေတာ့မည့္အလားသာ က်ဥ္းၾကဳတ္ေသးသိမ္စြာ ျမင္ေနပါ၏။ ေဒဝဒတ္ ရဟန္းမိုုက္သည္ သာႆနာအေရးဟုု လက္ညိႇဳးထိုုးကာ ဘုုရားေနရာတက္ယူဖုုိ႔ ႀကိဳးစားေနသလိုု သည္လူမိုုက္ဟာလည္း ဘာအေရး၊ ညာအေရးေတြကိုု လက္ညိႇဳးထိုုးၿပီး တႏိုုင္ငံလံုုး၏ေခါင္းေဆာင္ တက္ၿပီးလုုပ္လိုု အာဏာ႐ူးေနသည္မွာ အထင္းပါတည္း။ သည္မွာ က်ေနာ္ ေျပာလိုုသည္မွာ စ႐ိုက္တမ်ဳိးတည္းကိုုပဲ မေကာင္းေသာစိတ္၊ က်ဥ္းေျမာင္းေသးသိမ္ေသာစိတ္ျဖင့္ လူတိုု႔သည္ ျမင္လွ်င္ ျမင္တတ္သလိုု ေလာကသည္ ငရဲဘံုုသဖြယ္ ေျပာင္းလဲပူေလာင္လာတတ္သည္ ဆိုုေၾကာင္းသည္လွ်င္ လိုုရင္းပါတည္း။

ဤစာကိုု ေရးေနစဥ္မွာပင္ ဝီရသူႏွင့္စပ္၍ ေရးသားထားေသာ မဟန္နဘိခ်္၏ တိုုင္းမဂၢဇင္းပါ ေဆာင္းပါး The Face of Buddhist Terror ကိုု မလိမၼာေသာ အစိုုးရႏွင့္ ေရာေယာင္လိုုက္တတ္ေသာ လူတခ်ဳိ႕က “ဗုုဒၶဘာသာကိုု အၾကမ္းဖက္ ဘာသာအျဖစ္ ေစာ္ကားတာပဲ” ဆိုုၿပီး ေဒါသူပုုန္ေတြ ထၾကေသာ ကိစၥကိုု ေျပာရပါဦးမည္။ သည္ ေဒါသူပုုန္ထတဲ့ ကိစၥ ဟာ ဝီရသူက လက္ရွိ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္ကိုု ငရဲပြက္ေနၿပီဆိုုၿပီး ဘာသာျပန္ျပတဲ့ ကိစၥေလာက္ေတာ့ ေဘးဥပဒ္ မႀကီးမား ပါ။ သိုု႔ေသာ္ျငားလည္း ဒါဟာ ေဝါဟာရတခုတည္း (စ႐ိုက္တခုတည္း) ကိုု ၾကည့္ျမင္ေသာသူ၏ က်ဥ္းေျမာင္းေသးသိမ္ ေသာ ေစတနာေပၚလိုုက္ၿပီး အဓိပၺာယ္ မွားယြင္းစြာျဖင့္ ေကာက္ယူတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ပညာ မ်က္စိ ျမင္မရွိတဲ့ အစိုုးရနဲ႔တကြ လူေပၚလူေဇာ္လုုပ္လိုုသေလာက္ အသိက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ တခ်ဳိ႕သူေတြကေနၿပီး

“အႏၲရာယ္ အႏၲရာယ္” ဆိုုတာကိုုပဲ ေစာင္းေပးၿပီး ဖြင့္ပံုုမ်ဳိးကေတာ့ ဝီရသူက လက္ညိႇဳးထိုုး အျမတ္ထုုတ္တဲ့ “အမ်ဳိးသား ေရး အႏၲရာယ္” ဆိုုတာနဲ႔ တသေဘာတည္း သြားတာဟာေတာ့ အင္မတန္ ရင္ေလးစရာပါ။ တကယ္ကေတာ့ ေဆာင္း ပါးေခါင္းစဥ္ဟာ အင္မတန္ က်ယ္ဝန္းေကာင္းမြန္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ မဟန္နဘိက သံုုးထားတာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအေၾကာင္း ကိုု အတန္ငယ္မွ် ဆက္သြားပါအံ့။

ေလ့လာမယ္ဆိုုရင္ က်ယ္ဝန္းမ်ားေျမာင္တဲ့ ဗုုဒၶဘာသာ က်မ္းဂန္စာေပေတြဟာ သည္ ေတြေဝ႐ႈပ္ေထြးကုုန္တဲ့ ကိစၥေတြ ကိုု ရွင္းလင္းေသခ်ာ ၾကည့္ျမင္ႏိုုင္ဖိုု႔ သာဓကေတြ အထင္အရွားပါတာဟာ အံ့ၾသဖြယ္ပါ။ ပါဌိေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုုရား ကိုုယ္ေတာ္တိုုင္ “ငါဘုုရားဟာ တပည့္သာဝကတိုု႔ကိုု ႐ိုက္ႏွက္ျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သတ္ျခင္းအားျဖင့္လည္း ေကာင္း” ဆံုုးမ၏ဟုု အတိအလင္း ေျပာထားပါသည္။ ဤသည္ကိုု “ဘုုရား႐ိုက္သည္၊ ဘုုရားသတ္သည္” ဟုု စာသားကိုု ပဲ ၾကည့္ၿပီး ေနာက္ခံရည္ရြယ္ခ်က္ ေစတနာကိုု မၾကည့္ဘဲ ဇြတ္ျပန္ဆိုုလိုု႔ မရပါ။

ဟုုတ္ကဲ့၊ ၁၉၈၀ ႏွစ္ပိုုင္းေတြမွာ ထိုုင္းႏိုုင္ငံတြင္ ဘုုန္းႀကီးလူမိုုက္ေတြဟာ ခုု က်ေနာ္ေျပာတဲ့ ပိဋိကတ္စာသားကိုုပဲၾကည့္ ၿပီး “ႏိုုင္ငံအႏၲရာယ္ ကြန္ျမဳနစ္ေတြကိုု သတ္ျခင္းဟာ လူသတ္ျခင္းေပမယ့္ အကုုသိုုလ္ေကာင္ေတြကိုု ရွင္းလင္းလိုုက္ျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အကုုသိုုလ္မဟုုတ္” လိုု႔ ေႂကြးေက်ာ္၊ တယ္လီေဗးရွင္းအစီအစဥ္ေတြမွာ သည္ ပိဋကတ္ အကိုုးအကားကိုု အင္တာဗ်ဳး၊ ျပည္သူလူထုုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း နားေယာင္မိၿပီး ဗုုဒၶဟာ အကုုသိုုလ္ေကာင္ေတြရွင္းဖိုု႔ ခြင့္ျပဳထား တယ္လိုု႔ ယံုုၾကည္လာခဲ့တာဟာ သမိုုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ဆိုုးခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါပဲ။ စင္စစ္ ျမတ္စြာဘုုရားကေျပာတဲ့ ႐ိုက္တယ္၊ သတ္တယ္ဆိုုတာ လူကိုုဆိုုလိုုတာ မဟုုတ္ပါ။ တရားနာသူေတြရဲ႕ အခံမွာရွိတဲ့ ညစ္ညမ္းမိုုက္မဲေသာ အႏုုသယေတြကိုု ဆုုိလိုုျခင္းျဖစ္တယ္၊ ျမတ္စြာဘုုရားကိုုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ သည္အႏုုသယေတြမွာ အိပ္ေမာသက္ဝင္ ေနတဲ့ လူေတြကိုု ‘လန္႔’ သြားေအာင္ ႏိုုးလာေအာင္ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ သံုုးႏႈန္းတာျဖစ္တယ္ ဆိုုတာကိုု နည္းနည္းေလး စူးစမ္းစဥ္းစား႐ံုႏွင့္ပင္ က်ေနာ္တိုု႔ သိသာႏိုုင္ပါသည္။

ေရွ႕တြင္ ရွင္းျပခဲ့သလိုုပါပဲ၊ မဟန္နဘိခ်္က က်ယ္ဝန္းေကာင္းမြန္ေသာ ေစတနာႏွင့္ေပးေသာ ေခါင္းစည္း၏ စ႐ိုက္ကိုု ပရိယာယ္ ႂကြယ္ဝေလ့မရွိတဲ့ အစိုုးရႏွင့္တကြေသာ တခ်ဳိ႕ေသာသူေတြက သူတိုု႔ျမင္ေနက်အတိုုင္း တိုုင္လံုုးတဖက္ တည္းကေန ၾကည့္ၿပီး မေကာင္းဘူးလိုု႔ ျမင္ေနျခင္းပါပဲ။ The Face of Buddhist terror ဆိုုတာ မဟန္နဘက္က တခ်ဳိ႕ ခုုခံသူေတြ ေျဖေတြးသလိုု “ဗုုဒၶဘာသာ၏ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်က္ႏွာစာ” လိုု႔ေတာ့ အတိအက် အဓိပၸာယ္မေပါက္ပါ။ ဟုုတ္ ကဲ့၊ ေနာက္တာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ မဟန္နက “ဗုုဒၶဘာသာ၏ ေသာက္ခြက္ (မ်က္ႏွာ)” လိုု႔ သံုုးထားတာေတာ့ အဟုုတ္အမွန္ ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဓိက သိမ္ေမြ႔မြန္ျမတ္တဲ့ စကားလံုုးက သူမရဲ႕ေၾကာက္ရြံ႕ခံစားရပံုုကိုု ေဖာ္ျပတဲ့၊ လူေတြက ေစာ္ကားတယ္လိုု႔ ထင္တဲ့ Terror ေဝါဟာရက အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။ Terror ဆိုုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ အမ်ားသိ ၾကသလိုု အၾကမ္းဖက္မႈကိုုတင္ ေဖာ္ျပတာ မဟုုတ္သလိုု သည္အၾကမ္းဖက္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူတဦးခ်င္းမွာ ခံစားရ ေလ့ရွိတဲ့ စိတ္ခံစားမႈျဖစ္တဲ့ “စက္ဆုုပ္ေၾကာက္ရြံ႕မိျခင္း” ကိုုပါ အဓိကညြန္းဆုုိပါတယ္။ ထိုု႔ေၾကာင့္ သူမေျပာလိုုတဲ့ အတိအက် အဓိပၸာယ္က “ေျခာက္ျခားစက္ဆုုပ္စဖြယ္ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ ဗုုဒၶဘာသာဝင္၏ မ်က္ႏွာ” လုုိ႔ အဓိပၸာယ္ထြက္ ပါတယ္။ ဗုုဒၶဘာသာဝင္မ်က္ႏွာ ဆိုုတာကေတာ့ သူမ စက္ဆုုပ္ေၾကာက္ရြံ႕မိတဲ့ ဝီရသူကုုိ တသီးပုုဂၢလိကခ်င္း ညႊန္းတာ ေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး၊ အၾကမ္းဖက္မႈကိုု ဗုုဒၶဘာသာအမည္ခံၿပီး လုုပ္တဲ့သူအားလံုုးကိုု ညႊန္းဆိုုထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အ မ်ားဆိုုင္နာမ္ (သိုု႔) အစုုျပနာမ္လိုု႔ ေျပာလည္းမွန္ပါတယ္။ ဟုုတ္ကဲ့၊ ေသခ်ာေပသေပါ့၊ ခုုခ်ိန္မွာ ဝီရသူရဲ႕  ေသာက္ခြက္ ကေတာ့ အဲသည္ ဗုုဒၶဘာသာအမည္ခံ စက္ဆုုပ္ဖြယ္မ်က္ႏွာေတြထဲမွာ ႀကီးေတာင့္ႀကီးမား တခုအပါအဝင္ ျဖစ္လိုု႔ မ်က္ႏွာဖံုုးမွာကိုု တမင္ကိုုထည့္ထား၊ ဗုုဒၶဘာသာဘုုန္းႀကီး အမည္ခံၿပီး ရမ္းကားေနသူေတြရဲ႕ ဘာသာေရး ေသာက္ခြက္ ေတြအားလံုုးကိုု ႐ႈတ္ခ်ခ်င္လိုု႔ကိုု စိတ္ကူးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အယ္ဒီတာက ထည့္ထားတာပါပဲ။

တကယ္က မဟန္နဟာ အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေျပာေနတာျဖစ္သလိုု မိုုက္မဲလွတဲ့ ျမန္မာအာဏာပိုုင္ေတြ၊ ေနာက္ၿပီး ျမန္မာႏိုုင္ငံေရးသမား အတုုိက္အခံဆိုုသူေတြကိုုယ္တိုုင္ ႏွာေစးေနတဲ့ ျပႆနာကိုု ကမာၻႀကီးကိုု ကယ္တင္ ေပးပါလိုု႔ သူမ၏ စိတ္အားငယ္မႈကိုု စိတ္အရင္းခံအတိုုင္း ေဖာ္ျပေတာင္းဆိုုထားတဲ့ ေဆာင္းပါး႐ိုး႐ိုးေလးပါပဲ။ တကယ္ ကေတာ့ ခုု သူမရဲ႕ စိတ္အားငယ္မႈဟာ ခုုေနမွာေရာ ေနာင္ေနခါမွာ ၉၆၉  ဂိုုဏ္းရဲ႕  ႏွိပ္စက္ျခင္းကိုု ခံရတဲ့ (ခံရမယ့္) လူေတြကိုု ကိုုယ္စားျပဳထားတာပါ။ အင္မတန္ ႐ိုးသားေကာင္းမြန္တဲ့ ေစတနာျဖစ္ၿပီး မိန္းကေလးေပမယ့္ ေျပာင္ေျမာက္ လွတဲ့ သတၱိလိုု႔ ဒိုု႔မ်ားေတာ့ ခ်ီးက်ဳးမိပါတယ္။ ေနာင္ ေဆာင္းပါးကိုု ဆက္ၾကည့္ရင္ ေပၚလြင္ေနတာက သူမ ဘာ ဘာသာ လဲဆုုိတာ က်ေနာ္ မသိေပမယ့္ သူမဟာ ဗုုဒၶျမတ္စြာရဲ႕တရားဓမၼကိုု ေလးစားသူ ျဖစ္တယ္ဆိုုတာ ေကာင္း ေကာင္း ခန္႔မွန္းႏိုုင္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးတခုလံုုး၏ ဆိုုလိုုရင္းကိုု ေဖာ္ျပရလွွွ်င္ အင္မတန္ေလးစားဖြယ္ တရားဓမၼေတြနဲ႔ တကြ ကမာၻ႔ဘာသာတရားႀကီးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဗုုဒၶဘာသာဟာ ဝီရသူလိုု ဗုုဒၶဘာသာအမည္ခံ ေသာက္ခြက္နဲ႔ စက္ဆုုပ္ဖြယ္ လူေတြေၾကာင့္ ညိႇဳးႏြမ္းရေတာ့မွာလားဆိုုၿပီး ဗုုဒၶတရားကိုု ကာကြယ္အသိေပးလိုုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါး၏ ေနာက္ ဆံုုးစာပိုုဒ္ကိုု ၾကည့္ပါေလ။

မူဆလင္ဆိုုရင္ လူယုုတ္မာပဲ ဆိုုေသာ အဲသလိုု စိ္တ္ခံစားမႈမ်ဳိးသည္ ျမန္မာဘင္လာဒင္က ၾသဘာေပးေထာက္ခံ၍ လူထုုၾကားမွာလည္း လႈပ္ရွားလူးလြန္႔ေစလိုုေသာ စိတ္ခံစားမႈ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုုဒၶ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ သုုတၱန္ေဒသနာေတြနဲ႔ မူဆလင္ေတြကိုု အၾကမ္းဖက္ေသာကိစၥ ျမန္မာအမ်ားစုုေနသည့္ သူ႔ေျမတြင္ အႏွံ႔အျပားျဖစ္ေပၚေနျခင္းကိုု ဘယ္လိုု ညိႇႏိႈင္းလိုု႔ ရမွာလဲဟုု ကၽြန္မ ဝီရသူကိုု ေမးပါသည္ (ဘြဲ႔ေရွ႕တြင္ ‘ရွင္’ မထည့္သည္ကိုု သတိျပဳပါ)။ “ဗုုဒၶတရားအရ ငါတိုု႔ဟာ ရန္ေစာင္လုုိ႔ မရပါဘူး” ကေလးတေယာက္ကိုု သူ လက္ခ်ာေပးေနရသည့္ႏွယ္မ်ဳိး သူက ေျပာပါသည္ (ကၽြန္မသည္ ဗုုဒၶက်မ္းဂန္ပါ သေဘာေတြကိုု ေလ့လာထားပါတယ္။ ကေလးလိုု ညာလိုု႔ရတယ္လိုု႔ သူထင္ေနပံုု ရပါ၏ )။

“ဒါေပမယ့္ ဒိုု႔ဟာ ဒိုု႔အသိုုင္းအဝိုုင္းကိုု ကာကြယ္ဖိုု႔ ဘာမဆိုုလုုပ္ပိုုင္ခြင့္ ရွိတယ္” (နာဇီဝါဒ - moral relativism ကိုု တုုိက္ ႐ိုက္ေဖာ္ျပေသာ စာသားျဖစ္ပါ၏၊ ဒါကိုု ကမာၻႀကီးကိုု မဟန္နသည္ အသိေပးလိုုျခင္း ပါတည္း)။ ေနာက္ ညေနတြင္ သူလူအုုပ္ကိုု တရားေဟာေသာအခါ ကၽြန္မလိုုက္နားေထာင္ပါသည္။ ျပံဳးေနၾကတဲ့ အိမ္ရွင္မေတြ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္း သူေတြ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ၊ အဘြားအုုိေတြႏွင့္ က်န္သူတိုု႔ကိုု သူဆိုုတာကိုု ေနာက္ကလိုုက္ဆိုုခိုုင္းပါ၏ “ဗမာလူမ်ဳိးတိုု႔ အတြက္ ငါတိုု႔ကိုုယ္ ငါတိုု႔ အနစ္နာခံ (စေတး) ပါအံ့”။ ဗုုဒၶရွင္ေတာ္သည္ (စက္ဆုုပ္ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္) ဤတရားကိုု ေကာင္းခ်ီးေပးလိမ့္မည္လိုု႔ေတာ့ ထင္မိဖိုု႔ ခက္လွပါ၏။

ဘယ္မလဲ၊ ဗုုဒၶဘာသာကိုု အၾကမ္းဖက္ဘာသာလိုု႔ စြပ္စြဲတယ္ဆိုုတဲ့ အဓိပၺာယ္?  ေဆာင္းပါးတခုုလံုုး အဲသလိုု အဓိပၸာယ္မ်ဳိး ဘယ္ေနရာမွာမွ က်ေနာ္ မေတြ႔မိပါ။

ညိဳထြန္း

1 comment:

Anonymous said...

It(Thitagu sayadaw 's speech on Time Magazine cover article made at monks gathering at Aung San Town on 27th June) is sad really as this popular and 'celebrity' monk has quick openly and officially given his blessings to those base, racist and extremist monks groups like Weyathu and 969 groups. This is an inflammatory speech that totally approves all the hate speeches given ,over the years, by Weyathu and those who support him. Cunningly, he reduced The Buddha's own experiences down to nothing more than ordinary , 'raw'(pu-du-zin) human level to suit his own interpretations for (these monks') 'political end' , that is, a crusade against 'Islamist threats'; real or imagined . For this end , he selectively invoked ancient history to stirring up the prevailing paranoia caused originally by the like of Weyathu and 969 monks. Seemingly a son of peace-loving Buddha, he has noting to say for those Burmese-Muslim kids, women and men who were burnt alive in places like Mikehtilar and other towns by the Buddhist mobs commonly led by the Buddhist monks or those wearing yellow robes. This is not a peace-speech. This is not a Dhamma talk. This is a political instigation , a rabble-rousing speech that is very bad news for our country and our sarsana, the Buddha's true teachings. Surely many impacts will follow and they will hardly be pretty, and this monk will be responsible.