ျမန္မာ့ လူေနမႈဘ၀မွာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ မတူတဲ့ ထူးျခားခ်က္က ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ ေန႔တစ္ဓူ၀ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့ အခက္အခက္ေတြကို ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြကသာ အသိဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တရားပြဲေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ားစုက အမ်ဳိးသမီးေတြက ရာခိုင္ႏႈန္း(၉၀)ေက်ာ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း သူတို႔ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့ လူမႈအခက္အခဲမ်ဳိးစံုကို သူတို႔အားထားကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ရာ ဘုန္းဘုန္းေတြစီမွာပဲ ေလွ်ာက္ထား၊ ရင္ဖြင့္၊ အၾကံအဥာဏ္ယူ၊ အဆံုးအမ ခံယူတဲ့ဓေလ့ဟာ ျမန္မာ့ လူမႈ၀န္းက်င္မွာ ေရွးအစဥ္အဆက္ ကတည္းက ဒီေန႔အထိ က်ယ္ျပန္႕စြာ ျဖစ္တည္ခဲ့တယ္။ အိမ္ရွင္မ အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း သူတို႔ကိုးကြယ္အားထားတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြရဲ့ အေထြေထြ လိုအပ္ခ်က္ကို အမ်ဳိးသားေတြထက္ တတ္သိလိမၼာစြာ ၀တ္ျဖည့္ ကုသိုလ္ယူၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ လူေနမႈဘ၀မွာ အမ်ဳိးသမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ ကိစၥအ၀၀ကို အမ်ဳိးသားထုထက္၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြက လက္ေတြ႕ဆန္စြာ ပိုလို႔သိရွိ နားလည္ေနၾကရတယ္။ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒမူၾကမ္းဆိုတာ အေပၚယံၾကည့္ရင္ေတာ့ မိန္းမေတြ လင္ယူမယ့္ကိစၥကို ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြက မဆီမဆိုင္ ၀င္ရႈတ္ေနသလို ျမင္ႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီဥပေဒဆိုတာဟာလည္း အမ်ဳိးသမီးထုကို ဖိႏွိပ္ဖို႔ လံုး၀မဟုတ္ဘဲ၊ အမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဆႏၵမပါဘဲ အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ့ ဖိအားေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ ျပဳၿပီးတာနဲ႔ ဘာသာတရား အတင္းသြပ္သြင္းခံရျခင္းက အကာအကြယ္ေပးဖို႔ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ့ ဆံုးရံႈးေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဘ၀အာမခံခ်က္ကို ကာကြယ္ေပးဖို႔က ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္တယ္။ ဒီဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ေနၾကတာထက္ ဘယ္ဟာေတြကိုေတာ့ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ လုပ္သင့္တယ္ဆိုၿပီး အျပဳသေဘာဆန္ဆန္ ေဆြးေႏြးသင့္တယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ တခ်ဳိ႕အမ်ဳိးသမီးေတြက သူတို႔ လင္ယူသားေမြးကိစၥကို လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားနဲ႔ယူရာမွာ အကန္႔အသပ္ ျဖစ္သြားႏိုင္တာ တစ္ခုကိုပဲ လူခြင့္အေရးအေၾကာင္းျပၿပီး လံုး၀ခါးခါးသီးသီး ျငင္းဆန္ေနတာမ်ဳိးကေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ က်ေနာ့ ပုဂၢလိကအျမင္ကေတာ့ ဘုန္းၾကီးေတြအေနနဲ႔ ဒူးေလာက္တင္မွ ရင္ေလာက္က် ဆိုတဲ့ မူကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး မူၾကမ္းအဆင့္မွာ ခပ္တင္းတင္း တင္ျပထားတာလို႔ နားလည္တယ္။ ဥပေဒတစ္ခုဆိုတာ ျပဌာန္းအတည္ျပဳမယ့္သူေတြက ဘက္စံုေထာင့္စံု အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ သံုးသပ္ေဆြးေႏြးၿပီး ျပည္သူအမ်ားစုက ေထာက္ခံမွ ျဖစ္လာမွာပါ။ ဘုန္းၾကီးေတြ တင္ျပတိုင္း တေသြမသိမ္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ သိပ္ၿပီး ခါးခါးတူးတူး ျငင္းဆန္ေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႔ကို သိပ္ၿပီးစိတ္မပူပန္ဖို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ ဥာဏ္ရည္၊ အသိတရား၊ အေတြးအေခၚေတြ ျမင့္မားလာဖို႔က အဓိက ဒီလိုဥပေဒေတြ ျပဌာန္းဖို႔ အဓိက မက်ဘူးလို႔ မဇင္မာေအာင္က ေဆြးေႏြးထားတယ္။ အဲဒါဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာရွင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ့ လူမဆန္မႈတဲ့ ဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ လူအမ်ားစုမွာ အသိဥာဏ္၊ အေတြးအေခၚ၊ ဘာသာေရးနားလည္ႏိုင္မႈစတဲ့ အသိတရားေတြ အလြန္တရာ နိမ့္က်လာတဲ့အျပင္ ဒီေန႔ဆိုရင္ တိုင္းတပါးရုပ္ရွင္ေတြရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြရဲ့ ျမန္ဆန္မႈက မ်ဳိးဆက္သစ္လူထုရဲ့ အသိတရား တိုးတက္မႈထက္ မ်ားစြာေက်ာ္လြန္ ေနရာယူလာတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္အသိတရား နိမ့္ပါးေနစဥ္အခိုက္အတံ့ကာလမွာ ဒီလိုမွ မထိန္းခ်ဳပ္ထားလိုက္ႏိုင္ရင္ ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္မွာ ျပန္ၿပီးအဖတ္ဆယ္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ အခ်ိန္မမီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသိဥာဏ္ေတြ အေတြးအေခၚေတြ ဘယ္လိုပဲ ျမင့္ေနေန ျပန္ၿပီး ျပဳျပင္ဖို႔ ေဆးမမီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ညွိႏႈိင္းၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲလို႔ဘဲ စဥ္းစားသင့္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္အမ်ဳိးအႏြယ္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ စိတ္ဆႏၵရွိတာျခင္းတူရင္ ညွိႏိႈင္း အေျဖရွာလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေတြးအေခၚ အယူအဆ လမ္းစဥ္နဲ႔မတူတာနဲ႔ မတူသူကို ဖယ္ထုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတာဟာ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ လမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အႏွစ္သာရက မတူတာေတြကို ညွိယူၿပီး အတူသြားျခင္းပါ။
Post a Comment
1 comment:
ျမန္မာ့ လူေနမႈဘ၀မွာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ မတူတဲ့ ထူးျခားခ်က္က ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ ေန႔တစ္ဓူ၀ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့ အခက္အခက္ေတြကို ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြကသာ အသိဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တရားပြဲေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ားစုက အမ်ဳိးသမီးေတြက ရာခိုင္ႏႈန္း(၉၀)ေက်ာ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း သူတို႔ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ့ လူမႈအခက္အခဲမ်ဳိးစံုကို သူတို႔အားထားကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ရာ ဘုန္းဘုန္းေတြစီမွာပဲ ေလွ်ာက္ထား၊ ရင္ဖြင့္၊ အၾကံအဥာဏ္ယူ၊ အဆံုးအမ ခံယူတဲ့ဓေလ့ဟာ ျမန္မာ့ လူမႈ၀န္းက်င္မွာ ေရွးအစဥ္အဆက္ ကတည္းက ဒီေန႔အထိ က်ယ္ျပန္႕စြာ ျဖစ္တည္ခဲ့တယ္။ အိမ္ရွင္မ အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း သူတို႔ကိုးကြယ္အားထားတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြရဲ့ အေထြေထြ လိုအပ္ခ်က္ကို အမ်ဳိးသားေတြထက္ တတ္သိလိမၼာစြာ ၀တ္ျဖည့္ ကုသိုလ္ယူၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ လူေနမႈဘ၀မွာ အမ်ဳိးသမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ ကိစၥအ၀၀ကို အမ်ဳိးသားထုထက္၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြက လက္ေတြ႕ဆန္စြာ ပိုလို႔သိရွိ နားလည္ေနၾကရတယ္။
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒမူၾကမ္းဆိုတာ အေပၚယံၾကည့္ရင္ေတာ့ မိန္းမေတြ လင္ယူမယ့္ကိစၥကို ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြက မဆီမဆိုင္ ၀င္ရႈတ္ေနသလို ျမင္ႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီဥပေဒဆိုတာဟာလည္း အမ်ဳိးသမီးထုကို ဖိႏွိပ္ဖို႔ လံုး၀မဟုတ္ဘဲ၊ အမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဆႏၵမပါဘဲ အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ့ ဖိအားေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ ျပဳၿပီးတာနဲ႔ ဘာသာတရား အတင္းသြပ္သြင္းခံရျခင္းက အကာအကြယ္ေပးဖို႔ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ့ ဆံုးရံႈးေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဘ၀အာမခံခ်က္ကို ကာကြယ္ေပးဖို႔က ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္တယ္။ ဒီဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ေနၾကတာထက္ ဘယ္ဟာေတြကိုေတာ့ လိုတိုးပိုေလွ်ာ့ လုပ္သင့္တယ္ဆိုၿပီး အျပဳသေဘာဆန္ဆန္ ေဆြးေႏြးသင့္တယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။ တခ်ဳိ႕အမ်ဳိးသမီးေတြက သူတို႔ လင္ယူသားေမြးကိစၥကို လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားနဲ႔ယူရာမွာ အကန္႔အသပ္ ျဖစ္သြားႏိုင္တာ တစ္ခုကိုပဲ လူခြင့္အေရးအေၾကာင္းျပၿပီး လံုး၀ခါးခါးသီးသီး ျငင္းဆန္ေနတာမ်ဳိးကေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ က်ေနာ့ ပုဂၢလိကအျမင္ကေတာ့ ဘုန္းၾကီးေတြအေနနဲ႔ ဒူးေလာက္တင္မွ ရင္ေလာက္က် ဆိုတဲ့ မူကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး မူၾကမ္းအဆင့္မွာ ခပ္တင္းတင္း တင္ျပထားတာလို႔ နားလည္တယ္။ ဥပေဒတစ္ခုဆိုတာ ျပဌာန္းအတည္ျပဳမယ့္သူေတြက ဘက္စံုေထာင့္စံု အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ သံုးသပ္ေဆြးေႏြးၿပီး ျပည္သူအမ်ားစုက ေထာက္ခံမွ ျဖစ္လာမွာပါ။ ဘုန္းၾကီးေတြ တင္ျပတိုင္း တေသြမသိမ္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ သိပ္ၿပီး ခါးခါးတူးတူး ျငင္းဆန္ေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႔ကို သိပ္ၿပီးစိတ္မပူပန္ဖို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အမ်ဳိးသမီးထုရဲ့ ဥာဏ္ရည္၊ အသိတရား၊ အေတြးအေခၚေတြ ျမင့္မားလာဖို႔က အဓိက ဒီလိုဥပေဒေတြ ျပဌာန္းဖို႔ အဓိက မက်ဘူးလို႔ မဇင္မာေအာင္က ေဆြးေႏြးထားတယ္။ အဲဒါဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာရွင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ့ လူမဆန္မႈတဲ့ ဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ လူအမ်ားစုမွာ အသိဥာဏ္၊ အေတြးအေခၚ၊ ဘာသာေရးနားလည္ႏိုင္မႈစတဲ့ အသိတရားေတြ အလြန္တရာ နိမ့္က်လာတဲ့အျပင္ ဒီေန႔ဆိုရင္ တိုင္းတပါးရုပ္ရွင္ေတြရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြရဲ့ ျမန္ဆန္မႈက မ်ဳိးဆက္သစ္လူထုရဲ့ အသိတရား တိုးတက္မႈထက္ မ်ားစြာေက်ာ္လြန္ ေနရာယူလာတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္အသိတရား နိမ့္ပါးေနစဥ္အခိုက္အတံ့ကာလမွာ ဒီလိုမွ မထိန္းခ်ဳပ္ထားလိုက္ႏိုင္ရင္ ရာစုႏွစ္၀က္ေလာက္မွာ ျပန္ၿပီးအဖတ္ဆယ္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ အခ်ိန္မမီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသိဥာဏ္ေတြ အေတြးအေခၚေတြ ဘယ္လိုပဲ ျမင့္ေနေန ျပန္ၿပီး ျပဳျပင္ဖို႔ ေဆးမမီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ညွိႏႈိင္းၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲလို႔ဘဲ စဥ္းစားသင့္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္အမ်ဳိးအႏြယ္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေရးအတြက္ စိတ္ဆႏၵရွိတာျခင္းတူရင္ ညွိႏိႈင္း အေျဖရွာလို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေတြးအေခၚ အယူအဆ လမ္းစဥ္နဲ႔မတူတာနဲ႔ မတူသူကို ဖယ္ထုတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတာဟာ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ လမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အႏွစ္သာရက မတူတာေတြကို ညွိယူၿပီး အတူသြားျခင္းပါ။
Post a Comment