Monday, July 1, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၇)

ဗုဒၶ ဘာသာစြဲ ျပႆနာလည္း မဟုတ္၊ အစၥလမ္ ဘာသာစြဲ ျပႆနာလည္း မဟုတ္။ ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆနာမွာ လူစု လူေဝးစြဲေပတည္း

မၾကာေသးမီက ရွမ္းျပည္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားက ညႊန္ျပေနသည္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္ လက္ရွိျဖစ္ပြား ေနေသာ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္မႈမ်ား၏ သဘာဝသည္ ႏွစ္မ်ားစြာ မတည့္ခဲ့သည့္ အသိုင္းအဝိုင္းတခုႏွင့္ တခုၾကားမွာ သာ ေပၚေပါက္ေသာ ရန္ပြဲဆိုသည့္ အနားသတ္မ်ဥ္းကို  ေက်ာ္လြန္ေနၿပီ ဆိုသည့္
သေဘာပါတည္း။ အမွန္ကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မည္သည့္ အေထြအထူး ျပႆနာမွမရွိဘဲ ေနလာခဲ့သည့္ ျပည္သူလူထုသည္ ႐ုတ္ခ်ည္းဆိုသလို ႐ိုင္း စိုင္းၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား သို႔မဟုတ္ မူဆလင္ ဘာသာဝင္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားကုန္ၾကေလ၏။ ထိုအခ်က္က သက္ေသျပဳသည္မွာ တကယ္မေတာ့ ျပႆနာ၏ သေဘာသည္ တခ်ဳိ႕ေသာ သူတို႔သည္ တျခား သူတို႔ အေပၚမွာ သူတို႔ ျမင္ေသာ အျမင္ ေျပာင္းလဲလာျခင္းေပၚမွာ မူတည္ေနေၾကာင္း ဆိုတာ ျဖစ္ပါသည္။ တျခားေဝါဟာရ အားျဖင့္ အုပ္သင္းတခုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနသည္ဟု သူတို႔ကိုယ္သူတုိ႔ ပိုင္းျခားထားေသာ လူတို႔သည္ (ဗုဒၶဘာသာတို႔ သည္) သူတို႔ကေနၿပီး တျခား အုပ္သင္းတခုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနသည္ဟု ပိုင္းျခားထားေသာ တျခားသူတို႔ အေပၚ (မူဆ လင္တို႔ အေပၚ) အျမင္ ေျပာင္းလဲသြားကုန္ျခင္း ပါတည္း။

ပထမဦးစြာ က်ေနာ္ ညႊန္ျပလိုသည္မွာ က်ေနာ္တို႔၏ အေျခခံ အသိအျမင္တြင္ လူတဦးတေယာက္ကို သူကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားျဖင့္ အမ်ဳိးအစား ခြဲျခင္းသည္ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ႀကီးမားစြာရွိေသာ ကိစၥ ဆိုတာကို ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းသည္မွာ က်ေနာ္တို႔၏ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ဘာသာခ်င္းခ်င္း စစ္ပြဲခင္းေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိး ေပၚေပါက္ျခင္းတို႔ တျခားဘာသာတရား ႀကီးတို႔ႏွင့္  နိဳင္းစာၾကည့္ပါလွ်င္ နည္းပါးပါသည္။  ဥပမာအားျဖင့္ ဘုရင္မ အဲလိဇဘက္ေခတ္က ကက္သလစ္ နဲ႔ ပ႐ိုတက္စတင့္၊ က႐ူးဆိတ္ စစ္ပြဲေတြမွာတုန္းက ခရစ္ယာန္ႏွင့္ မူဆလင္၊  လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္ အိႏၵိယ ပါတီႏိုင္ငံေရးတြင္ မူဆလင္ႏွင့္ ဟိႏၵဴတို႔ အျပင္းအထန္ ရန္ျပဳသတ္ျဖတ္ၾကသလို တျခားဘာသာတရားတို႔ႏွင့္ ရန္ျဖစ္ ေလ့ ရန္ျဖစ္ထ မရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာကို “ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ” ဘာသာတရားအျဖစ္ ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ ဆံုး ျဖတ္႐ႈျမင္္ ၾကပါသည္ (သီရိလကၤာကေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ပါ)။

ေလာေလာလတ္လတ္ အစြန္းေရာက္ ရဟန္းေတြက လုပ္ေနေသာ ၉၆၉ လႈံ႕ေဆာ္မႈတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာကို “ရန္လိုခက္ ထန္ေသာ” ဘာသာတရားအျဖစ္ သိကၡာခ်ေနသည္မွာ သံသယ ရွိဖြယ္ မလိုပါ။ သည္မွာ အံၾသစရာေကာင္းသည့္ အ ခ်က္တခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည္မွာ ဗုဒၶတရား၏ ပဓာန လကၡဏာတရပ္ ျဖစ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေပ်ာက္ သုဥ္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္တိုင္ေအာင္ မည္သည့္ ရန္လိုခက္ထန္ေသာ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ မည္သည့္ ဥပေဒမဲ့ ရမ္း ကားေနေသာ လူအုပ္ဝင္ ပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယာက္ ကမွ သူတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တဦး ျဖစ္သည္ ဆိုသည့္ လကၡဏာမွာ ေပ်ာက္ဆံုး မသြားႏိုင္ျခင္း ဆိုသည့္ အခ်က္ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုအစား တကယ္ျဖစ္လာသည္မွာ ထိုလူၾကမ္း ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ႏိုင္ငံ၏ ဘာသာေရးသူရဲေကာင္းတုိ႔ အျဖစ္ပင္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား လာခဲ့ျခင္း ပါတည္း။

ပမာအားျဖင့္ ၉၆၉ ၏ ဂု႐ုႀကီးျဖစ္ေသာ ဝီရသူသည္ တမနက္တြင္ ဗုဒၶတရား၏ မည္သူကိုမွ ႁခြင္းခ်န္ထားျခင္း မရွိေသာ ေမတၱာသုတ္ ေတာ္ အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာပါ၏၊ ေနာက္တစ္နံနက္တြင္မူ သူက အမ်ဳိးသားေရးသည္ ေလာကတြင္ အေရးႀကီးဆံုး တန္ဖိုးထားရမည့္ အရာလို႔ ေျပာဆိုၿပီး ထိုအေရးအတြက္ နင္တို႔ငါတုိ႔သည္ သည္ “အေကာင္” ေတြကို ရြယ္ထားရမည္ဟု ေဟာေျပာျပန္ပါသည္။ ထိုသို႔ “ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ ႏွစ္ခါေျပာ” ျခင္းသည္ စိတ္႐ႈပ္ေထြးဖြယ္ရာ ျဖစ္သေလာက္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ဖြယ္ အမွန္တရား တခုကို က်ေနာ္တို႔အား ညႊန္ျပေနပါသည္။

လူတဦး တေယာက္သည္ မိမိကိုယ္မိမိ ဗုဒၶဘာသာဟု ထို ဗုဒၶဘာသာ အမွတ္လကၡဏာကို ကိုင္စြဲထားသေရြ႕ မည္သူ ကမွ ထိုသူ၏ ဗုဒၶဘာသာ အမွတ္လကၡဏာကို လာၿပီး ႐ုပ္သိမ္းႏိုင္ျခင္းဌာ မတတ္ႏိုင္ပါသတည္း။ ဤ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းသည့္ အခ်က္သည္ ဘာကို ျပေနပါသနည္း ဆိုေသာ္ က်ေနာ္တို႔သည္ ျပႆနာကို တလြဲတေခ်ာ္ သိျမင္ေန ေၾကာင္း ဆိုသည္ကို ျဖစ္ပါ၏။ က်ေနာ္တို႔က ျမင္ေသာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မူဆလင္ ဘာသာတို႔၏ ပဋိပကၡဟူသည္ ကိုယ့္ ကိုကိုယ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္လို႔ ‘ေခၚဖို႔သာလိုေသာ’ သူတို႔မွ စတင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္ (ဟုတ္ပါရဲ႕၊ အလိုရွိမယ္ ဆုိပါရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မူဆလင္ဘာသာဝင္လို႔ ‘ေခၚဖို႔သာလို႔တဲ့’ သူတို႔မွ စတင္တယ္လို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါသည္)။ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ေၾကာင္သူေတာ္လို႔ သူတို႔ သိၾကသည့္ တိုင္ေအာင္ ထိုသူတို႔ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ ‘အေခၚခံရဖို႔’ ကိစၥကေတာ့ အျမဲ သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္ ေနအံုးမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ထိုကိစၥသည္ ဘာကိုေျပာျပေနပါသနည္း ဆိုေသာ္ အေတာ္ကေလးကို မသဲကြဲသျဖင့္ ျမင္ဖို႔ ခက္ပါေသာ္ျငား ဤ ဘာ သာေရး အဓိက႐ုဏ္းတို႔၏ အေျခခံျပႆနာမွာ လူတို႔မွေန၍ သူတို႔ ဘာသာတရားႏွင့္ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈေၾကာင့္ (ျဖစ္ ျခင္းေၾကာင့္) ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ဘဲ တစံုတရာေသာ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈကို အႀကီးအမား ေရွ႕တန္းတင္သည့္ သူတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္၍သာ (ျပဳျခင္းေၾကာင့္သာ) ျဖစ္ပြားရျခင္း ဆိုတာ ျဖစ္ပါ၏။ လက္ရွိ ဘာသာေရး ပဋိပကၡတို႔သည္ ဘာသာတ ရား၏ သဘာဝအစဥ္ကိုက ဆိုသည့္ သေဘာႏွင့္ လားလားမွ မဆိုင္၊ လူ၏ အျပဳအမူ လုပ္ရပ္ႏွင့္သာ လံုးလံုး ဆိုင္သည္ ဆိုေၾကာင္း ပါတည္း။

ျမန္မာျပည္တြင္ ဘာသာဝင္မ်ဳိးစံုတို႔သည္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူေနလာခဲ့ပါ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ သို႔ေနႏိုင္သနည္းဆိုေသာ္  က်ေနာ္တို႔၏ အတူတကြ ေနထိုင္ရန္ႏွင့္ ကုန္ကူးသန္း ဖလွယ္ရန္ ကိစၥတို႔တြင္ ဗုဒၶဘာသာ သို႔မဟုတ္ မူဆလင္ဘာသာႏွင့္ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနမႈ ဆိုသည္တို႔မွာ အေရးပါသည့္ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္တို႔ ျမင္မထားေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။ သည္ကေန႔ ျဖစ္ပြားလာေသာ ျပႆနာမ်ားသည္ က်ေနာ္တုိ႔မွ ေန၍ တစံုတဦး၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈသည္ လူေတြ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ဖို႔ရန္ အတြက္ဆို အသဲအသန္ ျဖစ္လြန္းေသာ ကိစၥအျဖစ္ ယူဆလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပႆနာ၏ မူလရင္းျမစ္သည္ ဗမာလူမ်ဳိးတို႔၏ ေထရဝါဒ ကို အယူသန္မႈ (သီရိလကၤာ ကဲ့သို႔) သို႔မဟုတ္ အစၥလမ္ဘာသာကိုက အၾကမ္းဖက္ေစႏိုင္ေသာ ေဟာေျပာဦးတည္ ခ်က္ေတြ ရွိေနမႈ (ေဘာ္စတြန္ မာရသြန္မွာ ဗုံးခြဲသူတို႔ဟာ အစၥလမ္) ဆိုေသာ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု စြဲဆိုၿပီး ေျပာျခင္းသည္ မုခ်ကို မွားပါသည္။ အမွန္မေတာ့  ေဝဝါးသေလာက္ အင္မတန္မွကို ေယ်ဘုယ်က်ေသာ စကားလံုးေတြ ျဖစ္သည့္ “ဗုဒၶဘာသာဝင္”  (သို႔) “အစၥလမ္ဘာသာဝင္” ဆိုေသာ၊ တဦးတေယာက္ ဝင္ခြင့္ရဖို႔ကိစၥ အတြက္ဆို အင္မ တန္ ရက္ေရာေသာ ဘာသာတရား ယဥ္ေက်းမႈႀကီးမ်ားႏွင့္ ေပၚေပါက္ေနေသာ ျပႆနာတို႔သည္ လားလားမွ မဆိုင္ပါ။ ထိုသို႔ ျဖစ္ေစကာမူ တစံုတဦးသည္ သူ႔ ဘာသာတရား ယဥ္ေက်းမႈ အသိုင္းအဝိုင္း တခုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနမႈကို အႏၲရာယ္ ႀကီးေသာ ျပႆနာအျဖစ္ ယူဆလာေသာ အထင္အျမင္သည္ လူ႔ေဘာင္တို႔တြင္ ေပၚေပါက္လႊမ္းမိုးလာၿပီး ထိုအထင္ အျမင္သည္ မီးျခစ္ဆံခတ္ ကူးစက္မည့္ အမွတ္တစ္ေနရာကို ေရာက္ရွိပြားမ်ား သြားခဲ့ပါလွ်င္ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ အၾကမ္းဖက္မႈတို႔သည္ အေတာမသတ္ ျဖစ္ပြားလာႏိုင္ ပါသည္။

ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းေသာ အေၾကာင္း ကိစၥမွာ ဝီရသူသည္ သူ႔တြင္ လစ္ဘရယ္ ပညာေရးဆိုသည္မွာ လံုးလံုး မရွိျခင္းေၾကာင့္ ထိုသူသည္ ဤကဲ့သုိ႔ လူတဦးတေယာက္၏ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈကို အထင္ကရ လႊမ္းမိုး ၿခိမ္းေျခာက္ ေသာ ျပႆနာအျဖစ္ သေဘာထားသည္ကို က်ေနာ္တို႔ က႐ုဏာ သက္ေကာင္းသက္ႏိုင္ပါသည္။ ခက္သည္မွာ ျမန္မာ အစိုးရအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသူ အဆင့္ျမင့္ ပညာရွင္ ဆိုသူတို႔ကလည္း ထိုသူ၏ ေတြးေခၚမႈမ်ဳိးကိုပင္ လိုက္ၾကျခင္း ပါတည္း။

ပမာအားျဖင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာႏွင့္ ရခိုင္တို႔၏ တင္းမာမႈတို႔ အျပင္းထန္ဆံုး အခ်ိန္တခုတြင္ ေဂ်ာ့ေမဆင္ တကၠသိုလ္မွ ပါရဂူ ဘြဲ႔ရွင္ ကိုမင္းေဇာ္ဥိးက အဓိကစီးေၾကာင္း မီဒိယာတခုတြင္ ေဆာင္းပါးေရးသည္မွာ “ဤ ႏိုင္ငံတကာ သုေတသန ေလ့ လာမႈအရ ႐ုိဟင္ဂ်ာတို႔သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အၾကမ္းဖက္သမားတို႔အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာရန္ ျဖစ္တန္ေခ် အရွိဆံုး အုပ္ စု ျဖစ္၏”။ ထုိေဆာင္းပါး တခုထဲမွာပင္ သူကစတင္ထားသည္မွာ “ဆင္ျခင္တံုတရားကို အေျချပဳစဥ္းစားသူတို႔သည္ ႏိုင္ငံ တကာ လံုျခံဳေရးကိစၥကို ပထမဆံုး ဦးစားေပး စဥ္းစားအပ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ လံုျခံဳေရးကို စဥ္းစားမည္ဆိုလွ်င္ လူ႔ အခြင့္အေရးဆိုသည္မွာ အေရးပါေသာ ကိစၥမျဖစ္ထိုက္ပါေၾကာင္း” ဟူၿပီး ျဖစ္ပါ၏။

ထိုသို႔ အသိတရား ပိတ္ဖံုးမိုက္မဲျခင္းသည္ လြန္လြန္းၿပီး ထိုကဲ့သို႔ (လူနည္းစု တစ္စုကို ျဖစ္ေစ၊ လူတဦးခ်င္းကို ျဖစ္ပေစ) ႏွိပ္ကြပ္ေသာ ကိစၥတို႔ကို ႏိုင္ငံေတာ္ အေရးသာလွ်င္ ပဓာန ဟူေသာ ႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ တရားမွ်တပါသည္ဟု ပိုင္း ျဖတ္ျပျခင္းမ်ဳိးသည္ လူနည္းစုျဖစ္ေသာ မူဆလင္တို႔ကို ျမန္မာအသိုင္းအဝုိင္းတို႔မွ မတရားသျဖင့္ ျပဳက်င့္ျခင္းကို တရား ဝင္ လုပ္ရပ္အမွန္ပါပဲဟု အတည္ျပဳေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ႏွလံုးညိဴးႏြမ္းဖြယ္ရာ အမွန္တရားကို က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ရသည္ မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနသူ ဆိုသူတို႔ ကိုယ္၌သည္ပင္ လံုျခံဳေရးဆိုတာ ဘယ္အရာမဆိုထက္ ထိပ္တန္း အက်ဆံုး အေရးဟု ယူဆထင္ျမင္ေနျခင္း ေပတည္း။ အဟုတ္ဧကန္ပင္ ထိုသို႔ အဆင့္ျမင့္ပညာရွင္တဦးက ပ်ံ႕ႏွံ႔ထင္ ေပၚေသာ မီဒီယာတြင္ တင္ျပသည့္ အေတြးအေခၚမ်ဳိးသည္ လက္ရွိ အဓိက႐ုဏ္းတို႔ကို သြယ္ဝိုက္ေသာ နည္းအားျဖင့္ ဆြေပးေသာ သေဘာသက္ေရာက္ ေနသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

မၾကာေသးမီ ရက္မ်ားက ထိုသူတဦးတည္းသည္ပင္ မီဒီယာတြင္ ဤသို႔ ေရးျပန္ပါ၏။ “အမ်ဳိးသား လကၡဏာသည္သာ ျမန္မာျပည္တြင္ ေနသူအားလံုး၏ ပဓာန လကၡဏာ ျဖစ္ထုိက္ပါေၾကာင္း၊ မူဆလင္တို႔သည္ ႏိုင္ငံတြင္ေနျခင္းကို ခြင့္ျပဳ ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ အမ်ဳိးသားလကၡဏာကို သစၥာေစာင့္သိရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း”။ ထိုကိစၥသည္ ဘာကို တိုက္႐ုိက္ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပေနသနည္း ဆိုေသာ္ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္သည္ (ျမန္မာအမ်ဳိးသားဟူေသာ) တမ်ဳိးတစားတည္း ေသာ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈသည္သာ အမြန္ျမတ္ဆံုးဟု ထင္ျမင္ေစရမည္၊ တျခားတပါးေသာ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈတို႔သည္ ထို အျမတ္ဆံုး သင္းဖြဲ႔မႈတို႔ေလာက္ တန္ဖိုးထားစရာ မလိုေသာ သင္းဖြဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈတို႔သာ ျဖစ္ေစရမည္ဟူေသာ အ ေတြးအေခၚမ်ဳိးကို လြဲမွားစြာ ဆြဲေခၚခ်ေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

လြန္ေလၿပီးေသာ ကမာၻ႔စီးပြားေရး ႏိုဘယ္ဆုရွင္ အက္ေအ ဟုိင္းရက္က ညႊန္ျပခဲ့သလိုပင္ လူထုမွေန၍ လႊမ္းမိုးခံလိုက္ ရေသာ အဘယ္ လူစုလူေဝးသာ ပဓာနဝါဒ အမ်ဳိးအစားမဆိုသည္ ( ထိုဝါဒ၏ မူကြဲတို႔သည္ ပံုစံမ်ဳိးစံုျဖင့္ လာတတ္ပါ၏ - “အမ်ဳိးသားေရး၊ ဗုဒၶဘာသာကို ကာကြယ္ဖို႔ အေရး၊ ယုတ္စြအဆံုး ရင္းစြဲေန တိုင္းရင္းသားတို႔၏ အခြင့္အေရး” စသျဖင့္) လူတဦးခ်င္း၏ သီလပိုင္းဆိုင္ရာ ေစာင့္ထိန္းတာဝန္ယူမႈတို႔ကို ဆိတ္သုဥ္းေစၿပီး အဆံုးတြင္ တလံုးတစည္းတည္း အုပ္ ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံစနစ္ (totalitarianism) သို႔ ဦးတည္သြားေစ ပါ၏။ လက္ေတြ႔တြင္လည္း “လူစုလူေဝးသာ-ပဓာန” ေဝါ ဟာရက ေျပာသလိုပင္ လူေတြစုေဝးလာေသာ လူစုလူေဝး စုရပ္သေဘာ သက္သက္ႏွင့္ေတာ့ ထိပ္တိုက္ရန္ျဖစ္ေသာ ျပႆနာတို႔ ျဖစ္သည္မဟုတ္ပါ။ ထိပ္တိုက္ေနာင္ဂ်ိန္တို႔  ျဖစ္ပြားလာရသည္မွာ လူေတြကေနၿပီး စုေဝးၿပီး လုပ္ျခင္းသည္ သူတို႔ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေသာ နည္းလမ္းတို႔ကို တရားမွ်တေၾကာင္း သက္ေသခံရန္ အျမတ္ဆံုးေသာ လမ္းဆံုးပန္းတိုင္ ဟု ထင္ျမင္ယူဆလာေသာ အခါတြင္ ပါတည္း။ လက္ေတြ႔ ျမင္ႏိုင္သည့္ က်ေနာ္တို႔တြင္ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ပြားလာ ေသာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အဓိက႐ုဏ္းတို႔သည္ တခ်ဳိ႕မွ စြဲဆိုၾကသလို အစိုးရက အစပ်ဳိးေဖာ္ေပးပုံ မရပါ (သို႔မဟုတ္ လည္း အစိုးရမွ ပါဝင္ပတ္သက္ေနျခင္းမ်ဳိး ရွိေတာ့ပံု မေပၚေတာ့ပါ)။  စင္စစ္ ၎တို႔သည္ အသိုင္းအဝိုင္းေတြ ကိုယ္၌ ကိုက မဟားတရား ျပဳမူျခင္းကို ဤ (လူစုလူေဝးတို႔၏ ပဓာနက်ေသာ) အေၾကာင္းေရးရာ တုိ႔အားျဖင့္ တရားဝင္ျဖစ္ ေသာ လုပ္ရပ္တို႔ဟု ထင္ျမင္ယူဆလာျခင္း သည္သာ ပဓာန အေၾကာင္းတရား ပါတည္း။

“လူစုလူေဝး အမွတ္လကၡဏာ” တခုကို ဦးတည္ရာလြဲမွားစြာျဖင့္ ျပည္သူလူထုက သိမွတ္မိျခင္းသည္ အေၾကာင္းရင္းျမစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာသမၺတ၏္ အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္ ကိုေက်ာ္ရင္လႈိင္က ဗြီအိုေအ အသံလြင့္ဌာနက ထုတ္လႊင့္ေသာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာသည့္ ဘာသာယံုၾကည္ခ်က္မ်ားအၾကား ေဆြးေႏြးဖလွယ္ေရးတို႔ က်င္းပေရးဆိုသည္မွာ ခြ်တ္ေခ်ာ္ မွားယြင္းေသာ ေျဖရွင္းခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အစိုးရက ဂုဏ္တင္ေပးေသာ ေဆြးေႏြးပြဲတို႔သည္ လူတို႔၏ “အသိုင္း အဝို္င္းသာ ပဓာန ခံစားမႈ” မ်ဳိးကို ငိုခ်င္လ်က္ လက္တို႔သလို ျဖစ္ေနလိမ့္မည္ ျဖစ္ၿပီး သူတို႔တေတြမွာ (ဘာသာေရး) အသိုင္းအဝိုင္း တခုတည္းသာလွ်င္ လုံးလံုးလ်ားလ်ား ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ရာ ျဖစ္သည္၊ လူဟူသည္မွာ ဘာသာေရးေပ ႀကိဳးတို႔ႏွင့္ လံုးဝ တိုင္းၿပီး ျခားၿပီးသား ျဖစ္သည္ဟူေသာ ခံစားမႈ အသိမ်ဳိးကို တြန္းပို႔ေပးပါလိမ့္မည္။ ထို႔ထက္ေတာင္ မ်က္ေမွာက္ ခ်က္ခ်င္း ဆိုးေပႏိုင္သည့္ အခ်က္မွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ပင္ သူ႔အား ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္မွ တလက္မ ပင္ ေနရာေရႊ႕ရန္ မတတ္ႏုိင္သည့္ ဝီရသူက ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ အာဏာလြဲခံ တရားဝင္ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ၿပီး မူဆလင္ တို႔ဘက္မွလည္း ႐ုိဟင္ဂ်ာတို႔ကို ခြဲျခမ္းႏွိမ့္ခ်လိုေသာ ဗလီဆရာတဦးက အစၥလမ္ဘာသာ ကိုယ္စားလွယ္ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္လာခဲ့ပါေသာ္ ထိုသို႔ေသာ လူႀကီးလူေကာင္း ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ ႏွစ္ဦး အျပန္အလွန္ နားလည္ခ်စ္ၾကည္ရန္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္သည့္ ပြဲသည္ မည္သို႔မ်ား ေနပါလိမ့္ မည္နည္း၊ ဗ်ာတို႔။

ျပန္ခ်ဳပ္မည္ ဆုိပါေသာ္ က်ေနာ္ ျငင္းခံုတင္ျပသည္မွာ လက္ရွိျမန္မာျပည္၏ ဘာသာေရး ျပႆနာတို႔သည္ တစ္စံုတခု ေသာ အမွတ္လကၡဏာကို ဘာမဆိုထက္မဆို ပိုအေရးပါသည္ဟု ေနရာေပးလာေသာ လူစုလူေဝးသာ ပဓာနဝါဒ ေပၚ ေပါက္လာျခင္းေၾကာင့္သာ လံုးလံုးလ်ားလ်ား မူတည္ေနပါသည္။ အဲဒါကို အမွတ္လကၡဏာ သက္သက္တို႔၏ “သဘာဝ” အေၾကာင္းရင္းခံတို႔သည္ မလြဲမေသြ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ျခင္းကို ျဖစ္ေစသည္ဟု အႏုမာန အေျခခံယူစြဲထားၿပီး ျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားျခင္းသည္ အဓိပၺာယ္ မရွိပါ။

ကိုမင္းေဇာ္ဦးက ဗုဒၶဘာသာ (သို႔) မူဆလင္ ဆိုေသာ အမွတ္လကၡဏာတို႔ကို အထူးအျမတ္ဆံုး ဆိုသည့္ အမ်ဳိးသား လကၡဏာ တခုတည္းသို႔ ေျပာင္းျမင္ရန္ ႀကိဳးစားေနၿပီး (အဲဒါဟာ အဆိုးဆံုး တလံုးတစည္းဝါဒ ျဖစ္ပါ၏) ကိုေက်ာ္ရင္လိႈင္ ကေတာ့ အမွတ္လကၡဏာ မတူသည့္ အုပ္စုတို႔သည္ တအုပ္စုႏွင့္ တအုပ္စု နားလည္ဖို႔ရန္ ၾကိဳးစားသင့္ သည္ ဟု ျမင္ပါ၏ ( ဤသည္မွာလည္း အေတာ္ကိုဆိုးတဲ့အသိုင္းအဝိုင္း ပဓာန ဝါဒ ျဖစ္ပါ၏)။ ကိုမင္းေဇာ္ဦး၏ ယူဆ ခ်က္သည္ သီအုိရီပိုင္း ေဖာ္ျပခ်က္မွာေရာ၊ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကိစၥမွာပါ ကေယာက္ကယက္ႏိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ၿပီး ကိုေက်ာ္ရင္လိႈင္၏ ယူဆခ်က္ကေတာ့ တင္မွန္းပံုအားျဖင့္ အက်ဳိးရွိသည္ဟု ထင္ရသေလာက္ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ လွ်င္ ခြ်တ္ေခ်ာ္လမ္းမွားေနမည့္ အၾကံအစည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးသတ္အေနျဖင့္ က်ေနာ္ အၾကံျပဳလိုသည္မွာ အေရးတႀကီး ခ်က္ခ်င္း လုပ္ေဆာင္ရန္ကိစၥမွာ ရာဇဝတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး  ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေရရွည္လုပ္ေဆာင္ရန္ ကိစၥမွာ က်င့္ဝတ္နီတိပိုင္းဆိုင္ရာ ျပည္သူ႔ ဉာဏ္အလင္း ထြန္းကားေရး ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္ကို ပါတည္း။ အေတာ္ေလးပင္ မသိၾကသည့္ သေဘာတရား တခုမွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၏ အေျခခံ နိယာမမ်ားသည္ အသင္းအပင္းကို အေျခခံဗဟိုျပဳကာ စဥ္းစားျခင္းမ်ဳိးတို႔ကို ဆန္႔က်င္ျငင္းပယ္ ထားပါသည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါလွ်င္ အေျခခံအက်ဆံုး စည္း မ်ဥ္း ႏွစ္ခ်က္ရွိပါ၏။ ရာဇဝတ္မႈခင္းဆိုင္ရာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတြင္ ပထမဆံုး ႏွင့္ အအိုမင္းဆံုုး စည္းမ်ဥ္းမွာ လက္ တင္ဘာသာျဖင့္ “nulla poena sine lege” ဟု ေခၚေဝၚၿပီး ၎မွာ မည္သည့္ သူတဦး တေယာက္ကိုမွ ဥပေဒမွ ေန၍ ေရွ႕တြင္ တင္ႀကိဳေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိဘဲ အျပစ္မေပးရ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း စည္းမ်ဥ္းက ေတာင္းဆိုသည္မွာ လူ တဦးခ်င္း၏ ရာဇဝတ္မႈမ်ားကို ၎၏ ေနာက္ခံဆက္ႏြယ္မႈမ်ားကို ေထာက္ၿပီး ေက်ာသားရင္သား ခြဲျခား ဆက္ဆံျခင္း မ်ဳိးကို လုပ္ခြင့္မရွိ၊ ေယ်ဘုယ် သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းတခုႏွင့္သာ တန္းတူကိုင္တြယ္ရမည့္ အေၾကာင္းကို ျပပါ သည္။

ဒုတိယစည္းမ်ဥ္းကေတာ့ အေရးႀကီးဆံုး သေဘာလည္း ျဖစ္ၿပီး လက္တင္ဘာသာအားျဖင့္ “nullum crimen sire poena ” ဟု ေခၚပါသည္။ ၄င္း၏ အဓိပၺာယ္မွာ ဥပေဒမွ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားသည္ ျဖစ္ေစ၊ မေဖာ္ျပထားသည္ ျဖစ္ေစ မည္သည့္ရာဇဝတ္ကိုမွ အျပစ္မေပးဘဲ ခ်န္လွပ္ထားျခင္း မရွိရ ဟူ၍ ျဖစ္ၿပီး ယင္းသည္ ရာဇဝတ္မႈတို႔ကို တမင္ လႊတ္ေပးျခင္းမ်ဳိး၊ ၾကည့္ၾကပ္လုပ္ေပးျခင္းမ်ဳိးတို႔ မရွိေစရေၾကာင္းကို တိတိလင္းလင္း ေတာင္းဆိုထားပါသည္။

အီးဘီအက္ရွတြန္  က ဖက္ဆစ္သမား၊ သူ႔ႏိုင္ငံႏွင့္ သူ႔စိတ္ တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခြင့္ အာဏာဟူသည္ ဥပေဒ ခ်ဳိး ေဖာက္သူမ်ားကို အျပစ္ေပး႐ုံမွ်ႏွင့္ မလံုေလာက္ေသး၊ ထိုသို႔ေသာ သေဘာျဖင့္ တိတိက်က် မခြဲမျခမ္း မခ်န္လွပ္ဘဲ အျပစ္ေပးျခင္းမ်ဳိးကို တကယ္အေရးယူေဆာင္ရြက္သလား၊ မေဆာင္ရြက္သလား ဆိုတာကို ျပည္သူလူထုက လိုအပ္ လွ်င္ လိုအပ္သလို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္၏။ ထိုသုိ႔ေသာ သေဘာသည္ လူထု၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ရန္ ရည္ရြယ္၍  ဤသေဘာသည္ အေျခခံက်သေလာက္ မျဖစ္မေနလိုအပ္ေသာ နိႆယ နည္းနာမ်ားထဲမွ တခု ေပတည္း” ဟု ေရးသားပါသည္။

ထိုသေဘာကို ေထာက္႐ႈလွ်င္ မၾကာမီက ထြက္ေပၚလာေသာ ဘီဘီစီ ႐ုပ္သံထုတ္လႊင့္မႈ ေပတို အခန္းငယ္ကေလးမွ ျပသေသာ ဥပေဒမဲ့ ရမ္းကားေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာ လူအုပ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ရဲေတြေရွ႕တြင္ ထိုသို႔ ယုတ္မာရမ္း ကားမႈတို႔ကို က်ဳးလြနဝံ့ေၾကာင္းကို က်ေနာ္တို႔ ခံစားသိျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုလူရမ္းကား လူအုပ္ႀကီးမွ ထင္ျမင္ ယံုၾကည္လို ၾကသည္မွာ ၎တို႔၏ အေရးပါအရာေရာက္ဆံုး သင္းပင္းဆက္ႏြယ္မႈမ်ား ျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ (သို႔မဟုတ္လည္း) အ မ်ဳိးသား ႏိုင္ငံသား ဆိုသည့္ အေၾကာင္းရင္းခံတို႔ေၾကာင့္ ၎တို႔၏ ရာဇဝတ္မႈမ်ားသည္ အျပစ္ေပးခံရျခင္းမရွိဘဲ ခ်န္လွပ္ ထားလိမ့္မည္၊ ရဲေတြႏွင့္ ရပ္ရြာအစိုးရသည္ ၾကည့္ၾကပ္လုပ္ေပးလိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္ေနျခင္းေပတည္း။ သည္မွာ အင္ မတန္ ေမးသင့္သည့္ ေမးခြန္းမွာ ရဲေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း ဤသို႔ ၾကည့္ၾကပ္ လုပ္ေပးရမည္ဟု ယူဆထားသလား ဆို တာကို ျဖစ္ပါ၏။

သမၺတႀကီး ဦးသိန္းစိန္မွ  ဒီမိုကေရစီ ဝါဒကို က်င့္သံုးလာၿပီဆုိလွ်င္ လူထုသည္ ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္းဆိုင္ရာ တာဝန္ ယူမႈ ရွိရမည္ဟု ေျပာေသာအခါ က်ေနာ့္မွာ ဒါ့ထက္ သေဘာတူႏိုင္စရာ မရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ ထို ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္း ဆိုင္ရာ တာဝန္ယူမႈ ဟူသည္ “လူတဦးခ်င္း” ဟူေသာ သေဘာသာလွ်င္ လံုးလံုးျဖစ္ေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုပါ သည္။ လူတဦးခ်င္း တာဝန္သိစြာ က်င့္ၾကံေစာင့္စည္း ရမည့္ “ကိုယ္က်င့္” သည္ “လူထု” က်င့္၊ “ႏိုင္ငံ ေတာ္” အေရး က်င့္၊ “ဗုဒၶဘာသာအေရး” က်င့္၊ “အၾကမ္းဖက္မႈ ကာကြယ္တားဆီးေရး” က်င့္ စေသာ လူစုလူေဝးႏွင့္ လုပ္တာ ဘာမဆို တရားဝင္ျဖစ္သည္ဟူေသာ လြဲမွားသေလာက္ အႏၲရာယ္မ်ားသည့္ လူထု အယူအဆတို႔ႏွင့္ မေရာေႏွာသြား သင့္ပါ။ ျပည္သူ႔ ဉာဏ္အလင္း ထြန္းကားေရး ျဖစ္စဥ္ကို ဦးတည္ေဆာင္ရြက္လာေသာ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားသည္  ျပည္သူ တဦးခ်င္း၏ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ တာဝန္သိမႈတို႔ကို ထိုသို႔ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ နားလည္ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းျမႇင့္တင္ေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး ထိုပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ယေန႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အသို္င္းအဝိုင္း တို႔က ေၾကာ္ျငာ ျမႇင့္တင္ေနသည့္ အသင္းအပင္း တခုႏွင့္ ဖြဲ႔ႏြယ္စုေဝးျခင္းကို ပဓာန အေရးအရာ အျဖစ္ ႐ႈျမင္္တိုးျမႇင့္လိုသည့္ နည္းလမ္းက်င့္စဥ္မ်ဳိး မဟုတ္ေရးခ် မဟုတ္သင့္ပါ သတည္း။

ညိဳထြန္း

No comments: