ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္
(အခန္း ၁)
အဓိက႐ုဏ္းဆိုတာ နားမပါတဲ့လူေတြကို နားၾကားလာေအာင္ စကားေျပာတဲ့နည္းျဖစ္တယ္။
(မာတင္လူသာကင္း ဂ်ဴနီယာ)
၁၉၈၈ ခုမတ္လ ၁၃ ရက္။
ေျခသံေတြကို သူၾကားေနသည္။ ေျပးလႊားေနေသာ ေျခသံေတြ။ အေရးတႀကီး ေျပးလႊားေနေသာ ေျခသံေတြ။ လူတ ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္၏ ေျခသံမဟုတ္။ လူေတြ အမ်ားႀကီး၏ ေျခသံေတြ။
ဘာေတြျဖစ္ေနၾကသနည္း။ မီးေလာင္ေနသလား။ ကမာၻႀကီးပ်က္စီးေလၿပီလား။ လူေတြ ဘာေၾကာင့္မ်ား အေရးတႀကီး
ေျပးလႊားေနၾက ပါလိမ့္။
“ထြက္ၾကေဟ့။ အားလုံးထြက္ၾက။ အားလုံးထြက္ၾက။”
ေျခသံေတြသာမက ေအာ္သံဟစ္သံေတြကိုပါ သူၾကားရသည္။ သူ႔မ်က္လုံးေတြကို ႀကိဳးစားအားယူၿပီး ဖြင့္ၾကည့္သည္။ မ်က္လုံးေတြ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ဖြင့္မရ။ အိပ္မက္မ်ား မက္ေနသလား။ သူ႔ဖာသာ မေသခ်ာ။ သို႔ေသာ္ သူ႔စိတ္တြင္ စိုးရိမ္ ေနသည္။ တစုံတခုက သူ႔ကို လႈပ္ႏိႈးေနသည္။ တစုံတခုက သူ႔ကိုု ေစ့ေဆာ္ေနသည္။ အႏၲရာယ္တခုခုေတာ့ က်ေရာက္ ေနၿပီ။ သူထမွ ျဖစ္မည္။ မထလို႔မျဖစ္။ မထမျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းတခုခုေတာ့ ျဖစ္ကိုျဖစ္ေနၿပီ။ ထစမ္း… စိုးေအာင္… ထစမ္း။
သူ႔ကိုယ္သူ ႏိႈးေနသည္။ သူ႔… မ်က္လုံးေတြကို အားယူဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္။ စူးရွေသာ မီးေရာင္သည္ မ်က္လုံးထဲသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ ဝင္လာေသာေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ ျပန္မွိတ္လိုက္ရသည္။
သူဘယ္ကို ေရာက္ေနသနည္း။ ႐ုတ္တရက္ ေဝခြဲမရ။ ခဏၾကာေအာင္စဥ္းစားၿပီးမွ စက္မႈတကၠသိုလ္ဝန္းထဲက အေဆာင္ဘီမွာ သူအိပ္ေနေသာအျဖစ္ကို သူျပန္သတိရလာသည္။
သူအိပ္ေရးပ်က္ခဲ့သည္မွာ သုံးရက္ဆက္တိုက္ရွိၿပီ။ ေက်ာင္းသားမိသားစု ေပ်ာ္ပြဲစားခရီးစဥ္ကို ဦးေဆာင္စီစဥ္ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ သုံးညဆက္တိုက္ ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ခဲ့ရ။ ညကေတာ့ ခရီးစဥ္ၿပီးဆုံးၿပီမို႔ သူစိတ္ခ်လက္ခ် အိပ္လိုက္သည္။ ဒါေတြကို တျဖည္းျဖည္း သူျပန္သတိရလာသည္။
ဒါဆို ေဘးကုတင္မွာ သူ႔အခန္းေဖာ္ မ်ဳိးသိန္း ရွိရမည္။ သူမ်က္လုံးဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္။ သူ႔ေဘးကုတင္သည္ ဟာလာ ဟင္းလင္း။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း မ်ဳိးသိန္း ေခၚ ေမ်ာက္သည္ ဘယ္ကို သြားသနည္း။ မီးေခ်ာင္းကိုလည္း ဖြင့္ထားသည္။ ျခင္ေထာင္သည္ တင္တဝက္ ခ်တဝက္။ ေစာင္ေတြက တို႔လို႔တြဲေလာင္း။ ေခါင္းအုံးေတြ ဖ႐ိုဖရဲ။
ေစာေစာက သူၾကားခဲ့ေသာ ေျခသံေတြကို နားစြင့္မိသည္။ ခုေတာ့ ဘာမွ မၾကားရ။ အားလုံး တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ သူ ၾကားခဲ့တာ တကယ္ပဲလား။ ဒါမွ မဟုတ္ သူအိပ္မက္မက္ေနခဲ့သလား။ ကုတင္ေပၚမွ သူဆင္းလိုက္သည္။ အခန္းအ ျပင္ထြက္လုိက္ေသာအခါ ဝရန္တာတြင္ လူရွင္းေနသည္။ ထူးေတာ့ ထူးသည္။ အခန္းေတြအားလုံးလိုလို တံခါးေတြ ပြင့္ေနၾကသည္။ သည္အခ်ိန္သည္ အခန္းတံခါးေတြပိတ္ၿပီး အားလုံး တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ အိပ္ေနၾကရမည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ တံခါးေတြ ပြင့္ေနသနည္း။ ေဘးခန္းေတြကို သူၾကည့္လိုက္သည္။ လူတေယာက္မွမရွိ။ တခန္းၿပီး တခန္း သူေလွ်ာက္ၾကည့္သည္။ အခန္းတိုင္းလိုလို တံခါးေတြပြင့္ေနေပမဲ့ တခန္းမွ လူမရွိ။ လူေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ၾက သလဲ။ ဘာေတြ ျဖစ္ေနသလဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ညလယ္သန္းေခါင္မွာ သူတေယာက္တည္း အထီးတည္း ျဖစ္ေနရသလဲ။ အင္မတန္ ထူးဆန္းေသာ ေျခာက္ေသြ႔ အထီးက်န္ျခင္းကို သူတေျမ့ေျမ့ ခံစားရသည္။ စိုးရိမ္စိတ္တမ်ဳိးက တစိမ့္စိမ့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာသည္။
ထုိစဥ္ ေဝါကနဲ အသံေတြကို သူၾကားရသည္။ ဘာသံေတြလဲ။ မကြဲျပား။ ေတာ္ေတာ္ဆူညံေသာ အသံေတြ ျဖစ္သည္။ လူစုလူေဝးႀကီးျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေနေသာ အသံေတြျဖစ္သည္။ အသံၾကားရာ အရပ္သည္ ပင္မအေဆာင္ျဖစ္ေသာ အေဆာင္တစ္ဆီက အသံျဖစ္သည္။
အေဆာင္တစ္ကို ျမင္ႏိုင္မည့္ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာ ဝရန္တာဆီသို႔ သူေလွ်ာက္လာသည္။ သူ႔ေျခလွမ္းေတြသည္ လမ္းေလွ်ာက္တတ္စ ကေလးငယ္လို ဒယီးဒယိုင္ႏွင့္ ယိမ္းယိုင္ေနဆဲ။ အိပ္ခ်င္စိတ္သည္လည္း မျပယ္ေသး။ သူ႔ေခါင္း ထဲတြင္ မူးေဝေနသလိုပင္။ သို႔ေသာ္ သိလိုစိတ္ေၾကာင့္ သူအားတင္းၿပီး ေလွ်ာက္လာသည္။ သူရပ္ေနေသာ ေလးထပ္ ဝရန္တာမွ ရပ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းမွာ မယုံႏိုင္စရာျဖစ္သည္။ ပင္မအေဆာင္တစ္ေရွ႕တြင္ ေက်ာင္းသားေတြ စု႐ုံးေရာက္ရွိေနၾကသည္။ ရွိသမွ် ေက်ာင္းသားအားလုံး အေဆာင္တစ္ေရွ႕မွာ ေရာက္ေနၾကသည္။ သူတို႔ ဆူပူေအာ္ဟစ္ေနၾကသည္။ မေက်မနပ္ ေအာ္ဟစ္ေနေသာ အသံတို႔မွာ စုံလင္လြန္းေသာေၾကာင့္ ဘာကိုမွ သူကြဲကြဲျပားျပား မၾကားရ။
ညဥ့္နက္သန္းေခါင္တြင္ ေက်ာင္းသားေတြ အဘယ္ေၾကာင့္ အေဆာင္တစ္ေရွ႕ ေရာက္ေနၾကသနည္း။ ဘာကို မေက် မနပ္ျဖစ္ေနၾကသနည္း။ ဘာကို ေအာ္ဟစ္ကန္႔ကြက္ေနၾကသနည္း။
“ငါတို႔ကို ဘာလို႔ ဝိုင္းထားတာလဲကြ။ ငါတို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို အ႐ိုက္ခံရတာ။ ငါတို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ဓါးထိုးခံ ရတာကြ။”
ေက်ာင္းသားတေယာက္၏ စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္လိုက္သံသည္ တျခားအသံေတြကို ေက်ာ္လြန္ထိုးေဖာက္ ထြက္လာ သည္။ သည္ေတာ့မွ ေက်ာင္းဝန္းအျပင္ဘက္တြင္ ေက်ာင္းကို ဝိုင္းရံထားေသာ မီးသတ္ကားႏွင့္ လုံထိန္းတပ္သားေတြ ကို သူျမင္မိသည္။
မႏွစ္ကျဖစ္ခဲ့ေသာ ေငြစကၠဴေတြ တရားမဝင္ေၾကျငာသည့္ အျဖစ္အပ်က္ကို သူသတိရလိုက္မိသည္။ အခုလည္း ဆိုးဆိုးဝါးဝါး အေရးအခင္းႀကီးတခုျဖစ္ေနၿပီကို သူရိပ္မိလိုက္သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ မီးသတ္ကားေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ေရပိုက္ျဖင့္ ထိုးပက္သည္။ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕က ခဲႏွင့္ျပန္ ေပါက္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုၾကသည္။
တခ်ဳိ႕က မီးသတ္ပိုက္ကပက္လိုက္သည့္ ေရထဲတြင္ ေကြးေနေအာင္ကၾကသည္။
“သၾကၤန္က်ၿပီေဟ့။ သၾကၤန္က်ၿပီ။
သၾကၤန္နွစ္ဦး တူးပို႔တူးပို႔ တူးပို႔ ျမဴးသံသာ… သၾကၤန္နွစ္ဦး တူးပို႔တူးပို႔ တူးမာရဲ႕ေနာ္ဗ်ာ။”
“ပိုက္စုတ္ႀကီးနဲ႔ ပက္တာေလာက္ေတာ့ ရယ္တာေပါ့။ ရယ္တာေပါ့။”
လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ႏွင့္ ဝိုင္းထားသည့္ၾကားမွာပင္ ကခုန္ေအာ္ဟစ္ေျပာင္ေလွာင္ေနသူေတြကို ၾကည့္ၿပီး သူျပဳံးမိသည္။ အျဖစ္အပ်က္၏ အေၾကာင္းရင္းကိုကား သူေသေသခ်ာခ်ာ မသိေသး။
သို႔ေသာ္ ၾကည့္ေနရင္းမွာပင္ သူ႔ရင္ထဲ ထိတ္ကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ လုံထိန္းတပ္သားေတြ ေက်ာင္းဝင္းဆီ တျဖည္းျဖည္း တိုးဝင္လာသည္ကို အေဆာင္၏ ေလးထပ္ဝရန္တာေပၚမွ သူျမင္လိုက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
တစုံတရာကို သူေအာ္ဟစ္သတိေပးလိုက္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူမွ မၾကား။ သူ႔ေနရာက ေတာ္ေတာ္ေဝးေန သည္။ ထို႔အျပင္ တျခားအသံေတြက ဆူညံေနလြန္းလွသည္။
မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ ကမာၻပ်က္ေလာက္ေအာင္ ဆူညံပြက္ေလာ႐ိုက္ေစသည့္ ေသနတ္သံေတြကို သူၾကားလိုက္ရေလ သည္။
သူ႐ုတ္တရက္ မင္သက္မိသြားသည္။ ျမင္ကြင္းမွာ မယုံႏိုင္စရာ။ ေက်ာင္းသားေတြကို ေသနတ္ႏွင့္ ပစ္ခတ္ေနေခ်ၿပီ။ လက္နက္မပါေသာ ေက်ာင္းသားေတြကို စစ္ဆင္ေရးႀကီးဆင္ႏြဲေနသလို သဲႀကီးမဲႀကီး ပစ္ေလၿပီ။
မီးခိုးလုံးေတြ တလုံးၿပီး တလုံးလိပ္တက္လာသည္။ ကြင္းျပင္တခုလုံးမွာ မီးခိုးတို႔ျဖင့္ သိပ္သည္းမည္းေမွာင္လာသည္။ မီးခိုးေငြ႔ေတြၾကားမွ ပြင့္ထြက္လာေသာ မီးေရာင္ေတြက တဝင္းဝင္း တလက္လက္။ ေသနတ္သံေတြက တခ်က္နွစ္ခ်က္ မဟုတ္။ တခ်က္ခ်င္း မဟုတ္။ ဆက္တိုက္ပစ္ခြင္းေနသည့္ အသံေတြ ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းသားေတြ ဖ႐ိုဖရဲ ထြက္ေျပးၾကသည္။
သူပင္ အေယာင္ေယာင္ အမွားမွားႏွင့္ ဝရန္တာတြင္ ဝပ္လိုက္မိသည္။
“အား….”
စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္သံတသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။
“ဖုန္းေမာ္။ ဖုန္းေမာ္”
ေက်ာင္းသား တေယာက္၏အမည္ကို ေအာ္ေခၚလိုက္သံၾကားရသည္။ သူ႔ရင္ထဲ ထိတ္ကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ေလွကား ကေန ကတိုက္က႐ိုက္ ေျပးဆင္းသြားမိသည္။ ပစ္ခတ္ေနေသာ အေဆာင္တေနရာသို႔ သူဦးတည္ ေျပးလႊားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယထပ္ အေရာက္တြင္ သူ႔ေျခလွမ္းေတြ ရပ္တန္႔သြားသည္။ သူသြားၿပီး ဘာလုပ္မည္နည္း။ သူကေရာ ဘာတတ္ႏိုင္မည္နည္း။ ေလွကားမွ ဆက္မဆင္းေတာ့ဘဲ ဒုတိယထပ္ မ်က္ႏွာစာ ဝရန္တာဆီ သူေျပးသြား လိုက္သည္။ ဝရန္တာတြင္ ဝပ္ၿပီး ေခ်ာင္းေျမာင္း ၾကည့္႐ႈေနေသာ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားကို သူေတြ႔ရသည္။
“စိုးေအာင္ ဒီဘက္ကိုလာခဲ့ကြ။ ဒီဘက္လာ။ အဲဒီဘက္က က်ည္လမ္းေၾကာင္းက်တယ္။”
တိုင္အကြယ္မွ သူ႔ကို လွမ္းေခၚေနသူကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မ်ဳိးသိန္း။ သူ႔အခန္းေဖာ္ မ်ဳိးိသိန္းေခၚေမ်ာက္။ သူေျပာတာ ဟုတ္မဟုတ္သူမသိ။ သို႔ေသာ္ ဘာပဲ ေျပာေျပာ အေဖာ္ရွိေတာ့ သူအားတက္သြားသည္။ မ်ဳိးသိန္း ရွိရာသို႔ စိုးေအာင္ ေျပးသြားလိုက္သည္။
ဆက္ႏုိင္မင္း
Facebook .. Set Naing Min
No comments:
Post a Comment