Tuesday, May 27, 2014

ဝိနယ ပိဋက ပါဠိေတာ္ ဒုတိယပိုင္းလာ သံဃေဘဒ (ဝါ) သံဃာကို သင္းခြဲေသာကံ (အပိုင္း ၇) (၁)

“သားရဲတိရစာၦန္ မူလစိတ္ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေခါင္းေဆာင္”

အႏွစ္ခ်ဳပ္ - “အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ” လို႔ ေဟာေျပာတာျခင္း တူေပမယ့္ ဒလိုင္းလားမား ႏွင့္ သီတဂူသည္ မတူညီႏိုင္။ ေရွ႕ကလူသည္ ဘုရားစကား အစစ္အမွန္ (ဗုဒၶဝါစန) ကို ေဟာေျပာေနတာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ကလူမွာ ဗုဒၶဝါစနကို ဖ်က္ဆီးသူ ျဖစ္ေနပါ၏။ တရားဓမၼ၏ ႏွစ္လိုခ်ီးက်ဳးဖြယ္ ျဖစ္မႈဟူသည္ စာသားမဟုတ္၊ ေဟာေျပာျပေနသူ၏ အေျခခံမူလစရိုက္ ၊ စင္ၾကယ္ေသာ ေစတနာရွိမႈ မရွိမႈ ေပၚမွာ မူတည္ေၾကာင္း ပိဋကတ္ေတာ္ အကိုးအကားတို႔ကို ယူ၍ စိတ္ပညာႏွင့္ ဒႆန ႐ႈေထာင့္တို႔မွလည္း ေဝဖန္ကာ

အဆံုးအျဖတ္ကို ျပဆိုထားပါသည္။

မေထရ္ ဝႆကာရ ။ ။ အသို႔နည္း၊ ငါတို႔၏ဆရာ ဗုဒၶသည္ တပါးပါးေသာ ဘိကၡဳရဟန္းကို ဆရာမ်က္ကြယ္ျပဳၿပီးေနာက္ သာသနာကို ဦးေဆာင္ရန္ ညႊန္ျပခဲ့ေပ သေလာ ?

မေထရ္ အာနႏၵာ။ ။ မညႊန္ျပခဲ့ပါ

မေထရ္ ဝႆကာရ ။ ။ သို႔ဆိုလွ်င္ သံဃာတို႔အၾကား ကြဲျပားခဲ့ေသာ္ ကိုးစားရမည့္ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူ မရွိလွ်င္ အသို႔ ေျဖရွင္းပါအံ့ ?

မေထရ္ အာနႏၵာ။ ။ ငါတို႔၌ ကိုးစားရမည့္ ေခါင္းေဆာင္ မရွိသည္ မဟုတ္ပါ။ ဆရာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼသည္လွ်င္ ထင္ရွားက်န္ရစ္ခဲ့ၿပီ။ ဓမၼသည္ ငါတို႔၏ ကိုးစားရာ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ပါ၏ ။ သံဃာသည္ ဓမၼကို ဆရာျပဳသျဖင့္သာ ညီညြတ္ပါအံ့

မေထရ္ ဝႆကာရ ။ ။ သို႔ဆိုေသာ္လည္း တစံုတဦးသည္ တရားဓမၼကို သံသယ ဝင္လွ်င္ သံဃာသည္ ကြဲျပားလိမ့္မည္ မဟုတ္ကုန္ေလာ ?

မေထရ္ အာနႏၵာ။ ။ တစံုတဦးသည္ တရားဓမၼကို သံသယဝင္လွ်င္ ငါတို႔သည္ ဤသံသယကို “တရားဓမၼႏွင့္ အညီသာ” အျပန္အလွန္ ဝိုင္းဝန္း ေဆြးေႏြးပါအံ့။ “တရားဓမၼကို ကၽြမ္းက်င္နားလည္ေသာ” ရဟန္းသည္ ဤေဆြးေႏြးမႈတို႔မွ ေန၍ ေကာင္းမြန္ေသာ ရလဒ္ ထြက္ေပၚလာေစရန္ ဦးေဆာင္ႏိုင္ပါအ့ံ။

မေထရ္ ဝႆကာရ ။ ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သက္သက္ ျဖစ္ေနေပသေလာ ?

မေထရ္ အာနႏၵာ။ ။ မ်ားစြာ အႏၲရာယ္ႀကီးမားေသာ —အဆံုးအျဖတ္ ခ်မွတ္ပိုင္ခြင့္ ရွိသည့္ သာသနာ့ ေခါင္းေဆာင္တဦး ထားရမည္ ဆိုတာထက္ — ဤသို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္


လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ကတည္းက မဘသဂိုဏ္း၏ အစည္းအေဝးတြင္ “မဘသ ဂိုဏ္းသစ္ႀကီး (ဝါ) ဘုန္းႀကီးတပ္မေတာ္ႀကီး ဆိုတာဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက ႏွင့္ တစိတ္တဝမ္းတည္း အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ထူေထာင္ျခင္း ျဖစ္သည္” ဟု ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ သီတဂူဘုန္းႀကီးသည္ မၾကာေသးမီက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အစည္းအေဝးတြင္ တျခားသံဃ ဂိုဏ္းေတြကိုလည္း သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔ (ဝါ) ‘ႏိုင္ငံေတာ္’ မွ “တရားဝင္” အသိအမွတ္ ျပဳေပးဖို႔ရန္လိုသည္ဟု ဖိအားေပးေတာင္းဆိုခဲ့သည္မွာ မဆန္းလွပါ။ သီတဂူဘုန္းႀကီး၏ နာမည္ႀကီးမႈကို ေၾကာက္ရသလို အစိုးရ ေပးစာကမ္းစာကို အစဥ္သျဖင့္ မွီခိုကပ္ေျမႇာင္ စားေသာက္ေနေသာ မဟန အဖြဲ႔က ေကာက္က်စ္စုတ္ပဲ့ လူသိရွင္ၾကား အရွက္မဲ့ေသာ မဘသ အဖြဲ႔ကို မြန္ျမတ္ေသာ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းႀကီးအျဖစ္ “တရားဝင္” အသိအမွတ္ ျပဳေပးသည့္အျပင္ “ရဲရဲေတာက္ ဘာသာေစာင့္အဖြဲ႔ႀကီး” အျဖစ္ ဘိသိက္သြန္းခဲ့သည္မွာလည္း မဆန္းလွပါ။ ဆန္းသေလာက္ ခု စာေရးသူ ေဖာ္ျပရမည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ ၎ သီတဂူ၊ မဘသ၊ မဟန ႏွင့္ ‘ဂိုဏ္းေပါင္းစံုသံဃအစည္းအေဝး’ စသျဖင့္ တို႔၏ လုပ္ရပ္သည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ မူဝါဒကို လံုးဝ ဆန္႔က်င္ နင္းေခ်ဖ်က္ေနျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုလုပ္ရပ္တို႔သည္ “တရားဝင္ျခင္း” လံုးဝ မရွိေၾကာင္း ဆိုတာကို ျဖစ္ပါသည္။

ခု ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ပထမသဂၤါယနာဝင္ ေရွးဦးဆံုး မေထရ္ႀကီးမ်ား အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးမႈ ေလးငါးေၾကာင္းမွ် ကို ဖတ္႐ႈလိုက္ရလွ်င္ပင္ လက္ရွိ ‘ေထရဝါဒ’ ဗုဒၶသာသနာကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေနသူမ်ား ဟု နာမည္ခံထားေသာ ဗမာျပည္ ဘုန္းႀကီးတို႔တြင္ တကယ့္စစ္မွတ္ေသာ “ေထရဝါဒ” အသိဟုလည္း မရွိ၊ ဒါ့ထက္ဆိုးသည္မွာ ၎တို႔၏ ေကာက္က်စ္ေမာက္မာလွသည့္ အသိကို ‘ေထရဝါဒ’ အျဖစ္ သူတို႔ဟာသူတို႔ ယံုၾကည္၊ အမ်ားျပည္သူကိုပါ ဤ ေကာက္က်စ္ယုတ္ညံ့လွသည့္ အေတြးအေခၚ၊ အျပဳအမူ၊အၾကံအစည္တို႔ကို “ဗုဒၶဓမၼ သာသနာေတာ္ႀကီး” အျဖစ္ ပံုသြင္းကာ ကိုးကြယ္ခိုင္းေနပါသည္။ ဝီရသူသည္ အလြန္ ေကာက္က်စ္၏၊ ဒါေပမယ့္ အစိုးရ၏ ႏွိပ္စက္မႈကို အနည္းအက်ဥ္း ခံခဲ့ရဘူး၊ ငယ္ဘဝလည္း နာဘူးေသာေၾကာင့္ တခါတခါတြင္ “ငါတို႔ လိမ္ေနၾကတာပါ” ဟု ႏိုင္ငံျခားစာနယ္ဇင္းသမားတို႔ကို လြတ္ကနဲ ဝန္ခံ အသိတရားဝင္တတ္ပါေသးသည္။ လူ႔ေလာကအေၾကာင္းကို ဘာမွမသိသေလာက္ သူ႔ကိုယ္သူ အျပည့္စံုဆံုး အသိတရား ရွိသူဟု ထင္ေနသူ သီတဂူ တမူကား ေရွ႕က ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲသူထက္ပင္ အတိုင္းမက ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲ၍ အေကာက္က်စ္အယုတ္မာဆံုးသူ ေပတည္း။

အာဏာရွင္ ေနဝင္းသည္ သံဃမဟာနာယက (လက္ရွိမဟန) အဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုဆိုရွယ္လစ္ သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရဟန္းသံဃာ မွန္သမွ်သည္ (ရဟႏၲာ၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ပါမက်န္) မဟန လက္ေအာက္ခံအဖြဲ႔ ျဖစ္သည္ဟု မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းနဲ႔ ဆိုခဲ့ေလသည္။ ေနဝင္းနဲ႔ အလားတူပါပဲ၊ ယခုအခါမွာ သီတဂူဘုန္းႀကီးသည္ “ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ အညီ သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္းတည္ေဆာက္ပံု ကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရမည္၊ ‘မဘသ’ အပါအဝင္ အသိအမွတ္ျပဳသင့္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းတို႔ကို အသိအမွတ္ျပဳရမည္” ဟု ဟိန္းေဟာက္ အမိန္႔ေပးလာပါသည္။ သည္ဘက္တျခမ္းက သင္း၏ ဆိုလိုရင္းမွာလည္း အသိအမွတ္ မျပဳသင့္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းတို႔ကို သံဃာ့ အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ ေခၚေဝၚျခင္း မျပဳရဘူးဟု ျဖစ္ကာ ၎ “ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္” ဘုန္းႀကီးေခါင္းေဆာင္ဆိုသူ တို႔၏ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို မခံရသူသည္ “ရဟန္းသံဃာ” ဟု မေခၚေဝၚရဘူးဟု ဆိုေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ေနဝင္းကေတာ့ “ရဟန္းဆိုရင္ သူပုန္ျဖစ္တတ္လြန္းလို႔” ဆိုတဲ့ သံဃာကို (ေခ်မႈန္းရန္) စစ္ေရးရည္ရြယ္ခ်က္ ႏွင့္ သံဃနာယကကုိ ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။ သီတဂူ ဆိုတဲ့ သည္မိစၦာရဟန္း ကေတာ့ သံဃာဆိုတာ ငါလို ဉာဏ္ႀကီးရွင္မ်ိဳးေတြကသာ (ပံုစံခ် အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ဖြဲ႔စည္းခိုင္ခံ့ရန္) ဆိုၿပီး စီမံခန္႔ခြဲမႈ အာဏာ႐ူးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေနဝင္း၊ ခင္ညႊန္႔စသည့္ စစ္အာဏာကုိင္တို႔က သံဃာကို ၾကံဳးသြင္းရန္ မဟနကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္း၊ ခုခါမွာ ဝီရသူ၊ အင္းစိန္၊ မဘသ၊ သီတဂူ ႏွင့္ မဟန စသူတို႔၏ “သံဃာ့အာဏာကို ခြဲေဝေပးေရး” လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္ရွားသိသာစြာ ျမင္ႏိုင္ေသာ အဓိကအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ရိွပါ၏။ ပထမ တခ်က္မွာ ၎ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကို (ဗုဒၶမွ လံုးဝခြင့္ျပဳခ်က္ မေပးခဲ့သည့္ ) “ရဟန္းေခါင္းေဆာင္” အျဖစ္ မွတ္ယူလုပ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယတခ်က္မွာ သံဃာဆိုတာကို ၎ ရဟန္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြမွ ဦးေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ေအာက္တြင္ ရွိေနမွသာ တရားဝင္သံဃာ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ေနျခင္းပါတည္း။

ဤကိစၥကို ကၽြန္ေတာ့္ ဖြဘုတ္ (Facebook) တြင္ လြတ္ကနဲ တံု႔ျပန္ထားေသာ စာတိုကေလးမွာ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးနဲ႔ လိုရင္းတို႔ကို ျခံဳငံုထုတ္ႏႈတ္ျပထားပါေသာေၾကာင့္ အဲသည္ စာကေလးကိုပဲ အနည္းငယ္မြမ္းမံၿပီး သည္ေဆာင္းပါးမွာ ယူလို႔သံုး၊ ကၽြန္ေတာ္ေဖာ္ျပ မွ်ေဝလိုပါသည္။

“က်ေနာ္ တခုေျပာပါရေစ။ ခုရက္ပိုင္း သံဃအဖြဲ႔အစည္း တည္ေဆာက္ပံုဟာ ဟိုလို ျဖစ္ရမယ္၊ သည္လို ျဖစ္ရမယ္လို႔ ရွိရင္းမဟနက တမ်ိဳး၊ မဘသက တမ်ိဳး၊ သီတဂူ စသည္က တမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဘုန္းႀကီးေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြလို႔ ယူမွတ္သူေတြက ေျပာလာၾကပါတယ္။ သည္လို လုပ္ရပ္ေတြဟာ "ရဟန္း" ဆိုတာကို "အဖြဲ႔အစည္း" ဆိုတာနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ သတ္မွတ္ဖို႔ တရားနည္းလမ္းမက် ႀကိဳးစားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶ၏ မူရင္းမိန္႔မွာခ်က္ အရ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တဦးတေယာက္မွ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းတည္ေဆာက္ပံု ဆိုတာ ဟိုလိုပံုစံ သည္လိုပံုစံ ျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။ ဘုရား၏ ေနာက္ဆံုး အေသအခ်ာ မွာၾကားသတ္မွတ္ခ်က္အရ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ မည္သည့္ ဘုန္းႀကီးကမွ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သံဃာထုရဲ႕ ကို္ယ္စားလွယ္၊ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး အမည္ခံယူခြင့္၊ မ႑ပ္တိုင္ေပၚတက္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။

(ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမယ္)

ညိဳထြန္း

No comments: