Wednesday, May 28, 2014

ဝိနယ ပိဋက ပါဠိေတာ္ ဒုတိယပိုင္းလာ သံဃေဘဒ (ဝါ) သံဃာကို သင္းခြဲေသာကံ (အပိုင္း ၇) (၂)


ဗုဒၶ၏ မူရင္းမိန္႔မွာခ်က္ အရ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တဦးတေယာက္မွ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းတည္ေဆာက္ပံု ဆိုတာ ဟိုလိုပံုစံ သည္လိုပံုစံ ျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။ ဘုရား၏ ေနာက္ဆံုး အေသအခ်ာ မွာၾကားသတ္မွတ္ခ်က္အရ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္၊ မည္သည့္ ဘုန္းႀကီးကမွ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သံဃာထုရဲ႕ ကို္ယ္စားလွယ္၊ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး အမည္ခံယူခြင့္၊ မ႑ပ္တိုင္ေပၚတက္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါ။

ဒုတိယ သဂၤါယနာတင္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းဟာလည္း "တပါးခ်င္းသာ ရွိတဲ့၊ တဖြဲ႔တည္းပဲရွိတဲ့" သံဃာကို "တရားဝင္" ကိုယ္စားျပဳဖို႔ ရဟန္းေမာက္မာေတြက ႀကိဳးစားတဲ့ ကိစၥကေန စခဲ့တာျဖစ္ၿပီး သည္လိုလုပ္တာကို လံုးဝ တရားမဝင္ေၾကာင္း အတိအလင္း

တားျမစ္ခဲ့သလို ရဟန္းေမာက္မာေတြကို ဝန္ခံေစခဲ့ၿပီး သာသနာကို ျပန္တည့္မတ္ခဲ့ရပါတယ္။

တပါးခ်င္း (individual) ကို ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ − အကန္႔အသတ္မဲ့ လြတ္လပ္ေကာင္းမြန္စြာ မိမိဘာသာ က်င့္ၾကံပိုင္ခြင့္−ေပးထားတဲ့ သာသနာမွာ ဘယ္လို ဖြဲ႔စည္းပံုမ်ိဳး၊ဘယ္ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ေနတာကမွ တရားဝင္တယ္ဆိုၿပီး အစိုးရအာဏာ နဲ႔ 'ရဟန္း' ကုိ 'သီးသန္႔ အဖြဲ႔အစည္း' ဝင္ တခု ျဖစ္မွရတယ္လို႔ ဆိုၿပီး ေျပာင္းျပန္ ပိုင္းျဖတ္သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ လံုးဝမရွိပါ။ မည္သည့္ အစိုးရဥပေဒ ႏွင့္မွ "ရဟန္း" ဆိုတာ ငါတို႔ သည္လို တရားဝင္အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ခြင့္ျပဳမွ၊ ငါတို႔ ေနရာခ်သလိုေနမွ ရတယ္ဆိုၿပီး စီမံလုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိပါ။

ဗုဒၶသာသာနာ ဟာ မည္သည့္ လူပုဂၢိဳလ္၊ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္၏ အာဏာစက္၊ ခြင့္ျပဳမိန္႔၊ ကိုယ္စားျပဳ (၍ညႊန္ၾကား၊ေတာင္းဆို) ေအာက္တြင္မွ မရွိပါ။

ဒါေၾကာင့္ သည္လိုမ်ိဳး သမုဒၵရာႀကီးကဲ့သို႔ က်ယ္ေျပာလြတ္ေျမာက္တဲ့ ဗုဒၶသာသာနာမွာ ရဟန္းကို "အဖြဲ႔အစည္း" နဲ႔ "အစိုးရအာဏာ" နဲ႔ ကန္႔သတ္ အသတ္မွတ္ခံရမယ္ဆိုၿပီး စည္းေဝးေနတဲ့ ဂိုဏ္ေပါင္းစံု အစည္းအေဝး ဆိုတာမ်ိဳးေရာ၊ ဒါမ်ိဳးကို ေတာင္းဆိုျပေနတဲ့ (ဗုဒၶဘုရားရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းဓမၼ ကို ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး) ဘုန္းႀကီးေခါင္းေဆာင္ တက္လုပ္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဗုဒၵရဲ႕ မူရင္း တရားဓမၼအရ "တရားဝင္" ျခင္း လံုးဝ မရွိေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေၾကျငာအသိေပးလိုပါတယ္”

အခုတင္ျပခဲ့သေလာက္ လုိရင္းအႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ဗမာျပည္က ‘ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ’ ဆိုသည္တြင္ အာဏာလက္ဝယ္ရွိသူက တဆင့္ခံ ခြင့္ျပဳထားသည့္ ‘သံဃအဖြဲ႔အစည္း’ ကေန၍ ေပးသနားေသာ တရားဝင္ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိမွသာလွ်င္ “ရဟန္းသံဃာ” ဟု ခံယူပိုင္ခြင့္ေပးထားေသာ စနစ္ယုတ္ပဲ့ႀကီး — ဘုရင့္အာဏာက ဘာသာသာသနာ၏ အထက္မွာ လာေန၊ ဘာသာ သာသနာကို အစိုးရဆိုးတို႔က ေခတ္အဆက္ဆက္ လိုရာပံုသြင္းထားေသာ ကိစၥအျပင္ — သည္ဘက္ ေမာ္ဒန္ေခတ္မွာ သီတဂူ၊ ဝီရသူ စေသာ ေခတ္မီအျမင္က်ယ္ ဘုန္းႀကီးဆိုသူတို႔သည္ ဤ ပံုစံခ်ဘာသာ သာသနာႀကီးကို ဘဝင္တလံုးတပ္ၿပီး ႀကိဳးကိုင္ခ်င္ — အုပ္ခ်ဳပ္စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္ အာဏာကို ခြဲေဝရယူရန္ မက္ေမာစြာ ႀကိဳးစားေနသည့္ ကိစၥ — ဒါမ်ိဳး သာသနာကို ဝီရသူ နဲ႔ သီတဂူရဲ႕ ဉာဏ္စြမ္းဉာဏ္စေအာက္မွာ ရွိတဲ့ သာသနာ ျဖစ္လာေစရန္ဟု ႀကိဳးစားေနသည့္ကိစၥကို ဤသူတို႔ကေနၿပီး သာသနာႀကီးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေနျခင္းဟု အထင္ျမင္ခံလိုျခင္းတို႔သည္ ဗုဒၶ၏ မူလ လမ္းညႊန္ခ်က္အရလည္းေကာင္း ၊ မူရင္း တရားဓမၼအရလည္းေကာင္း ဆီေလ်ာ္မွန္ကန္သည့္ လုပ္ရပ္တို႔ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ တင္ျပလိုရင္း ပါတည္း။

သည္ေနရာမွာ ဝီရသူလိုလူမ်ိဳးသည္ သူလုပ္တာေတြ မဟုတ္မွန္းသိသည့္ စိုးရြံ႕စိတ္မ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ လူကဲခတ္ၾကည့္သေလာက္ ရိပ္မိသိရွိပါသည္။ ျပစ္မႈမ်ားစြာကို က်ဳးလြန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ၊ မိမိသည္ ျပစ္မႈတို႔ကို က်ဳးလြန္ခဲ့သည္ဟု သံသယဝင္ သိရွိထားသည့္ ဝီရသူမွာ တစံုတခုေသာ အတိုင္းအတာေလာက္ အထိ ေဝဖန္စဥ္းစားႏိုင္ေသာ အသိဉာဏ္မ်ိဳးရွိ ၊ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ၎သည္ ေနာင္တအႀကီးအက်ယ္ရ ဝန္ခံႏိုင္ပါသည္။ သီတဂူလို လူမ်ိဳးကေတာ့ ဒါမ်ိဳး ေဝဖန္ႏိုင္ေသာ အသိဉာဏ္မ်ိဳးလည္းမရွိ ၊ လူၿပိန္းသက္သက္ျဖစ္သည့္အျပင္ ၎တြင္ သားရဲတိရစာၦန္ အေျခခံမူလစိတ္ (Primitive instincts) လႊမ္းမိုးသူ ျဖစ္ရကား ထုိသူမ်ိဳးသည္ “မွားယြင္းယုတ္မာေသာ အယူဝါဒ အျပဳအမူ” တို႔ကို “ဗုဒၶတရား” ဟု အသိအမွတ္ျပဳ ျဖန္႔ေဝဖို႔ အားထုတ္ဖို႔ရန္ မရွက္မေၾကာက္သူ ပါတည္း။ သို႔ေသာ္လည္း ဗမာဗုဒၶဘာသာ သူသူငါငါတို႔သည္ “ေထာင္ထြက္ မြတ္စ္ဆလင္မုန္းတီးေရး လုပ္တဲ့ ဝီရသူသာ ဆိုးတာပါ၊ ဗမာလူမ်ိဳး ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးကို ပရဟိတ အလုပ္ေတြကို တစိုက္မွတ္မွတ္ လုပ္တဲ့ သီတဂူကေတာ့ သူ႔စိတ္ရင္း မဟုတ္ပါဘူး” ကိုးကြယ္ရာ ေလာက္ေလာက္လားလား မရွိခဲ့ေသာ ဗမာျပည္တြင္ သူတို႔ စိတ္မွန္းကေလးႏွင့္ လွမ္းၾကည္ညိဳခဲ့ရေသာ “သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး” ဟူေသာ မိမိ၏ “အတၱပံုရိပ္ကေလး” ေပ်ာက္ျပယ္သြားမွာ စိုးရိမ္၊ ဤ လူယုတ္မာ တေစာက္ကန္းအတြက္ ေျဖေတြး ေတြးေပးတတ္ပါသည္။

ဒါကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ အျပစ္မတင္လိုပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ေထာက္ျပေဝဖန္လုိသည့္ အခ်က္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြဟာ စဥ္းစားသံုးသပ္စရာ အခ်က္အလက္ မျပည့္စံုဘဲႏွင့္၊ မၾကာမၾကာဆိုသလိုလည္း ဒါ့ထက္ဆိုးဝါးတတ္သည္မွာ အခ်က္အလက္မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ လံုးဝ ေပ်ာက္ဆံုးကင္းမဲ့လ်က္ရွိေသာ အေျခအေနမ်ိဳးျဖင့္ တခုခုကို ေရြးခ်ယ္ ဆံုးျဖတ္တတ္ရပါသည္။ ေနာင္ခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ စဥ္းစား သံုးသပ္စရာ အခ်က္အလက္တို႔ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ရရွိလာခဲ့ေသာ္ ငါတို႔သာ ယခုကဲ့သို႔ အခ်က္အလက္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိရွိနားလည္ထားခဲ့မိပါလွ်င္ ငါတို႔ ဒါမ်ိဳးကို ယခင္က ေရြးခ်ယ္လိုက္မိမွာ မဟုတ္ ဆိုေသာ သေဘာကို အသူသည္ တံု႔ျပန္ျငင္းခံုႏိုင္ပါအံ့။

ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဤပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေဝဖန္ရာတြင္ (ခုခါမွာ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ နည္းေပးလမ္းျပ အျမစ္တြယ္ ခုိင္မာလာၿပီျဖစ္တဲ့) ဘုရားအာေဘာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး လိမ္ညာလွည့္ျဖားတဲ့ ဘုန္းႀကီးကေဝ အတတ္ေတြ၊ အျပဳအမူေတြဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးလဲဆိုတာကို ျပလိုရင္းသာ ျဖစ္ၿပီး ေနာင္ခါမွာ ပရိသတ္အေနျဖင့္ ဝီရသူ၊ သီတဂူ ရယ္လို႔မွမဟုတ္၊ မည္သို႔ေသာ ရဟန္းဟာ တရားဓမၼႏွင့္အညီ မက်င့္ၾကံ၊ အစစ္အမွန္ ရဟန္းမဟုတ္ ၊ ကိုးကြယ္ရာလို႔ မသတ္မွတ္ႏိုင္ ဆိုတာကို အခ်က္အလက္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ပိုမိုရရွိ၊ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္ၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တို႔ကို သံုးသပ္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ငွာ ကူညီေပးဖို႔သာ ကၽြန္ေတာ့္စာ၏ လိုရင္းေပတည္း။

အေျခခံသားရဲတိရစာၦန္စိတ္ (Primitive instincts) ဆိုတာ အိပ္စားကာမ ဤသံုးဝသာ သိေသာစိတ္လို႔ မဆိုလိုပါ။ ဆိုလိုရင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး၏ လူ႔သဘာဝတြင္ အေျခခံအားျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ “အေျခခံ စိတ္ခံစားမႈ” (basic instincts) တို႔ကို ရွက္ေၾကာက္ေဝဖန္တတ္ေသာ အဆင့္ျမင့္ အသိတရား (higher cognitive functions) တို႔ျဖင့္ ထိန္းကြပ္ပဲ့ျပင္မႈ မရွိဘဲ ၎အေျခခံ စိတ္ခံစားမႈ အတိုင္း (တိရစာၦန္တို႔အတိုင္း) လိုက္လံ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ Primitive instincts (ဝါ) အေျခခံသားရဲတိရစာၦန္စိတ္ ျဖင့္ ျပဳမူေသာ အျပဳအမူ၊ တနည္းအားျဖင့္ သားရဲတိရစာၦန္ အျပဳအမူဟု ေခၚတြင္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္လည္း “မိမိ၏ ရွင္သန္ရပ္တည္မႈသာ ပဓာန” ဆိုေသာ သေဘာႏွင့္ အထိန္းအကြပ္မဲ့စြာျဖင့္ အေျခခံမူလ အတၱစိတ္အတိုင္း အရွက္အေၾကာက္ ဆင္ေျခတံုတရားမရွိ ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္တာ မွန္သမွ်ကို Primitive instincts လို႔ ေခၚေဝၚႏိုင္ပါသည္။ တခု သတိထားအပ္သည္မွာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လစ္ဘရယ္ လူ႔ေဘာင္စနစ္ တို႔ဆိုတာဟာ ဤ primitive instinct တို႔ကို ျပည္သူျပည္သား တဦးခ်င္းမွ မိမိကိုယ္ကို အသိတရားတိုးျမွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္ ဦးတည္ရည္ရြယ္ၿပီး လံုးစည္းစနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေသာ လူ႔ေဘာင္ (Totalitarian system) တို႔ကမူ ျပည္သူျပည္သားမ်ားတြင္ ၎ “အေျခခံ စိတ္ခံစားမႈ” တို႔ လႊမ္းမိုးျဖစ္ေပၚေစရန္ တမင္ ပံုစံသြင္းကာ၊ ဒါ့ထက္ျပင္ ဆိုးဝါးလွသည္မွာ ထိုလံုးစည္းလူ႔ေဘာင္တို႔သည္ သားရဲတိရစာၦန္စိတ္ လႊမ္းမိုးသူတို႔ကိုသာ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခြင့္ ေပးျခင္း၊ ျဖစ္လာျမဲ ျဖစ္ျခင္း ဟူသည့္ အစဥ္အလာဆိုးတို႔ ရွိပါသည္။ တကယ္ေတာ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္း တေလွ်ာက္လံုး ကို ရုိးရိုးေလး သံုးသပ္လွ်င္ လူသားသည္ မိမိ၏ primitive instinct ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ ၎ႏွင့္ ဘတျပန္ က်ားတျပန္ နဘမ္းလံုးေနရေသာ ျဖစ္အင္ဟုလည္း ႐ႈႏိုင္ပါသည္။

ဟုတ္ကဲ့၊ အေျခခံ သားရဲတိရစာၦန္စိတ္ဆိုတာ ဗုဒၶတရားႏွင့္ ေျပာမည္ဆိုလွ်င္ ပ႒ာန္းတရားေတာ္လာ မူလေရေသာက္ျမစ္စိတ္ သံုးမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ lust - ငါမွငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့ကၽြန္၊ ငါ့သခင္ စေသာ အုပ္စီးလိုသည့္ ခက္ထန္သည့္ အာသီသ)၊ malice - တဖက္သူကို မုန္းတီးရန္လိုမႈ၊ delusion - ေရွ႕စိတ္ႏွစ္မ်ိဳးကို တရားမွန္ကန္ျဖစ္သည္ဟု ေထာက္ခံေသာ အသိတရား (ဝါ) ေရွ႕စိတ္ႏွစ္မ်ိဳးကို ထိန္းကြပ္ျပဳျပင္ရမည္ကို မသိေမ့ေလ်ာ့ေသာ ေမာဟတရား၊ ဤ သံုးမ်ိဳးပါတည္း။ တနည္းအားျဖင့္ အကုသိုလ္စိတ္မွန္သမွ်သည္ ေမာဟကို အေျခခံသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္လည္း ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေမာဟ လႊမ္းမိုးရင္ျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ အသိတရားမ်ားျဖစ္ေသာ ရွက္ေၾကာက္ထိန္းကြပ္ရန္ ဟူေသာ ဆင္ျခင္မႈသည္ အာရုံမွာမသက္ဝင္၊ မိမိ၏ အုပ္စီးလိုမႈ ၊ ရန္လုိမုန္းတီးမႈတို႔ကို အေတာမသတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္တတ္ေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။

ေမ့ေလ်ာ့မႈဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြယ္လြယ္ေခၚေသာ ေမာဟကို အဘိဓမၼာသေဘာအားျဖင့္ ထပ္ၿပီး ႏွစ္ျခမ္းခြဲလို႔ ရပါေသးသည္။ ပထမ တျခမ္းမွာ “အရွက္အေၾကာက္မရွိျခင္း” (non-fear) ႏွင့္ ေနာက္တျခမ္းမွာ “ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈ =အေျခခံမူလစိတ္ ေလာဘေဒါသတို႔ျဖင့္ လႊမ္းမိုးလုပ္ေဆာင္သည္ ကို မွန္သည္ဟု မထီမဲ့ျမင္ အတည္ျပဳျခင္း” (disrespect) တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ အဘိဓမၼာေကာသက်မ္း အလို ရွိရွိသမွ် အကုသိုလ္တရားမွန္သမွ်သည္ ဤ ေမာဟႏွစ္ပါးကိုသာ အေျခခံပါသည္။ ဤေမာဟႏွစ္ပါးကို အဆင့္ျမင့္ အသိတရား (ခႏၲီ၊ ကရုဏာ၊ သစၥာ စသျဖင့္) တို႔ျဖင့္ ထိန္းကြပ္ျခင္းမရွိ ၊ သည္ေမာဟႏွစ္ပါး နဲ႔ လုပ္တာဟာ တရားသည္ဟု ယူလွ်င္ ကမာၻအဝွမ္း အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ၊ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း အကုသိုလ္ အျပဳအမူေတြ မ်ိဳးစံု လႊမ္းမိုးျပန္႔ပြားသြားပါလိမ့္မည္။ တကယ္ေတာ့ ေခတ္ေပၚစိတ္ပညာပိုင္းက မီးေမာင္းထိုးျပေသာ sense of insecurity (ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မလံုျခံဳေသာစိတ္) ႏွင့္ ဗုဒၶအဘိဓမၼာကလာေသာ လူသားတိုင္း၏ မူလဘူတ စိတ္အေျခခံတြင္ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈ (disrespect (ဝါ) violence) တို႔သည္ သေဘာတရား မ်ားစြာ ဆင္တူပါသည္။

ဤ အေျခခံသေဘာကို ျပသၿပီးေနာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သီတဂူဘုန္းႀကီးကို “အေျခခံသားရဲ တိရစာၦန္စိတ္ လႊမ္းမိုးသူ” ဟု ေျပာရျခင္း အေၾကာင္းရင္းတို႔ကို ရွင္းျပႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ပုဂၢလ တဦးခ်င္း အေနႏွင့္ကေတာ့ လကၡဏာပညာကို အတိုင္းအတာ တစံုတရာအထိ ကၽြမ္းက်င္ ေလ့လာတတ္ေျမာက္ နားလည္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ သီတဂူ၏ လက္ဖဝါးက လကၡဏာကို တခ်က္ျမင္လိုက္ရုံႏွင့္ တန္းသိပါသည္။ ၎သည္ မူလဘူတ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္စိတ္ (disrespect/ violence) လႊမ္းမိုးသူ တဦးျဖစ္ၿပီး ဒါေၾကာင့္လည္း စစ္အစိုးရ၏ အၾကမ္းဖက္စိတ္ကို အသားေပးေသာ ပံုစံခ်ဒီဇိုင္းအရ စင္ေပၚေရာက္လာရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ တပ္အပ္မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း စစ္အာဏာကိုင္တို႔ ဖက္တြင္ လကၡဏာပညာကို အထူးကၽြမ္းက်င္သူတို႔ ရွိႏိုင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြ၏ ၾကန္အင္ လကၡဏာတို႔ကို ၾကည့္ကာ “သည္ကိုယ္ေတာ္ကျဖင့္ လကၡဏာဆိုးလြန္းတယ္ဟ၊ သူ႔ကို ထိပ္တန္းျဖစ္ေအာင္ တင္ေပးလိုက္” ဟု အရင္ကတည္းကလည္း ႀကိဳလုပ္ထားလည္း လုပ္ႏိုင္ပါသည္။

လံုးစည္းႏိုင္ငံတို႔တြင္ “ပံုစံခ်ျခင္း” ဆိုသည္မွာ ပံုျပင္လွလွကေလးေတြ ေျပာေနသလားဟု ထင္ရေလာက္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဆန္းတၾကယ္ ၾကံေဆာင္တတ္ၾကၿပီး ဒါမ်ိဳးဟာလည္း မလုပ္ထားဘူးလို႔ ေျပာလို႔ မရပါ။ သာသနာ တခုလံုး သူ႔လက္ေအာက္ခံ အျဖစ္ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္၊ ဗိုလ္ေလာင္းသင္တန္း ဆိုတာမ်ိဳးကို ဦးေႏွာက္ေကာင္းေသာ လူေတြ ဝင္လာျခင္းမရွိေစရန္ စီမံခဲ့ေသာ အစိုးရအတြက္၊ ေဗဒင္ယၾတာ ယႏၲရားဆိုတာကို ၎တို႔ အာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေသာ စစ္အာဏာကိုင္တို႔သည္ လကၡဏာ ဖတ္ၿပီး အယုတ္မာဆံုးလူကို နာမည္ႀကီးေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ ပင့္တင္ေပးဖို႔ ဆိုတာဟာလည္း ခက္လွေသာ ကိစၥမဟုတ္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ သိပၺံနည္းက် မ်က္ျမင္အေထာက္အထား လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ မရွိေပမယ့္ ဒါမ်ိဳးကိစၥဟာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္သည္ဟု အေျခအေနႏွင့္ ရလဒ္တို႔ကိုယွဥ္ထိုး ၊ ရလဒ္ကေန ေျပာင္းျပန္ျပန္စဥ္းစားကာ ကၽြန္ေတာ္ယူဆမိသည့္ အတိုင္း၊ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုသည့္ Primitive instincts လႊမ္းမိုးသူတို႔သာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာမႈဆိုတာကို ေလးနက္ေစလိုသည့္အတိုင္း ဒါမ်ိဳး “လူေရြးပြဲ” အၾကံအစည္မ်ိဳးကိုလည္း ထည့္ယူစဥ္းစားသင့္ေသာ အခ်က္တခ်က္အျဖစ္ တင္ျပလိုက္ပါသည္။ ဂ်ာမနီမွာနာဇီေခတ္မွာလည္း ဟင္းမလား သည္ နာဇီလူငယ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ၾကန္အင္လကၡဏာကို ၾကည့္၍သာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ သမိုင္း အထင္အရွား ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။

ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမယ္

ညိဳထြန္း

mdvllulnwmqtroa

No comments: