အခုတခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ တရားဓမၼနည္းလမ္းအားျဖင့္ပင္လွ်င္ သီတဂူပုဂၢိဳလ္၏ အေျခခံစရုိက္လႊမ္းမိုးမႈကို အခိုင္အမာ ျပဳရပါအံ့။ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳ ရင့္က်က္သူ၊ အထူးသျဖင့္ အဂၤဝိဇၹာစေသာ အတတ္မ်ိဳးတြင္ အာရုံရွိသူသည္ ဤပုဂၢိဳလ္၏ အသံကို ၾကားရုံႏွင့္ပင္ ၎ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေျခခံမူလ သားရဲတိရစာၦန္စိတ္မ်ား အျပင္းအထန္ လႊမ္းမိုးႏိုင္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း အလြယ္တကူ သိနားလည္ႏိုင္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ သည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူအမ်ားအေနျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးစရာ ျဖစ္ရသည္မွာ ဤသူ တဦးတည္းကပင္ အဆင့္အတန္း အလြန္ျမင့္လွေသာ
အယဥ္ေက်းဆံုး ဗုဒၶတရားတို႔ကို အသံေနအသံဝါႀကီးႏွင့္၊ ပါဠိကမၼဝါေတြ သံုးကာ ေဟာေျပာရြတ္ျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းလိမၼာ အဆင့္ျမင့္တရားကို ေဟာေျပာရြတ္ျပသူသည္ ယဥ္ေက်းလိမၼာ အဆင့္ျမင့္အသိတရား ရွိသူဟု မွတ္ရမေပလိမ့္။ ဒါမ်ိဳး မဟုတ္ပါ၊ ဤသူေဟာေသာ တရားသည္ “ယဥ္ေက်းလိမၼာ အဆင့္ျမင့္တရား” မဟုတ္သလို ေဟာေျပာေသာ ဤသူသည္လည္း ယဥ္ေက်းလိမၼာ အဆင့္ျမင့္အသိတရား ရွိသူ မဟုတ္ပါ။
ငါတို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ ဆိုႏိုင္သနည္းဆိုေသာ္ ဗုဒၶဝါစန (ဝါ) ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္တိုင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ႏူတ္ထြက္စကားကို နာယူနားလည္ႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ ဤသို႔ တပ္အပ္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အဂၤုတၱရ နိကာယ္ ၃.၃၇ လာ “ဘုရင္ေတြ ေဟာတဲ့တရား” ဟု အမည္ရသည့္သုတၱန္ကို ငါတို႔ တခဏမွ် နာယူၾကည့္ၾကပါစို႔။
“ရဟန္းတို႔၊ အတိတ္တခါက နတ္တို႔၏ ဘုရင္ျဖစ္သူ သိၾကားမင္းသည္ တာဝတိ ံသာနတ္ရြာက နတ္ျပည္သူ နတ္ျပည္သားတို႔ကုိ ဤသို႔ တရားေဟာေလ၏
ေမာင္ရင္မယ္မတို႔၊
ငါသိၾကားကဲ့သို႔ က်င့္ၾကံခ်င္သူသည္
အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ ဥပုသ္သီလကို
ေစာင့္ထိန္းၾကပါ
တဆယ့္ေလးရက္၊ တဆယ့္ငါးရက္ လျပည့္လကြယ္
လဝက္ ရွစ္ရက္ေျမာက္မွာလည္းေကာင္း
ဥပုသ္သီလကို
ေစာင့္ထိန္းၾကပါေလာ့
ရဟန္းတို႔၊ ဤသို႔ ဆိုေပမယ့္လည္း နတ္တို႔ကို အုပ္စိုးရေသာ သိၾကားမင္းသည္ ဆိုးဝါးစြာ တရားကို ေရရြတ္ေနျခင္း ျဖစ္၏၊ ဤသို႔ ေရရြတ္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေရရြတ္ျခင္း မဟုတ္။
ဘိကၡဳတို႔၊ အသို႔နည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ ေကာင္းေသာလကၡဏာ ရွိသည့္ စကားကို ဆိုပါလ်က္ႏွင့္ ဆိုးဝါးေသာ ေရရြတ္ျခင္းဟု ငါဘုရား ဆိုရပါသနည္း။
သိၾကားမင္းသည္ အုပ္စီးလိုမႈ ေလာဘ၊ မုန္းတီးစက္ဆုပ္မႈ ေဒါသ၊ ရွက္ေၾကာက္ရမွန္း မသိေသာ ေမာဟတို႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းကာ တရားကို ေဟာေျပာ၏။ ဤသို႔ အေျခခံစိတ္ရင္းထားရွိမႈ မစင္ၾကယ္သူသည္ တရားဓမၼ ကို (အမ်ားသူငါ ေရွ႕ေမွာက္) ေျပာဆိုေရရြတ္ရန္ မတင့္တယ္ေသာေၾကာင့္ ေပတည္း”
တကယ္ေတာ့ တရားဓမၼဆိုတာ စာသား စကားခ်ည္းသက္သက္သာ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသံၾသဇာ အေကာင္းဆံုးလူေတြနဲ႔ အသံသြင္းဖိုင္ေတြလုပ္ၿပီး ပေလယာေတြ၊ ကြန္ျပဴတာေတြ၊ တီဗြီေတြကို တသက္လံုး ေဟာေျပာခိုင္းေနရုံေပါ့။ တကယ္ေတာ့ “တရားဓမၼ” ဟုတ္လား၊ မဟုတ္လား ဆိုတာကို သတ္မွတ္ဖို႔ဆိုတာကိုက စာသားထက္ ေဟာေျပာေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကေနၿပီး တရားကို အမွန္တကယ္ၾကည္ညိဳ၊ ထိုးထြင္းနားလည္မႈနဲ႔ စိတ္သေဘာထား ျဖဴစင္မႈ အေပၚမွာ မူတည္တာပါ။ သည္လိုပါပဲ၊ အေျခခံမူလစိတ္ေတြ အႀကီးအက်ယ္လႊမ္းမိုးၿပီး ေဟာေျပာေနတဲ့ သီတဂူ ပါးစပ္ကထြက္တဲ့ စာသားေတြဟာ ဆိုးဝါးေသာ ေရရြတ္ျခင္းေတြပါ၊ တရားဓမၼလို႔ပင္ သတ္မွတ္လို႔ မရတဲ့ ေဟာေျပာမႈေတြပါ။ တရားဓမၼကို ေျပာဆိုေရရြတ္ဖို႔ရန္ မထိုက္တန္ေလာက္ေအာင္ အေျခခံေကာက္က်စ္စိတ္ထားရွိေနသူက ဗုဒၶတရားေတြကို ဟန္ေဆာင္ပန္းေဆာင္လုပ္ၿပီး သူလိုတဲ့ေနရာမွာ ခုတံုးလုပ္အသံုးခ်လို႔ “ဗုဒၶတရားေတာ္ အစစ္အမွန္” သိကၡာမ်ားစြာက်ရတဲ့ အျဖစ္ရယ္ပါ။
သည္မွာလည္း ေမးစရာ ေမးခြန္းတခု ရွိပါသည္ “လူအမ်ား မသိမတတ္တဲ့ လကၡဏာပညာ၊ အစိုးရ လုပ္ၾကံမႈစတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြကို မသံုးနဲ႔၊ သီတဂူဘုန္းႀကီးမွာ အေျခခံမူလစရိုက္ေတြ လႊမ္းမိုးတယ္ဆိုတာကို လူအမ်ားသိသာ ထင္ရွားေအာင္ နင္ေဖာ္ျပႏိုင္မလား”
ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္အေသအခ်ာ ေဖာ္ျပႏိုင္ပါသည္။ ပထမဦးစြာ လြယ္ကူစြာ ျမင္ႏိုင္ေသာ တခ်က္မွာ အေျခခံသားရဲတိရစာၦန္ အမူအက်င့္ ႀကီးစိုးေနေသာ မဘသ အဖြဲ႔ကို ၎ပုဂၢိဳလ္က ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ဂုဏ္တင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ၎မွ မႏွစ္ၿမိဳ႕သည့္ ‘ရန္သူ လူယုတ္မာ အၾကံအစည္ေကာင္မ်ား’ ကို လူေရွ႕သူေရွ႕ အရွက္အေၾကာက္မရွိ တိုက္ခိုက္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကို ၂၀၁၃ ႏွစ္လယ္ပိုင္း မဘသ အဖြဲ႔ အစည္းအေဝးတြင္ ၎ေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္းတြင္ အထင္အရွား နားဆင္ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ (http://www.youtube.com/watch?v=njFM2wioiAU)
ဤအစည္းအေဝးတြင္ စကတည္းက ယဥ္ဆိုသလို ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ဂိုဏ္းသစ္ မဘသ အဖြဲ႔ႀကီးကို ဘုရားရွင္ေခတ္က အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါးႏွင့္ပင္ မႏိႈင္းအပ္ မႏႈိင္းရာ ခိုင္းႏႈိင္းခဲ့ပါသည္။ “ရဟန္းသစ္မ်ားျဖစ္ေသာ ရွင္သာရိပုၾတာ ႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလန္တို႔သည္ လဝက္မွ်သာ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရၾကေသးေသာ္လည္း အားလံုးကို ေက်ာ္ကာ ဘုရားက ေခါင္းေဆာင္ “ရာထူး” ေပးလိုက္ပါသည္၊ အဂၢသာဝကႀကီး ႏွစ္ပါးဟာ သူမ်ားထက္စြမ္းလို႔ လူသစ္ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ေခါင္းေဆာင္ေနရာကို ရယူပိုင္ဆိုင္ စံစားခြင့္ ရွိေပသေပါ့၊ သည္လိုပဲ အရွင္ဘုရားတို႔ သံဃာအားလံုးသည္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသူ မဘသအဖြဲ႔သစ္ႀကီးကို သံဃာကို ဦးေဆာင္ခြင့္ေပးလိုက္ပါ”
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားလည္းၾကားသာ၊ ျမင္လည္းျမင္သာပါ၏ ။ ဤပုဂၢိဳလ္တြင္ က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္တံုတရားမဲ့စြာျဖင့္ အုပ္စီးလိုေသာ အေျခခံေလာဘစရုိက္မ်ား ထူေျပာ၊ “ရာထူး” ႐ူးေနသည္မွာ အထင္းပါတည္း။ ဘုရားသားေတာ္ဆိုသူက ဒါမ်ိဳး ရာထူး႐ူးေနျခင္းမွာ သင္းကသာ မရွက္တတ္ေပမယ့္ ရွက္ေၾကာက္ဆင္ျခင္တတ္သူ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔အတြက္ အလြန္ ရွက္ဖို႔ေကာင္းေသာ ကိစၥပါတည္း။ တကယ္ေတာ့ “ရွက္ေၾကာက္ျခင္း” ဆိုတာသည္ လက္ရွိဗမာျပည္ကုိ ဘာလို႔ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဟာ ႏွစ္ရာစုဝက္မက လႊမ္းမိုးထားႏိုင္ျခင္းႏွင့္ မ်ားစြာသက္ဆိုင္ပါ၏။
တကယ္ေတာ့လည္း လံုးစည္းစနစ္တခု (totalitarianism) ၏ အသက္သည္ မရွက္မေၾကာက္သူ ၊ ဟီရိၾသတၱပတရား ကင္းမဲေန႔သူတို႔ကို ေနရာေပးထားတတ္စျမဲ ပါတည္း။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ လံုးစည္းစနစ္ ခိုင္ျမဲဖို႔ကိစၥမွာ အရွက္အေၾကာက္ ကင္းမဲ့ေသာ စီမံေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို အသိတရားမရွိ လုပ္ေဆာင္ေပးသူတို႔ ရွိမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ ဒါေၾကာင့္ လံုးစည္းစနစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေသာ အစိုးရမင္းတို႔သည္ — အေျခခံ မူလစရုိက္လႊမ္းမိုးသူ၊ တနည္း အရွက္အေၾကာက္တရား ကင္းမဲ့ေနသူတို႔ကို — လူ႔ေဘာင္၏ ထိပ္တန္းသို႔ ေရြးခ်ယ္ေခၚငင္တတ္သလို၊ တဖက္တြင္ ထိုသူမ်ိဳး ကိုယ္တိုင္တို႔ကိုကလည္း လံုးစည္းေခါင္းေဆာင္အာဏာကိုင္တို႔ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ အရွက္အေၾကာက္ကင္းမဲ့စြာ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္သျဖင့္သာ ထိပ္တန္းေနရာကို လိုလိုလားလား ဝင္ယူရဲၾကပါသတည္း။
(ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမယ္)
ညိဳထြန္း
No comments:
Post a Comment