Monday, July 14, 2014

ႏွစ္ ေထာင့္ ရွစ္ ဆယ့္ ေလး (၆)

တကယ္ကေတာ့ ဘဝျဖစ္တည္မႈ၏ အစစ္အမွန္ သဘာဝသည္ ေက်နပ္စရာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မဟုတ္ေၾကာင္းကို မသိစိတ္ (အႏုသယ) တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အစဥ္သျဖင့္ သိရွိရိပ္စားခဲ့ပါသည္။ အတင္းကာေရာ မာန္တင္း ဖန္တီးထားရသည့္‘မိမိ’ ဆိုေသာ‘လိပ္ျပာ’– ၎လိပ္ျပာဟာ ပံုရိပ္လႊာတခုမွ်သာ ျဖစ္ၿပီး အမွန္တကယ္ မရွိမႈ – အဲသလို မရွိေၾကာင္းကို ရိပ္စားသိရွိထားမႈ– ဖန္ဆင္းခံ နာနာဘာဝ စိတၱဇ႐ုပ္ကို စြဲဖက္ၿပီး ေနထိုင္ေနရတဲ့ ျဖစ္တည္မႈဟာ အမွန္တကယ္ ေက်နပ္ဖြယ္ရာလို႔ ဘယ္ခါမွ မရယူမပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေလသည့္ အရင္းမူလ ‘ဒုကၡ’ ကို လူသားကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ မသိစိတ္ဝယ္ အစဥ္သျဖင့္ မနားတမ္း စိုးရြံ႕ေၾကာက္လန္႔ေနခဲ့ ပါသည္ ။ ဘယ္ေတာ့မွ နိစၥ သုခ အတၱ ရယ္လို႔ မျပည့္လာႏိုင္ေသာ တကယ့္ပင္ရင္းျဖစ္တည္မႈဟာ အစဥ္သျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အား ေျခာက္လွန္႔လ်က္ရွိၿပီး ဒါကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး မလံုျခံဳ
စိတ္အားငယ္ခဲ့ရ၊ အလြန္တရာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ စက္ဆုတ္မုန္းတီးေနခဲ့ ပါသည္ — ၎ ျဖစ္တည္မႈ အေျခခံသဘာဝ (ဝါ) မိမိကိုယ္ကို မျပည့္ႏိုင္မွန္း သိေနေသာ သေဘာသည္ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးတြင္ လွည့္စားမႈကို ဖန္တီးေသာသူတို႔က လူထုအေပၚမွာ နင္းသံုးထားေသာ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္သည္။ မျပည့္ႏိုင္ေသာ မိမိကို ဗမာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊အေရြးခ်ယ္ခံ ပါရမီရွင္ စေသာ ကိန္းခန္း လကၡဏာတို႔ျဖင့္ ထင္ျမင္သိမွတ္လာေစရန္ ေရႊေရာင္ဝင္း ဟိန္းဟိန္းေတာက္ ေနေသာ နန္းေတာ္ႀကီးေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ႀကီးေတြ၊ ႐ုပ္ထုႀကီးေတြ၊ ဘုန္းကံရွင္ အဂၢဆရာေတာ္ႀကီးေတြ စသျဖင့္ တန္ဆာဆင္ၿပီး ျဖည့္ျပလိုက္သည္။]

ဤသို႔ လူသားတို႔၏ ပင္ကို မသိစိတ္တြင္ ကြယ္ဝွက္ထားေသာ ‘ေျခာက္ျခားမုန္းတီးမႈ’ တို႔သည္ သမုဒယ သမုဒၵရာဗမာျပည္၏ ပါတီ အစိုးရက ဦးေဆာင္က်င္းပေသာ ႏွစ္မိနစ္ အမုန္းေဖာ္ထုတ္ပြဲတြင္ ‘တရားဝင္’ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ ရေလၿပီးလွ်င္ ေၾကာက္ရြံ႕စက္ဆုပ္စိတ္၊ ကလဲ့စားေခ်လိုစိတ္၊ သတ္ျဖတ္လိုစိတ္၊ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းလိုစိတ္၊ အားလံုးကို ေခ်မြပစ္လိုစိတ္ စေသာ ‘ပင္ကိုစ႐ိုက္ သားရဲတိရစာၦန္ စိတ္စီးေၾကာင္း’ (Primitive Instincts) တို႔ဟာ တအုပ္စုလံုးကို လွ်ပ္စီးကူးဆက္သြားကာ ပါတီဝင္ေတြဟာ (ပင္ရင္း) စိတ္အနာ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ နာက်င္လာၿပီး ရူးသြပ္စြာျပဳမူ ေပါက္ကြဲထြက္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။

[မွတ္ခ်က္။ ။ ခု ျပခဲ့သလို လူသား၏ အေျခခံသားရဲစ႐ိုက္ (Basic violent instincts) တို႔ကို ျပန္ေပၚလာေအာင္ ဆြေပးျခင္း၊ တမင္ဖန္တီးေပးျခင္း၊လမ္းေၾကာင္းေပးျခင္းသည္ လံုးစည္းစနစ္ ယႏၲရား အစိုးရ (Totalitarian government) ကို တည္တံ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေသာ အေျခခံအက်ဆံုး ေသာ့ခ်က္လုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္တည္မႈကို အစဥ္သျဖင့္ မေက်နပ္ႏိုင္မႈမွလာေသာ အေျခခံသားရဲစ႐ိုက္သည္ လူတိုင္းမွာ ရွိၿပီး လူတဦးခ်င္းဆိုလွ်င္ ခြန္အားမရွိေသာေၾကာင့္ လူတဦးခ်င္းသည္ ၎ အေျခခံစ႐ိုက္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ျပဖို႔ရန္ ဝံ့ရဲေလ့မရွိ။

‘လံုးစည္းသာ ပဓာန’ ဟူေသာ ဝါဒကို စြဲကိုင္ကာ တည္ေဆာက္ဖြဲ႔စည္း လာၿပီျဖစ္သည့္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ တိုင္းရင္းသား၊ အမ်ိဳးသား၊ ပါတီ၊ လမ္းစဥ္၊ ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ စသျဖင့္ ‘လံုးစည္းအေျခအေန-အုပ္စု’ တို႔တြင္ (၎တို႔သည္ အမွန္တကယ္ တည္ရွိေနသည့္ အုပ္စု အစစ္အမွန္ရယ္လို႔လည္း အျမဲတမ္း မဟုတ္တတ္ဘဲ စိတ္ကူးျဖင့္မွန္းဆ (သို႔) သက္သက္ လုပ္ၾကံဖန္တီး လံုးစည္းထားသည္ ‘အေျခအေန’ တခုရယ္လို႔လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ ဥပမာ ဒုတိယ ကမာၻစစ္မွာ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကလုပ္ေသာ ‘အေရွ႕အာရွ ညီအစ္ကိုမ်ား’) အုပ္စု-အေျခအေန အားကိုးနဲ႔ အုပ္စု-အေျခအေနဝင္တို႔သည္ တဦးခ်င္းဆိုလွ်င္ ျမိဳသိပ္ထိန္ဝွက္ထားခဲ့ရေသာ အေျခခံ သားရဲစ႐ိုက္တို႔ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ရန္ ရဲဝံ့လာၾကေတာ့သည္။

သည္သို႔ မိမိဘက္က အသာစီးရယူရမွာကို မရွက္ေၾကာက္ေတာ့ပဲ ရဲဝံ့လာၾကေသာ အခ်က္ကေနၿပီး လူအုပ္စုကို အဓိက ထပ္မံႀကိဳးကိုင္သြားရန္ ေသာ့ခ်က္မွာ လံုးစည္းစနစ္ကို ဦးေဆာင္သူကေနၿပီး လံုးစည္းအေျခအေန-အုပ္စု၏ အႏွစ္ရည္ရြယ္ခ်က္ဟု ‘စီမံခ်က္’ (planning) ခ်မွတ္ေဖာ္ေဆာင္၊ အုပ္စုဝင္တို႔ကို လူစုလူေဝး ရည္မွန္းခ်က္ႀကီး တခုခုကို (အမ်ိဳး ဘာသာ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ စသျဖင့္) လမ္းေၾကာင္းေပးျခင္း ေပတည္း။ ]

[တနည္းအားျဖင့္ အုပ္စုတအုပ္စုလံုး အတြက္ စီမံခ်က္ (Planning) မရွိေသာ လံုးစည္းစနစ္ တခုဟူ၍ မရွိ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဤသို႔ ျမင့္ျမတ္သည္ဆိုေသာ ဦးတည္ခ်က္ႀကီးမ်ား ‘အမ်ိဳးသားေရး၊ သာသနာေရး၊ ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားေရး’ စေသာ ‘အႏွစ္သာရႀကီးမ်ား’ ျဖင့္ လမ္းလြဲထားမွသာလွ်င္ အဖြဲ႔ဝင္လူသားသည္ မိမိ၏ အရင္း ျဖစ္တည္မႈသေဘာမွာ ရွိတဲ့ ျပႆနာ (Existential problem) ကို ေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါလား။ သည္မွာလည္း ေနာက္ထပ္ ေသာ့ခ်က္လွည့္ကြက္ႀကီး တခုကို လံုးစည္းစီမံကိန္းရွင္ (လံုးစည္းေခါင္းေဆာင္) တို႔သည္ ထပ္မံ ဖန္တီးရပါ၏။ ၎ အုပ္စုအေျခအေန စီမံကိန္းတို႔သည္ လူသား၏ အရင္း ျဖစ္တည္မႈသေဘာမွာ ရွိတဲ့ ျပႆနာ (Existential problem) ကို လမ္းလြဲေမ့ေပ်ာက္႐ုံ သက္သက္သာမက၊ ၎ ျပႆနာကို မုန္းတီးစက္ဆုပ္ေနမႈကို ‘တရားဝင္’ ေဖာ္ထုတ္ရန္ တမင္ဖြင့္ေပးျခင္းပါတည္း။ ဘယ္လိုလုပ္သလဲဆိုေတာ့ အုပ္စု-အေျခအေန၏ ျပင္ပကလူ၊ အုပ္စု-အေျခအေန၏ ‘အႏွစ္ရည္ရြယ္ခ်က္ စီမံကိန္း’ ကို ဆန္႔က်င္သူတို႔ကို ‘တရားဝင္’ ႏွိပ္ကြပ္ခြင့္၊ တနည္းနည္းျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ခြင့္ ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။

ဗမာျပည္မွာဆိုလွ်င္ ေနဝင္းဟာ ဟိုးအရင္ကတည္းက ကုလား တ႐ုတ္ကို ရန္သူရွာ ၊ မြတ္စ္စလင္-ဗုဒၶဘာသာ သို႔တည္းမဟုတ္ တ႐ုတ္-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းေတြ တမင္ ဖန္တီး၊ သူခိုး ခါးပိုက္ႏိူက္လို႔ စြပ္စြဲခံရသူကို လူထုအားနဲ႔ ေသေအာင္ဝိုင္း႐ိုက္တာကို တမင္လႊတ္ေပး စသျဖင့္ လုပ္တာေတြဟာ အေျခခံ သားရဲတိရစာၦန္ စိတ္ေတြကို တမင္ တရားဝင္ ဖြင့္ထုတ္ခြင့္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ဤတြင္ အေရးတႀကီး သိမွတ္ရန္မွာ ကုလား တ႐ုတ္ စေသာ ‘ျပင္ပလူ’တို႔အတြက္ ေနဝင္းက ဖန္တီးထားေသာ လံုးစည္းအုပ္စု-အေျခအေန အႏွစ္လကၡဏာမွာ ‘ဗမာ’ ျဖစ္ၿပီး ခါးပိုက္ႏိူက္ဆိုေသာ ‘ျပင္ပလူ’ ကို ေသေအာင္ ဝိုင္း႐ိုက္ေနေသာ လံုးစည္းလူထု ၏ အုပ္စု-အေျခအေန အႏွစ္လကၡဏာမွာ ‘လူေကာင္း’ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူပင္ သည္ဘက္ သိန္းစိန္ေခတ္တြင္ ဖန္တီးထားေသာ လံုးစည္းအုပ္စု-အေျခအေန၏ အႏွစ္လကၡဏာမွာ ‘ဗမာ-တိုင္းရင္းသား’ ၊ ‘သစၥာရွိသူ’ ၊ ‘ဘာသာ သာသနာ ႏွင့္ လူမ်ိဳးအေပၚ သစၥာရွိသူ’ စသျဖင့္ ျဖစ္ၿပီး ‘ျပင္ပလူ’တို႔မွာ ‘လူမ်ိဳးျခား’၊ ‘ဘာသာျခား’၊ ‘မြတ္စလင္’၊ ‘႐ိုဟင္ဂ်ာ-ဘဂၤလီ’၊ ‘ဘာသာသာသနာ ေပၚ သစၥာမရွိသူ’ တို႔ ျဖစ္သည္။

အဓိက နားလည္ရန္မွာ လံုးစည္းဝါဒတြင္ ေပၚေပါက္လာေသာ စီမံကိန္း (ဝါ) ဒို႔အေရး (ဝါ) လူအုပ္စုအေရးတုိ႔သည္ လူ႔ပင္ကို အေျခခံစ႐ိုက္ (ဝါ) ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာ (Existential problem) တြင္ရွိေသာ အာသာမေျပႏိုင္မႈ (ဝါ) ေလာဘ၊ မုန္းတီးစက္ဆုပ္မႈ (ဝါ) ေဒါသႏွင့္ အံကိုက္ေအာင္ လုပ္ထားရျခင္း ေပတည္း။ ဒါကို လုပ္ရသည့္ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း တခုတည္းပဲ ျဖစ္ပါ၏ ။ အဲဒါကေတာ့ လူေတြကို ‘ဘဝေမ့ သြားေအာင္ လုပ္ျခင္း’ ျဖစ္ၿပီး လူေတြဘဝေမ့ကုန္လွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ဆိုး (စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုး)ကို ေတာ္လွန္ရန္ သတိမရေတာ့ဘဲ ဘဘႀကီးငါတို႔ ႏွင့္တကြ ေရာင္းရင္း ဗမာ့လူေဘာင္ ထိပ္တန္းလူတန္းစားဝင္မ်ားသည္ တသက္လံုး မျပတ္တမ္း ဆက္လက္ စံစားရေပအံ့။ ဤေသာ့ခ်က္ သေဘာတရားတို႔သည္ ဝတၳဳေနာက္ပိုင္းတြင္ အလြန္ထင္ရွား၍ လာပါလိမ့္မည္။ ]

‘မုန္းလိုက္သမွမုန္း’ ၂ မိနစ္ အမုန္းပြဲမွာ လူေတြဟာ သည္လို ရူးသြပ္ေပါက္ကြဲထြက္လာ ေပမယ့္လည္း ခံစားရတဲ့ ေဒါသမီးဟာ တကယ္ကေတာ့ ပံုခ်စရာ သီးသန္႔ တစံုတဦး ရယ္လို႔လည္း အမွန္တကယ္ မရွိ။ မီးစာတိုင္ တတိုင္မွာ ေလာင္ေနတဲ့မီးဟာ တျခားေလာင္လို႔ရတဲ့ ဘယ္မီးတိုင္ကို မဆို ကူးစက္ေလာင္ၿမိဳက္လို႔ ရသလို (ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ႐ွိဳ႕ေနတဲ့) စိတၱဇအမုန္းမီးဟာ ရန္သူလို႔ ပံုေဖာ္ခ်င္တဲ့လူကို ပံုေဖာ္၊ ႐ွိဳ႕ခ်င္တဲ့လူကို လိုက္႐ွိဳ႕ပစ္လိုက္စမ္း။ ထိုင္ခံုကို တဝုန္းဝုန္း ကန္ေနတဲ့ ေက်ာက္ညိဳ ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ မုန္းမုန္းတီးတီး ေလာင္ျမိဳက္႐ွိဳ႕ပစ္လိုက္တဲ့သူဟာ တစ္ခါတစ္ခါမွာဆို လူဆိုးႀကီး ေရႊပယင္း လံုးဝ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ ေနာက္ဆိတ္သိုးေကာင္ႀကီး တစ္ေကာင္ (ဝါ) မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီး ၊ ‘ပါတီ’ ၊ မ်ိဳးေစာင့္ ဒႆနေစာင့္ရဲ၊ အို… ၿပိဳကြဲတိမ္းပါးသြားဖို႔ အျမဲမျပတ္ အႏၲရာယ္ရွိေနေသာ ဗမာလူ႔ေဘာင္ႀကီးကို မၿပိဳကြဲမတိမ္းပါးရေလေအာင္ ထာဝရ ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသူ ႏိုင္င့ံေရွ႕ေဆာင္ ေခြးမသားေတြ အားလံုးကို ပါပဲ။ သည္အခ်ိန္မွာမ်ိဳးမွာ ဆိုရင္ေလ.. တီဗြီမွန္သားျပင္ေပၚက ကဲ့ရဲ႕ ႐ွဳတ္ခ်စဖြယ္ ေဖာက္ျပန္တိမ္းေစာင္းတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ဘုရားသခင္ကိုယ္တိုင္ ေရးသားခ်ီးျမွင့္တဲ့ ကဗ်ာ သို႔မဟုတ္ ဘဂဝါဂီတ၊ ဆိတ္သိုးႀကီးေရႊပယင္း ဟာ ရြံမုန္းစရာ မည္းညစ္တဲ့ တိရစာၦန္ဆိုးႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ သူကေလးသည္သာလွ်င္ အမွန္တရားကို ေစာင့္ေရွာက္သူ သစၥာနတ္သမီး ျဖဴေခ်ာကေလး၊ ဆိတ္သိုးႀကီး ေဟာေျပာေနတာေတြဟာ လိမ္ညာမုသား သလဲဖုန္ေတြ ေထာင္းေထာင္းထ ညစ္ပတ္တဲ့ ဗမာျပည္ သဲကႏၲာရႀကီးထဲမွာ အ႐ိုင္းတပြင့္ တပြင့္တည္းသာ ဖူးပြင့္ရွာတဲ့ သစၥာၾကာ။

ဒါေပမယ့္လည္း။ ကိုေက်ာက္ညိဳ ‘စိတ္မီး႐ွိဳ႕’ သြားၿပီးတဲ့အခါ မုန္းတီးေငြ႔ေတြဟာ ႐ုတ္ခ်ည္းေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၿပီး လြင့္ျပယ္သြားတဲ့ အမုန္းမီးခိုးေငြ႔ေတြ ေနရာမွာ သ႑န္ႀကီး တခု ေပၚေပါက္လာရာ ေက်ာက္ညိဳ၏ ျမင္ကြင္းႏွင့္ နီးသည္ထက္နီးလာ ပါေတာ့၏။ လားလား၊ ျပာက်ေအာင္ ဘယ္လိုပင္ အထပ္ထပ္အခါခါ မီး႐ွိဳ႕လိုက္ပေစအံုး၊ ဇာမဏီငွက္လို မီးပံုထဲကေန ပ်ံသန္းထြက္လာ ပီပီျပင္ျပင္ အသက္ျပန္ဝင္လာတဲ့ မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီး ပါလား။ တသက္လံုး ေက်ာက္ညိဳ အျမင္ကပ္ ႀကိတ္မုန္းမုန္းခဲ့သမွ် ခံစားမႈတို႔ဟာ အားကိုးၾကည္ညိဳျခင္းသို႔ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါသည္။ ေရႊေတာင္ႀကီးရယ္က ေရႊထီးပမာ ဘဘႀကီး၊ ပတ္လည္ဝိုင္းရံ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရန္ဟူသမွ် တြန္းလွန္ေခ်ဖ်က္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သူ ဘဘႀကီး၊ ေၾကာက္ေသြးဟူ၍ ႏွမ္းတစ္ေစ့မွ မေဝွ႔စိတ္ထဲ ရိပ္ပင္မဝဲ တစ္မ်ိဳးသားလံုးကို ေစာင့္ေရွာက္ေလသူ ဝီရသူဘြဲ႔ရွင္ ဘရဲရင့္ႀကီး၊ အေရွ႕အာရွ ဥေရာရွား ေရႊပယင္း စတဲ့ စစ္တပ္ေတြက ဗမာျပည္ကို သိမ္းပိုက္လို႔ တမ်ိဳးသားလံုး သူ႔ကြ်န္အျဖစ္ ႏြံနစ္ရေလမယ့္ ျဖစ္အင္ဆိုးကို ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီးသဖြယ္ ၾကံ့ၾကံ့ခံတိုက္ေနတဲ့ စစ္ေရး အေျမာ္အျမင္ႀကီးမား စစ္မဟာဗ်ဴဟာတို႔ကို ကြ်မ္းက်င္ေလသူ ဘဘဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး။ လူျမင္ကြင္းမွာ ေပၚလာေလ့မရွိ၊ မည္သူက မည္သို႔ ခ်ဳပ္ထိန္းစီမေနသည္ကိုလည္း မသိရေပမယ့္ မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီးဟာ သမုဒၵရာဗမာႏိုင္ငံကို အခိုင္အခန္႔ လံုျခံဳေစေသာ ေက်ာက္စရစ္တံခါးမႀကီး ျဖစ္ပါသည္။

မ်ိဳးေစာင့္ ဘဘႀကီးဟာ တကယ္ရွိလား၊ မရွိလား ဆိုတာ အေရးမႀကီးပါ။ အေရးႀကီးတာက မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီးက အျမဲထာဝရ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ငါတို႔အားလံုးရဲ႕ အစဥ္အလာ ‘ဘုန္းတန္ခိုးသစၥာ’ကို သံသယမဝင္မိၾကဖို႔ပါ။ ဗမာ့ဘုန္း၊ ဗမာ့ကံ၊ ဗမာ့အနာဂါတ္၊ ဗမာ့လားရာဟာ ဘယ္သူနဲ႔မွမတူ သီးသန္႔ထူးျခား အႏွစ္သာရ ဦးတည္ရာ အေသအခ်ာရွိတဲ့ ‘သမိုင္းေၾကာင္းစဥ္လာ’ ႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အသည္းနင့္ေအာင္ ယံုၾကည္ေထြးပိုက္ထားဖို႔ ပါပဲ။ မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီးက ေျမအုတ္ၿပိဳက်လွ်င္ ေက်ာက္အုတ္ျဖင့္တည္၊ စက္အုတ္မသံုး လက္အုတ္သံုးကာ ေခတ္္သမိုင္းအဆက္ဆက္ ေခြ်းေသြးေျမက် ဝင္းခတ္ေပးခဲ့ေသာ မဟာရံအုတ္ျခံစည္း႐ိုးႀကီးအထဲက ‘ဗမာ’ ဆိုတဲ့ ‘အထူး အေရြးခ်ယ္ခံ’ (chosen) ျဖစ္တည္မႈႀကီးကို မေသမခ်င္း ငါတို႔ ဂုဏ္ယူသြားတတ္ဖို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္းေကာက္စရာ မရွိ ငတ္ျပတ္ေနလဲ ‘ဗမာ’ ဟာ ေရြးခ်ယ္ခံ ၊ ပညာမြဲေတ သူမ်ားေနာက္ ျပတ္က်န္ရစ္လဲ ‘ဗမာ’ဟာ ေရြးခ်ယ္ခံ၊ စစ္ကြ်န္ျဖစ္ရ တြင္းဆံုးက်လည္း ‘ဗမာ’ ဟာ ေရြးခ်ယ္ခံ – မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီးဟာ ေက်ာက္ညိဳတို႔ အားလံုးအတြက္ ဗမာဆုိတာ ဘာလဲဆိုတာ ရယ္ဒီမိတ္ (အဆင္သင့္) ေရြးခ်ယ္ထားၿပီး ‘အထူး’လူသားကေလး ကြ်န္ေတာ္တို႔ တေတြ၏ ‘အထူး’ ဝင္းျခံႀကီးတခုလံုးကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနပါတယ္။ ေက်ာက္ညိဳတို႔ ကေလးေတြ လုပ္ဖို႔က တခုတည္းပါ၊ အဲဒါကေတာ့ ဘဝ၏ ျဖစ္တည္မႈ ျပႆနာဆိုတာ အျခားသူတို႔မွာ အေျဖရွာမေတြ႔ႏိုင္ေပမယ့္ အမ်ားႏွင့္မတူ တမူထူးျခားသူ ဗမာတို႔အတြက္ ‘ဗမာ’ ဆိုတာဟာ ငါတုိ႔ဘဝ ျဖစ္တည္မႈ၏ အေျဖ ပဲ လို႔ ငါတုိ႔ ရွာေဖြေတြ႔ရွိ ေက်နပ္သြားဖို႔ ျဖစ္ပါသည္။

Note: various derogatory usages of ‘the satisfiable’ ေက်နပ္စရာ: ‘inner liberty’ [Hayek], ‘illusion’ [Buddha] , ‘indoctirnation’ [Orwell]

[မွတ္ခ်က္။ ။ ဗုဒၶဘာသာကို အေနာ္ရထာကစလို႔ ေမာ္ဒန္ေခတ္အထိ ဗမာစစ္အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္သည္ ခုတံုးလုပ္ခဲ့သည္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နားလည္ၾကပါသည္။ ဤတြင္ ေဖာ္ျပလိုရင္းမွာ ‘ငါတို႔၏ ဗုဒၶဘာသာလူ႔ေဘာင္သည္ သီးသန္႔ထူးျခား ေရြးခ်ယ္ခံအုပ္စု ျဖစ္သည္’ ဟူေသာ ဘဝအျမင္ကို လူထုမွာ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ႐ိုက္သြင္းျခင္း၊ သည္ အေတြးအေခၚမ်ိဳးကို စဥ္ဆက္မျပတ္ မ်ိဳးဆက္မျပတ္ ေတြးေခၚေနေအာင္ အဆက္မျပတ္ ဝါဒျဖန္႔လုပ္ေဆာင္ျခင္းတို႔သည္ ‘ကုလားထိုင္ေျခေထာက္’ ကို အခိုင္အခန္႔ျဖစ္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ပင္မလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကို ပါတည္း။ သံဃနာယက၊ မဘသ စသူတို႔ကို စစ္အာဏာရွင္တို႔ သံုးစြဲသည့္ အေပါင္းပါ ‘ဖင္ခုတံုး’ လို႔ ဆိုလိုက ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ကုလားထိုင္ရဲ႕ တကယ့္ ေျခေထာက္အစစ္ဟာ ‘ဗမာ ဗုဒၶဘာသာလူ႔ေဘာင္ဟာ အထူးေရြးခ်ယ္ခံ လူ႔ေဘာင္ ျဖစ္သည္’ ဆိုၿပီး သဲကႏၲာရထဲမွာ ေကာ္ေဇာခင္းျပတဲ့ တံလွ်ပ္ႀကီး ျဖစ္ပါ၏။ ]

[ဤ တံလွ်ပ္ႀကီးကို အမွန္တကယ္ တံလွ်ပ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ေလမွန္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူေဘာင္က နာက်ည္းခါးသီးစြာ နားလည္လာႏိုင္ခဲ့ၿပီ ဆိုပါလွ်င္ ကုလားထိုင္ေျခေထာက္သည္ က်ိဳးနဲ႔သြားရမည္ ျဖစ္ၿပီး စစ္အာဏာရွင္ စနစ္သည္ ဘယ္လိုမွ မခံႏိုင္၊ ဤလူ႔ေဘာင္မွ အၿပီးတိုင္ ၿပိဳက်သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။]

ဝဋ္နာကံနာလို႔ပဲ ဆိုဆို ပါတီဝင္ေတြဟာ မ်ိဳးဆက္အတြက္ အနစ္နာခံ ျဖည့္က်င့္တဲ့ သူေတြပါ။ ပန္းျမိဳင္လယ္က ဥယ်ာဥ္မႉးနဲ႔ တူတဲ့ မိ်ဳးေစာင့္ဘဘႀကီး နဲ႔အတူ ငါတို႔ဟာ အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ဘဝအျမင္ေတြကို လူ႔ေဘာင္တခုလံုးကို ကူးစက္မွ်ေဝေပးဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ တျခားသူေတြရဲ႕ လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့ အသိတရားေတြကို တည္႕မတ္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ ငါတုိ႔ဟာ ငါတို႔ရဲ႕ စိတ္ကို အက်ဥ္းခတ္္ထားတဲ့ နံရံေတြကို ႐ိုက္ခ်ိဳးပစ္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ေျမျပင္ေဟာင္းေတြမွာ ပန္းဥယ်ာဥ္ အသစ္ေတြကိုငါတို႔ စိုက္ပ်ိဳးၾကပါစို႔။ ေဆြးေျမ႔ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ အတိတ္ေဟာင္း အျမင္ေဟာင္း ေတြကုိ ေျမလွန္ပစ္ဖို႔ တက္ညီလက္ညီ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔။ အသိတရား ငတ္မြတ္ေနရွာတဲ့ ေနာင္လာေနာင္သား ကေလးသူငယ္ေလးမ်ား အတြက္ သမုဒၵရာႀကီးထဲက သီတာေရစင္ တစ္ခြက္ကို ငါတို႔ ေျပးခပ္ေပးၾကပါစို႔။

‘တာယုေရႊပယင္းေရ၊ ဘဘႀကီးရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ထဲက ပန္းကေလးေတြကို လာယူလို႔ မခိုးပါနဲ႔။

ငါတို႔ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ တံတိုင္းႀကီးကို လာျဖိဳလို႔ မခ်လိုက္ပါနဲ႔။

တို႔ရဲ႕ သမုဒၵရာဗမာျပည္ကေလးကို ဖုန္းဆိုးကႏၲာရႀကီး ျဖစ္ေအာင္ နင္မန္းလို႔ မမႈတ္လိုက္ပါနဲ႔’

သီခ်င္းေရးစက္ေတြ မေပၚခင္တုန္းက ခ်စ္ရွင္ ဆိုတဲ့ အတြင္းပါတီဝင္ တဦးက ပါတီဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး အတြက္ ေရးခဲ့ေသာ၊ ေအာက္တန္းစားမိဘျပည္သူအေပါင္း ႀကိဳက္ႏွစ္ျခိဳက္၊ ႏိုင္ငံအဝွမ္း ျမဳးျမဳးႂကြႂကြ ရင္ခုန္သီဆိုခဲ့ေသာ သီခ်င္းစာသားမ်ား။

ဒါေပမယ့္ ငါတုိ႔ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္တံတိုင္းႀကီးကို ဘယ္မွာ ရွိမွန္းေတာင္ မသိတဲ့ တာယုေရႊပယင္းက လာၿပီး ျဖိဳမခ်ခင္မွာ ေရႊပယင္းနဲ႔ သူ႔ပေထြးေတြရဲ႕ အႏၲရယ္ဆိုး တျပံဳတမႀကီးမ်ား သမုဒၵရာဗမာျပည္ကေလးကို အမွန္တကယ္ ဝိုင္းရံ (Seige mentality) ေနတဲ့ ျဖစ္အင္ကို မယံုၾကည္တဲ့သူဟာ အကုသိုလ္ေကာင္ စစ္စစ္ပါပဲ။ ဒီမယံုၾကည္မႈ သံသယကို ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆိုျခင္းဟာ ငါတို႔ရဲ႕ ဥယ်ာဥ္တံတိုင္းႀကီးကို ျဖိဳခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပဲ၊ ဒါဟာ ရာဇဝတ္မႈ၊ သည္လို ရာဇဝတ္ေကာင္မ်ိဳးကို ငါတို႔အားလံုး မုန္း၊ မုန္း၊ မုန္းလိုက္သမွ အလြန္မုန္း။

[မွတ္ခ်က္။ Siege mentality - ရန္စြယ္အေပါင္း ဝိုင္းရံ မြန္းၾကပ္စိတ္ဝါဒ သည္ လံုးစည္းဝါဒကို ဦးေဆာင္သူ (သို႔) ေထာက္ခံေကာ္ေရာ္သူတို႔ကျပည္သူကို ဆင္ေျခေပးအေၾကာင္းျပ၊ ၎ဆင္ေျခကို ယံုၾကည္မိေသာ ျပည္သူတို႔ကို ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္မႈ ေသးသိမ္သြားေအာင္ လွည့္စားထားသည့္ ပံုမွန္ အယုတ္အညံ့ဆင္ေျခ တမ်ိဳး ျဖစ္သည္]

ညိဳထြန္း

No comments: