Sunday, May 10, 2015

ေရတြင္းေလးသို႔အျပန္



က်ေနာ္ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ ႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ရပ္ကြက္ ကိုသြားၾကည့္တယ္။ ရပ္ကြက္က သဃၤန္းကၽြန္း မိေက်ာင္းကန္ အပိုင္း ၁ ရပ္ကြက္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ရပ္ကြက္ကို ဦးသန္းေရႊ အစိုးရလက္ထက္မွာ သိမ္းဆည္းသြားတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ကို က်ဴးေက်ာ္သူေတြလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့တယ္။ ရပ္ကြက္ကို အျမန္ဖ်က္ၾကဖို႔ နည္းမ်ိုးစံုနဲ႔ ႏွိပ္စက္ခဲ့ၾကတယ္။ အႏိုင္က်င့္ခဲ့ၾကတယ္။ လူေတြပထမေတာ့ ေတာင့္ခံေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တေယာက္ခ်င္းေရြ႕ေပးခဲ့ၾကရတယ္။ အေဖနဲ႔ ႏိုင္ခ်စ္ေသာင္းတို႔ ႏွစ္အိမ္ သုံးအိမ္ပဲက်န္ေတာ့တယ္။ ဘယ္သူမွမရိွေတာ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ဘူဆိုဇာေတြနဲ႔ လာထိုးေတာ့မွာ က်ေနာ့္အေဖနဲ႔ ႏိုင္ခ်စ္ေသာင္ (မြန္) ကိုစိုးမင္း(ရခိုင္) တို႔ဟာ လက္ေလ်ာ့ေပးလိုက္ၾကရတယ္။ 

၁၉၇၀ ခုနစ္ခန္႔မွာ အေဖဟာ
အိမ္ကို ပ်ဥ္းကတိုးေျခာက္ပတ္လည္ေတြနဲ႔ေဆာက္ခဲတယ္။ အိမ္က ရပ္ကြက္ထဲမွာ အျမင့္ ဆံုးပါ။ အႀကီးဆံုးအိမ္ႀကီးပါ။ အိမ္ေပၚကေန ေရႊတိဂံုဘုရားကိုျမင္ရပါတယ္။ သိပ္လွပါတယ္။ ပ်ဥ္းကတိုးရွာထိုးေတြ ခင္းထားတဲ့အတြက္ ေအးတယ္။ ျမန္မာေတြက ကၽြန္းကိုမႀကိဳက္ၾကဘူး ကၽြန္းကပူတယ္လို႔ က်ေနာ္အဖိုးေျပာတယ္။ ပ်ဥ္းက တိုးကေအးတယ္။ 

ဒီအိမ္ႀကီးကိုဖ်က္ေတာ့ အိမ္မွာ အရြယ္ေရာက္ေယာက္က်ားေလးေတြ မရိွေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္က ေတာထဲမွာ က်န္ညီအ ကိုမ်ားက ႏိုင္ငံျခားကိုေရာက္ကုန္ၿပီ။ ဒီေတာ့အေဖနဲ႔ အမေတြ ကိုယ္အိမ္ကိုကိုယ္ ဖ်က္ၾကတယ္။ အေဖ ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းသြားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ကိစၥၿပီးလို႔ လအၾကာမွ ဆံုးသြားတယ္။ ဒီအိ္မ္တလံုး၀ယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူ စစ္တပ္ထဲမွာ ၂၅ ႏွစ္ အမႈထမ္းခဲ့ရတယ္။ ၁၉၆၇ ခုနစ္ေလာက္မွာ ေျမကြက္ကို ၃ ေထာက္က်ပ္နဲ႔ ၀ယ္ခဲ့တာ။ ပင္စင္ေရာင္းၿပီး ၀ယ္ လိုက္တာလို႔ ဆိုတယ္။ သူ၀င္ခဲ့တဲ့ တပ္က သူ႔ေျမကို သိမ္းခဲ့ၿပီေလ။

ဒီေျမကြက္လပ္ကို အလြမ္းေျပသြားၾကည့္ဖို႔ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ညေနေစာင္းမွာထြက္လာခဲ့တယ္။ သူတို႔ကားေလးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ထြက္လာတယ္။ ေနရာကို က်ေနာ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ကားတစီးနဲ႔ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ကလုိက္လာတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးရဲေဘာ္ေတြက မေနႏိုင္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္။ အကိုႀကီး ဘယ္သြားမလို႔လဲလို႔ ေမးလာေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္ကို ရွာေနတာလို႔ေျပာေတာ့ သူတို႔ေနာက္ကလိုက္ခဲ့တယ္။ 

သူတို႔လိုက္ျပတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေနရာကို မနည္းရွာယူတယ္။ က်ေနာ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ၂၄ ႏွစ္အတြင္းမွာ အေတာ္ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ က်ေနာ္ စားခဲ့တဲ့ ခါေတာ္မီ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္၊ မအုန္းဘိန္းမုန္႔ဆိုင္ ၊ ကိုေက်ာ္ျမ လၻက္ရည္ဆိုင္၊ ဦးရခိုင္ႀကီး ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ မရိွေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာ္စိုးတို႔ ေဘာကန္ခဲ့တဲ့ကြင္းေလးက ဘယ္ေနရာေရာက္မွန္း မသိေတာ့ဘူး။ 

က်ေနာ္အိမ္ေျမကြက္က ေ၀ဇယႏၲာလမ္းမႀကီးနဲ႔ ျပည္သာယာလမ္းမေထာင့္က အိမ္ဆိုေတာ့က်ေနာ္ မွန္းလို႔ရလာတယ္။ ေသခ်ာသြားတာကေတာ့ က်ေနာ္တူးခဲ့တဲ့ ေရတြင္းေလးကို ေတြ႔ရတာပါပဲ။ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြေတြမရိွေတာ့ဘဲ က်ေနာ္ တူးခဲ့တဲ့ေရတြင္းေလးကိုပဲ ကြက္လပ္ထဲမွာေတြ႔ရတယ္။ 

ပတ္ပတ္လည္က စိုက္ခင္းေတြလုပ္ထားတယ္။ စိုက္ခင္းဆိုတာကလဲ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ လုပ္ထားတဲ့ စိုက္ခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ တေယာက္ေယာက္က စိုက္ထားပံုပါ။ စိုက္ခင္းအတြက္ က်ေနာ္တူးထားတဲ့ ေရတြင္းေလးကေရကို သံုးေန တာကို ေတြ႔ရတယ္။ 

က်ေနာ့္ရဲေဘာ္က ဒီေနရာလားလို႔ က်ေနာ့္ကိုေမးတယ္။ က်ေနာ္က ဟုတ္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အားလံုးက စိုက္ခင္းျဖစ္ ေနတယ္။ ဦးျပံဳးဟုတ္အိမ္၊ ေဒၚေအးမိတို႔အိမ္ေတြဖက္ကို လွမ္းၾကည့္မိေနတယ္။ ဖုန္းဆိုေတာႀကီးမွ်သာ ျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေျမကြက္လို႔ မွတ္မိေစတာကေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေရတြင္းဆိုလိုတတြင္းပဲ ရိွတာကိုး။ အားလံုးက က်ေနာ္တို႔ ေရတြင္းကို ေသာက္ေရအတြက္ လာခပ္ၾကတာမွတ္မိတယ္။ ပါလာတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို က်ေနာ္က ဒါ ကိုယ့္အေမအတြက္ တူးေပးခဲ့တဲ့ ေရတြင္းပဲလို႔ ေျပာျပမိတယ္။

ဒီတြင္းကို က်ေနာ္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္မွာတူးတာ။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ေခါင္းရင္းမွာတူးတာ။ အိမ္ေခါင္းရင္းက ေတာင္ကုန္းႀကီး။ ၾကာခတ္၀ါးရံုပင္ႀကီးေတြရိွတယ္။ တေယာက္ထဲတူးျပစ္လိုက္တာ ၅ ရက္ေလာက္ပဲၾကာတယ္။ ေရေတြထြက္လာေတာ့ က်ေနာ္ ပင္ပန္းသမွ်ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေရေတြက စိမ့္ေပါက္ေလးေတြက ထြက္လာၾကတယ္။ ေအးေနတယ္။ ၾကည္လင္ေနတယ္။ အားပါးတရ က်ေနာ္ ဆက္တူးတယ္။ ေရထြက္အားကသိပ္ေကာင္းေတာ့ ပက္မႏိုင္ေတာ့ရပ္လိုက္ရတယ္။ ၁၀ ေပေလာက္ရိွမယ္။ အေမက ေရတြင္းတတြင္းထပ္ရေတာ့ သိပ္၀မ္းသာေနတယ္။

က်ေနာ့္ ဘ၀တေလ်ာက္လံုးမွာ အေမအတြက္ က်ေနာ္ ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့လက္ေဆာင္ဟာ ဒီေရတြင္းပဲရိွခဲ့တယ္။ အေမက မနက္ေစာေစာထတယ္။ သိမ္းႀကီးေစ်းမွာဆိုင္မထြက္ခင္ ဘုရားရိွခိုးတယ္။ ဘုရားပန္းကပ္တယ္။ ဒါကို မနက္တိုင္း သူလုပ္ေလ့ရိွတယ္။ အိပ္ရာထရင္ ဘုရားပန္းလဲရင္း ဓမၼစၾကာကို သူသီခ်င္းလို ဆိုေလ့ရိွတယ္။

ဘိကၡဳနံ ပဥၥ၀ဂၢီနံ အိသိပတန နာမေက မိဂဒါေယ ဓမၼ ၀ရံ ….
သူ ဓမၼေတးသြားကို သီဆိုေနတဲ့အသံကို ျပန္ၾကားေယာင္လာတယ္။
ဓမၼစၾကာထဲက ဓမၼပါရေတြ တပိုင္းတစစီ က်ေနာ့္အာ႐ံုထဲကို ျပန္၀င္လာတယ္။ 

ျမတ္ေသာျဗဟၼာမင္းသည္။ 
သားတို႔အားေဘးမဲ့ေပးရာ 
မိဂရ၀ုန္ ေတာ၌ရိွျခင္းေၾကာင့္ … 
အာလေလာေကာ … 

ဓမၼစၾကာကိုဆိုရင္.. လူေလးေမာင္ဒိန္ ထေတာ့ ေက်ာင္းသြားေတာ့လို႔ႏႈိးတာကို ျပန္အမွတ္ရေတာ့ ၾကည္ႏူးမိလာတယ္။ ျပံဳးမိတယ္။ 

က်ေနာ္ တူးခဲ့တဲ့ေရတြင္းမွာ စိုက္ခင္းလုပ္သားေတြ ေရခ်ဳိးေနၾကတာကိုေတြ႔ရေတာ့ ပိတီျဖစ္မိတယ္။ ဒီေရတြင္းေလးက အခုထိ အသံုး၀င္ေနေသးပါလား။ 

ဒီေရတြင္းေဘာင္ေပၚမွာ က်ေနာ္ ဂစ္တာတီးခဲ့တဲ့ညေတြ၊ 

မၾကင္နာႏိုင္ရင္လဲ အရင္ဆို မစိမ္းနဲ႔ ျပံဳးျပပါလား မိငယ္.. 
မနက္မိုးလင္းလို႔ ဒီကမၻာဒီေလာကကို …. ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ဖူးတဲ့ ေမာင္လိုလူသားတေယာက္ဟာ …
ဆိုတဲ့ေတးသားဟာ ဆယ္စုႏွစ္ထဲက တိတ္တဆိတ္လႊင့္ပ်ံ႕လာတယ္။ 
ဒီသီခ်င္းက ဘယ္သူအတြက္လဲ ငါဆိုခဲ့သလဲ…။ 
အသားညိဳညိဳ ပိန္ပိန္၊ ျမင့္ျမင့္၊ ျပဴးက်ယ္စြာ ၾကည့္ေနတဲ့မ်က္လံုးမ်ားက ေတးသားႀကိဳၾကားမွာ စီးေမွ်ာခဲ့တဲ့ ညေလး ေတြ။ 

ေႏြရာသီမွာ တရပ္ကြက္လံုးက ေရတြင္းေတြေရခန္းသြားေလ့ရိွတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ သူညီမေတြ က်ေနာ္တို႔တြင္းမွာ ေရလာခ်ဳိးတယ္။ ေသာက္ေရခတ္ၾကတယ္။ အိမ္က အမေတြနဲ႔ သူ ဆူညံစြာေျပာဆိုရီေမာသံေတြ၊ အနားတိုး ေရအိုးပင့္ေပးစဥ္က သူက်မွ ဆူးဆူးရွရွရိွလွတဲ့ တေရာ္နဲ႔ကင္ပြန္းသီးႏွံ လွ်ဳိ႕၀ွက္ထားေသာ အလွမ်ား။ ေရတြင္းေလးက ဒါေတြကို ေကာင္းေကာင္း သိမ္းဆည္းထားဆဲပါလား။ 

ျပန္ခါနီးမွာ ေရတြင္းထဲကို က်ေနာ္ ငံုၾကည့္မိတယ္။ က်ေနာ္အရိပ္ေတြကို ျပန္ေတြ႔မိၾကတယ္။ ေရထဲက ႏုပ်ဳိေနတဲ့ အ တိတ္က အရိပ္၊ တြင္းေပၚက ရင့္ေရာ္သြားတဲ့ ပစၥဳပၸန္၊ ျပံဳးၿပီးႏႈတ္ဆက္မိၾကတယ္။ မေန႔တုန္းကလိုပါပဲ။ 
……………………. 

ကိုမိုးသီး လာဗ်၊ ခင္ဗ်ားရပ္ကြက္ကလူေတြက ခင္ဗ်ားကို ေစာင့္ေနၾကတယ္။ ရဲလင္းက သတိေပးလိုက္ေတာ့မွာ က်ေနာ္ ျပန္သတိ၀င္လာတယ္။ သူတို႔ ေျမကြက္ေတြအတြက္ ျပန္ေတာင္းၾကဖို႔ လက္မွတ္ေတြေကာက္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားသေဘာတူရင္ လက္မွတ္ထိုးေပးဖို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ေမးထားတယ္။ ရဲလင္းကေျပာလာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒဂံုေတာင္ဖက္ကို ကားဆက္ေမာင္းလာၾကတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္က လူေတြက ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ အတက္ႂကြဆံုးပါ၀င္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ အခု ေျမာက္ဒဂံုကို အေရြ႕ခံရတယ္။ ဗြက္ေတြထေနတဲ့ ကြင္းႀကီးထဲမွာ ေျမတကြက္ေတြကို ျပန္၀ယ္ယူခဲ့ၾကရတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ သူတို႔ ဆီကို က်ေနာ္တို႔ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဒဂံုေတာင္ကိုေရာက္ေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြ ေစာင့္ေနတယ္။ က်ေနာ္ လက္မွတ္ထိုးလိုက္ေတာ့ လက္ခုတ္သံေတြညံသြားတယ္။ က်ေနာ့္အေတြးကေတာ့ ေရတြင္းေလးဆီမွာ ပ်ံ၀ဲေနခ်င္ေသးသေပါ့။ 

မိုးသီးဇြန္

No comments: