က်ေနာ္က သူတို႔တေတြကို ဇန္နဝါရီ (၂ဝ၁၃) ေလာက္မွာ “၈၈ ၿငိမ္း/ပြင့္”ဆိုၿပီး အတိုေကာက္အျဖစ္ စသံုးခဲ့သည္ဟု ထင္၏။ ထို႔မတိုင္မီက အမ်ားနည္းတူ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားဟုသာ သံုး၏။ ခု ၈၈ ၿငိမ္း/ပြင့္ဟု အသံုးကို တခ်ဳိ႕ မႀကိဳက္ၾက။ တခ်ဳိ႕ က်ေနာ့္အစား ၈၈-တို႔ကို အားနာေနဟန္ရွိ၏။ တခ်ဳိ႕က ကန္႔ပင္ကန္႔ကြက္ၾက၏။ စာပဲေရးေရး စကားပဲေျပာေျပာ ေရးတိုင္းေျပာတိုင္း လိုရင္းေပါက္ရန္၊ ကြဲျပားရန္ကို ဂ႐ုျပဳဖို႔လို၏။ အထူးသျဖင့္
ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပို ဂ႐ုတမ ထားရ၏။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ကေဝါဟာရသစ္တို႔မည္သည္ ႏိုင္ငံေရးသမားကထြင္သည္မဟုတ္ပဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဂ်ာနယ္လစ္တို႔လက္ထြက္ ျဖစ္တတ္၏။ ၾကားခါစ နားဆန္းသလိုရွိေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းလိုရင္းတိုရွင္း ထိမိပံုေပၚလွ သျဖင့္ ကေလးပါးစပ္ သဘင္သည္ပါးစပ္ႏွင့္အရပ္ထဲထိ ထိုစကားလံုးတို႔ က်သြားတတ္ၾက၏။ တခ်ဳိ႕ေဝါဟာရေတြက် ေတာ့ သူလိုကိုယ္လိုလူေတြဆီမွ ထြက္တတ္ၾက၏။ ဤ“၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္” ဆိုသည့္အသံုးကို က်ေနာ့္နည္းတူနွင့္ က်ေနာ့္ အရင္သံုးခဲ့သူမ်ား ရွိမည္ဟုထင္၏။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူ စေခၚဆိုသည္ထက္ “ဘယ့္အတြက္” ကို ေျပာဖို႔လိုမည္ထင္၏။
၂ဝ၁၃ ခုနွစ္အေစာပိုင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတခုတြင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္မွ “၈၈-မ်ဳိးဆက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အ စည္း” ဆုိတာ ဘယ္ကစၿပီး ဘာကိုဆက္ခံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ပါအတိုင္းရွင္းျပခဲ့၏။ “က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ၂ဝ၁၃-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚဝါရီလလယ္ကစလုိ႔ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆုိတဲ့အမည္ကုိ စတင္သုံးစြဲခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမတုိင္ခင္ ၂ဝဝ၅-ခုႏွစ္ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးက ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားဆုိၿပီး စတင္သုံးစြဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအမည္ေျပာင္းလဲသုံးစြဲမႈကုိ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း မရွိ ေသာ္လည္း ယခုအခါမွာ ၈၈-မ်ဳိးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအမည္ကုိသာ ဆက္လက္သုံးစြဲသြားမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါတယ္”
မိမိအဖြဲ႔အစည္း ဘာျဖစ္ေၾကာင္းထုတ္ေဖာ္ျခင္းသည္ မိမိအားမည္သို႔ဆက္ဆံသေဘာထားပါဟု မိတ္ဘက္နွင့္ မိတ္ဘက္ မဟုတ္သူတို႔အား အတိအလင္း စည္းသားျပျခင္းျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးသကၤာရွင္းသည့္သေဘာ မဟုတ္။ လိုအပ္သည့္ ကိစၥ ျဖစ္၏။ ဤသည္ကိုပင္ “မူ” ခ်ျပသည္ဟု ဆိုရမည္ထင္၏။ တဘက္လူတို႔အတြက္လည္း ထိေတြ႔ဆက္ဆံနည္းေရြးဖို႔ အ ခြင့္ရေစ၏။ ဤနည္းျဖင့္ မိမိမိတ္ဘက္မ်ားအၾကား ရွင္းသည္မွန္ေသာ္လည္း မိတ္ဘက္မဟုတ္သူတို႔အတြက္ၾကေတာ့ ထို႔ထက္ပိုထင္းရန္ လိုေသး၏။ ၂ဝဝ၅ လြတ္လာအၿပီးမွ ခုခ်ိန္အထိ အမည္ (၂) မ်ဳိးေျပာင္းခဲ့သည့္ ၈၈-မ်ဳိးဆက္သည္ (သူတို႔အလိုအရ) တရားဝင္အဖြဲ႔အစည္းမဟုတ္။ (သိရသေလာက္) မည္သည့္ပံုစံနွင့္မွ်လည္း သူတို႔ဆီမွာ မွတ္ပံုမတင္ ထား။ တင္ရမည္ဟု ဆိုလိုရင္းမဟုတ္။ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းသည့္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဤသို႔အသင္းအပင္းမ်ားမွာ မွတ္ပံုတင္မွ တရားဝင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွာမူ (အာဏာရပါတီက (သို႔) စစ္တပ္က) လက္ခံခြင့္ျပဳမွ ပါတီျဖစ္ရ သည့္ ဘဝမဟုတ္။ ဗမာျပည္က်ေတာ့ ထိုသို႔ျမင္လို႔မရ။ (၂) မ်ဳိးလံုး မတင္မေနရ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တင္ကိုတင္ရမည့္သ ေဘာ ျပ႒ာန္းၿပီးသား။ လိုက္နာသူကလည္း လိုက္နာၿပီးသား။ ဒါဆို က်န္သူေတြက်ေတာ့ အတင္းတင္ခိုင္းၿပီး (၈၈) ေတြက်ေတာ့ ဘာလို႔ “ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားရသလဲ” ဆိုသည့္အေမး ထြက္လာသည္မွာ မဆန္း။ ေမးလည္းေမးခ်င္စရာ။ သတင္းသမားမ်ား၊ စီးပြားေရးသမားမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားသံတမန္မ်ား၊ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ပညာေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား စသည္ ျဖင့္ သဏၭာန္စံုနယ္ပယ္စံုကလူေတြ ၈၈-ေတြထဲ ေခ်ာင္းေပါက္မတတ္ ဥဒဟိုဝင္ထြက္ေနၾက၏။ သူတို႔လည္း အထဲမွာ လွည့္လည္ရင္း ေတြ႔လိုက္ေျပာလိုက္ ေဟာလိုက္တင္မက ေနာက္ဆံုး ပုန္ကန္သူနွင့္အစိုးရၾကား (တခါတခါ) ကူးခ်ီ သန္းခ်ီပင္ျမင္ရသည္ မဟုတ္လား။ ျပည္ပထြက္ေတာ့လည္း အဆင့္အတန္းတခုျဖင့္ ႀကိဳဆိုဧည့္ခံတာေတြျမင္ေနရ၏။ သူတို႔နည္းတူ ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူၾကေသာ္လည္း အေမးတို႔က ရပ္မသြား။ ေမးသူ/သိခ်င္သူတို႔သာ တိုးပြားလာ ၏။
“ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားရသလဲ” ကို ဉာဏ္မီသေလာက္စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ တစ္တခ်က္အေနနွင့္ “ေလာေလာဆယ္မတင္ ေရး” (တိုက္႐ိုက္/သြယ္ဝိုက္) ႀကိတ္ဝိုင္းနွင့္လက္သိပ္ထိုးေလးေတြ ရွိခ်င္ရွိလိမ့္မည္။ မေသခ်ာလွ။ ရွိလည္း ႏိုင္ငံေရး သေဘာကိစၥမို႔ ဘဝင္မက်လည္း လက္ခံေပးရတတ္၏။ ၂ဝဝ၈ က်ံဳးထဲသြင္းဖို႔ NLD ထက္ ပိုခဲယဥ္းတာကေတာ့ (လံုးဝ) ေသခ်ာခဲ့၏။ နွစ္တခ်က္က “ႀကိဳးရွည္ရွည္ႏွင့္လွန္ထားျခင္း”လည္းျဖစ္ႏိုင္ေသး၏။ လႊတ္ေပးထားျခင္းေတာ့မဟုတ္။ အလွန္ႀကိဳး ျပန္႐ုပ္ဖို႔ “အခ်ိန္တန္”ကို “ခ်ည္ရမည့္အခ်က္အလက္”ကိုင္ၿပီး ေစာင့္ေနျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ အျခား သူမ်ားအား ဤနွယ္လုပ္ခဲ့သည့္ သာဓကေတြတပံုတမရွိေန၏။
သံုးတခ်က္က သူတို႔အတြက္ “ႏိုင္ငံေရးနွင့္အျခား ေဘးထြက္ေကာင္းက်ဳိး”ေတြ ရေနလို႔လည္းျဖစ္ႏိုင္၏။ “ဗိုလ္” ေတြ “ဦး” လုပ္ၿပီး “တို႔လည္းဒီမိုကေရစီ” ဆိုရာ၌ အျပေကာင္းမည့္အခင္းအက်င္း ပိုလိုေနေသး၏။ ၈၈-မ်ဳိးဆက္သည္ ေဒၚစု ၿပီးလွ်င္ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးေစ်းကြက္အေရာင္းသြက္(၁ဝ)ထဲက နံပတ္(၂)။ ေနာက္တခ်က္က “ဘာမွမလုပ္လို႔” လည္းျဖစ္ ႏိုင္၏။ ဤေနရာတြင္ “ဘာမွမလုပ္” ကို အာဏာႏိုင္ငံေရးသေဘာအနက္မွ ေတြးဖို႔လိုပါမည္။ ၈၈-ေတြ လုပ္ေတာ့လုပ္ ေနၾက၏။ သို႔ေသာ္ လုပ္ေနတာ..ဘာ ဟူ၍ ဘယ္သူမွတိတိတိပပ မေျပာ။ ႏိုင္ငံေရးလား၊ လူမႈကူညီေရးလား၊ လူမႈအ ေျခခံ ႏိုင္ငံေရးလား၊ ႏိုင္ငံေရးကဲလူမႈေရးလား ဒုတ္ဒုတ္ထိမေျပာသာ။ လူသံေယာဇဥ္၊ ပုဂၢိဳလ္ခင္မႈ၊ ေပးစြန္႔ခဲ့ရမႈမ်ား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားျခင္းအပါအဝင္ အျခားေသာေထာက္ထားစရာေတြ အမွန္ပင္ရွိ၏။ ရွိပင္ရွိျငား ႏိုင္ငံေရးလက္ေတြ႔ေပၚမွ ေျပာလွ်င္ “စစ္အာဏာကိုတိုက္႐ိုက္ထိပါးစိန္ေခၚျခင္း” မလုပ္ၾကေတာ့။ မလုပ္ၾကလို႔ဆိုသည္မွာ ဤသည္ကိုဆိုလိုျခင္း ပင္။ (ဒါကို တခ်ဳိ႕က လုပ္ဖို႔မလိုေတာ့လို႔ မလုပ္တာဟု ဆိုပါသည္) “ဘာလို႔ ဒီအတိုင္းလႊတ္ထားရသလဲ” အတြက္ အ ျခားေထာင့္မ်ားမွ အျခားသူတို႔အျမင္မ်ားလည္း ရွိႏိုင္ေသး၏။
သို႔ေသာ္ ထို ဒီအတိုင္းက ၾကာၾကာေတာ့လႊတ္ထားလိမ့္မည္မထင္ရ။ ဘယ္ပံုစံနဲ႔ ျပန္သိမ္းမလဲ၊ ဘယ္ေတာ့ျပန္သိမ္း မလဲကို စိတ္ေစာေနမိ၏။ ဤတြင္ ျပန္သိမ္းပံုနွင့္ျပန္သိမ္းခ်ိန္ကို ဘယ္သူကဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္မည္နည္းဆိုသည္ကိုပါ တဆက္တည္းေတြးရျပန္၏။ ၈၈-ေတြဘက္ကလား။ သူတို႔ဘက္ကလား။ ခု သိမ္းခ်ိန္တန္၍ သိမ္းလိုက္ၾကၿပီဟု ထင္ မွတ္ႏိုင္သည့္သတင္း ဒီဗီဘီတြင္ မေန႔ကတက္လာ၏။ သတင္းက..
(၈၈ မ်ဳိးဆက္အသင္းအဖဲြ႔ မွတ္ပုံတင္မည္)
၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ အရပ္ဖက္လူ့အဖြဲ႔အစည္း အသင္းအဖြဲ႔အေနနဲ႔မွတ္ပုံတင္မယ္လုိ႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ ဦးအံ့ဘြယ္ေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။ နွစ္႐ွည္ေထာင္ဒဏ္ကေန လြတ္ ေျမာက္လာၾကတဲ့ ဦးမင္းကိုႏိုင္၊ ဦးကိုကိုႀကီးတို႔ဦးေဆာင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္း သားအမည္နဲ႔ လႈပ္႐ွားခဲ့ၾကရာက လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ပိုင္းမွာေတာ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအမည္နဲ႔ ရပ္တည္ လႈပ္႐ွားေနပါတယ္။ မွတ္ပုံတင္ျခင္းအားျဖင့္ လက္႐ွိ ၈၈ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ ကေနၿပီးလုပ္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ လူမႈေရးလုပ္ ငန္းေတြကို ပုိၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရးနဲ႔ စည္းစနစ္တက် လုပ္ေဆာင္နုိင္ေရးေတြကို ရည္႐ြယ္ၿပီး လာ မယ့္ဇြန္လမွာ မွတ္ပုံတင္မယ္လုိ႔ ဦးအံ့ဘြယ္ေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။ http://burmese.dvb.no/archives/39634
ဤသတင္းေၾကာင့္ အံ့ၾသမင္သက္ မျဖစ္ေသာ္လည္း နွေမ်ာသလိုေတာ့ရွိ၏။
(ဆက္ပါဦးမယ္)
မ်ဳိးျမင့္ခ်ဳိ
ေမ ၂၁ ရက္ ၂ဝ၁၃
No comments:
Post a Comment