Tuesday, May 7, 2013

ဘာသာသာသနာကို ခုတုံးလုပ္အသံုးခ်ေသာ အုပ္စုိးသူမ်ား

ဒီေဆာင္းပါးအေရွ႔က က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးကို က်ေနာ့္မိတ္ေဆြမ်ားက“ခရိုနီေရႊစင္ဆု” ေဆာင္းပါးဆုိၿပီး ၾသဘာေပးၾကပါတယ္။ သူတုိ႔သေဘာထားနဲ႔ထင္ျမင္ခ်က္၊ေဝဖန္ခ်က္ေတြလည္း ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုေပးၾကတဲ့ထင္ျမင္ခ်က္ေတြထဲမွာ ယခုလို ဘာသာေရးမုန္းတီးမႈေတြ (အၾကမ္းဖက္လူသတ္မီးရိႈ႕မႈေတြ) ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ ၂ပါးကို “နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္” ခါေတာ္မီ ေပးအပ္ဆက္ကပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
က်ေနာ့္ရဲ႕ သေဘာထားအျမင္ ထုတ္ေဖၚေရးပါဦးဆုိတဲ့တိုက္တြန္းခ်က္တခုလည္း ပါဝင္ပါတယ္။

ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးဆုိတာဟာ အင္မတန္အကဲဆတ္လွတဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း က်ေနာ့္မိတ္ေဆြမ်ား တုိက္တြန္းခ်က္ကို အေလးမူၿပီး ေရးသင့္ေရးထုိက္တယ္လုိ႔လည္း ယံုၾကည္ယူဆတဲ့အတြက္ က်ေနာ့္သေဘာထားအျမင္ကို ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါတယ္။

ပထမအခ်က္က ေပးတဲ့အခ်ိန္ကာလကို ၾကည့္တာပါ။

ယခုလို ဘာသာေရး မုန္းတီးမႈေတြ (အၾကမ္းဖက္လူသတ္မီးရိႈ႕မႈေတြ) ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေနခ်ိန္မိ်ဳးမွာ (တကယ္ပဲေပးသင့္တယ္ထားဦး) ေခတၱခဏ ဆုိင္းထားသင့္ပါတယ္။ အခုဟာက တမင္ရည္ရြယ္ၿပီးေပးတာမွန္း သိသာပါတယ္။ မိထၳီလာ၊ ႀကိ့ဳပင္ေကာက္၊ ဇီးကုန္း၊ ဥကၠံစတဲ့ ေနရာေဒသေတြမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြေၾကာင့္ အသက္အိုးအိမ္ထိခုိက္ဆံုးရံႈးရတဲ့ ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားအေပၚ ေစာ္ကားတဲ့သေဘာ၊ မစာနာမညွာတာတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ပါတယ္။ ရုိင္းစုိင္းတဲ့အျပဳအမူ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားဟာ အိမ္နီးခ်င္းအိမ္မွာေနမေကာင္းသူရွိေနရင္ ကိုယ့္အိမ္မွာ ေရဒီယို/ကက္ဆက္ က်ယ္က်ယ္ဖြင့္ဖုိ႔ေဝးစြ၊ အသံက်ယ္က်ယ္ ေျပာဆိုရယ္ေမာတာကိုပင္ လူႀကီးမိဘမ်ားက ဆုံးမတားျမစ္ပါတယ္။

တစ္ဖက္အိမ္မွာ ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနခ်ိန္မွာ အျခားတအိမ္က သီခ်င္းဖြင့္ၿပီး ကခုန္ရယ္ေမာေနတဲ့လုပ္ရပ္ဟာ ယဥ္ေက်းေသာသူမ်ားရဲ့ အျပဳအမူမဟုတ္ပါဘူး။ အခုလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ အသက္အိုးအိမ္ထိခုိက္ဆံုးရံႈးရတဲ့ မိထၳီလာ၊ ႀကိ့ဳပင္ေကာက္၊ ဇီးကုန္း၊ ဥကၠံစတဲ့ေဒသေတြက ဘာသာကိုးကြယ္မႈမတူတဲ့ ႏုိင္ငံသားျပည္သူမ်ားအေပၚ ညွာတာစာနာေထာက္ထားရမယ္ မဟုတ္ပါလား။

ဤမွ်လြယ္ကူရိုးစင္းေသာ လူမႈအသိစိတ္ကိုပင္မထားရွိႏုိင္ေတာ့ဘဲ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရဟာ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး ဆရာေတာ္ ၂ ပါးကို “ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္” ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ေတြ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရးကူညီကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ေနခဲ့တာ ၾကာလွၿပီပဲ။ ဟုိတုန္းက ဆုမေပးခဲ့ဘဲ။ အခုမွ ဘာေၾကာင့္ေပးရတာလဲ။

ဒုတိယတစ္ခ်က္က “ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္” ဆက္ကပ္တဲ့ ေဒါက္တာဆရာေတာ္၂ ပါးအနက္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲဉာဏိႆရ ကမိတၳီလာ ပဋိပကၡမီးေတာက္ေလာင္လို႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာ “ဗုဒၶဘာသာဟာ အိမ္ရွင္ဘာသာျဖစ္တယ္၊ ဧည့္သည္ဘာသာေတြက မေစာ္ကားသင့္ဘူး” ဆုိတဲ့ သေဘာပါတဲ့စကားကုိ မိန္႔ၾကားခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ/ သာသနာဟာ အခုိင္အမာသမုိင္းေၾကာင္း အခ်က္အလက္ေတြအရေျပာရရင္ ျမန္မာတုိင္းရင္းျဖစ္ဘာသာ သာသနာမဟုတ္ဘူး၊ ခရစ္ ႏွစ္ ၄ ရာစုပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံကိုစတင္ ဝင္ေရာက္လာတယ္ ဆုိတဲ့သမုိင္းအခ်က္အလက္ေတြကို  ေဒါက္တာ ဆရာေတာ္ အေသအခ်ာသိရွိနားလည္တာေပါ့။ ဘုိလိုေဟာေျပာေနတဲ့ အဓိပတိဆရာေတာ္ပဲ။ က်ေနာ္လို ငပမႊားက စာခ်လို႔မျဖစ္ေရးခ် မျဖစ္ပါဘူး။

က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံဟာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုေနထုိင္ၿပီး ခရစ္ယာန္ဘာသာသာသနာ၊ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ သာသနာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ သာသနာတုိ႔သည္ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူမ်ား ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေနၾကေသာ ဘာသာ သာသနာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

မည္သည့္ဘာသာသနာကိုမွ် ရည္ရြယ္ခ်က္တခုခုအတြက္ခုတုံးလုပ္ အသံုးမခ်သင့္ပါဘူး။ ပံုစံမ်ဳိးစံုျဖင့္ ခြဲျခားခ်ိဳးႏွိမ္မႈလည္း မျပဳသင့္ပါဘူး။ ဤသုိ႔ေသာအဆိုျပဳခ်က္ကို ယဥ္ေက်းေသာ၊  သမာသမတ္ရွိေသာ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္ဘာသာဝင္ကမဆုိ ၫြတ္ၫြတ္ႏူးႏူးႀကိဳဆို လက္ခံၾကလိမ့္မည္လို႔ က်ေနာ္ ေလးေလးနက္နက္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

သုိ႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံတြင္ တည္ရွိခဲ့ဖူးေသာအေျခခံဥပေဒ ၂ ခု(၁၉၄၇/၂၀၀၈)၊ ဖဆပလအစုိးရႏွင့္ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရေတြကေတာ့ ဘာသာေရးကိုခြဲျခားခဲ့ၿပီး၊ ခုတံုးလုပ္ အသံုးခ်ခဲ့ပါတယ္။ ခြဲျခားတဲ့သေဘာထားနဲ႔ လုပ္ရပ္မ်ားကို တခုခ်င္း တင္ျပပါမယ္။

ပထမဦးစြာ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ဖဆပလအစုိးရေခတ္ကာလကိုၾကည့္ပါစုိ႔။

ဖဆပလေခတ္တြင္ ဒီမုိကေရစီကိုအလြန္ရိုကိ်ဳးကိုင္းရႈိင္းစြာယံုၾကည္ပါသည္ဆုိေသာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုႏွင့္စစ္တပ္စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရး ဌာနသည္ “ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရး” နိုင္ငံေရးဦးတည္ခ်က္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာကိုခုတုံးလုပ္ အသံုးခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။ “ဓမၼႏၱရာယ္” ဟူေသာ စကားသည္ ထုိစဥ္က စစ္တပ္ စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရးဌာန၏ လက္သံုးစကား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆင္းရဲေသာလယ္သမား အမ်ားစုျပည္သူမ်ားကို အဲဒီ “မိႈင္း” တုိက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ထို႔အျပင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ “ဗုဒၶဘာသာကို နိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္ ျပ႒ာန္းေရး” ဆုိသည့္ကိစၥမွာ အင္မတန္ထင္ရွားေသာ အႀကီးစား ဘာသာေရးခုတံုးလုပ္မႈႀကီးပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဤလုပ္ရပ္သည္ “၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ”  ပုဒ္မ ၂၁ ။ ပုဒ္ခြဲ (၄) ကို ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တုိင္က အတိအလင္းခ်ဳိးေဖာက္မႈလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တဖက္တြင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုသည္ ဗလိနတ္စာေကၽြးေသာ နတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ယၾတာေခ်မႈမ်ားကိုလည္း ယံုၾကည္စြာ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိပါတယ္။

“၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ” ထဲက “ဘာသာသာသနာေရးဆုိင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ား” ဆုိသည္ကို ေလ့လာၾကပါဦးစို႔။

ထုိအေျခခံဥပေဒ၏ ပုဒ္မ ၂၁ ၊ ပုဒ္မခြဲ (၁) နဲ႔ (၂) ကို မူရင္းအတုိင္း ေရးသားေဖၚျပပါ့မယ္။

၂၁။ (၁) ဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္သည္ နိုင္ငံေတာ္၏ နိုင္ငံသားအမ်ားဆံုးကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသနွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ဘာသာႀကီးျဖစ္သည္ ဟု ျပည္ေထာင္စု နိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည္။

(၂) နိုင္ငံေတာ္သည္ အစၥလာမ္ဘာသာ သာသနာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ သာသနာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာသာသနာႏွင့္ နတ္ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာတုိ႔ကို ဤအေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္ေသာေန႔၌ ႏုိင္ငံေတာ္၌ရွိေနၾကေသာ ကိုးကြယ္ရာဘာသာအခ်ဳီ႕ဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳသည္။

စာဖတ္သူမ်ားထင္ရွားျမင္သာေအာင္ စာလံုးမည္းျဖင့္ေဖၚျပထားေသာစကားလံုးမ်ားကိုၾကည့္ရံုျဖင့္ထိုစဥ္က ဖဆပလ အုပ္စုိးသူမ်ား၏ ဘာသာႀကီးဝါဒနွင့္ ခြဲျခားမႈကိုအလြယ္တကူျမင္ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာကို “ဂုဏ္ထူးဝိေသာႏွင့္ျပည့္စံုေသာဘာသာႀကီးျဖစ္သည္” ဟု သီးျခားခြဲျခားေရးသား အသိအမွတ္ျပဳၿပီး က်န္ ဘာသာသာသနာမ်ားကို နတ္ကိုးကြယ္မႈျဖင့္တတန္းတစားတည္းထားခဲ့သည္ကိုအရွင္းသားေတြ႔ျမင္ၾကရသည္မဟုတ္ပါလား။

“၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ” ပုဒ္မ ၂၁၊ ပုဒ္မခြဲ (၁) ႏွင့္ (၂) သည္ “၁၉၄၇အေျခခံဥပေဒ” ပုဒ္မ ၁၃ တြင္ျပ႒ာန္းထားသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ေရွ႔ေနာက္မညီဘဲ။ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒ၏ ေရွ႔ေနာက္မညီမႈလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၁၃။ ဇာတိမေရြး၊ ကိုးကြယ္ရာဘာသာမေရြး၊ ေယာကၤ်ားမိန္းမမေရြး၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ႏုိင္ငံသားဟူသမွ်သည္၊ နိုင္ငံေတာ္တရားဥပေဒ အရာတြင္ အညီအမွ်သာျဖစ္သည္။ ဆိုလုိရင္းမွာ နိုင္ငံသားတဦးႏွင့္တဦးကို၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ နိုင္ငံသားလူတန္းစားတစားနွင့္တစားကို တဖက္သတ္သေဘာအတုိင္း ခြဲျခားျခင္းမျပဳရ။

“တဖက္သတ္သေဘာအတုိင္း ခြဲျခားျခင္းမျပဳရ” ဟု မည္သုိ႔ပင္ဆုိထားေသာ္လည္း ပုဒ္မ ၂၁ (၁) တြင္ “ဂုဏ္ထူးဝိေသာနွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဘာသာႀကီးျဖစ္သည္”  နိုင္ငံေတာ္က ခြဲျခားအသိအမွတ္ျပဳထားခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။

ဤသည္တို႔မွာ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ၊ ဖဆပလ အစုိးရနွင့္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုတုိ႔၏ ဘာသာေရးခြဲျခားမႈ၊ ခုတုံးလုပ္အသံုးခ်မႈမ်ား အနက္အခ်ဳိ႕ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခုတဖန္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကိုေလ့လာၾကည့္ၾကပါဦးစုိ႔

“၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” ပုဒ္မ ၃၆၁ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၆၂ တုိ႔ကို မူရင္းအတုိင္း ေရးသားေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။

ပုဒ္မ ၃၆၁။   ဗုဒၶဘာသာသာသနာေတာ္သည္ နိုင္ငံေတာ္၏ နိုင္ငံသားအမ်ားဆံုး ကိုးကြယ္ရာျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသနွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ဘာသာသာသနာျဖစ္သည္ဟု နိုင္ငံေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည္။

ပုဒ္မ ၃၆၂။ နိုင္ငံေတာ္သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ သာသနာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာသာသနာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာသာသနာႏွင့္ နတ္ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာတုိ႔ကို ဤအေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္ေသာေန႔၌ ႏုိင္ငံေတာ္၌ရွိေနၾကေသာ ကိုးကြယ္ရာဘာသာမ်ားဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳသည္။

အထက္ပါျပ႒ာန္းထားခ်က္မ်ားသည္  ပုဒ္မ ၃၄၈ ႏွင့္ ေရွ႕ေနာက္မညီဘဲ။ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲေနပါတယ္။

ပုဒ္မ ၃၄၈။ နိုင္ငံေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏မည္သည့္ႏုိင္ငံသားကိုမွ်လူမ်ိဳး၊ ဇာတိ၊ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ၊ ရာထူးဌာနႏၱရ၊ အဆင့္အတန္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အမ်ိဳးသား၊အမိ်ဴးသမီး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာတို႔ကို အေၾကာင္းျပ၍ ခြဲျခားမႈ မရွိေစရ။

အထက္ပါအတုိင္း ျပ႒ာန္းထားေသာ္လည္း ပုဒ္မ ၃၆၁ႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၆၂တုိ႔တြင္ “ႏုိင္ငံေတာ္သည္” ဗုဒၶဘာသာဖက္သုိ႔ ဘက္လုိက္၍ “ဂုဏ္ထူးဝိေသသႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ဘာသာသာသနာျဖစ္သည္” ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ခြဲျခားထားသည္ မဟုတ္ပါလား။

“၁၉၄၇အေျခခံဥပေဒ” ႏွင့္ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ” တုိ႔တြင္ပါရွိေသာ ဘာသာသနာဆုိင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ စာလံုးအခ်ဳိ႕ ျဖဳတ္ပယ္/ေနရာေရြ႔ေျပာင္းခဲ့သည္မွအပ အုပ္စုိးသူမ်ား၏ (ဂုဏ္ထူးဝိေသသႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဘာသာ သာသနာဟူေသာ) “ဘာသာေရးေရွာ္ဗင္ဝါဒ” သေဘာထားေျပာင္းလဲျခင္းမရွိဘူးဆိုတာကို စာဖတ္သူျပည္သူမ်ား အလြယ္တကူ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

သုိ႔ျဖင့္ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရ၏ဘာသာေရး ေရွာ္ဗင္ဝါဒသေဘာထားနွင့္ ေဒါက္တာဆရာေတာ္၏ “အိမ္ရွင္ဘာသာ” သေဘာထားသည္ ဘာမွ်ျခားနားျခင္းမရွိေတာ့ပါ။ “ဆရာဒကာညီၫြတ္မႈ” ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဤအခ်က္ကပင္ “ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္” ဆက္ကပ္မႈကို အခ်ိန္ကိုက္ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါေတာ့တယ္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚကေန နိဂံုးေကာက္ခ်က္ ခ်ၾကပါစုိ႔

(ဖဆပလ) အုပ္စုိးသူမ်ားႏွင့္ ႀကံ့ဖြံအစုိးရတုိ႔သည္ ဘာသာသာသနာကို ခုတံုးအသံုးခ်ခဲ့ၾကတယ္။ အသံုးေနခ်ေနၾကပါတယ္။ “၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ” ႏွင့္ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ”တုိ႔တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဘာသာသနာဆုိင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ ဘာသာသာသနာမ်ားကို တခုႏွင့္တခု ခြဲျခားေဖၚျပထားပါတယ္။ တန္းတူရည္တူ သေဘာမထားပါ။ ထုိ႔အျပင္ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္လည္း တခုႏွင့္တခု ေရွ႕ေနာက္မညီပါ။

ဒီမုိကေရစီသမားႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးနုသည္ ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ္အသံုးခ်ခဲ့တယ္။ အေျခခံဥပေဒကို ခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့ပါတယ္။

စစ္ဗိုလ္လူထြက္၊ သမၼတ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္သည္လည္း ဘာသာေရးကို ခုတံုးလုပ္အသံုးခ်ေနပါတယ္။

ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးနုနွင့္ သမၼတ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ အၾကားျခားနားသည့္အခ်က္မွာ ဦးနုသည္ ကိုလုိနီေခတ္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈက ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ေသာ သခင္နိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးနွင့္ နိုင္ငံ့လြတ္လပ္ေရးသမုိင္းတြင္ ထင္ရွားအေရးပါခဲ့သူတဦးျဖစ္ၿပီး သမၼတ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္သည္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္က ေမြးထုတ္ေပးလုိက္ေသာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတဦးနွင့္ (နဝတ-နအဖ)စစ္အုပ္စုက ႏုိင္ငံေရးစင္တင္ေပးခဲ့ေသာ ဇာတ္ေကာင္တဦးမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူတုိ႔ ၂ ဦး၏ ဘံုတူညီခ်က္မွာ ဘာသာ၊ သာသနာကို ခုတုံးလုပ္အသံုးခ်မႈပင္ ျဖစ္ပါတယ္။

တူေမာင္ညိဳ (၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၆ ရက္)

ၫြန္း

- ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒ
၁၉၅၇ ခု၊ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံပံုႏွိပ္ေရးႏွင့္စာေရးကိရိယာဌာန၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
- ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈ခုႏွစ္) ၂
၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ပံုႏွိပ္ေရးႏွင့္စာအုပ္ထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္း
- ျမန္မာသမုိင္းပံု၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္း
 ၂၀၀၄ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ၊ပထမအႀကိမ္၊ မံုေရြးစာအုပ္တိုက္

No comments: