ဦးခင္ညြန္႔တေယာက္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ကေန လြတ္လာေတာ့ ဝမ္းသားအားရ ႀကိဳဆိုသူေတြ ႐ိုေသေလးစားသူေတြ ျမင္ေတာ့၊ မုဒိတာပြားပါသည္။ ထို႔အတူ က်ေနာ္က ဦးခင္ညြန္႔ သာဓုေခၚရေအာင္၊ ဦးခင္ညြန္႔ ျပဳျပဳသမွ်ကုသိုလ္ေတြထဲ
က်ေနာ္တို႔လို
မလိမ္မိုး မလိမၼာေလးေတြ ေထာင္ထဲမွာ သိကၡာေတာ္ရ ဆရာေတာ္ေတြဖူးေမွ်ာ္ရေလေအာင္
ပင့္ေဆာင္ ေပးထားခဲ့ေသာ ေက်းဇူးကုသိုလ္။ မုဒိသာေလးပြားလို႔ရေအာင္ သံယာေတာ္
ဆရာေတာ္ေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေထာင္ခ် တဲ့ အမိန္႔ခ်သည့္ စစ္ခံု႐ံုးႏွင့္
ေထာင္က်ေထာင္မွဴး႐ံုးခန္း အေဆာင္ေထာင္မွဴး ႐ံုးခန္းမ်ားကို က်ေနာ္ ျဖတ္ခဲ့တာေတြ
ေရး သားေပးလိုက္မည္။ သို႔မွသာ ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့တာကို
အမ်ားျပည္သူ မ်က္စိထဲ ျမင္ႏုိင္ ေတြးႏုိင္ၿပီး ဘုရားတကာ ေက်ာင္းတကာ ဦးခင္ညြန္၏
ကုသိုလ္အစုစု သဒၶါထုတို႔ကို သာဓုေခၚႏိုင္ေပမည္။
ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံျဖစ္တဲ့
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ နဝတ ဆြမ္းကြမ္းအလွဴဒါနကို ကံေဆာင္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္သူေတာ္ျမတ္မ်ားကို
အ က်ဥ္းခ်လိုက္သည့္အတြက္၊ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားမွာ ေထာင္တြင္းက်ပ္တည္းစြာ
သီတင္းသံုးရျခင္း၊ ဆြမ္းကြမ္း
မျပည့္မစံုဘုန္းရျခင္း၊
႐ုပ္ပိုင္း စိတ္ပိုင္း ႏွိပ္စက္ခံရျခင္းမ်ားျဖစ္ေသာ ေထာင္ေျပာင္းေရႊ႕
သီတင္းသံုးရျခင္း၊ ေထာင္တြင္း မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူျခင္း စသည့္ ဦးခင္ညႊန္၏
ကုသိုလ္မ်ားကို အမွ်ေဝေပးပါသည္။
ဦးခင္ညြန္႔ႏွင့္
အတူအားလံုးေသာ သာဓုေခၚဝ့့ံသူမ်ား သာဓုေခၚၾကပါေလကုန္…
နိဒါန္းအေနႏွင့္
စစ္ခံု႐ံုးလုပ္ပံုကို ေျပာျပမည္။
က်ေနာ္
ေထာင္က်ေတာ့ စစ္ခံု႐ံုးအမွတ္(၁) ဒု-ဗိုလ္မွဴးႀကီးလွေရႊ (ၾကည္း)၊
ဗိုလ္မွဴးေအာင္ရင္(ေလ)၊ ဗိုလ္မွဴးေအးကို (ေရ) တို႔က က်ေနာ့္အမႈကို စီရင္တာျဖစ္သည္။
တရားစီရင္တာလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မွ်မွ်တတရွိပါသည္။ ေထာင္ဘူး ထဲကေန က်ေနာ္ရယ္၊
မရင္ရင္ (လသာ) ကို လက္နက္ကိုင္ စစ္သားအျခံအရံေတြ ျခံရံၿပီး ႐ံုးထုတ္လာပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့
ေအာက္ပိုင္းတဝက္က အုတ္၊ အေပၚပိုင္းက သံဇကာနဲ႔ကာထားတဲ့ (၁ဝ) ေပပတ္လည္ အျပာေရာင္
အေဆာက္အဦထဲမွာ ထည့္ထားလုိက္ပါတယ္။ တရားလိုအျဖစ္ အမည္မသိအရပ္ဝတ္ အာဏာႀကီးသူတဦးနဲ႔
ဗဟန္းရဲ စခန္းက ရဲအုပ္တဦးေရာက္လာၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို
“ညီေလးတို႔
မင္းတို႔ကို စစ္ခံု႐ံုးက အမိန္႔ခ်မယ္ ဝန္ခံလိုက္ရင္ မင္းကို ငါးႏွစ္၊ ညီမေလးကို
ေလးႏွစ္ပဲခ်မွာလို႔” ေစတနာ ဗလပြနဲ႔ လာသင္ေပးတယ္ဗ်။
က်ေနာ္ႏွင့္
မရင္ရင္တို႔ကေတာ့ တိုင္ပင္ထားသလိုပါပဲ ဘာမွကို ျပန္မေျပာဘဲ ျပံဳးျပလိုက္ပါတယ္။
ခဏေနေတာ့ မသႏၱာခ်ဳိ ကိုလည္း ထုတ္လာၿပီး က်ေနာ္တို႔ရွိေနတဲ့ အခန္းေလးထဲပဲ
ထည့္လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္ပင္ထားတာ က ႐ံုးထြက္တိုင္း စစ္ခံု႐ံုးတင္တဲ့ေနမွာ
ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနဖို႔နဲ႔ အျဖဴေရာင္ ရွပ္အက်ႌႏွင့္ ေယာဂီေယာင္ ေယာပုဆိုးေတြ ဝတ္ လာဖို႔ပါပဲ။
သံုးေယာက္လံုး ျဖဴေဖြးေနတဲ့ မႏၱေလးရွပ္အျဖဴ လက္တုိကိုယ္စီႏွင့္ ေယာပုဆိုး၊
ေယာထမိန္ ဝတ္ထားတဲ့ ျပံဳးရႊင္ရယ္ေမာေနတဲ့ ေၾကာက္ရြံထိန္႔လန္႔တဲ့ ဟန္အမူအရာ
အလ်ဥ္းမရွိတဲ့ လူငယ္သံုးဦးကုိ ေစာင့္ၾကပ္ေနရတဲ့ ဝတ္စံု ျပည့္ႏွင့္ စစ္သားမ်ားက
တအံ့တၾသကို ၾကည့္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုကို သူတို႔ကို အံ့ၾသေစခ်င္တာ က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵပါ။
သူတို႔ထဲက
အသက္ႀကီးႀကီး (၂) ရစ္ႏွင့္ တပ္ၾကပ္ႀကီးက “ေကာင္ေလးတို႔ မင္းတို႔ကို အမိန္႔ခ်မွာကြ
ဒီေန႔။ ေတာင္းပန္ လိုက္ေပါ့ကြာ အဘႀကီးေတြက သနားမွာပါ ။ မင္းတို႔႐ုပ္ကေလးေတြ
သနားကမားနဲ႔” လို႔ေျပာလိုက္တာကို မရင္ရင္ ႏွင့္ မသႏၱာခ်ဳိတို႔ ရယ္လိုက္တာ
မွတ္မိပါေသးတယ္။ ထုိလူႀကီးလည္း ဆက္မေျပာေတာ့ဘဲ က်ေနာ့္ကို ေဆးလိပ္ေသာက္ လားလို႔ေမးေတာ့
က်ေနာ္လည္း ေသာက္တယ္ေျပာေတာ့ စီးကရက္တလိပ္ ထုတ္ၿပီး မီးညိႇေပးပါသည္။ က်ေနာ္ အားရ ပါးရ
ဟန္ႏွင့္ပန္ႏွင့္ ႐ိႈက္ဖြာတာကို အမေတာ္ႏွစ္ေယာက္က မ်က္ေစာင္းထိုးလို႔
အပိုးျပန္သတ္ရကာ ႐ိႈးပဲ့ရပါေသးတယ္။
အခ်ိန္က်ေတာ့
က်ေနာ္တို႔ကို စစ္ခံု႐ံုးခမ္းမက်ယ္ႀကီး (ေနာက္ပိုင္း အင္းစိန္ေထာင္မွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာႏွင့္
လြတ္သူမ်ား ကို ၾသဝါဒေပးေသာ ခန္းမ) ေခၚသြင္းလာပါတယ္။ အေရွ႕အေနာက္ ဘယ္ညာ႐ိုက္သံ
ညီညီညာညာႏွင့္ စစ္သားေတြ ျခံဳရံၿပီး ဝင္ခဲ့ရတဲ့
အရသာေလး မွတ္မိေသးတယ္။ (ငယ္ေတာ့လည္း ဘဝင္ျမင့္တာမ်ား ငါ့တို႔ကို ဒီလိုႀကီးႀကီးက်ယ္
က်ယ္ေတာင္ လုပ္ရတယ္ဟ ဆိုၿပီး ၾကံဖန္ၿပီး ဂုဏ္ယူေနတာ စိတ္ထဲမွာ)။ အမွန္က
ငရဲတြင္းထဲကို အခမ္းအနားနဲ႔ ပို႔ တာေပါ့ဗ်ာ။
ေနာက္ေတာ့
စစ္ခံု႐ံုးအရာရွိေတြေရာက္လာတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္အလံကို အေလးျပဳၿပီး က်ေနာ္တို႔ ထိုင္ရတယ္။
ဖတ္လိုက္ တာ၊ ေျပာလိုက္တာေတြကလည္း စံုလို႔။ တခုပဲ တဦးစီ ေျဖာင့္ခ်က္ယူ မွ်ပံုက “ရဲမင္းထြန္း
ႏုိ္င္ငံေတာ္ ဖ်က္ဆီးေႏွာက္ ယွက္ေသာ လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့မင္းမွာ အျပစ္ရွိသလား”
တဲ့။
က်ေနာ္က
“မရွိပါ” လို႔ ေျဖေတာ့.. “ ေဟ” တဲ့ ။
ေနာက္
မရင္ရင္ အလွည့္လည္း မရင္ရင္က “မရွိပါ” လို႔ေျဖတယ္။
တရားလိုလုပ္သူက
ထၿပီး ၁၉၈၉ မွာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးဖမ္းဆီးတာကို အၾကမ္းဖက္ၿပီး ထြက္ေျပးသည္မွ စ၍
ကိုဘိုနီေအာင္ႏွင့္ အတူေပါင္းသင္း လႈပ္ရွားသည္အဆံုး ျပန္ဖတ္ၿပီး “အျပစ္ရွိပါသလား”
ေမးျပန္တယ္။
က်ေနာ္ကလည္း
“မရွိပါ” ပဲေပါ့။
အမိန္႔ခ်မယ့္
စစ္ခံု႐ံုးအရာရွိေတြက အခုခံု႐ံုးေခတၱနားမယ္ တရားလိုက္ို မင္းတို႔ေသေသခ်ာခ်ာလုပ္ကြာဆိုတဲ့
အဓိပၸါယ္နဲ႔ စကားေတြေျပာၿပီး ခံု႐ံုးခဏနားလိုက္တယ္။
ဒီေတာ့မွ
စစ္ေထာက္လွမ္းေရးလို႔ ထင္ရတဲ့ လူကလာၿပီး “မင္းေပးထားတဲ့ ေျဖာင့္ခ်က္ေလကြာ
မင္းစစ္ေၾကာေရး ျပန္ သြားမလား” လို႔ ခ်ိမ္းေျခာက္ေမး ေမးေတာ့ မရင္ရင္က ဝင္ေအာ္ေရာ။
“က်မတို႔က မမွန္ဘူးလို႔ ျငင္းေနလို႔လား၊ အျပစ္ မရွိဘူးေျပာတာေလ၊ ဘာအျပစ္လဲ” လို႔ ျပန္ေျပာပစ္လိုက္တယ္။
ခဏေနေတာ့ စစ္ခံု႐ံုး ျပန္စတယ္။ ျပန္ဖတ္တယ္။ အျပစ္ရွိလားဆိုေတာ့... က်ေနာ္တို႔က “မရွိပါ”
မွ တျပားမွ မေလွ်ာ့ဘူး။ ရယ္ဖို႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသားဗ်။ ဘာနဲ႔ တူေနလဲဆိုေတာ့ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္းမွာ
ကပ္ ကပ္ လုပ္သလိုျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔ကလည္း သူတုိ႔လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံ(အေျဖ) မရမျခင္း
ထပ္ခါထပ္ခါ ေမးတယ္။ က်ေနာ္တို႔က “မရွိပါ” ဆိုလုိက္ရင္ အရာရွိသံုးေယာက္လံုးက ၿပိဳင္တူ
တရားလိုေတြ ဖက္ကို ၾကည့္တယ္။ က်ေနာ္ျဖင့္ ရယ္ခ်င္လိုက္တာ။
ေထာင္ခ်မွာပဲဗ်ာ။
တရားသျဖင့္ စီရင္တာလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔။ တရားခံျပ သက္ေသ၊ တရားခံေရွ႕ေန မရွိ၊
ၾကားနာသည့္ ပရိတ္သတ္မရွိ၊ မိသားစုေတာင္ မသိတဲ့ တဖက္သတ္ စီရင္တဲ့
ဒီတရားစီရင္မႈကိုမ်ား အစီအေငၚ အတိုင္အေဖာက္က
တည့္ခ်င္ေနေသးတယ္။
တကယ္ဆို စာအိတ္ေဖါက္ဖတ္ၿပီး အမိန္႔ကိုခ်တာပါ။ ဦးခင္ညႊန္ ေခတ္ဆိုေတာ့လည္း အရာရာ
ကို မွ်တေၾကာင္း ျပခ်င္တဲ့အထာႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုတ္ျပတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလိုႏွင့္ စစ္ခံု႐ံုးျပန္နားရျပန္သည္။
ဒီတခါေတာ့
အလယ္က ခံု႐ံုးတရားသူႀကီးေခၚမလား ဘယ္လိုေခၚမလဲမသိတဲ့
ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးလွေရႊ
(ၾကည္း) မ်က္ေထာင့္ႀကီးနီလို႔ “ေကာင္ေလး မင္းတို႔
ႏုိင္ငံေတာ္ကလူႀကီးေတြက
သက္ညွာၿပီး စီစဥ္ စဥ္းစားမွာကိ္ု မင္းတို႔
ဒီလုိမလုပ္နဲ႔။
မင္းတို႔ဘဝဘဲ ပ်က္မွာ။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔
ေတာ္ေတာ္မိုက္ၾကတာပဲ”
လို႔ ေျပာတယ္။
ေဘးဘယ္ညာက
ေလတပ္ႏွင့္ ေရတပ္က ဗိုလ္မွဴးႏွစ္ဦးကေတာ့ ဘာမွမေျပာဘူး ႐ုပ္ေသး႐ုပ္လိုပဲ အလယ္က
ထိုင္ရင္ လိုက္ထိုင္တယ္။ ထရင္ လိုက္ထတယ္။ စာရြက္ေကာက္ဖတ္ရင္ ဖတ္တယ္ပဲ လုပ္ေနၾကတယ္။
ဒီလိုႏွင့္ ေနာက္တႀကိမ္ ျပန္နားတယ္။ ဒီတခါေတာ့ နည္းနည္းၾကာသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္စေတာ့
တရားလို ျပန္ဖတ္တယ္။ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးက အျပစ္ရွိလားေမးေတာ့ “မရွိပါ” ထပ္ေျဖတယ္။
တိုက္ပံုအမဲႏွင့္ တရားေရးအရာရွိဆိုသူက မတ္တပ္ထရပ္က စစ္ခံု႐ံုး ဥကၠ႒ႀကီးဆိုလား
သဘာပတိႀကီးဆိုလား အစခ်ီလိုက္ၿပီး
“ယခု႐ံုးေရွ႕ေရာက္
တရားခံရဲမင္းထြန္းႏွင့္ အေပါင္းပါသည္ ၎တို႔၏ လဲြမွားေသာ အယူဆမ်ားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကို
ဖ်က္ဆီးေႏွာက္ယွက္ခဲ့ၿပီး။ အျပစ္မရွိပါဟု ထင္ျမင္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍
အေရးေပၚ စီမံခ်က္ပုဒ္မ ၅(ည) ႏွင့္ မတရားအသင္းဆက္သြယ္မႈ ဆိုင္ရာ ပုဒ္မ ၁၇(၁) တို႔ျဖင့္
စီရင္ခ်ေပးပါရန္ တင္ျပပါသည္” လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့ အခါ မွာေတာ့ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီးက
တင္ျပခ်က္ကို လက္ခံပါေၾကာင္းႏွင့္ စီရင္ခ်က္ခ်မွတ္ေပးမည္ဟု ဆိုကာ ခဏနားလိုက္ပါ တယ္။
ဒီေနာက္မွာေတာ့
သူတို႔ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတဲ့အတိုင္း က်ေနာ့္ကို ၅(ည) ၁၇(၁)ႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ (၇) ႏွစ္က်ခံေစဟူ၍
လည္းေကာင္း၊ မရင္ရင္ကို ၅(ည) ၁၇(၁)ျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ (၆) ႏွစ္ က်ခံေစဟူ၍ လည္းေကာင္း
ခ်မွတ္ကာ စစ္ခံု႐ံုး ႐ုပ္ သိမ္းလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ့ေန႔က ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၃
ရက္ေန႔ပါ။ က်ေနာ္တို႔မွာ အဲဒီတုန္းက နည္းတယ္လို႔ေတာင္ ထင္ေနေသးသည္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆက္စပ္အမႈတဲြ ကိုဘိုနီေအာင္ကို တသက္တကၽြန္း ခ်ထားၿပီးၿပီ။
က်ေနာ့္ကို အနည္းဆံုး(၁ဝ) ႏွစ္လို႔ ထင္ေၾကးေပးထားၾကတာ။
(စစ္ခံု႐ံုးအျပင္ဆင္
ေျပာျပတာက ဦးခင္ညြန္႔ရဲ႕ စီမံခန္႔ခဲြပံုကို မွန္းဆႏိုင္ေစဖို႔ ေရးတာျဖစ္တယ္။
ဆရာေတာ္ေတြ သံဃာ ေတြကို ဒီလုိပဲေထာင္ခ်ခဲ့တာ မ်က္လံုးထဲ ျမင္ၾကည့္ပါ။)
ေထာင္က်႐ံုးေရာက္ေတာ့
ကိုေဇယ်ာဝင္း၊ ကိုထြန္းထြန္း၊ ကိုဂၽြန္ဂလင္း၊ ကိုသုတေအာင္(ကြယ္လြန္) ကိုထြန္းေနာင္ႏွင့္
ကိုဝင္းေဇာ္ တို႔ကိုလည္း ငုတ္တုပ္ကေလးေတြ ထိုင္လ်က္ေတြ႔ရပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ
ေမွာင္ေနလို႔ေတာင္ ေထာင္က်႐ံုး ကို မီးေမာင္းေတြ ထိုးကာ ေထာင္က်အက်ဥ္းသားေတြ မွတ္ပံုတင္ပါတယ္။
က်ေနာ့္ကို
ေထာင္က်႐ံုးေထာင္မွဴးႀကီးက သူ႔႐ံုးခန္းထဲမွာ ေခၚေတြ႔တယ္။ လူရည္သန္႔ တဦးပါပဲ။ သူက
က်ေနာ့္ကို ဒီလို ေျပာတယ္ဗ်။
“မိုက္လိုက္တာကြာ
မင္းေက်ာင္းမွာ စာမသင္ဖူးဘူးလား Physics မွာ အလုပ္ဆိုတာ ဘာလဲ” တဲ့။ “အေရြ႕” လို႔
က်ေနာ္ ျပန္ေျဖေတာ့ “ေအး မင္းဒီေန႔ျပန္ေျပာခဲ့တဲ့ စစ္ခံု႐ံုးက လုပ္ရပ္ေတြက အေရြ႕မရွိဘူးကြ။
မင္း ေထာင္က်လာရတယ္” “တကယ္ဆို မင္းက ေထာင္ငါးႏွစ္ေလာက္ပဲက်မယ္လို႔ ငါတို႔ထင္တယ္ကြ”
“ဘာပဲေျပာေျပာ မင္းမွန္တယ္ထင္တာကို မင္းရပ္တည္ခဲ့တဲ့အတြက္ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္” “
မင္းယံုၾကည္ခ်က္ေတြ မင္းစိတ္ဓါတ္ေတြကို ေမ့လိုက္။ မင္းနဲ႔ ငါတို႔နဲ႔ ရန္သူ မဟုတ္ဘူး။
ငါတို႔က လက္ခံ ထိန္းသိမ္းေပးရတဲ့ ဌာန” “မင္းအေနနဲ႔ငါတို႔ကို ရန္သူလိုသေဘာထားၿပီး
ဆက္ဆံမယ္ ဆို ရင္ မင္းမွားသြားမယ္။ ဆန္႔က်င္မယ္ဆိုရင္ မင္းအိမ္ျပန္ခ်ိန္
ေနာက္က်သြားမယ္ ေကာင္ေလး။ မင္းကို ငါသနားလို႔ ဆံုးမ တာ။ ဒီေထာင္မွာ
ေအးေးအေဆးေဆးေနပါ” “ေထာင္အျပင္ တန္းမရွိဘူးဆိုတဲ့ အရပ္စကားပံုက မွားတယ္ကြ။ ေထာင္ အျပင္
တိုက္ရွိတယ္ စစ္ေခြးတိုက္” လို႔ အစခ်ီကာဆံုးမ စကားကို ႐ုပ္သန္႔သန္႔ အမည္မသိေထာင္မွဴးႀကီး
ေျပာလိုက္တာ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။
ေထာင္က်သြားၿပီေပါ့ဗ်ာ
အမည္- ရဲမင္းထြန္း အဖအမည္-ဦးတင္ထြန္းေဝ ေထာင္အမွတ္ ၅ဝ၈၆ (မ်ဥ္းေစာင္း) စီ။
(မွတ္ခ်က္။
။ အရင္က ပိုစ့္တခုမွာ ေထာင္က်ရက္ကို တနဂၤေႏြလို႔ မွားေရးလိုက္သည္။
ျပန္တိုက္ၾကည့္တာ တနလၤာေန႔ သာျဖစ္ပါသည္။)
ဒီလိုဆက္ဆံမႈ
အျပင္ဆင္ေတြကို သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ သံဃာေတြ ျဖတ္သန္းရတာကို ေတြးၾကည့္ပါ ျမင္
ၾကည့္ပါ
(၃) ေဆာင္ႏွင့္
ေထာင္မွဴးသိန္းျမင့္
အမွတ္(၅)ေဆာင္မွာ
မေအ ႏွမ အဖြါးပါမက်န္ တိုင္းထြာ ဆဲဆို ႐ိုတ္ႏွက္ၿပီး ေထာင္ပံုစံသင္ၾကားေပးသည့္
ပံုစံခန္း လူႀကီးဗလႀကီးႏွင့္ လူမိုက္မ်ား၏ ေထာင္က် ပံုစံခန္းကို တညတျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးေနာက္။
အက်ႌခၽြတ္ ခါးေတာင္းႀကိဳက္ၿပီး ပံုစံရပ္ကာ ေထာင္က်မွတ္ပံုတင္ကို ႏြားသတ္႐ံုလို ရင္ပတ္မွာ
တံဆိပ္ထုၿပီး တင္ရပါသည္။ (ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ ေတြလည္း ဒီလို ေက်ာ္ျဖတ္ရပါသည္။
ဘာလိုလဲဆိုေတာ့ ေထာင္က်လာရင္ အက်ဥ္းသားသာ ျဖစ္သည္ဆိုတဲ့ ေထာင္ ဥပေဒ အရ၊ သီးျခား
ဦးစားေပး ဆက္ဆံမႈ မျပဳပါ)
က်ေနာ့္ကို
အမွတ္ (၃) ေဆာင္ပို႔လိုက္ပါတယ္။ တန္းစီးသရဲႀကီးႏွင့္ ေထာင္မွဴးသိန္းျမင့္
အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ (၃) ေဆာင္ကို က်ေနာ္ ေရာက္သြားတာေတာ့ ေထာင္မွဴးသိန္းျမင့္က ဒီလိုၾသဝါဒေပးတယ္
“ေထာင္က်သြားၿပီျဖစ္တဲ့
မင္းကို ငါတို႔အက်ဥ္းဦးစီးက တိုက္႐ိုက္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ေထာင္မွာ မင္းသာမင္းနဲ႔ဆိုင္တယ္
မင္းအေၾကာင္းမင္းေျပာရမယ္၊ မင္းကိစၥကလဲြလို႔ အျခားအက်ဥ္းသားတဦးဦးရဲ႕ ကိစၥဆိုတာ
မရွိရဘူး။ အမ်ားဆိုတာ
ေထာင္မွာမရွိဘူး။
ရွိခဲ့ရင္ ေထာင္ဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္တယ္။ ေထာင္ဥပေဒႏွင့္ဆန္႔က်င္ရင္ အျပစ္ဒဏ္တိုက ္(စစ္ေခြး
တိုက္) ကိုေရာက္မယ္။ ေထာင္မွာ အရွင္ေတြ သခင္ေတြစသျဖင့္ ဘဲြ႔ထူးေတြမရွိဘူး (အဲဒီတုန္းက
ဘာေၾကာင့္ေျပာမွန္း မသိဘူး။ ေထာင္မွဴး႐ံုးခန္းေရွ႕ ေျမျပင္မွာ ပံုစံဆဲြထိုင္ၿပီး
နားေထာင္ရတာ ေညာင္းလိုက္တာ။ ေနာက္မွသိေတာ့တယ္
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြႏွင့္
အဘ သခင္အုန္းျမင့္တို႔ ရွိေနတာကိုး) ပံုစံေအာ္ရင္ ေခါင္းငံုထားရမယ့္ အက်ဥ္းသားပဲ
ေထာင္မွာ ရွိတယ္။ မင္းတို႔ အက်ဥ္းသားေတြကို အက်ဥ္းသားလိုပဲ ငါတို႔ အက်ဥ္းဦးစီးက
အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ အက်ဥ္းသားမျဖစ္ခ်င္ရင္ ေထာင္ထဲေရာက္မလာနဲ႔။ ေထာင္ထဲေရာက္လာရင္ ဘာႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္
အက်ဥ္းသားပဲ ဟုတ္ၿပီလား” စသည္သျဖင့္ မိန္႔ ခြန္းရွည္ႀကီးကို မိန္႔ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔
ေစာင္နဲ႔ ပါလာတဲ့ အဝတ္အစားကို ရွာေဖြၿပီး ပံုစံပုဆိုး ပံုစံအက်ႌသာ ဝတ္ဆင္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္
အရပ္ဝတ္မ်ားကို ဝတ္ဆင္ပါက အျပစ္ဒဏ္က်ခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုပါ သတိေပးပါတယ္။
ေထာင္မွဴး႐ံုးက
အခန္းသတ္မွတ္ေပးလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္က အမွတ္ (၄) ခန္းကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွ
ထံုး စံအတိုင္း ႏုိင္ငံေရးအမႈအခ်င္းခ်င္း ႀကိဳဆိုၿပီး အားေပးစကားေျပာၾကတယ္။
အဲသည့္မွာ အဘဦးအုန္းျမင့္ (သခင္အုန္း ျမင့္-လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပဲြဝင္)၊
အဘရဲနိီသက္ဝင္း (ခ) သံမဏိစိန္လွတို႔နဲ႔အတူ ကိုမိုးျမင့္ (မဆလ ဦးခ်စ္လိႈင္သား)၊
ကိုမင္းမင္းခန္႔
(မြန္ႀကီး)၊ ကိုဗညား၊ ကိုစည္သူဝင္း (သာေကတ)၊ ႂကြယ္ (နဂါးေလး)၊ ကိုျမင့္ထြန္းေအာင္ (ျပည္)၊
ကိုခင္ေအာင္ (ျပည္) ေမ်ာက္ညိဳ (စမ္းေခ်ာင္း) တို႔နဲ႔ လူႀကီးေတြျဖစ္ေသာ ကိုသီဟ (ျပည္)၊
ကိုေအးၾကည္ (ေျမာက ္ဥကၠလာ)၊ ဦးေအာင္ေရႊ (အေရးေတာ္ပံုပါတီ)၊ ကိုညီေမႊးတို႔ႏွင့္တကြ
ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားစြာ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။
(က်ေနာ့္ဘဝအတြက္
အဖိုးတန္လွတဲ့ ဘဝအေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းခ်ိန္သမိုင္း၊
ဖဆပလ ေခတ္ သမိုင္းေတြကို ထဲထဲဝင္ဝင္ သိ႐ွိခဲ့ရတဲ့၊ ႏုိင္ငံေရးကို ပိုမိုနားလည္လာေအာင္
ဘဝနဲ႔ရင္းၿပီး သင္ၾကားခဲ့ရတဲ့ အင္း စိန္ေထာင္ေက်ာင္းရဲ႕ အမွတ္ (၃)ေဆာင္ပါ။)
အခုက်ေနာ္ျဖတ္သန္းရသည္မ်ားကို
ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်တဲ့
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား
ျဖတ္သန္းရမွာ မလဲြပါ။ ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားေသာ
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ
ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္ သည္မ်ားလား။ ဒီလို သာသနာပိုင္အဆင့္
ဆရာေတာ္မ်ားကိုလည္း
သံဃာအတုေတြ အေယာင္ေဆာင္ေတြပါလို႔ ျပန္ေခ်ပ
အုန္းမွာလား။
ဦးခင္ညြန္႔က
ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ေသာ ဆရာေတာ္မ်ား သံဃာေတာ္မ်ား
အဲဒီ (၃)
ေဆာင္မွာပဲေပါ့ဗ်ာ......
အက်ဥ္းသားဝတ္စံု
အျဖဴကို အထက္ေအာက္ဝတ္ဆင္ ထားရေသာ္လည္း မ်က္လႊာခ်ၿပီး
ပုတီးစိပ္ရင္း
ေထာင္ထဲမွာ စၾကၤန္ေလွ်ာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး (၃) ဦးကို
အားလံုးထဲမွာ
ထူးျခားစြာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ က်ေနာ္
ေတာ္ေတာ့္ကို
တုန္လႈပ္သြားတယ္ဗ်။ စိတ္ထဲမွာလည္း ဝမ္းနည္းသလိုလို
ကတုန္ကယင္ႀကီး
ျဖစ္သြားတယ္။ သူတို႔ေတြက ဘယ္သူေတြလည္း ဘာျဖစ္လို႔
ဒီအထဲေရာက္ေနရတာလဲ။
အံ့ၾသမႈနဲ႔အတူ စံုစမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့
ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ႀကီးေတြ
ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ..
တပါးက
အိေႁႏၵသိကၡာႀကီးမားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြျဖစ္ေသာ
အင္းစိန္ရြာမစာသင္တိုက္က
ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကဘိဝံသ၊ ေနာက္တပါးက ပါဌိကာရီ
စာသင္တိုက္(သာေကတ)
ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးအဂိၤတ။ ေနာက္တပါးက
ေရႊဘုန္းပြင့္ဆရာေတာ္
ဘဲြ႔ေတာ္ က်ေနာ္ေမ့ေနပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဟာ
ေထာင္ဝတ္စံုဆင္ျမန္းထားရေသာ္လည္း
သီလ၊သိကၡာေတာ္တို႔ေၾကာင့္
ရာဇဝတ္အက်ဥ္းသားနဲ႔မတူဘဲ
သိသိသာသာႀကီးကို ကဲြျပားေနပါတယ္။
(ေက်ာက္ကုန္းေမဒိနီေက်ာင္းတိုက္က
အိေျႏၵ သိကၡာႀကီးမားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး
ဦးဉာဏၰဝံသ
အမွတ္(၅) ေဆာင္မွာ ျဖစ္သည္)
(ကြယ္လြန္သြားေသာ
ကိုေအးၾကည္က သံုးေဆာင္မွာ ေရႊဘုန္းပြင့္ဆရာေတာ္ကို တာဝန္ယူရသည္။)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားတင္ပဲလားဆိုေတာ့
မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ငယ္ရြယ္နုျပိဳတဲ့
ဦးဇင္းေလးမ်ားလည္း
ရွိၾကေနတယ္။(ဘဲြ႔ေတာ္ေတြ မမွတ္မိတာ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ)။
ေရႊဘုန္းပြင့္ေက်ာင္းတိုက္တခုထဲနဲ႔တင္
သံဃာအပါးႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္
ဖမ္းဆီးအက်ဥ္းခ်ခံရပါသည္။
ရန္ကုန္တတိုင္းလံုးႏွင့္ မႏၱေလးတိုင္း
အကုန္အပါဝင္
ျမန္မာျပည္ အႏွံ႕ ဆရာေတာ္ သံဃာေတြ ဘယ္ေလာက္လဲ။ က်ေနာ္
အမွတ္သံုးေဆာင္ကို
ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္ ေထာင္ေျပာင္းပါသြားသည့္
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္
သံယာမ်ားမနည္းဘူးလို႔သိရတယ္။
လူရွင္သခၤ်ဳိင္းကိုေရးတဲ့
ကိုေနလင္းတို႔ေထာင္ေျပာင္းပါသြားတဲ့ အသုတ္ေပါ့။
က်ေနာ္မွတ္မိတဲ့ ရခိုင္ဦးဇင္းေလးတပါးဆို
က်ေနာ္တို႔ ထမင္းဝိုင္းမွာ
ဘုဥ္းေပးပါတယ္။
တကယ့္ကို ငယ္ရြယ္ၿပီး ပိန္ပိန္ေလးပါ။ သက္ေတာ္က ၂၅
ႏွစ္ခန္႔
ပါ။ ငယ္ျဖဴကိုယ္ေတာ္ေလးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က ဦးဇင္းေလးလို႔
ေခၚပါတယ္။
ရဟန္းမို႔က်ေနာ္တို႔က ဦးစားေပးဆြမ္းဟင္းပိုထည့္ရင္
ဘုဥ္းမေပးေတာ့ဘူး။
က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ တန္းတူသာ ဘုဥ္းပါတယ္။
ဆြမ္းဟင္းဆိုလို႔လည္း
အထင္မႀကီးၾကပါနဲ႔ဦး။ ေထာင္ဝင္စာလာေတြ႔ခံရ
မွန္သူတဦးႏွင့္
ေထာင္ဝင္စာ လာၾကဲသူ တဦးနဲ႔ ေထာင္ဝင္စာမလာသူ
သံုးဦးေလးဦးခန္႔က
တအုပ္စုအျဖစ္ ထမင္းစားၾကေတာ့ အျပင္ဟင္းလို႔ ေခၚတဲ့
(
အထားခံေအာင္ ေၾကာ္ထားသည့္ ငပိေၾကာ္၊ ငါးေျခာက္ေၾကာ္၊ သရပ္သီးသနပ္ႏွင့္
အသားေၾကာ္
တခုခုကို တဦး ဇြန္းတဝက္ခန္႔ေလာက္ မွ်စားရတာ) ဦးဇင္းေလးကို
ထည့္ေပးတာပါ။
(၃)ေဆာင္ျဖစ္သည့္အတြက္ ေထာင္ထမင္းေကၽြးခ်ိန္က လဲြရင္
အျခားအခ်ိန္ေတြမွာ
ထမင္းကို စားေသာက္ခြင့္၊ သိမ္းထားခြင့္ မရွိဘူး။
ေထာင္ဥပေဒအတိုင္း
ေကၽြးခ်ိန္မွာ အခန္းအျပင္ဖက္ စၾကၤန္မွာ စားရပါတယ္။
အဲသည့္စနစ္ဟာ
က်ေနာ့္တို႔ သာမန္လူေတြအတြက္က ဘာမွ အခက္အခဲ မရွိေပမယ့္
မြန္းတည့္ေနာက္ပိုင္းမွာ
ဘုဥ္းမေပးရတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြအဖို႔မွာ
အေတာ္ဒုကၡေရာက္ၾကရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ညေနစာလာေကၽြးတဲ့
ေထာင္ထမင္း
ဝါက်င့္က်င့္ကို ေကာ္ဇလံုထဲမွာ ပါးပါးေလးခင္း၊ အေပၚကေန
အဝတ္ပိုင္းစ(
အက်ႌပိုင္း) ကို ေရဆြတ္ၿပီး ေရညွစ္လို႔ အုပ္ထားရပါတယ္။
အဲဒါကို
မနက္ေထာင္ဖြင့္ခ်ိန္မွာ အာ႐ံုဆြမ္းအျဖစ္ သံဃာေတာ္ေတြကို
ေထာင္ထမင္း
ဝါက်င့္က်င့္ သိုးနံ႕ဝင္လုလုကို ကပ္ၾကပါသည္။
ေရခ်ဳိးသည့္အခါ
အက်ဥ္းသားမ်ား ေလးေယာက္တတဲြထိုင္ၿပီး ေရကန္အျပင္မွာ
တန္းစီရပါသည္။
ေရကန္ေစာင့္က “တတန္းလာ” လို႔ေအာ္လိုက္ရင္ ထၿပီးေရကန္ေဘးမွာ
ရပ္ၿပီး
ဒန္ပန္ကန္ျပားကိုင္ကာ “ခပ္” ဆိုတဲ့ အခ်ိန္က်မွာ တခါခပ္လို႔
ေရခ်ဳိးရတဲ့
စနစ္ကို ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြလဲ လုိက္နာရပါသည္။
ကမာၻေပၚတြင္
ဗုဒၶဘာသာအထြန္းကားဆံုးျဖစ္ေသာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ
ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို
သတ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးတဲ့ ဦးခင္ညြန္႔တို႔ နဝတ ကပ္တဲ့
ဆြမ္းကြမ္းအလွဴဒါနမို႔
လက္မခံဘဲ ကံေဆာင္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္သူေတာ္ျမတ္မ်ားကို
ေထာင္တြင္းမွာ
လူျမင္သူျမင္ တရားဝင္ ဦးခ်ခြင့္ မရွိပါ။ လူျမင္သူျမင္
ဆြမ္းကပ္ခြင့္
မ႐ွိပါ။ ဒါေတြကို ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအေပါင္း
ေသေသခ်ာခ်ာမွ
သိၾကပါ့မလား။
မနက္တခါ
ညေနတခါ ထိုင္ၿပီး “ပံုစံ” လိုေအာ္ရင္ ဦးေခါင္းငံုထားရသည့္
ဆရာေတာ္
သံဃာေတာ္ေတြ အျဖစ္။ ရာဇဝတ္သား အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္
ၾကမ္းတေျပးထိုင္
သီတင္းသံုးကာ။ ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းသံမ်ား ၾကားေတာ္မူေနရေသာ
အျဖစ္။
ညအခ်ိန္မွာ ၾကမ္းေပၚမွာအက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ တိုးေဝွ႕ၿပီး အတူ
ၾကိမ္းေတာ္မူရသည့္
အျဖစ္မ်ားကို ျမန္မာျပည္သူတို႔ေတြ႔ရရင္
ဘယ္လိုခံစားမလဲ။
ငါ..ိုးမသားေတြ
နားေထာင္ၾကစမ္းလို႔ ေအာ္ဟစ္ ေျပာဆိုေနတဲ့
ေထာင္အက်ဥ္းခန္းထဲမွာ
သီတင္းသံုးရသည့္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ေတြ
စိတ္ႏွလံုးကို
ေတြးၾကည့္ၾကပါဗ်ာ။ စစ္ဖိနပ္စီးၿပီး လမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့
ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြနင္းေနတဲ့
ၾကမ္းျပင္တေျပးထဲမွာပဲ ထိုင္ၿပီး
ေခါင္းငံု႔အ႐ိုေသေပးေနရတဲ့
သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ေတြ အျဖစ္ သံဃာေတာ္ေတြ
အျဖစ္ကို
ေတြးၾကည့္ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔သြားေလရာမွာ
လူတကာကို
လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ခရီးဦးႀကိဳျပဳရန္ ညႊန္ၾကားထားသည္။
သူလိုသာမန္လူတေယာက္ေတာင္
လက္အုပ္ခ်ီခရီးဦးႀကိဳျပဳခံေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ
သာသနာပိုင္
ဆရာေတာ္ေတြ ေထာင္ထဲမွာ သီတင္းသံုးေနသည္။
ေထာင္ဥပေဒအတိုင္း
အမည္ကို ဦး ကို တပ္မေခၚတဲ့ အတြက္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ
အမည္ကိုေခၚတဲ့
အခါမွာ စိတ္မသက္သာျဖစ္ရတာကို ေတြးၾကည့္ေပါ့။
အက်ဥ္းသားအခ်င္းခ်င္းႏွင့္
ကေတာ့ ေထာင္ဝင္စာလာရင္ အမည္လိုက္ေခၚတဲ့
အက်ဥ္းသားေတာင္
ဆရာေတာ္ေတြကို အလြတ္က်တ္ထားၿပီး အသာေလး အနားလာၿပီး
ဘုန္းဘုန္းဘုရားလို႔
ေထာင္ဝင္စာ စာရြတ္လာ ကပ္တာေတြေတာ့ရွိပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း
တရားမဝင္ဘူးေလ။
တပတ္တခါ
ေထာင္ပိုင္တန္းစီတဲ့ အခါ။ တလတခါ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးလွည့္တဲ့ အခါ
ဆရာေတာ္ေတြမွာ
အက်ဥ္းသားေတြ ၾကားထဲ ေတာင့္ေတာင့္ထိုင္ၿပီး ဦးေခါင္းခ်ဳိး
အ႐ိုေသေပးရတာကို
ဘာသာတရား ၾကည္ညိဳလွပါသည္ ဆုိေသာ ဦးခင္ညြန္႔ ဘာလုပ္ဖို႔
သံဃာေတြ
ေထာင္ခ်ေသးသလဲ။
ေထာင္မွဴးသိန္းျမင့္က ေထာင္က်လာရင္
အက်ဥ္းသားပဲဆိုၿပီး
ေတာင္ယာေရေလာင္းဖို႔
လူစာရင္းမွာပါတဲ့ သက္ႀကီးဝါႀကီး ဆရာေတာ္ေတြ ကိုယ္စား
က်ေနာ္တို႔
လူငယ္ေတြႏွင့္ ရဟန္းပ်ဳိေတြက အလွည့္က် ဝိုင္းထမ္းၿပီး
ေလာင္းရတဲ့
အမွတ္သံုးေဆာင္ ခ်ဳိးေရကန္က ပုတ္ေစာ္နံေရေတြကို
သံစည္ပိုင္းျပတ္ႏွင့္
ႏြားထမ္းတဲ့ တံဘိုးကို တပ္ထမ္းေနရတဲ့
အခ်ိန္မွာေတာ့။
ဦးခင္ညြန္႔
တေယာက္ ႏုိင္ငံပိုင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကေန ေရႊသကၠၤန္း ကပ္တဲ့
ေဝါယဥ္ႀကိဳးကို
ဖြဖြေလးဆဲြျပၿပီး ဘုရားဒကာႀကီးအျဖစ္ ျပည္သူေတြကို
လုပ္ျပေနတာ
ဦးခင္ညႊန္ ကိုယ့္ လိပ္ျပာ ကိုယ္လံုသလား။ မထင္ပါဘူး။
သံဃာကိုသတ္တဲ့
အသင္းအဖဲြ႔၏ တာဝန္ရွိသူ သံဃာကို ညွင္းဆဲတဲ့ အသင္းအဖဲြ႔
တာဝန္ရွိသူ
အမိန္႔ေပးသူ ဦးခင္ညြန္႔ မိမိကိုယ္ကို ဗုဒၶဘာသာဝင္တေယာက္
အျဖစ္
ရဲရဲႀကီး ေၾကြးေၾကာ္ ရဲပါသလား။
အရွက္သိကၡာႀကီးလွတဲ့
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္
ေတာင္မစြန္႔ဝံ့တာတဲ့
အင္းစိန္ေထာင္ မိလႅာစနစ္မွာ စိတ္မသက္သာ ရွိလွတဲ့
အခ်ိန္။
ေရႊကြပ္ထားတဲ့ ဘိုထိုင္ေရအိမ္နဲ႔ ဦးခင္ညြန္႔ ထိုင္ရင္းႏွင့္
ေတြးမိလား
သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားေတြ ဘယ္လိုရွိမလဲ ဆိုတာမ်ဳိးေလးေပါ့။
အဲဒီ
၁၉၉၁ ေထာင္ေျပာင္းကာလမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို
ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ထားခ်ိန္၊ဆရာေတာ္ေတြကို
ေခါင္းစြပ္စြပ္ၿပီး
ေျခက်ဥ္းခတ္ကာ
ေထာင္ေျပာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ားေရွ႕တြင္
ဦးခင္ညြန္႔တေယာက္
စမတ္က်က် ဝတ္ထားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဝတ္စံု အေပၚကေန
ေယာဂီပတ္ကေလးပတ္လိုက္
၊အျဖဳေရာင္ပတ္ေလးပတ္လိုက္ႏွင့္ ဘုရားဒကာ
ေက်ာင္းဒကာဘဲြ႔ခံေနခဲ့တာကိုေရာ
ပီတိျဖစ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ
ဒီကိစၥေတြ
အကုန္သိၾကပါ့မလား။ အဲသည့္အခ်ိန္မွာ ေထာင္ထဲမွာ
ဒဏ္မခံႏိုင္လြန္းလို႔
ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ ႐ွိေနတယ္ဆိုတာကို
ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ
သိၾကပါ့မလား။
ေထာင္ေျပာင္း
သံဃာေတာ္ေတြထဲက က်ေနာ္မွတ္မိတဲ့ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ရတဲ့
သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္
(လမ္းမေတာ္)ဆရာေတာ္ ဦးအာစရ(သရက္ေထာင္မွာ)ပါ။
ေရြဘုန္းပြင့္ေက်ာင္းတိုက္က
ဦးေဇာတိက (ေျခတဖက္ မသန္တဲ့ဆရာေတာ္)
အင္းစိန္ေထာင္
အမွတ္(၅)ေဆာင္မွ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။
က်ေနာ္
ဝတၱဳေရးေနတာ မဟုတ္ပါ။ ၾကံဳေတြ႔လိုက္ရတဲ့ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီ သမိုင္းအခ်ဳိးေကြ႔က
ပံုရိပ္ေတြကို လွည့္ စားေနသူမ်ားအား မီးေမာင္းထိုးျပေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
အခုက်ေနာ္ေရးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို က်ေနာ္တ ေယာက္ထဲ သက္ေသရွိျခင္းမဟုတ္ပါ။
ထိုအခ်ိန္က ခံစားခဲ့သူအားလံုး သက္ေသရွိေနတာပါ။ က်ေနာ္က ဒီအခ်က္လက္ မ်ားကို ျဖန္႔ေဝေပးတဲ့
သဲတပြင့္သာျဖစ္သည္။ အစဥ္လာႀကီးမားတဲ့ သမိုင္းအခ်ဳိးေကြ႔ေတြကို ျဖတ္သန္းျမင္လုိက္ရတဲ့
အရၾတရ တိုက္ပဲြဝင္ လူငယ္တဦးသာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ေရးေနျခင္းသည္ သမုိင္းကို
ျမင္လိုက္ရသည့္ဖက္ကေန သိသမွ်ကို ေရးေပးေနျခင္းပါ။ ခံယူမႈ လက္ခံမႈက တဦးခ်င္းစီ၏
ပုဂၢလိကခံယူမႈ အခြင့္ေရးသာျဖစ္သည္။
ကံေဆာင္ရျခင္းေနာက္ခံႏွင့္
ဦးခင္ညြန္႔သို႔ေမးခြန္းမ်ား
၁၉၉ဝ
ခုႏွစ္မွာ ရွစ္ေလးလံုးႏွစ္ပတ္လည္ေန႔အတြက္ မႏၱေလးျမိဳ႕မွာ ဆြမ္းေလာင္းကိုပဲြကို နဝတ
တိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ထြန္းၾကည္က သံဃာေတာ္ေတြကို မႂကြရဘူးတားျမစ္သည္။ သံဃာထုကလည္း
ဒါဟာဆြမ္းေလာင္းတာ ဝိနည္းအရ ေရွာင္ဖယ္လို႔မရဘူးဆိုၿပီး မိန္႔ကာ ဆြမ္းခံႂကြေလေတာ့ ႐ုတ္ပ်က္ဆင္းပ်တ္
ၿဖိဳခြင္းပါသည္။ ဆြမ္းသပိတ္မ်ားကိုင္ ေဆာင္ႂကြလာတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို နဝတ
စစ္အစိုးရက သကၤန္းေတြဆဲြခၽြတ္ သပိတ္ေတြလႊင့္ပစ္ကာ အၾကမ္းဖက္ ဖမ္းဆိီးတာကို
သံဃာေတာ္ေတြဖက္မွ မခံႏုိင္ေသာ ရဟန္းပ်ဳိမ်ားက ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ ႐ိုတ္ပဲြျဖစ္ရာ။ နဝတ
ဖက္မွ
ပစ္ခတ္ႏုိမ္နင္းမႈမ်ားလုပ္သျဖင့္
စက္တင္ဘာလတြင္ မႏၱေလးတိုင္းမွ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဝိနည္းေတာ္အ တိုင္း
သပိတ္ေမွာက္ သံဃာကံျပဳေတာ္မူပါသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ
တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ အမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္မ်ားက ေအာက္တိုဘာလ (၃)
ရက္ေန႔တြင္ သပိတ္ေမွာက္ သံဃာကံျပဳလုပ္သည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကထိန္ခင္းျခင္းႏွင့္
သံဃာ့ စာေမးပဲြၿပီးတဲ့ အခိ်န္ ဆိုေတာ့ နဝတ စစ္အစိုးရ အုပ္စုမွ အဓိကမင္းသားႀကီး
ဦးခင္ညြန္႔ ေက်ာင္းတိုက္ေတြကိ္ု လွဴဘြယ္ပစၥည္းမ်ား ကပ္လွဴ ပါသည္။ တကယ္ဆိုရင္ ႏွစ္စဥ္
၂ လပိုင္းေလာက္မွ က်င္းပေလ့ရွိေသာ သံဃာစာေမးပဲြဆု ဆက္ကပ္ျခင္းကို ဦးခင္ညြန္႔ က
အဲဒီလမွာပဲ ခ်က္ခ်င္းလုပ္သည္။ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြက အလွဴခံျခင္းမျပဳေလေတာ့ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဆံု
ျခင္းကို ခံရလို႔ ေဒါသသူပုန္ထသူက ဦးခင္ညြန္႔ ဘယ္လိုၾကမ္းရမ္းခဲ့သလဲကို
သူကိုယ္တိုင္မွတ္မိမွာပါ ေမးၾကည့္ၾကပါ။
အဲဒီအခ်ိန္က်မွ
မ်ားလိုက္တဲ့ သံဃာအတုအေယာင္အမႈေတြက ေန႔စဥ္လိုလို သတင္းစာမွာ ေပၚထြက္လာလိုက္တာမွ
ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ သံဃာ့ကံေဆာင္ျခင္းမျပဳေသာ သံဃာေတာ္အခ်ဳိ႕ကို ဦးခင္ညြန္႔
တီဗီမ်ား ဆက္ ကပ္လွဴဒါန္းေနပံုကို ႏုိင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ား၏ မ်က္ႏွာဖံုးမွာေတြ႔ေပမည္။
ကမာၻေအးသို႔
နဝတ စစ္အစိုးရဖိအားေပးၿပီး သပိတ္လွန္ရမည္ အမိန္႔ထုက္ေစသည္။ ညမထြက္ရ အမိန္႔ထုက္ထားသည့္
၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ဒီဇင္လာလ ၅ ရက္ေန႔ညမွ စတင္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားကို ေခါင္းစြပ္
စြပ္ကာဖမ္းဆီးသည္။ စစ္ကားေပၚဆဲြ တင္ကာ စစ္ေထာက္လွမ္း၏ စစ္ေၾကာေရးသို႔ ပို႔ေဆာင္စစ္ေဆးသည္။
စစ္ေၾကာေရးတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားကို သကၤန္း ေတာ္မ်ား အတင္းဆဲြခၽြတ္ျခင္းအမႈကို ဦးခင္ညႊန္၏
အမိန္႔ေၾကာင့္ မလုပ္လွ်င္ ဘယ္သူလုပ္ရဲေပမည္နည္း။ မာန္ဟုန္ ျပင္းျပင္း အာဏာစက္ႀကီးမားလွသည့္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညႊန္ဘဝက ဟန္မ်ားမာန္မ်ားကို ထိုအခ်ိန္က သတင္းစာမ်ား တီဗီ သတင္းမ်ားမွာ
ျပန္ရွာၾကည့္ေပေတာ့။
ဒီေတာ့
သပိတ္ေမွာက္ရသည့္ သံဃာေတာ္ေတြကို အာဃာတတရားႀကီးစြာႏွင့္ ၿဖိဳခြင္း အက်ဥ္းခ်သူက နဝတ
အေထြ ေထြအတြင္းေရးမွဴး(၁) စစ္ေထာက္လွမ္းေရးအႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔
ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်းဇူမ်ားကို မသိေသးသူမ်ား အမွတ္ရပါေစကုန္။ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္
အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္မွာ ၉ ႏွစ္ေလာက္ အက်ဥ္းခ်ခံ သီတင္းသံုးရၿပီးေနာက္
ျပန္လြတ္လာၿပီး မၾကာခံမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာေလသည္။ ထိုသို႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်ိန္က်မွ
ဦးခင္ညြန္႔ တေယာက္ဘာလို႔မ်ား အက်ယ္ခ်ဳပ္ဘဝႏွင့္ သြားဖူးတာလဲဆုိတာကို သိခ်င္သည္
ေမးေပးၾကပါ။ မိမိမွာ တာဝန္အရ လုပ္ရသည္မ်ား ရွိသည္ အစခ်ီသည့္ မီဒီယာမ်ားမွာ
ဦးခင္ညႊန္ ေျပာတာကို ျပန္ေမးခ်င္တာက ထိုအခ်ိန္မွာ ဦးခင္ညြန္႔
အျခားနည္းလမ္းေျဖရွင္းစရာ
မရွိဘူးလား တကယ္ပဲလား။
-------------------------------------
အခ်က္အလက္အခ်ဳိ႕ကို
ဆြမ္းႂကြခါနီး ဖုန္းကိုင္ေပးေတာ္မူကာ ေျဖၾကားေပးသည့္ သံုးႀကိမ္တိတိ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္း
သားျဖစ္သည့္တိုင္ ျပည္သူဖက္က ရပ္တည္ေသာ ဆရာေတာ္ဦးပညာေဇာတ၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို
ဦးတင္လိုက္ရပါသည္။
အင္းစိန္ေထာင္
အမွတ္သံုးေဆာင္မွ ႏိုူင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ျပည္တြင္းမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည့္
ဦးဇင္းဘုရား ကိုလည္း ဦးတင္လိုက္ပါသည္။ ျပည္တြင္းက အကိုေတာ္ႀကီး (အမွတ္သံုးေဆာင္)။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ သူငယ္ခ်င္း ကိုေဇယ်ာဝင္း၊ ကိုဂၽြန္ဂလင္း တို႔ႏွင့္အတူ
က်ေနာ္ သံုးေဆာင္မေရာက္ခင္ ေထာင္ေျပာင္းခံရတဲ့ ကိုမင္းႏုိင္ (Buffalo, New York)
တို႔အား အခ်က္အလက္မ်ားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
----------------------------------------------------
ေရးေပးဖို႔
ျပည္သူေတြကိုယ္စား ေတာင္းဆိုတာကေတာ့ အကိုခ်ဳိတူးေဇာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္လံုးေျပာ႐ံုမက
wall မွာလာေရးသူက မနႏၵာ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တာဝန္ကို က်ေနာ္ေက်အာင္ ေရးေပးလိုက္ပါၿပီ။
တခုေျပာခ်င္တာ ဒီစာလံုး ေတြကိုေရးတာ လက္နဲ႔မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွလံုးသားႏွင့္ေရးတာ
စာဖတ္သူတို႔ မထင္မွတ္တဲ့ စာလံုးအခ်ဳိ႕မွာ က်ေနာ့္ မ်က္ ရည္ေပါက္ေတြရွိပါတယ္။
ရဲမင္းထြန္း
အက်ဥ္းေထာင္တြင္း
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးရပံု
(ဦးခင္ညြန္႔
သာဓုေခၚေစရန္)
Ye Min
Tun ေဖ့စ္ဘုတ္မွ …
No comments:
Post a Comment