Tuesday, June 18, 2013

လူထု ဆိုတာ အခ်ဥ္္ မဟုတ္ (ကိုဘ)

ေျပာရရင္ ၁၉၇၀-၇၃ ကာလေတြဟာ မဆလ အတြက္ ကံဇာတာ အတက္ဆံုးအခ်ိန္လို႔ေျပာလို႔ ရမယ္ထင္တယ္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ/မဆလ အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအရလည္း အထိုင္က်လာၿပီ၊ အနက္မွ အညိဳ အညိဳ မွ အျဖဴ စတဲ့ နယ္ေျမတည္ေဆာက္ေရးေတြလည္း စလုပ္လာႏိုင္ၿပီ။ ၿမိဳ႕ႀကီးတခ်ဳိ႕မွာသာ ေျမေအာက္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ အနည္းငယ္ ရိွေနေပမယ့္လည္း ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေနအထား
မရိွေသးဘူး။ အဓိက လက္က်န္ ၿမိဳ႕ေပၚေျမေပၚ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုအမ်ားကလည္း အသစ္ေပၚလာမယ့္ ၁၉၇၄ မဆလ အေျခခံဥပေဒသစ္ႀကီး၊ လြတ္ ေတာ္သစ္ႀကီးနဲ႔ အစိုးရသစ္ႀကီးမွာ အမတ္တမ်ဳိး၊ အထူးအရာရိွတဖံုျဖင့္ ပါဝင္ႏႊဲဖို႔ စိတ္အားထက္သန္ေနၾကၿပီ။ ေဒသ ဆိုင္ရာ ပါတီ၊ ေကာင္စီမွာ အေကာင္ေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။

ေဒါက္တာဘိုေလး၊ ေဒါက္တာညီညီ စတဲ့ အေရွ႕ျပန္၊ အေနာက္ျပန္ႏို္င္ငံတကာျပန္ ပညာရွင္မ်ားကလည္း စီမံကိန္းႀကီး ေတြမွ လက္စြမ္းျပခြင့္ရေနၿပီ။ မေထာက္ခံတဲ့သူ၊ အာခံမယ့္သူေတြကိုလည္း ေတာထဲေမာင္းပို႔၊ ေထာင္ထဲပို႔၊ တကြ်န္းပို႔ လုပ္ထားၿပီးပီ။ ေထာင္ကျပန္လႊြတ္လိုက္တဲ့ ဖဆပလ ေဟာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း အစြယ္က်ဳိးကုန္ၿပီ။ တခ်ဳိ႕ ့လည္း အၾကံကုန္လို႔ ဆားခ်က္ဖို႔ျပင္ေနၾကၿပီ။ တကယ့္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အခ်ဳိးအေကြ႔ႀကီးတခုကို စိတ္တိုင္းက်လုပ္ဖို႔ ေအာကလီး ယား … ပဲ လို႔ ေတာင္ ဗိုလ္ေန၀င္းတို႔ ေႂကြးေက်ာ္လို႔ရခဲ့တဲ့ အေျခအေနေပါ့။ ဒါဟာလည္း မေ၀းေသးေသာ အတိတ္ပါ။

သမိုင္းဟာဘယ္ေတာ့မွ ထပ္တူတပတ္ျပန္မလည္တတ္ဘူး… ဒါေပမယ့္ တ၀ဲလယ္လယ္ ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုသလို ဒီေန႔အျဖစ္အပ်က္ေတြက ရီဆိုင္ကယ္ လုပ္ထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ႀကီး ၾကည့္ေနရ သလိုပါပဲ၊ (ရိွတ္စပီးယား ျပဇာတ္ကို ၂၁ ရာစု ဇာတ္အိမ္ဆင္ ၿပီး႐ိုက္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကိုၾကည့္တဲ့အခါ ရတဲ့ခံစားမႈမ်ဳိးလို႔ ဆိုရမယ္ထင္တယ္။) အညမည ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ ဟန္ ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒတဲ့၊ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာဟန္ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီတဲ့ ေခတ္မီတိုးတက္ေသာ ဒီမိုက ေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးတဲ့။ သူတို႔တေတြ ကခဲ့ ၾက၊ ျပခဲ့ၾက၊ ေျပာခဲ့ၾကတာေတြဟာ ဒီေရႊသမင္ဘယ္ကထြက္ မင္းႀကီးတာကထြက္ဆိုသလို ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း စစ္အုပ္စု အစဥ္အဆက္ရဲ႕ အာဏာစီပြား တရား၀င္ ေရရွည္ တည္တ့ံေရးဆိုတဲ့ အႏွစ္သာရမွာေတာ့ အတူတူပါပဲ။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ မွ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ျဖစ္လာတဲ့ မဆလအစိုးရဆီသို႔ ကူးေျပာင္းစဥ္ကာလ အဆင့္ဆင့္ တုန္းက လည္း ေအာက္ေျခအထိဆင္းလုပ္တဲ့ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲေတြ၊ ေနာက္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ပါတီညီလာခံမိ္န္႔ခြန္းေတြ၊ ႏွစ္တို ႏွစ္ရွည္စီးပြားေရး မူ၀ါဒ အစီရင္ခံစာေတြ၊ … အားလံုးဟာ စနစ္တက် နဲ႔၊ အားရစရာ ေတြ နဲ႔ ဒို႔ေခတ္ကိုေတာ့ မေ၀းေတာ့ ပါဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင္ခ်က္ေတြနဲ႔ေပါ့။ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း မေ၀းေသးတဲ့ အတိတ္မို႔ ဖတ္စရာ၊ နားေထာင္ စရာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြလည္း အျပည့္ပါ။

အဲဒီ တုန္းကဆို ဦးႀကီးေတြကလည္း အေျပာင္းအလည္းဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးနဲ႔ တက္ႂကြလို႔၊ ထို႔အတူ အလုပ္သ မားေတြ၊ တိုးတက္တဲ့အျမင္ရိွတယ္ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ေန ပညာတတ္ေတြေတာင္ ပါေသးသဗ်ာ။ အဲဒီ မဆလ ေခတ္ဦးရဲ႕မိႈင္းက ဘယ္ေလာက္ျပင္းသလည္းဆို အေကာင္းျဖစ္ဖို႔အေျပာင္းေတာ့ လာပါၿပီ ငါတို႔လည္း အုတ္တခ်ပ္ သဲတပြင့္ (အဲဒီတုန္းက သိပ္ေခတ္စားတဲ့ စကားေပါ့) အေနနဲ႔ ပါမွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ပါသြားခဲ့ၾကတာ။ ဂီတ လုပ္သားေတြကလည္း အလွျပ ကားေတြလွည့္၊ သဘင္လုပ္သား၊ စာေပလုပ္သား ေတြ ကလည္း သံခ်ပ္ေတြထိုးနဲ႔တကယ့္ကို စည္စည္ ကားကားႀကီး ေပါ့။

ငပလီကမ္းေျခ စံျပလုပ္သား၊ လူရည္ခြ်န္၊ ၀ ထ က လ သ၊ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ တန္ေဆာင္တိုင္ ေခတ္ေပါ့။ အခု ျမင္ေတြ႔ေနရ တာေတြနဲ႔လည္း သိပ္မထူးလွပါဘူး၊ သဏၭာန္ မတူေပမယ့္လည္း အဲဒီေခတ္က အျမင္ အဲဒီေခတ္က အထြာနဲ႔ေပါ့။ ဒီေန႔ လိုပဲ စိတ္မေကာင္းစရာကေတာ့ ၿမိဳ႕ေတြေပၚမွာ ေပ်ာ္ ေမာ္ ေနၾကေပမယ့္ ေတာင္ေပၚေျမမွာေတာ့ ခ်ယ္ရီမေ၀ႏိုင္ဘဲ ယမ္းေငြ႔ေတြ လႊမ္းလို႔ေပါ့။

ဒီေန႔ ၂၀၁၂ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ဘာထူးသလဲ။ ၂၃-၄ ႏွစ္လံုး စာရင္းမရိွ အင္းမရိွ ေဒသဆိုင္ရာ တိုင္းမွဴးက ဌာန ၀န္ႀကီးထက္ ပိုပါ၀ါျပႏိုင္၊ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ န၀တ/နအဖ ေအာက္မွာေနခဲ့ရလို႔ ထင္တယ္ အခုလို ခမ္းခမ္းနား နား၊ ပံုစံတက်၊ စနစ္တက်ေလး လုပ္ျပ ကိုင္ျပ တိုင္းျပည္ကိုေျပာျပလာေတာ့ အေျပာင္းအလည္းေတာ့ ျဖစ္လာေနၿပီ၊ ေနာက္ သမၼတ မိန္႔ခြန္းမွာ ေအာက္ေျခက ျပႆနာေတြအထိပါသဟ၊ ေနာက္ ေျပာင္းမယ္ဆိုတာလည္း ပါသဗ် …. ဆိုၿပီး ဒါမ်ဳိး မျမင္ရ၊ မၾကံဳရတာေတြ ၾကာခဲ့ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္ ထင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းဆို အခုအေျပာေတြက မဆလ ေခတ္ က အေျပာေတြ ကို တကယ္ မမီေသးဘူး လို႔ေတာင္ဆိုခ်င္တယ္။ အလံုပိတ္ အေမွာင္ခန္းထဲ မွာ တလက္မ ႏွစ္လက္မေလာက္ ျပတင္းေပါက္ေလး ဟလိုက္ရင္ ပဲ လင္းလင္းထိန္ သြားတယ္လို႔မ်က္စိ က်င့္သားမရခင္ ထင္ေယာင္ ထင္မွား ျဖစ္တတ္သလိုေပါ့။ (ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ၁၉၈၈ ဒီဘက္ေခတ္မွျဖစ္တဲ့ ကေန႔ေခတ္ တက္လူေတြ က ပိုေမွ်ာ္လင့္ေနတာ သတိထားမိတယ္ သူတို႔အနာဂတ္ကိုး။)

ဒီေလာက္ေတာင္ သိသာျမင္သာေနတဲ့ ေျပာင္းလည္းမႈေတြ ျဖစ္ေနတာ အဲဒါကို ျမင္ေနရသားနဲ႔ မေျပာင္းလဲ ဘူးလို႔ ျငင္းခ်င္တာလားလို႔ ေမးလာခဲ့ရင္ ဒီလိုေျဖခ်င္ပါတယ္။ ႀကိမ္းေသတာေပါ့ ေျပာင္းေနပါတယ္၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြ အခင္းအ က်င္းအသစ္ေတြ ျမင္ေနရတာပဲ မျငင္းပါဘူး၊ သို႔ေပသိ ဘယ္ကိုဦးတည္ေနတဲ့ ေျပာင္းလဲ မႈလည္း၊ ဘယ္သူေတြ အက်ဳိး ရိွမယ့္ ေျပာင္းလဲ မႈလည္း၊ ဘယ္အထိသြားမွာလည္း၊ ဘယ္မွာရပ္မွာလည္း ဆိုတာကိုေတာ့ ေမးခြန္းေလးေလးနက္နက္ ထုတ္ရမယ့္ ကိစၥပါ။ အေပၚယံ အေျပာင္းအလဲလား၊ အႏွစ္သာရ အရအေျပာင္း အလဲလား။

ဒီေနရာမွာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေနတာကို သိရံုနဲ႔မျပည့္စံုပါဘူး။ ဘယ္လို အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေနတာလည္းဆိုတာ သိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ ရဲ႕စစ္တပိုင္းအစိုးရနဲ႔ ၾကံ/ဖံြ ပါတီ ဘာေတြဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ သူတို႔ ေက်ာေထာက္ေနာက္ ခံလုပ္ထားရတဲ့ institution and structure လို႔ေခၚတဲ့ ေခတ္နဲ႔စနစ္ ကိုယွက္ဖ်င္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူမႈစီးပြား ႏိုင္ ငံေရးအာဏာ အေဆာက္အဦး နဲ႔ပံုသဏၭာန္ေတြနဲ႔သာ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သမၼတ၊ လြတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ ၀န္ႀကီး၊ ၾကံ/ဖြံ အတြင္းေရးမွဴးစတဲ့ သူေတြ နဲ႔လုပ္သမွ်အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မျဖစ္မေနေဖၚေဆာင္ ေနပါတယ္။ ေနာက္ျပန္လွည့္ဖို႔လံုး၀မရိွပါဘူး စသျဖင့္ ရြန္းရြန္းေ၀ေအာင္ေျဖၾကေပမယ့္ စစ္တပ္ႏိုင္ငံေရးမွာ ပါေနတဲ့ ကိစၥ၊ အေျခခံဥပေဒ ကိစၥ ေတြမွာေတာ့ အခ်ိန္မတန္ေသးဘူး/ျပင္ဖို႔မလိုေသးဘူး ဆိုတဲ့ အသံ၊ တိုင္းရင္းသားေတြ အ တြက္ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ဆိုရင္လည္း ႏိုး ဆိုတဲ့အသံ၊ အဲဒီလို တသံထဲ ထြက္ေနတာ အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ေမးခြန္းတခု နဲ႔စၾကည့္ရေအာင္ပါ။ မဆလ၊ န၀တ၊ နအဖ အစဥ္အဆက္မွာ အာဏာလက္ကိုင္မဲ့သြား၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေၾကာင့္ ေဘးေရာက္သြားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္သြားသလဲဆိုတာပါ။ တခ်ဳိ႕တ ေလကို ေနာင္က်ဥ္ေအာင္ တခဏေထာင္ထဲထည့္ထားရင္ေတာင္္၊ သူတို႔ မိသားစု သားသမီးေတြမွာ လုပ္ကြက္ စားကြက္ေတြ နဲ႔က်န္ခဲ့တာပါ။ သာမာန္အရပ္သားထက္ ႏွာတဖ်ားအျမဲသာေနပါတယ္။ ဒါဟာ စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္း တခုထဲမွာမွမဟုတ္ပါ၊ ပညာေရးအခြင့္အလမ္း၊ လူမႈေရးအခြင့္အလမ္း စတဲ့နယ္ပယ္အစံုမွာပါ။ ဖဆပလ ေခတ္က၀န္ႀကီး ေဟာင္း ေတြ ထဲကတခ်ဳိ ့လို အထည္ႀကီးပ်က္ ျဖစ္ၿပီး စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္သြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူလူထု တန္းတူ အကုန္ဆင္းရဲသြားတဲ့ မဆလ ေခတ္မွာလည္း ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လူေဘာင္ကို အေရာက္ ခ်ီတက္ၿပီး အသီးအပြင့္ေတြ ခံစားသြားတာ ဒီစစ္အုပ္၀င္ စစ္ဗိုလ္ေတြနဲ႔သူတို႔အႏြယ္ေတြပါ။

အာဏာရဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ တိုင္းမွဴးေတြသာ အစဥ္အဆက္ လူေျပာင္းသြားမယ္၊ ေနာက္လူကေရွ႕လူရဲ႕စုေဆာင္းထားတဲ့ ဓနဥစၥာကို မထိတဲ့အျပင္ အကာအကြယ္လည္းေပးပါတယ္။ တိုးပြားသည္ထက္ တိုးပြားေအာင္လည္း အကူအညီ အျပန္ အလွန္ေပးပါတယ္။ ဦးပိုင္လိမိတက္ ဆိုတာ အေၾကာင္းမဲ့ ေပၚလာ ျဖစ္လာတာမဟုတ္ပါ။ စစ္အုပ္စု ပထမမ်ဳိး ဆက္ျဖစ္ တည္လာတဲ့ ေနာက္ခံစီးပြားေရး အေၾကာင္းတခုျဖစ္တဲ့ BECD တို႔ အင္း၀ဘဏ္တို႔ကို အေမြဆက္ခံထားတာပါ။ လူေျပာ မ်ားေနတဲ့ ခ႐ိုနီေတြဆိုတာလည္း ၂ ဘက္ အက်ဳိးအျမတ္ရိွလို႔ ဒီစစ္အုပ္စု စစ္ဗိုလ္ေတြေမြးလို႔ ေပၚလာခဲ့တာပါ။ ဒါတင္ မကပါ အာဏာရနဲ႔ ခ႐ိုနီ သားေပးသမီးယူ ေရႊနဲ႔ျမ ဂေဟဆက္ၿပီး တိုးတက္ေနၾကတာကလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ သတင္းစာ ေတြထဲ မျမင္ခ်င္မွအဆံုးပဲမဟုတ္လား။ ဒီ စစ္အုပ္စု အစဥ္အဆက္ ကေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ စစ္ဗ်ဴ႐ိုကရက္ အရင္းရွင္လူတန္းစားဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕စီးပြားေရး မ်က္ႏွာစာမွာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အထိုင္က်ေနပါၿပီ။

ဒီမွာ ေနာက္ဆက္တြဲေမးခြန္းတခု ထပ္ေပၚလာပါတယ္။ သူတို႔ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို တိုင္းျပည္ ရဲ႕ဓန ေတြ ကိုစိတ္ၾကိဳက္ ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ေ၀စားမွ်စားခြင့္ ရေနတာလည္း။ ဘာ့ေၾကာင့္အဲဒီလို လုပ္ႏိုင္တာလည္း။ အေျဖကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး စတဲ့မ႑ိဳင္ေတြရဲ႕လက္ေအာက္ခံ ဌာနဆိုင္ရာ ႏွင့္ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အဆင့္ဆင့္မွာ ေအာက္ေျခေတြ အထိ အေျခခံထားတဲ့ စစ္ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ပံုသဏၭာန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္၊ နဲ႔အဲဒီစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔ႀကိဳး စားမႈတိုင္းက အကာအကြယ္ေပးဖို႔ စပ္တပ္ ကိုသူတို႔စိတ္ၾကိဳက္အသံုးျပဳႏိုင္ခြင့္ ရထားတာေၾကာင့္ပါ။ အရပ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ သူတို႔ရဲ႕အစဥ္အဆက္ ဓနဥစၥာေတြ ကာကြယ္ဖို႔နဲ႔ တိုးပြားေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရး ကိုပါလက္၀ါးႀကီး အုပ္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီႏိုင္ငံေရးကိုလည္း ေသနတ္ကိုင္ၿပီး၊ စစ္တပ္ကို ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ထားၿပီး လုပ္ပါတယ္။

ေခတ္ရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အရ ယူနီေဖာင္းပဲ၀တ္၀တ္၊ ေခါင္းေပါင္းပဲေဆာင္းေဆာင္း ေသနတ္ကိုင္ၿပီး လုပ္တဲ့ႏိုု္င္ငံေရးမို႔လည္း စစ္ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ ပံုသဏၭာန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကို အသက္သြင္းရပါတယ္။ ဌာန ဆိုင္ရာအဆင့္ဆင့္မ်ား၊ ဖက္စပ္ ကုမၸဏီမ်ား မွာ ယူနီေဖာင္း၀တ္/ခြ်တ္ တပ္ကလူမ်ားျဖင့္ အလုပ္အတူ လုပ္ဘူးလွ်င္ အထက္ေအာက္ ေခါင္းနင္းဆက္ဆံသည့္ ပိရိ မစ္ ပံုစံျဖင့္ အမိန္႔၊စည္းကမ္း၊ အဆင့္ ခြဲျခားၿပီး စိတ္ပိုင္း ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ပံု၊ ၾသဇာကြန္ယက္ ကိုတည္ေဆာက္ ပံု စသည္တို႔ကိုအလြယ္တကူသေဘာေပါက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ့္ေတာ့ အႏွစ္ ၅၀ ရိွၿပီျဖစ္တဲ့ စနစ္အတြင္း က်ေရာက္သြားေသာအခါ ဆႏၵရိွသည္ျဖစ္ေစ မရိွသည္ျဖစ္ေစ စနစ္ရဲ႕ ဖိအားေပးမႈအလိုအရ ေမးခြန္းမထုတ္ေတာ့ဘဲ ေယဘူယ်ဓမၼတာလို လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ သြားသည္ကလည္း ကိုင္းကြ်န္မွီ ကြ်န္းကိုင္မွီ သေဘာ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ ဒီလို တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဓနေတြကို အခြင့္အာဏာ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြနဲ႔ စိတ္ႀကိဳက္ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ေ၀စားမွ်စားခြင့္ ရေနတဲ့ အတြက္ ဒီအခြင့္အေရးေတြကို ဘယ္လိုမွ လက္မလႊတ္ခ်င္ေတာ့တဲ့ အစဥ္အဆက္ စစ္အုပ္စုဟာ လိုအပ္ရင္ အေရာင္ေျပာင္းမႈကိုလုပ္ဖို႔ ၀န္မေလးဘူးဆိုတာပါပဲ။ စစ္တပ္လည္းျဖစ္ေန အာဏာလည္းရိွေနတဲ့အတြက္ စနစ္တက်နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ လည္းလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Road Map ဆိုတဲ့ သူတို႔ခရီးစဥ္ဟာ တခဏနဲ ကမူး႐ွဴးထိုး လုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါ။ စနစ္တက်နဲ႔ ေရရွည္အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့တာပါ။

၁၃၅၀ အေရးေတာ္ပံုႀကီးေၾကာင့္ ေခါင္းေပါင္းေဆာင္း ေတာင္ရွည္၀တ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္တက္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့ မဆလ စနစ္ႀကီးၿပိဳက်ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးေအာင္ပြဲ အထိမေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ စစ္အုပ္စု နန္းဆက္ဟာ ဆက္ လက္ရွင္သန္ခြင့္ရသြားၿပီး ထီးနန္းအေမြခြဲ၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ႏိုင္ငံေရး မွ်ေျခပ်က္ၿပီး တရား၀င္မႈေပ်ာက္ခဲ့ရတာကို ျပန္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ လုပ္ပါတယ္။ မဟာမိတ္ အသစ္ေတြရွာရတယ္၊ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလည္းနဲ႔ လားရာကို လည္း ခ်ိန္ဆတယ္၊ ဥစၥာဓနသစ္စုေဆာင္းရတယ္၊ ေခတ္ကာလနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းသစ္ေဖါက္ဖို႔ ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိး လုပ္ရပါတယ္။ စစ္အုပ္စုအေၾကာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ လူထုရဲ႕တက္ႂကြမႈနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္ျမင့္ေနခ်ိန္ ကာလ တခုကိုျဖတ္သန္းရတာေၾကာင့္သာ သူတို႔အနွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ၾကာသြားတာပါ။

တကယ္ေတာ့ အမ်ဳိးသားညီလာခံကိုစတင္က်င္းပတဲ့ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ထဲမွာပဲ ၾကံ/ဖြံ ကို စတင္ဖြဲ ့ စည္းၿပီးျဖစ္ခဲ့သလို၊၂၀၀၅ အမ်ဳိးသားညီလာခံမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာအာဏာခြဲေ၀မႈ အေသးစိတ္မူ၊ ဥပေဒျပဳေရးဆိုင္ရာ အာ ဏာခြဲေ၀မႈ အေသးစိတ္မူမ်ားကို ခ်မွတ္ၿပီး ခ်ိန္မွာ ၾကံ/ဖြံ ကိုႏိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ေျပာင္းေရး ကိုလက္ေတြ႔အေကာင္ အထည္ေဖၚခဲ့ၿပီဆိုတာကို မေမ့ေစခ်င္ပါ။ တကယ္ကအမ်ဳိးသားညီလာခံတို႔၊ ဆႏၵခံယူပြဲတို႔ လမ္းျပေျမပံု ၇ ခ်က္တို႔ ဆိုတာ သူတို႔ ရည္မွန္းခ်က္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အသံုးခ်ခဲ့တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ D 5 လို႔ေခၚတဲ့ ၁။ Deny (ျငင္းပယ္ျခင္း) ၂။ Delay (အခ်ိန္ဆြဲျခင္း) ၃။ Deceive (လွည့္စားျဖင္း) ၄။ Disrupt (႐ႈပ္ေထြး၍ ကေမာက္ကမျဖစ္ေစျခင္း) ၅။ Destroy (ေျခမႈန္းျခင္း) စတဲ့စစ္ေရး နည္းပရိယာယ္ေတြကို ႏိုင္ ငံေရးမွာ အသံုးျပဳၿပီး ဒီေန႔ ၂၀၁၂ မွာ NLD သူတို႔ရဲ႕ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ေအာက္ေခါင္း လွ်ဳိဝင္္လာေအာင္၊ လူထုေတြ ၾကားထဲမွာလည္း ထင္ေယာင္ ထင္မွား၊ အကြဲအျပားေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့တာပါ။

အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ေတာ့ ဒီေန႔ လက္ရိွျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျပာင္းအလည္းေတြ ဟာစစ္အုပ္စုက ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္တဲ့ အေျပာင္း အလည္းျဖစ္သလို သူတို႔ ရဲ႕control ေအာက္မွာပဲရိွတဲ့ အေျပာင္းအလည္းပါ။ ဒီ့အတြက္လည္း သူတို႔ေရာက္ေစခ်င္၊ သြားေစခ်င္သေလာက္ပဲေရာက္မွာပါ။ သူတို႔အတြက္အက်ဳိးအျမတ္ အရိွဆံုးျဖစ္သြားတာကေတာ့ NLD အပါအ၀င္ ဒီမိုကရက္တစ္ အခ်ဳိ ့ဟာ သူတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ပံုစံေအာက္ေရာက္သြားတာနဲ႔ ကမ ၻာႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ (အေနာက္ႏိုင္ငံေတြရဲ႕GFC ေခတ္ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ ဘိုဘားမား အစိုးရ တက္လာျခင္းမ်ား) ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ႏိုင္ငံျခားေရးရာေပၚလစီေတြ နဲ စစ္အုပ္စုရဲ႕အေရာင္ေျပာင္း ဖို႔ ဂီယာေျပာင္းအရိွန္တင္တဲ့အခ်ိန္ အခ်ိန္အခါသင့္ျဖစ္သြားတာပါ။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္အုပ္စု မ်ဳိးဆက္သက္တမ္း၇ွည္ဖို႔နဲ globalization ျဖစ္စဥ္မွာ သူတို႔ရဲ႕ဓနဥစၥာ ေတြ တိုးပြားဖို႔အတြက္ တရား၀င္ ပါ၀င္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းေတြ ကို ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အေျပာင္းအလည္းဟာ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ျပည္သူေတြ အတြက္ေတာ့ နတ္ကရာက်ီးေမာ့ တဲ့ အျဖစ္ထက္ ပို့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္အုပ္စု နဲ႔သူတို႔အႏြယ္ေတြ၊ ခ႐ိုနီေတြ၊ ေရ၇ွည္တည္တဲ့တိုးတက္မႈကိုျဖစ္ေစတဲ့ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးမႈပ္နွံမႈ ကိုစိတ္မ၀င္စားတဲ့ သယံဇာတမုဆိုး ႏိုင္ငံတကာ အရင္း၇ွင္ေတြ၊ ဖံုး႕ကြယ္ထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေႏွာင္ ၾကိဳးေတြ နဲ ေရာက္လာၾကမယ့္ ့INGO ေတြ၊ ေရေပၚစီ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ စတဲ့ သူေတြရဲ႕့စုေပါင္းစပ္ေပါင္း စားေတာ္ေခၚပြဲႀကီးရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အမ်ားစု ေသာ ဗမာႏိုင္ငံသား လူထုႀကီးအတြက္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္မလာပဲ အနာဂတ္ေပ်ာက္ေနအံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ တခ်ဳိ ့က သမၼတဦးသိန္းစိန္ ကိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားခ်င္ေနၾကၿပီး ဦးသိန္းစိန္ ကိုယ္စားျပဳထားတာနဲ႔ သူ႔ကို ေမြးထုတ္ ေပးထားတဲ့စနစ္ကို ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ေမ့ေနၾကပါတယ္။ အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုပါပဲ (စစ္တပ္တပိုင္း အစိုးရ၊ စစ္ဗ်ဴ႐ိုကေရစီစနစ္၊ စစ္အုပ္စု) စစ္ ၃ စစ္ ဆိုတဲ့ institutions အေဆာက္အဦးေတြနဲ႔ ယွက္ဖ်ာတည္ေဆာက္ထားၿပီး အႏွစ္ ၅၀ ေလာက္အေျခတည္ ခိုင္မာေနတဲ့ အေဆာက္အအံုႀကီးကို လူထုအေျချပဳတဲ့ သေဘာမေဆာင္ဘဲ လူပုဂၢိဳလ္ တေယာက္ရဲ႕အစြမ္း၊ အစိုးရတဖြဲ႔ရဲ႕အစြမ္းနဲ႔ ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားမလဲ၊ ဆႏၵရိွရင္ေတာင္ သေဘာအတိုင္းလုပ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတဲ့ေမးခြန္းဟာ လက္ရိွမွာ အေရးတႀကီးေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းလို႔ထင္ပါတယ္။ စစ္အုပ္စုဆိုတာ လက္ရိွ တပ္ထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ၾကံ/ဖြံ ကဗိုလ္ခ်ဳပ္(ၿငိမ္း)ေတြ ခ်ည္းပဲမွမဟုတ္တာ၊ ဟိုးဘက္ေခတ္ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတို႔ကစလို႔၊ ဒီေနေခတ္ စစ္အုပ္စုအတြင္းစည္းကို ေပး၀င္သင့္မသင့္ အစမ္းစာေမးပြဲစစ္တဲ့ ရာထူးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္မွဴးႀကီးအဆင့္မွာ အလွည့္ေစာင့္ေန သူေတြအထိ ပါတယ္။

ဘာ့ေၾကာင့္ဆို အတိတ္မွာလည္း မဆလ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စိန္၀င္း၊ ၀န္ႀကီးလုပ္ခဲ့တဲ့ ဦးလြင္ (NLD လြင္ ေလး) သူတို႔ ဟာတဦးခ်င္းအရဲ႕ လူေကာင္းေတြပါ။ ဒါကို သူတို႔နဲ႔တြဲလုပ္ခဲ့ဘူးၾကတ့ဲ့ အရပ္သားေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲသတ္မွတ္ခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္မဟဲ့ဆိုတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ပုဂၢလိကဆႏၵ က်ဳိးပမ္းခ်က္ေတြဟာ အဲဒီ institutions ေတြ ရဲ႕အတားအဆီးေတြကို မေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေတာင္ သူတို႔ ေခတ္ေျပာင္းဖို႔ လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ အဲဒီ ေခတ္စနစ္ထဲမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုၿပီး အားထုတ္ခဲ့ ၾကတာ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အံ၀င္ဂြင္မက်တဲ့ သူေတြအျဖစ္နဲ႔ ဖယ္ထုတ္ခံခဲ့ရတာပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ကံေကာင္းသူတခ်ဳိ႕လို႔ ့ဆိုရမယ့္ ထင္တယ္၊ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ အမ်ားစု ့စစ္ဗိုလ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီ institutions ခ်ဥ္္ဖတ္အိုးထဲ ေရာက္သြားၿပီးရင္ ရာဘာဖိနပ္ေတာင္ အခ်ဥ္္ေပါက္တယ္ဆိုတဲ့အတိုင္း ခ်ဥ္ဖတ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ တာ သမိုင္းမွာ ျငင္းလို႔မွမရခဲ့တာေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔တေတြေတာင္ အဲဒီ ခ်ဥ္္ဖတ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ခဲ့ေတာ့ ေသတဲ့အထိ မေပ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ အနံ႔စြဲခဲ့တာပဲမလား။

ဒီေန႔ ၂၀၁၂ မွာ ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသူေတြ သာေျပာင္းသြားတယ္ ဒီအခ်ဥ္္တည္တဲ့ အိုးႀကီး ကေတာ့ ၁၉၆၂ ကအတိုင္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ အဲဒီထက္ အဆိုးဆံုးျပႆနာကေတာ့ အဲဒီ ခ်ဥ္္ဖတ္ အိုးႀကီးထဲကို ခုန္ခ်ခ်င္ သူေတြ တန္းစီေနတာနဲ႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ အားမရပဲ လူထုႀကီးကိုပါ အေဖၚညိွ ေနတာပါ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ မသိ တာက လူထုဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားတယ္ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာ စိတ္ကူးယဥ္အိမ္မက္ မက္ေနတာ မ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ဟာ လက္ေတြ႔ဘ၀ေပတံနဲ႔ပဲ တိုင္းပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္ေတြမွာ သူတို႔ ဘ၀ ေတြအတြက္ တကယ္အေကာင္းကိုဦးတည္မယ့္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္မလားဆိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားခဲ့ၾကဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆႏၵဟာ ဘ၀ျဖစ္မလာတဲ့အခါမွာ ၁၉၇၄ အလုပ္သမားအေရးအခင္း၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္းကစလို႔ ၁၃၅၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးအထိ ကိုယ္လမ္း ကိုယ္ေဖါက္လို႔ မရပ္မနား ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတာပဲမလား။ ဒါတင္ဘယ္ကမလည္း အဲဒီတုန္းက သမိုင္းတေခတ္သစ္ခဲ့ၿပီ၊ ဘာညာျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုၿပီး လူထုကို ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ဘ၀ဆီ တြန္းပိုခ်င္ခဲ့တဲ့သူေတြ ကိုလည္း ခ်ဥ္ဖတ္အိုးရဲ႕ေအာက္ဆံုးမွာ ေဆြးရိသြားေအာင္ေတာ့ ထားပစ္ခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ သနားစရာ ေကာင္း ေလာက္ေအာင္ သူတို႔ မသိခဲ့တာကေတာ့ လူထုဆိုတာ အခ်ဥ္္မဟုတ္ ဆိုတာပါပဲ။

ကိုဘ
၂၀၁၂ ေမလထုတ္ ေခတ္ေမာင္း အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၁)

No comments: