Sunday, July 21, 2013

ဗမာျပည္အတြက္ ရွာရီရာ လက္ေဆာင္ယူလာတဲ့ ၉၆၉ (အပိုင္း ၁၁)

ဖက္ဆစ္စနစ္အေၾကာင္းကို အေသအခ်ာ သုေတသနျပဳ ေလ့လာခဲ့သူ အက္တြန္က ေျပာခဲ့သည္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ အေျခခံျဖစ္ေသာ “ႏိုင္ငံေတာ္တည္းဟူေသာ ဝိညာဥ္” သည္ ဘာနဲ႔ ဆင္တူယိုးမွား သလဲဆို အေရွ႕တိုုင္း တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဘိုးဘြားဝိညာဥ္ေတြကို ကန္ေတာ့ကိုးကြယ္တဲ့ အစဥ္အလာမ်ဳိးနဲ႔ သြားလို႔တူသည္ ဟူသတတ္။ ခုစာ႐ႈသူ ဖတ္႐ႈေနေသာ ဘာသာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၏ ကမာၻ႔ထိပ္တန္းပညာရွင္ ကားေပါ့ပါးမွ သံုးသပ္ျပသည္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္ဟူသည္ “လူ႔သမိုင္း ဟူသည္ အတိအက် ဦးတည္ရာ အဓိပၸာယ္ျပည့္ဝစြာျဖင့္ ေရႊ႕လ်ားေနေသာ ဝိညဥ္ႀကီး” ရွိသည္ဟု ယူဆေသာ
သမိုင္း အႏွစ္စဥ္လာ ဝါဒ (Historicism) ၏ ေအာက္တြင္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ပညာရွင္ႏွစ္ဦးတို႔ ေျပာခဲ့တာကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပမည္ ဆုိပါ လွ်င္ “သီးသန္႔ အသိုင္းအဝို္င္းတခုတြင္ အသိုင္းအဝိုင္း၏ အႏွစ္ဝိညာဥ္ဟူသည္ ရွိ၏။ ယင္းဝိညာဥ္ႀကီးသည္ အသိုင္း အဝိုင္းဝင္ မည္သူမဆို၏ ကိုးကြယ္ရာ အထြတ္ျဖစ္ၿပီး ယင္းဝိညာဥ္ႀကီး သန္႔စင္ေသခ်ာ အႏွစ္သာရျပည့္စြာ ဆက္လက္ ေရႊ႕လ်ားဖို႔ရန္အတြက္ အသိုင္းအဝိုင္းဝင္ ပုဂၢိဳလ္တို႔မွ စေတးအနစ္နာခံ ထမ္းေဆာင္ျခင္းသည္ လူ႔ဘဝ၏ အႏွစ္သာရ အဓိပၺာယ္ (ဝါ) လူသား၏ တရားမွ်တမႈ (ဝါ) လူသား မည္သူမဆိုက က်င့္သံုးရမည့္ အျမတ္ဆံုး က႐ုဏာႏွင့္ ပညာ ေပတည္း” ဟူသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာ ရာစုႏွစ္တြင္ ကမာၻႀကီးကို အႀကီးက်ယ္ဆံုး ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့သည့္ ဖက္ဆစ္ဝါဒ၏ အေျခခံ သေဘာတရားတို႔ ေပတည္း။ ဟုတ္ေပသပ၊ က်ေနာ္တို႔ ဗမာေတြ အမွတ္မထားမိေပမယ္လို႔ ျမန္မာ ေဝါဟာရ ေတြမွာ ထဲထဲဝင္ဝင္ စြဲဝင္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ‘အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္’ ‘သမိုင္းေပးတာဝန္’ စသည္တို႔သည္ ဖက္ဆစ္ဝါဒကို တေရြးမေလွ်ာ့ ျပသေနတဲ့ စကားလံုးေတြ ျဖစ္ပါ၏။

အက္တြန္ေရာ ေပါ့ပါးကပါ ဖက္ဆစ္စနစ္ကို ေျပာင္ေျမာက္စြာ ဥပမာေပးသည္မွာ ယင္းသည္ Organic State (ႏိုင္ငံ ေတာ္ဟူသည္ ေျခလက္အဂၤါတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္ဟု ျမင္ေသာ) ဝါဒေပတည္း။ ဆိုလိုသည္မွာ လူတဦးခ်င္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဝိဉာဏိက အသက္မရွိေသာ တန္ဖိုးနိမ့္က်သည့္ ေျခလက္အဂၤါတို႔သာျဖစ္ၿပီး စုေပါင္းထားေသာ ႏိုင္ငံ ေတာ္သာလွ်င္ ဝိဉာဏိက အသက္ဝိညာဥ္ ရွိ၍ အထြတ္အျမတ္ တရားျဖစ္သည္ဟု ျမင္ေသာ ဝါဒ ျဖစ္ေပသတည္း။ တကယ္ေတာ့လည္း အေရွ႕တိုင္း ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏ ဝါဒ၏ ျဗဟၼာႀကီး၏ ကိုယ္လက္အဂၤါေနရာတို႔မွ အမ်ဳိးေလးပါးတို႔ ေပါက္ပြားလာသည္ ဆိုတာမ်ဳိးႏွင့္လည္း ဆင္ပါ၏ (အေနာက္တိုင္း ဖက္ဆစ္စနစ္ (ဝါ) နည္းစနစ္အားျဖင့္ သမိုင္းစဥ္လာ ျဖဴသန္႔စင္ ဝါဒစြဲသည္ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဝါဒကို အေမြခံခဲ့ေၾကာင္း သည္ဆက္စပ္မႈကို ေနာက္ပိုင္းေဆာင္းပါး တေနရာတြင္ က်ေနာ္ အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းျပပါအံ့)။ ဤတြင္ ဖက္ဆစ္စနစ္က သြတ္သြင္းလိုက္သည္မွာ အထြတ္အျမတ္တရား ျဖစ္ ေသာ “အစုအေပါင္း ဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီး” အတြက္ ကို္ယ္လက္အဂၤါတို႔သည္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွား စေတးရမည္ ဆိုသည္ကို ေပတည္း။

မူဆိုလီနီက လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္မွာ ကေလးသူငယ္ ဘဝ ကတည္းက သည္အစုအေပါင္း ဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီးအတြက္ စေတးရဲသည့္စိတ္ကို သြန္သင္ဆံုးမေပးရမည္၊ ခု လူႀကီးျဖစ္ေနေသာ သူတို႔ကိုလည္း “အစုအေပါင္း ဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီး” ၏ ႐ႈေထာင့္အျမင္တို႔ႏွင့္သာ ၾကည့္ျမင္လာတတ္ေစရန္၊ မိမိ၏ ကိုယ္က်ဳိးအတၱကိုစြန္႔ပယ္၍ အစုအေပါင္းေတာ္ႀကီး အတြက္ စေတးအနစ္နာခံ လုပ္ေဆာင္ေစရန္ အဆက္မျပတ္ လႈံ႔ေဆာ္အားေပးရမည္ဟူ၏။ ဂ်ာမဏီက ဟစ္ တလာ၏ နာဇီလူငယ္ ဌာနခ်ဳပ္၏ အဝင္ေပါက္တြင္ ေရးထြင္းထားသည္မွာ “ငါတို႔သည္ ဂ်ာမဏီ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ေသဖို႔ရန္ ေမြးဖြားလာၾကကုန္သည္” ဟူသတည္း။

တကယ္ေတာ့ စေတးမႈကို အထြတ္အျမတ္ က်င့္စဥ္အျဖစ္ ဖက္ဆစ္ဝါဒ ႏိုင္ငံတို႔သည္ က်င့္သံုးခဲ့သည္မွာ မဆန္းပါ။ စင္စစ္ အထြတ္အျမတ္ အသုိင္းအဝိုင္းဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီး (ဝါ) အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္ ဟူသည္မွာ “လူစုလူေဝးသာ ပဓာန” (collectivism) သေဘာတရား ျဖစ္ၿပီး၊ ၎ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္ ‘ဝိညာဥ္’ (ဝါ) ‘အႏွစ္လကၡဏာ’ ဆိုတာကို ႏိုင္ငံေတာ္မူဝါဒ အျဖစ္က်င့္သံုးလိုေသာ ဖက္ဆစ္တို႔သည္ မ်ားေျမာင္လွေသာ လူတဦးခ်င္း၏ ကြဲျပားထင္ျမင္ေသာ အေတြးအေခၚ ေပါင္းစံုႏွင့္ မတူျခားနားေသာ ရသရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ဳိးစံု (individualism) ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ သည္လို အေျမာင္အျမား ကြဲျပားျခားနားေသာ အေတြးအေခၚ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးစံုကို သိမ္းၾကံဳးၿပီး ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ဖို႔ အတြက္ဆို ထိုသူတို႔ကို “ႏိုင္ငံေတာ္ (သို႔မဟုတ္) အမ်ဳိးသားေရး (ဝါ) အထြတ္အျမတ္ သန္႔စင္ဝိညာဥ္ေတာ္ႀကီး တည္ တံ့ေရႊ႕လ်ားေရးအတြက္ စေတးျခင္းသာ လူ႔ဘဝ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ (ဝါ) တရားမွ်တမႈ” ဟူၿပီး သြန္သင္႐ိုက္သြင္းတာ ေလာက္ ထိေရာက္ျမန္ဆန္မႈေကာင္းတာ မရွိေလာက္ပါ။

သပၺဳရိသႏြယ္ဝင္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၊ ငါတို႔ သတိခ်ပ္ခ်ပ္ ထားၾကပါစို႔။ ဖက္ဆစ္ဝါဒကို အတိအလင္းျပသေနေသာ ၉၆၉ ၏ စေတးေဆာင္ပုဒ္သည္ ဝီရသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္သက္သက္ျဖင့္ ေရးသည္ဟု ယံုၾကည္ရန္ ခက္ပါ၏။ သည္ စေတး ေဆာင္ပုဒ္ကို ျမန္မာျပည္ေနရာတိုင္းတြင္ လိုက္လံျဖန္႔ေဝေနေသာ ၉၆၉ ၏ အျပဳအမူသည္တို႔သည္လည္း ငါတို႔အား သံသယႀကီးမားစြာ ျဖစ္ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ မူဆိုလီနီႏွင့္ ဟစ္တလာတို႔က ဖက္ဆစ္ဝါဒကို ျပည္သူ လူထု၏ ေခါင္းမွာ သံမႈိ႐ိုက္သလို စြဲေစရန္ လုပ္ၾကံသတင္းျဖန္႔ခဲ့မႈ (propaganda) တို႔တြင္ “ငါတို႔သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အ တြက္ မိမိကိုယ္ကို စေတးပါအံ့” ဆိုတာသည္ အဓိက စာသားႏွင့္ အမွန္တကယ္ ရည္ရြယ္ခ်က္လမ္းေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ပါတည္း။

တကယ္ျမင္တတ္ပါလွ်င္လည္း ေရွ႕ပိုင္း ၉၆၉ လႈပ္ရွားမႈ၊ ခုအခါမွာ ပံုေျပာင္းလာေသာ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ လႈပ္ရွားမႈတို႔ ဟူသည္မွာလည္း “အစုအေပါင္းကို ကိုးကြယ္ေသာ ဖက္ဆစ္စနစ္” ငါတို႔ ျပည္သူလူထုတြင္ ေပါက္ပြားလာေစရန္ စနစ္ တက် ၾကံစည္စု႐ုံးထားေသာ လုပ္ၾကံသတင္းျဖန္႔ လႈပ္ရွားမႈလုပ္ရပ္ ဟူ၍ ၾကည့္ျမင္တတ္ေသာသူတဦးသည္ ေကာင္းစြာ နားလည္ႏိုင္ပါေပသည္။ သည္ေနရာတြင္ ငါတို႔အား မ်ားစြာစိုးရိမ္မိသည္မွာ ဂ်ာမနီမွ ျပည္သူထက္ဝက္ႏွင့္ အီတလီမွ ျပည္သူလူထု ရာႏူန္းျပည့္သည္ လုပ္ၾကံသတင္းျဖန္႔မႈတို႔မွ လႊင့္ေသာ ဖက္ဆစ္မိႈင္းတို႔ မိခဲ့သလို ငါတို႔ ျမန္မာျပည္သူ လူထု၏ ဂ႐ုထားေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားႏိုင္ေသာ အစိတ္အပိုင္းသည္လည္း ဖက္ဆစ္မိႈင္းကို နာမည္ေျပာင္းထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္မိႈင္း၊ အမ်ဳိးသားေရးမိႈင္း၊ ဗုဒၶသာသနာမိႈင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အတိုက္ခံခဲ့ရၿပီ၊ လုပ္ၾကံသူတို႔က ကြ်ဲအုပ္ႏြားအုပ္လို သူတို႔လိုခ်င္ရာကို ေမာင္းခ်ပစ္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ငါတို႔ျပည္သူတို႔သည္ အစုအအံုလိုက္ ေရာက္လာခဲ့ၿပီျဖစ္ ေၾကာင္းကို ျဖစ္ပါ၏။

သည္မယ္ တခ်ဳိ႕က ဤသို႔လည္း ေဝဖန္ရာ၏ “ေမာင္ရင္ ညိဳထြန္းရယ္၊ စိုးရိမ္တတ္ရန္ေကာ။ ဒီမုိကေရစီေခတ္ႀကီးက ဒိို႔ဗမာေတြ သည္ေလာက္ မအပါဘူး။ ဖက္ဆစ္ေတြ ေရာင္းစားတဲ့ ခ်ိန္ခြင္ေပၚ ငါတို႔ မတက္ေလာက္ပါဘူး”။ ဟုတ္ကဲ့၊ တခုခက္သည္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္သည္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဖက္ဆစ္စနစ္ဟု ေၾကျငာေလ့ မရွိ။ မဟုတ္တမ္းတရား ဆင္ထား သည့္ ခ်ိန္ခြင္တခုတည္းကို သည္ကေန႔ ေဆးနီဆိုး၊ ေနာက္တရက္ ေဆးျပာဆိုးၿပီး နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူကို ညာစားတတ္ပါသည္။ အီတလီ ျပည္သူ တရာ ရာခိုင္ႏူန္းျပည့္ႏွင့္ ဂ်ာမန္တိုင္းျပည္ ထက္ဝက္ကို သိမ္းသြင္းႏိုင္ခဲ့သည့္ ဖက္ဆစ္စနစ္သည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ငါတို႔ ေမးၾကပါစို႔၊ ဖက္ဆစ္စနစ္သည္ မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းတို႔ကို အေျချပဳ၍ လူေတြကို သူ႔ခ်ိန္ေပၚတက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္း ႏိုင္ပါသနည္း။

က်ေနာ္တို႔ အေရးတႀကီး သိမွတ္အပ္သည္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း အဓိကအေျခခံ အေၾကာင္းႏွစ္ခုရွိပါ သည္။ ပထမ တခုမွာ အေစာတုန္းက ဆိုခဲ့သည္ လုပ္ၾကံဝါဒျဖန္႔ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ကို “ထပ္ခါတလဲလဲ” လုပ္ျခင္းႏွင့္ ဒုတိယ တခုမွာ ဖက္ဆစ္ယႏၲရား ၏ “ျမန္ဆန္စြာ ခုတ္ရွင္းမႈ” ျဖစ္ပါ၏။ တကယ္ေတာ့လည္း သည္ႏွစ္ေၾကာင္းသည္ အညမည ဆက္စပ္ေနပါ၏။ ပထမတခုျဖစ္ေသာ ဖက္ဆစ္ဝါဒ၏ လုပ္ၾကံဝါဒျဖန္႔ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ဟူသည္ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္၊ သင္းတို႔က ေႂကြးေက်ာ္ဝါဒျဖန္႔ေသာ သတင္းအားလံုး၏ အႏွစ္သည္ကား “ရန္မ်ားကိုယ္ ကိုယ္ရွင္းမယ္၊ ခုတင္ကိုပဲကြယ္၊ ခ်စ္သူေမကေလးရယ္” ဟု ဒုတိယတခု (ဝါ) သူတို႔ အမွန္တကယ္ကိုလုပ္မည့္ ပံုစံကို ျပန္ညႊန္းထားျခင္းပါတည္း။ လြယ္လြယ္မွတ္မည္ ဆုိပါလွ်င္ ဖက္ဆစ္ဟူသည္ ေျပာလွ်င္ေျပာသည့္အတိုင္း လုပ္သည့္ ဘီလူးတို႔ ျဖစ္ပါသတည္း။

ဟုတ္ကဲ့၊ အလြန္တရာကို ထူးျခားလွေသာအခ်က္မွာ ဖက္ဆစ္သမားတို႔ဟူသည္ ၎တို႔၏ လုပ္ၾကံဝါဒျဖန္႔စနစ္တြင္ မည္သည့္ က်ယ္ဝန္းစြာ အေျခခံထားသည့္ ဝါဒသေဘာတရားမွ မပါပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖက္ဆစ္စနစ္၏ ဝါဒဟူသည္ သူတို႔လုပ္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ပင္ျဖစ္ၿပီး ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္သည္ ျပႆနာမွန္သမွ် “ခ်က္ခ်င္း” ရွင္းပစ္မယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္တတ္သျဖင့္ လူအားလံုးလိုလိုက ႀကိဳက္ႏွစ္ၿခိဳက္တတ္ေလ့ပင္ ရွိပါ၏။ ေနာက္ ထပ္မံထူးျခား အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေသာ တခ်က္မွာ ဖက္ဆစ္စနစ္ကို ဘယ္ ဝါဒေရးရာ ပညာရွင္တို႔ကမွ လက္ေတြ႔တြင္ ႏိုင္ေအာင္ မတိုက္ႏိုင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဝါဒေရးရာသေဘာ ပရိယာယ္တို႔သည္ အလြန္က်ယ္ဝန္းတတ္၍ နက္နဲသိမ္ေမြ႔စြာ စဥ္းစားရ သေလာက္ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ ယင္းပရိယာယ္တို႔ ဘယ္လိုအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိသလဲ ဆိုတာကို ရွင္းျပဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ ခက္ခဲပါ၏။ သည္မွာ သေကာင့္သားတို႔က ဤကဲ့သို႔ ဝါဒေရးရာတိုင္းမွာရွိေသာ က်ယ္ဝန္းသိမ္ေမြ႔မႈကို အသာ စီးယူပစ္လိုက္သည္မွာ ဖက္ဆစ္သမားတို႔သည္ “လက္ေတြ႔” ႐ႈေထာင့္ ဆိုေသာ အက်ဥ္းေျမာင္းဆံုး အဆင့္ (ဝါ) ရယူရန္ ဆိုသည့္ ႐ုပ္ဝတၳဳ ေလာကမွာပဲ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ထိုင္ထားလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ဖက္ဆစ္တို႔သည္ ပညာရွင္အဆင့္ သံုးသပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ သမုဒၵရာႀကီးကဲ့သို႔ က်ယ္ေျပာနက္႐ႈိင္းသိပ္သည္းစြာ စဥ္းစားရသည့္ ေလာက ပါလ (ဝါ) သိမ္ေမြ႔နက္နဲမႈ အဆင့္ျမင့္ သေဘာတရားသို႔လည္း တက္မလာတတ္။ ထိုအစား အျငင္းအခံု ကစားပြဲတြင္ ဖက္ဆစ္တို႔သည္ ပညာရွင္အားလံုးတို႔ကို သူတို႔ ဖင္ခုထိုင္ထားသည့္ လက္ေတြ႔႐ႈေဒါင့္ ပလႅင္ေပၚကေနပဲ လွမ္းၿပီး စိန္ေခၚပါသတတ္။ ဘယ္ေလာက္ပင္ ႀကီးက်ယ္သည့္ ပညာရွင္တဦးသည္ပင္ ျဖစ္ပေစ ဖက္ဆစ္တဦးကို ႏိုင္ေအာင္တိုက္ဖို႔ မရွိတတ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖက္ဆစ္သမားဟူသည္ ပညာရွင္ကို သူဖင္ထိုင္ထားေသာ “လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ျပႆနာေတြ” ဆိုၿပီး သူလက္ညိဳး အတင္းထိုးျပေသာ ႐ႈေဒါင့္ထဲကိုပဲ လာၿပီး အဲသည္ ႐ႈေထာင့္ထဲကပဲ သံုးသပ္ရန္ အတင္းလုပ္ခိုင္းျခင္းေၾကာင့္ ပါတည္း။ ႐ိုးသားေသာ ပညာရွင္ ဆိုသဟာ မ်ဳိးဟာ ယင္းကဲ့သို႔ ဖက္ဆစ္တို႔၏ ဝါးလံုး တစ္ဖက္တည္းကပဲ ၾကည့္ျမင္ေနေသာ ႐ႈေထာင့္မ်ဳိးထဲကို (moral relativism) ငံု႔ဝင္ၿပီး သံုးသပ္ဖို႔ဟာ မျဖစ္ႏိုင္။ အဲသလို မငံု႔ဝင္ေသာ ပညာရွင္ကို လက္ေတြ႔သမား ဖက္ဆစ္တို႔က ငရဲပြက္သလို ရူတ္ခ်ဆူပြက္ၾကသည္မွာ “ေၾကာင္သူေတာ္” လို႔ ကင္ပြန္းတပ္ပစ္ျခင္း ေပတည္း။ ဤသေဘာကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ျပပါအံ့၊ ဖက္ဆစ္သမား၏ အျငင္းအခံု ဝါဒ ကစားပြဲဟူသည္ ကစားပြဲကို သူကစားခ်င္သည့္ တစ္ဖက္သတ္ စည္းမ်ဥ္းတို႔နဲ႔ပဲ ကစားေနျခင္း ေပတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ သီလသမာရွိေသာ ပညာရွင္တို႔သည္ ေယ်ဘုယ်အားျဖင့္ ဖက္ဆစ္တို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးစကားေျပာေလ့ မရွိ၊ တဖက္တည္းေသာ ႐ႈေထာင့္ကေနပဲ သံုးသပ္ရမည္ဟူေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ဳိးကို အဘယ္ ႐ိုးသားေသာပညာရွင္သည္ သူတို႔ ဆင္ထားသည့္ ခ်ိန္ခြင္ေပၚ လာၿပီး တက္ပါမည္နည္း။

စာ႐ႈသူကို ဉာဏ္စမ္းတခု ထုတ္ရပါအံ့။ လူထုတရပ္လံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ လက္ေတြ႔ျပႆနာ႐ႈေထာင့္ ဆိုသည္မွာပဲ ဖင္ထိုင္ခ်င္သည့္ ဖက္ဆစ္သမားသည္ သူကေျပာေသာ လက္ေတြ႔ျပႆနာ ဆိုသည္ကို ျပည္သူလူထုမွ လုိက္လံ နားလည္ၾကည္ညိဳေစရန္ ဝါဒျဖန္႔မည္ဆိုပါလွ်င္ မည္သို႔ေသာ လက္ေတြ႔ ျပႆနာမ်ဳိးကို ဝါဒျဖန္႔ပါမည္နည္း။ ၎သည္ လူထုတရပ္လံုးႏွင့္ ဆိုင္ေသာ လက္ေတြ႔ျပႆနာဟူ၍လည္း ျပသ႐ုံသာမက သူက ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ ျပႆနာတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း လူထုကို ေျပာရပါလိမ့္မည္။ သည္မွာ အေျဖကား ရွင္းပါ၏။ ဖက္ဆစ္သမားသည္ “ရန္သူ ရန္သူ ရန္သူ…ရန္သူ…ဘံုရန္သူ ” ဟု ေတာက္ေလွ်ာက္ကို ျပည္သူလူထုကို အဆက္မျပတ္ တပ္လွန္႔ျခင္း ေပတည္း။ ဒါဆိုလွ်င္ ဘံုရန္သူဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ဳိးပါနည္းဟု ထပ္ၿပီး ငါတို႔ ဉာဏ္ျမဴးၾကပါစို႔။ ဘံုရန္သူအျဖစ္ လက္ညိဳးထိုးဖို႔ အင္မတန္ လြယ္တတ္သည္မွာ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္တို႔ ႏွင့္ ျပည္တြင္းမွာဆို လာေရာက္ေနထိုင္ေနေသာ ႏိုင္ငံျခားသားတို႔ ေပတည္း။ ဒါေၾကာင့္ ဖက္ဆစ္ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ‘သစၥာေဖာက္ေတြ’ ‘သူခုိးဂ်ပိုးေတြ’ ‘ရာဇဝတ္ေကာင္ေတြ’ ‘ငါတို႔ ႏိုင္ငံကို လာၿပီး ဂုတ္ခြစီးေနတဲ့ေကာင္ေတြ’ ‘ အၾကံႀကီး ၾကံေနတဲ့ေကာင္ေတြ’ ‘ျပည္ပရန္စြယ္ေတြ’ ဟူေသာ ေဝါဟာရတို႔သည္ ႏိုင္ငံ တခုလံုး ပြက္ေလာ႐ိုက္ေနတတ္ၿပီး ၎ ေဝါဟာရတို႔သည္ ဖက္ဆစ္တို႔၏ လုပ္ၾကံသတင္းျဖန္႔မႈအေပါင္း၏ ပါေလရာ ပဲခူးဆားပင္ ျဖစ္ပါသတတ္။ ဒါကို ျပည္သူတို႔ကို အယံုသြင္းသလို သူတို႔ အယံုသြင္းတာကို သူတို႔ဟာ သူတို႔လည္း အမွန္တကယ္ ျပန္ယံုလာသည့္ ဖက္ဆစ္သမားတို႔သည္ မ်ဳိးျဖဳတ္သတ္ျခင္း (Nazism) ကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ရပ္မ်ဳိးကို ေနာက္ဆံုးတြင္ က်ဴးလြန္လာၾက ေလ၏။

သည္ဘက္ေခတ္တြင္ နီးနီးကပ္ကပ္ ၾကည့္မည္ဆိုပါလွ်င္ ျမန္မာျပည္တြင္ ၁၉၉၄ ရဝမ္ဒါမွာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ မ်ဳိးျဖဳတ္သတ္ ျခင္းမ်ဳိး (genocide) မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဟု မထင္ပါႏွင့္။ က်ေနာ့္တြင္ ရဝမ္ဒါမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာရွိရာ ၎ ဟူလူး၊ တြတ္စီ လူမ်ဳိးတို႔သည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔လိုမ်ဳိး စိတ္ခက္ထန္ျခင္းမ်ဳိးပင္ မေတြ႔ရတတ္။ တႏိုင္ငံလုံးကို ျဖန္႔က်က္လႊမ္းမိုးသည့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာကို ၾကည္ညိဳကိုင္း႐ႈိင္းသည့္ အေျခခံဟု ထင္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ ေျမႇာက္သူကေျမႇာက္ေပး၍ ယံုၾကည္ သူတို႔ကလည္း ယံုၾကည္လာေသာအခါ ထုိဘာသာတရား ကိုင္း႐ႈိင္းသူတို႔သည္ပင္ တဖက္လက္တြင္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ ကိုေျမႇာက္၊ တဖက္လက္တြင္ ရဲတင္းကို ကိုင္၍ တႏိုင္ငံလံုး အခ်င္းခ်င္း လက္ျဖတ္ေျချဖတ္ ခုတ္ထစ္ကုန္ၾကသတည္း။ ဒါကို က်ေနာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရွင္းျပပါဦးမည္။ ခုခါမွာေတာ့ ဖက္ဆစ္သမား ဋီကာကို ဆက္သြားရပါအံ့။

ေရွ႕ဖက္တြင္ ဆိုခဲ့သည္တို႔ကို “ဖက္ဆစ္စနစ္ဆုိတာ ဝါဒရင္းျမစ္ မရွိဘူး၊ လက္ေတြ႔ ျပႆနာေတြကို အၾကမ္းပတမ္း ကိုင္တြယ္တာမ်ဳိး” ဆိုၿပီး မေရာေထြးသြားပါႏွင့္။ ဖက္ဆစ္စနစ္သည္ မ်က္ႏွာႏွစ္ဖက္ရွိေသာ ဘီလူးလို ျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွင္တို႔ကို ကိုယ္တြယ္ဖို႔အတြက္ဆို ၎သည္ ဝါဒသေဘာတရားဆုိတာကို စကားမဟတတ္ မ်က္ေမွာက္ျဖစ္ေပၚ ေနေသာ ျပႆနာတုိ႔ကိုသာ တန္းစီၿပီး ျပတတ္ပါ၏။ ဒါေပမယ့္ ပညာရွင္ႏွင့္တကြေသာ ျပည္သူလူထုတရပ္လံုးကို သူတို႔ေအာက္ေရာက္လာေအာင္ ကိုင္တြယ္ဖို႔အတြက္ သူ႔တြင္ ဝါဒ တိတိပပ ရွိပါသည္။ ၎သည္ အျခားမဟုတ္၊ ျပခဲ့သလို “လူအစုအေပါင္းသည္ လူတဦးခ်င္းထက္ အႏိုင္းမသိ သာလြန္သည့္ အထြတ္အျမတ္ ျဖစ္သည္” ဟူေသာ ဝါဒေပတည္း။ အဲသည္ကေန ဆက္၍သြားသည္မွာ လူအစုအေပါင္းတည္းဟူေသာ အသိုင္းအဝိုင္းအတြက္ဟူေသာ ႐ႈေထာင့္မွ ဆံုးျဖတ္ျခင္းတို႔သည္သာလွ်င္ တရားမွ်တမႈဟု အတင္းအၾကပ္ ယူလာျခင္း ေပတည္း။ လူအစုအေပါင္း၏ ေကာင္းရာေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္တာမွန္သမွ်သည္ လူတဦးခ်င္း၏ မ်က္ႏွာကို ဘာမွေထာက္စရာ မလိုဟု လုပ္လာ ၾကျခင္း ေပတည္း။

ဒါဆုိလွ်င္ “အမ်ဳိးသားေရး၊ အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရး” ဟူေသာ ႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္ျမင္မွသာလွ်င္ အမွန္တရား ႐ႈေထာင့္ျဖစ္ သည္ဟု ဆိုလာျခင္းတို႔သည့္ ဖက္ဆစ္စိတ္ကို ဖင္ေဖာ္ကျပေနေသာ ေႂကြးေၾကာ္မႈတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ငါတို႔ ေကာင္း ေကာင္း ခန္႔မွန္းႏိုင္ေလာက္ၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ ဤ အမ်ဳိးသားေရး ေႂကြးေၾကာ္မႈတို႔သည္ ဘယ္လိုေသာ ပံုစံမ်ဳိးပင္ တပ္သည္ ျဖစ္ပေစ (အမ်ဳိးသားစီးပြားေရး၊ အမ်ဳိးသားတုိးတက္ေရး စသျဖင့္ နာမည္မ်ဳိးစံု ေျပာင္းတပ္လို႔ရပါ၏) ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ တမ်ဳိးတစားတည္း သာတည္း ယင္းသည္ ဖက္ဆစ္သမားတို႔က အသိုင္းအဝိုင္းအေပၚ သစၥာေဖာက္ဟု ယူဆေသာ လူတဦးခ်င္းကို လိုလွ်င္လိုသလို ကိုင္တြယ္ရန္ ခ်ိန္ရြယ္ထားသလို သူတို႔လိုခ်င္သည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ျပည္သူလူထု တရပ္လံုးကို “တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔” စိတ္ႀကိဳက္ေမာင္းခ်ရန္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဖက္ဆစ္ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ျဖစ္တတ္သည္မွာ “ဟုိမွာ ရန္သူ… သည္မွာလည္း… ရန္သူ… ေနရာတိုင္းမွာ… ဘံုရန္သူ” ဟူၿပီး တပ္လွန္႔ခံထားရေသာ စစ္ေသြးႂကြ ျပည္သူလူထုေတာ့ ျဖစ္ပါ၏။ ဒါေပသိ အဲသည္ စစ္ေသြးႂကြ ျပည္ သူလူထုသည္ အင္မတန္မွပင္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေနတတ္ ပါ၏။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ “တေသြး တသံ တမိန္႔” မွ တလက္မ ကေလးပင္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ခြဲထြက္မည္ဆိုပါလွ်င္ ကိုယ္ကက်ဳး ကိုယ့္ဒူးေတာင္ မယံုရဆိုသလို “ႏိုင္ငံေတာ္” ဆိုတာ ႀကီးနဲ႔ ကိုင္ေပါက္ခံရၿပီး စီရင္ခံရမွာကို စိုးရြံ႕ေနရေသာေၾကာင့္ ပါတည္း။ ဖက္ဆစ္သမားတို႔၏ ႏိုင္ငံသည္ လစ္ဘရယ္ ႏိုင္ငံတို႔ထက္ မ်ားစြာ ပိျပားၿငိမ္သက္တတ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ယင္းၿငိမ္သက္ျခင္းသည္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပင္ မယံုၾကည္ရသျဖင့္ သိမ္ငယ္ေနေသာ ၿငိမ္သက္ျခင္းမ်ဳိးပါတည္း။ တဖက္တြင္လည္း လူစုလူေဝးဆိုေသာ အေပါင္းအစုထဲမွာ ကိုယ္က ယိမ္းကလိုက္ပါေနၿပီဆိုပါမွ ၿငိမ္သက္ႏိုင္ေသာ ၿငိမ္သက္ျခင္းမ်ဳိးပါတည္း။ လူစုလူေဝးမွ ၂+၂ = ၅ ဆိုတာကို လုိက္ေျပာ ပါမွ မနက္ဖန္ ဆက္ၿပီး မ်က္ႏွာသစ္ႏိုင္မည့္ သီလပ်က္ျပားေနေသာ ၿငိမ္ဝပ္ျခင္း ပါတည္း။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲသလို ကိုယ့္ ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ပ်က္ျပားေနေသာ စစ္ေသြးႂကြ ျပည္သူလူထု ဟူသည္မွာ ေမာ္ဒန္ ျမန္မာဖက္ဆစ္သမားတို႔က အနာဂါတ္ျမန္မာျပည္ကို ျမင္ခ်င္ေသာ ျမင္ကြင္းစစ္စစ္ ပါတည္း။

သမုိင္းတြင္ ဤသို႔ ဖက္ဆစ္သမားတို႔က ႏိုင္ငံေတာ္သာလွ်င္ သီလသမာဓိ တရားမွ်တမႈ ခ်ိန္ခြင္ေတာ္ႀကီး ျဖစ္သည္ဟု လူေတြကို သူတို႔ထင္သလို သန္းႏွင့္ခ်ီကာ သတ္ျဖတ္ႏွိပ္စက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဒုတိယကမာၻစစ္ အၿပီး ၁၉၄၈ တြင္ “ေလာကအဝွမ္း လူသားတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ေၾကျငာျခင္း” Universal Declaration of Human Rights ဟု ႏိုင္ငံ ေတာ္လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လုပ္လာသူ မိစာၦအစိုးရမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက အစိုးရအားလံုးတို႔ကို တန္ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ရည္ ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ဟူသည္ ေပၚထြန္းလာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ လူ႔အခြင့္အေရးဟူသည္ စင္စစ္လည္း ဖက္ဆစ္ သမားတို႔လိုမ်ဳိး သူတို႔ထိုင္ထားသည့္ လက္ေတြ႔႐ႈေထာင့္ တခုတည္းကိုပဲ လက္ညိဳးထိုးျပၿပီး ထင္သလိုလုပ္မည့္ ကိစၥ တို႔ကို (ေျပာခဲ့သလို) ျငင္းခံုေနလွ်င္လည္း ဘယ္ေတာ့မွၿပီးမွာ မဟုတ္သည့္အတြက္ တခါတည္းကို အဲသည္ moral relativist မိစာၦေကာင္ေတြကို ခ်ည္တုပ္ထားလိုက္ျခင္း ပါတည္း။ အဲသမွာ ခက္သည္မွာ လည္ဝယ္ေကာက္က်စ္ေသာ ဖက္ဆစ္သမားတို႔က သူတို႔ ေကာက္က်စ္ညဥ္႐ိုး ရွိသည့္အတိုင္း “ေဟ့ ႏိုင္ငံတကာမွာ ခ်မွတ္ထားတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး စည္းမ်ဥ္းေတြ သတ္မွတ္တာလည္း သတ္မွတ္ေပါ့၊ ငါတို႔ဘာသာ ငါတိုိ႔ ပိုင္နက္အတြင္း လုပ္တာကို ဘယ္ ႏိုင္ငံတကာက လာၿပီး အျပစ္ေပးအေရးယူလို႔ ရမွာမို႔လဲ” အီးေပါက္ျပတတ္ပါ၏။

ဤ လူ႔ကလိန္ကက်စ္တို႔ ကေပမယ့္ သူတို႔ ဆိုသည့္အတိုင္းလည္း ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းဟူသည္ လူ႔အခြင့္အေရး ပို္င္းဆိုင္ရာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လက္ေတြ႔ျပႆနာ စိန္ေခၚမႈႀကီးမားစြာရွိသည္ကိုေတာ့ ဝန္ခံရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤသို႔ ႏိုင္ငံတကာသည္ ရာစုႏွစ္၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုက်ဳိးကာလ ၾကာရွည္လာသည့္တိုင္ေအာင္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ မႈ ျပႆနာ ႀကီးမားစြာရွိေနမႈ၏ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းသည္ ေနာင္အခန္းတြင္ အမားတီးယားဆင္း၏ မူရင္းစာကို က်ေနာ္ ဆက္ၿပီဆိုပါလွ်င္ ေပၚလြင္လာပါလိမ့္မည္။ စကားႀကီးေတြ ေျပာတတ္သေလာက္ ကိုယ္တိုင္ အျမင္က်ဥ္းေန ေသာ ႏိုင္ငံႀကီးတို႔ဟူသည္ ႏိုင္ငံငယ္တခုတြင္ တရားမွ်တမႈတို႔ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ဝုိင္းဝန္းေဖးမမႈထက္ ႏိုင္ငံငယ္အား မဟာဒုကၡ တြင္းဆံုးက်ေအာင္ ဝိုင္းႏွိပ္စက္ေနသလို ျဖစ္ေနသည္ကို ယခုျပန္ဆုိေနေသာ ေဒါက္တာဆင္း ၏ မူရင္းကို ေဘာဂေဗဒပိုင္းဆိုင္ရာ ပရိယာယ္ အယူအဆေတြႏွင့္ ဆက္လက္ၿပီး တို႔ထိတြဲဆက္ ဖြင့္ဆိုသြားပါဦးမည္။ အာရွဓနက စီးပြားေရးပညာရွင္တို႔က ျမန္မာျပည္တြင္ တိုးတက္မႈ အရိပ္အေရာင္မ်ားစြာ ရွိသည္ဟု ေျပာသည္မွာ ဝမ္းေျမာက္စရာ ျဖစ္ရသည္ကား မွန္ပါ၏။ ဒါေပမယ့္လည္း တဖက္တြင္လည္း ႏိုင္ငံတခုလံုး ေခ်ာက္ထဲ တလိမ့္ေကာက္ေကြး က်သြား ႏိုင္သည့္ ကိစၥေတြကို ငါတို႔တေတြသည္ ခ်င့္ႏိုးဆင္ျခင္ထားအပ္သည္ သာတည္း။

ညိဳထြန္း

No comments: