Friday, July 5, 2013

ပလက္ေဖာင္းေပၚက အေတြးစမ်ား

ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္ၿပီး သံုးရက္ေလာက္မွာ မိသားစု၊ ေဆြမ်ဳိးနဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ားက လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့ ေနရာေတြကို သြားရင္း ပလက္ေဖာင္းကိစၥကို စၿပီး သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္ ပလက္ေဖာင္းေပၚကို ေျခမခ်ရေသး တာေၾကာင့္ အျမင္နဲ႔ မေရးသင့္ဘူးထင္လို႔ စာမေရးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီေန႔ေတာ့ အနားယူမယ္ဆိုၿပီး ခ်ိန္းဆိုထားမႈေတြ မလုပ္ထားတာေၾကာင့္ ေအးေအေဆးေဆး ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလ့လာခြင့္ရသြားခဲ့ပါတယ္။

ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ေနထိုင္ရာဝန္းက်င္ျဖစ္တဲ့ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းသစ္က ပလက္ေဖာင္းေပၚကို စတင္ေျခခ်ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီမွာတင္ အင္မတန္ထူးဆန္းတဲ့ ကိစၥေတြကို ေတြ႔ရေတာ့တာပါပဲ။ လူသြားစၾကၤန္ဆိုတဲ့ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ကားေတြက အစီအရီ တက္ရပ္ထားၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားဆိုရင္ ကားသံုးစီးကပ္ၿပီးရပ္ထားတာေၾကာင့္
လူက လမ္းမႀကီးေပၚ လမ္းဆင္းေလွ်ာက္ရပါတယ္။

ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ မီးစက္ႀကီးမ်ားကလဲ ပလက္ေဖာင္းေနရာကို အျပည့္အဝ ေနရာယူထားပါ တယ္။ ဒီၾကားထဲ ေဆာက္လက္စ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မ်ားကလဲ ပလက္ေဖာင္းေပၚက ျဖတ္သန္းသြားလာ သူမ်ားရဲ႕ လံုျခံဳေရးအတြက္ အကာအရံမ်ား ထားရွိဖို႔ ေနေနသာသာ၊ သဲေတြ၊ ေက်ာက္ေတြကိုေတာင္ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ပံုထားလိုက္ၾကေသး။

လမ္းတဘက္ကေန ေနာက္လမ္းတဘက္ကို ေမာင္းေနတဲ့ ကားေတြေရွ႕ကေန ကားနဲ႔လူအၿပိဳင္ လမ္းကူးေနၾကတာေတြ ေတြ႔ျမင္ရတာက ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ သည္းထိတ္ရင္ဖိုျဖစ္စရာ ေကာင္းပါေသးတယ္။ လူကူးမ်ဥ္းက်ားမွကူးပါဆိုတဲ့ ယာဥ္ စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းေတာ့ ရွိပါရဲ႕။ ဘယ္မွာလဲ။ လူကူးမ်ဥ္းက်ားက။ ဟိုဘက္လမ္းထိပ္၊ ဒီဘက္လမ္းထိပ္က မီးပိြဳင့္ေတြမွာေတာ့ ကူးလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ေလွ်ာက္သြားမွ ေရာက္ႏိုင္တာဆိုေတာ့ မည္သူက မီး ပြိဳင့္ထိ တခါေလွ်ာက္၊ လမ္းကူး၊ တခါျပန္ေလွ်ာက္လာတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ပါမည္တဲ့လဲ။ လူကူးမ်ဥ္းက်ားဆိုတာ တခုန ဲ႔တခု ကိုက္မည္မွ်အကြာအေဝးမွာ ထားရွိသင့္တယ္ဆိုတဲ့ Infrastructure စည္းမ်ဥ္းအတိုင္း ဝန္ေဆာင္မႈေပးၿပီးမွသာ စည္းကမ္းဆိုတာ မထုတ္သင့္ေပဘူးလား။

ဒီေတာ့ ေတြးစရာေတြက ျဖစ္လာပါၿပီ။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေရးရာ ဝန္ေဆာင္မႈက မျပည့္စံုတာလား၊ လူေတြက စည္းကမ္းမလိုက္ နာတာလား။ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ေတြ မ်ားေနပါရက္နဲ႔ ဒါေတြကို မေလွ်ာ့ခ်ဘဲ အႏၲရာယ္ကို ပညာေပး႐ံုနဲ႔ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ပြားမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါမည္တဲ့လား။

ဒီလိုနဲ႔ အေတြးစေတြနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္လာလိုက္တာ တီတီဆိုတဲ့ အနီးကပ္ကားဟြန္းတီးသံေၾကာင့္ လန္႔ၿပီး ထခုန္လိုက္ မိပါတယ္။ ကိုယ့္ေျခေထာက္မ်ား ကားလမ္းမေပၚေရာက္ေနလို႔ ဟြန္းတီးခံရတာလားလို႔ ျပန္ၾကည့္မိေတာ့လဲ ေျခ ေထာက္က ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာပါ။ ကားခ်ဳိးေကြ႔ဝင္ရတဲ့ လမ္းသြယ္၊ လမ္းဆံုလဲမဟုတ္။ ဒါနဲ႔ လွမ္းၾကည့္မိေတာ့ ကား တစီး။ ျမတ္စြာဘုရား။ ပလက္ေဖာင္းဆိုတဲ့ လူသြားလမ္းေပၚမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့လူကို ကားကဟြန္တီးၿပီး လမ္း ဖယ္ခိုင္းေနတာပါလား။ ဒါနဲ႔ပဲ ကားက လူသြားလမ္းေပၚတက္ရပ္ဖို႔ လူက ကားလမ္းမေပၚ ဆင္းေပးလိုက္ရပါတယ္။ သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ဆိုေပမယ့္ ဒီလိုဇာတ္မ်ဳိးကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ၾကားလို႔ေတာင္ သင့္ေလ်ာ္မွာ မဟုတ္။

ဒီျဖစ္ရပ္ကို အသိတေယာက္ကို ရင္ဖြင့္ေတာ့ အေနာက္တိုင္းမ်က္စိနဲ႔ မၾကည့္ပါနဲ႔တဲ့။ က်မက အေနာက္တိုင္းမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ အဂၤလန္၊ ဂ်ာမဏီ၊ ဆြီဒင္၊ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲ ျမန္မာကို ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ရေလာက္ေအာင္ က်မမွာ အသိဉာဏ္မေခါင္းပါးပါ။ က်မေျပာေနရျခင္းက ပလက္ေဖာင္းေပၚ က အမ်ားျပည္သူအတြက္ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကားဆိုတာကလဲ အေနာက္တိုင္းကစၿပီး တီထြင္လိုက္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပလက္ေဖာင္းဆိုတာကလဲ အေနာက္တိုင္းက စၿပီးတီထြင္လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းက တီထြင္ခဲ့တဲ့ ကားကို စီေနၾကၿပီး၊ ပလက္ေဖာင္းက်ေတာ့မွ အေနာက္တိုင္းနဲ႔ မတူႏိုင္ပါ ဆိုတာကေတာ့ ပလက္ေဖာင္းေပၚ လမ္း ေလွ်ာက္သူေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈရာ ေရာက္ပါတယ္။

လူနဲ႔ကား မည္သည္က တန္ဖိုးပိုႀကီးပါသလဲ။ ဂုဏ္ပကာသန အဆိပ္တက္ၿပီး၊ လူစိတ္ေပ်ာက္ေနေသာ လူမည္ကာ မတၱမ်ားမွ လြဲရင္၊ လူသားစစ္စစ္ျဖစ္ေသာ မည္သူမဆို အျခားလူသားတေယာက္ရဲ႕ ဘဝ၊ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာကို တန္ဖိုး ထားေလ့ရွိပါတယ္။ ျမန္မာတျပည္လံုးက သန္းငါးဆယ္ေက်ာ္ေသာ လူေတြထဲမွာ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးသူ လူဦးေရး၊ တကၠစီ စီးေသာ လူဦးေရက မည္မွ်ေသာ ရာခိုင္ႏွဳန္း ရွိပါသတဲ့လဲ။ လမ္းေလွ်ာက္သူေတြရဲ႕ အေရးကို ဂ႐ုမျပဳဘဲ၊ ကားစီးေရ မ်ားလာ႐ံု၊ လူဦးေရ ငါးရာခိုင္ႏွဳန္းခန္႔ ကားစီး႐ံုနဲ႔ ေခတ္မီတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါမည္တဲ့ လား။ လူအမ်ားရဲ႕ လူေနမႈဘဝကို ေအးခ်မ္းသာယာေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္မွသာ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ပ္ေရး (Good Governance) ရွိၿပီး တိုင္းျပည္တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူဦးေရရဲ႕ ရာခိုင္ႏွဳန္းအမ်ားစုကို ကိုုယ္စားျပဳေနသူမ်ား ေန႔စဥ္ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကရတဲ့ ပလက္ေဖာင္းမ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကားလမ္းမေပၚကေန ပလက္ေဖာင္းကို ေမာင္ပိုင္တက္စီးထားၾကေသာ ကားမ်ား ရပ္နားဖို႔အတြက္ ရပ္တန္႔ရန္ေနရာမ်ား ဖန္တီးေပးဖို႔ လိုအပ္သလို၊ စည္းကမ္းမလိုက္နာပါက အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ဖို႔လဲ လိုအပ္ပါတယ္။ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းစြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္မယ့္ လူကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ားကို ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္လမ္းမ်ားေပၚမွာတင္မဟုတ္ပဲ၊ လူအမ်ားသြားလာေလ့ရွိတဲ့ လမ္းတိုင္းမွာ စနစ္တက် ထားရွိေပးဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။

အမ်ားျပည္သူျဖတ္သန္းသြားလာတဲ့ လမ္းမေပၚက ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္မ်ားကို အကာအရံ၊ တံတိုင္းမ်ားထားရွိ ေစၿပီး အုတ္ပံု၊ ေက်ာက္ပံု၊ သဲပံုမ်ားကို လမ္းေပၚထားရွိျခင္းအား ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ လုပ္ငန္းခြင္အႏၲရာယ္မ်ား ျပည္သူ လူထုအေပၚ မသက္ေရာက္ေစဖို႔ ကာကြယ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါတယ္။

ဒီအၾကံျပဳခ်က္ေတြဟာ အေနာက္တိုင္း၊ အေရွ႕တိုင္း မည္သည့္အေတြးအေခၚကိုမွ အေျချပဳထားတာမဟုတ္ပါ။ အ ေနာက္တိုင္းျဖစ္ေစ၊ အေရွ႕တိုင္းျဖစ္ေစ ဘယ္ႏိုင္ငံက အစိုးရမဆို ျပည္သူလူထုအေပၚ ေပးအပ္ရမယ့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဝန္ ေဆာင္မႈမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုေတြေျပာတဲ့အခါ အခ်ဳိ႕က ဆိုေလ့ရွိပါတယ္။ အစိုးရက ဝန္ေဆာင္မႈေပးေတာ့ေကာ ျပည္သူက တန္ဖိုးထားၿပီး၊ လိုက္နာက်င့္သံုး၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ပါမည္တဲ့လား ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုပါ။ တိုင္းျပည္တိုင္းမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ဆိုတာကို ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ ယႏၲရားေတြ ရွိပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈေပးၿပီးမွ မလိုက္နာ၊ မက်င့္သံုးလွ်င္ေတာ့ တရားဥပေဒ အရ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြ လိုအပ္သလို ေပၚထြက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထမင္းပန္းကန္ကြဲမွာစိုးလို႔ ထမင္းမေကၽြး ဘူးဆိုၿပီး လုပ္လို႔မွ မရသည္ဘဲ။

မည္သို႔ဆိုေစ၊ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ လူေနမႈဘဝလံုျခံဳေရး၊ တိုးတက္ေရးအတြက္ ပလက္ေဖာင္းမ်ား စနစ္တက် ျပဳျပင္ထိန္း သိမ္းတည္ေဆာက္ေရး၊ လူကူးမ်ဥ္းက်ားမ်ား ထားရွိေရး၊ လုပ္ငန္းခြင္အႏၲရာယ္ တိုက္႐ိုက္က်ေရာက္ႏိုင္မႈမ်ားကို ကာ ကြယ္ေပးတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို မလြဲမေသြ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါတယ္။

ခင္မမမ်ဳိး
၄၊ ၇၊ ၂ဝ၁၃

1 comment:

Unknown said...

Yes, very remarkable article which means to our people of Burma,and their way of discipline to correct,to realize,which the author wrote in this article.The main point is many people should have good moral,need to understand what is human,and the ways to follow,and to learn to have an open minded like the people from the well develop countries,how to behave,and what is Civic.