Saturday, August 24, 2013

လူေသႏွင့္စကားေျပာျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဘဲျဖဴ ခၽြတ္ခန္း

၂၀၀၈ စစ္ကၽြန္ဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္က ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပိုင္း မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ စကားေျပာတိုင္း က်ေနာ္ စာမေရးျဖစ္တာကို အျပစ္တင္ၾကတယ္။ သူတို႔အျပစ္ဖြဲ႔တာကိုျပန္ေျပာႏိုင္တာက ဒီခ်ိန္က တိုက္ၾကက္မ်ားသားခြဲခ်ိန္လိုပဲ စုတ္ျပတ္ဖူးေယာင္ ႏွင္းသီးထၿပီး ေသရင္ေသ မေသရင္ကန္းသြားေအာင္ တအုပ္ထဲ တျမံဳတည္းသားခ်င္း အေသအ ေၾက ခြပ္ၾကရမဲ့အခ်ိန္၊ ၾကက္ဥခ်င္း႐ိုက္ခြဲရမဲ့အခ်ိန္ျဖစ္လို႔ ေရးလဲ မေရးခ်င္၊ ေရးလည္းေရးမရဘူးလို႔ ဆင္ေျခေပးမိတယ္။ အဲဒီမွာမွ က်ေနာ္ စြဲကိုင္မိတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ အေနအထားကပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးၾကမ္းတမ္းမယ္လို႔လဲ တြက္ဆမိတယ္။ ကိုယ္ေရြးမိတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္အေနထားကိုမွ ကိုယ္ကစြန္႔ဖို႔ေဝးလို႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေဟာင္းေတြနဲ႔
ညီႏိုင္ေအာင္ နည္းနည္းေလးေတာင္ ညႊတ္ေပးဖို႔ ယို႔ေပးဖို႔လည္း စဥ္းစားမရဘူး။ ေခါင္းမာတယ္ပဲ ဆိုခ်င္ဆိုၾကေစေတာ့။ အဖိႏွိပ္ခံ လူထု အက်ဳိးစီးပြားေတြပ်က္စီးသြားမယ္လို႔ ယူဆတာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နီးစပ္သူေတြနဲ႔ စကားအရေျပာတာ ကလြဲလို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စာမေရးဘူး၊ ေရွာင္တယ္။

ခုေတာ့ေရွာင္မရေတာ့ဘူး၊ တယ္ရၿပီ၊ ခြပ္ရၿပီ၊ ခြပ္လိုက္ၾကစို႔ သူငယ္ခ်င္ေပါ့။ ခြပ္ရမယ့္ ခြပ္ဖက္က poor old boy က်ေနာ့ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း ေနာင္ေတာ္ႀကီး ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ေခၚ ဘဲျဖဴ။ ခြပ္ရမွာက သိပ္ေတာ့မတန္ဘူး၊ အားနာစရာ။ သူနဲ႔ေတာ္ေတာ္ေလး နီးနီးစပ္ေပါင္းလာေတာ့ သူ႔မွာ ဘာေတြဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ သိသိခ်ည္းနဲ႔ဆိုေတာ့ အားနာမိတာပါ။ ၇၄ တိုက္ပြဲဝင္ေက်ာင္းသား၊ မကဒတ (သို႔) ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ တည္ေထာင္သူ ဥကၠ႒၊ အေကာင္ ကေတာ့ အႀကီးႀကီး၊ ေခါင္းေတာ့ေသးတယ္။ သူ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးသမားမွန္း သိတယ္။ သူေျပာတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ ဆန္႔က်င္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြေျပာေလ သူ႔ေခါင္းက ပိုေသးေသးသြားေလ။ အာဏာစက္ဝန္းထဲ က်င္လည္သူတိုင္း က်ဴးလြန္မိတတ္တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုသူေတြရဲ႕လုပ္ရပ္ဆိုးေတြ၊ ၿပီးေတာ့ သူထိေတြ႔ဆက္ဆံဖူးတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုသူေတြနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး အဆင္မေျပတာေတြက အဓိကအေၾကာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသေဘာတရားအျမင္မွ မပါဘူး။ လူေျပာသူေျပာနဲ႔ မျမင္ဖူးတဲ့ သူရဲတေစၦကိုေၾကာက္တဲ့သူလို မာစ့္ဝါဒ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒကို ဘာမွန္းမသိဘဲ ဆန္႔က်င္ေနသူ တဦးသာ ျဖစ္တယ္။

တခါတုန္းက သူေျပာဖူးတယ္ ဥေရာပက ပါတီေတြလိုဆို သူလည္းကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္မွာပါတဲ့။ က်ေနာ္က သတိေပးတယ္၊ အဲဒါဆို ႏိုင္ငံတကာကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ အဓြန္႔ရွည္ပါေစ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက်ဆံုးပါေစ ဆိုတဲ့ ဦးႏုလိုလားလို႔ဆိုေတာ့ ဟုတ္တယ္တဲ့။ ဘယ္ေလာက္ ျပည့္တန္ဆာဆန္တဲ့ ဥေဏွာက္ ျပည့္တန္ဆာဆန္တဲ့အျမင္လဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မွာ ေဘာ္ဒါစိတ္ရွိတယ္၊ ေတာ္လွန္ေရးအေပၚ ကိုယ္က်ဳိးရွာတာမရွိဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ေပါင္းျဖစ္ တယ္။ ခုေတာ့ ခြပ္ရၿပီ။ မခြပ္လို႔မရေအာင္ သူပဲတြန္းပို႔လိုက္တယ္။ က်ေနာ့ကို ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးႏွက္တာကို ေဘာ္ဒါစိတ္နဲ႔ အခြင့္လြတ္ႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ္ေၾကာင့္မဆိုင္သူေတြကို ေစာ္ကားေမာ္ကားလုပ္လာတာကို ကာကြယ္ဖို႔ကစခဲ့တဲ့ က်ေနာ့တာဝန္ ျဖစ္သြားတယ္။

ဆရာဒဂုန္တာရာဆံုးေတာ့ ေတာ္ဘုရားေလးေအာက္ေမ့ပြဲမွာ ဆရာေျပာခဲ့တာကို ျပန္ျဖန္႔လိုက္တယ္၊ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအျမင္သေဘာထား ဆိုၿပီး ေခါင္းစီးတပ္ၿပီး ဆရာ့စကားအရင္းေတြအတိုင္း တင္ေပးလိုက္တယ္။ က်ေနာ္ တပ္တာ ေခါင္းစည္းပဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီေခါင္းစီးတပ္ရသလဲဆို ဒီေန႔ လက္တင္အေမရိက ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ မာစ့္ဝါဒီဆိုရွယ္လစ္ေတြနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ေတြ ဝက္မင္စတာ (Westminster ) လစ္လရယ္ႏိုင္ငံေရးစနစ္ထဲ မွာ တိုးဝင္လႈပ္ရွား ေအာင္ပြဲဆင္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြျဖစ္ေပၚေနတယ္။ ဒါကို ဆရာက အေစာႀကီးထဲက ေျပာထားခ့ဲ တာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကိုနားမလည္ပါးမလည္ဘဲ ဘဲျဖဴက ေခြးက်ဳိးတုတ္ခုန္တိုးသလို ဝင္လာတယ္။ ေအာက္မွာ က်ေနာ္ ျပန္ျဖန္႔ခဲ့တဲ့စာနဲ႔ သူ႔တုန္႔ျပန္ခ်က္ကို တြဲထားပါတယ္။ ယွဥ္ဖတ္ၾကည့္တာနဲ႔ ဒီလူ ဆရာဒဂုန္တာရာဘာေျပာတယ္ဆိုတာ လံုးဝနားမလည္ဘူးဆိုတာ ရွင္းရွင္းႀကီးေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ သူက ဒီတင္မရပ္ဘူး ေသာက္တလြဲေတြ ဆက္ေျပာေနတယ္။ ဘယ္သူမွ ကြန္ျမဴနစ္လို႔ေျဗာင္မရပ္ရဲဘူး ဘာညာ စိန္ေခၚသလို လုပ္လာျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို မဆံုးမရင္ (be tame) ကြယ္လြန္သူ ဆရာဒဂုန္တာရာကိုေကာ တျခားမဆိုင္သူေတြကိုပါ ေစာ္ကားရာက်ေတာ့မယ္။ သူေတာ့ နားလည္မွာမဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။

က်ေနာ္ ေျပာပါ့မယ္။ က်ေနာ္ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္ကြန္ျမဴနစ္ မျဖစ္ဖူး။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ေနာ္ ဗုဒၶဝါဒီ ျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္ဗုဒၶဝါဒီ မဟုတ္ဘူး။ ဒီစကားကို သူနားလည္ဖို႔ဆို ေနာက္ထပ္ငါးႏွစ္ေလာက္ ဆရာေကာင္းသမား ေကာင္းနဲ႔ သူေလ့လာဖို႔လိုမယ္။ သူနဲ႔ေျပာဆိုႏွီးေႏွာခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ အေတြးအေခၚဝါဒေတြထဲမွာ သူနားအလည္ဆံုးဆိုတဲ့ ဗုဒၶဝါဒနဲ႔ပတ္သက္လို သူထက္ က်ေနာ္ပိုနားလည္တယ္။ သူထက္ က်ေနာ္ ဗုဒၶဝါဒ စာရိတၱပိုခိုင္ပိုျမဲက်င့္ၾကံတယ္။ က်ေနာ္ဆိုခ်င္တာက သူ႔ရဲ႕ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးဟာ ဆႏၵအရလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သူရင္ဆိုင္ခဲ့ရတဲ့ မေကာင္းတဲ့အေတြ႔အၾကံဳအရလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဇစ္ျမစ္မေသခ်ာတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ ဆန္႔က်င္ေရး သတင္းေတြ စာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ တရားအရဆန္႔က်င္တာ မဟုတ္တာေသခ်ာတယ္။

ဒီဆံုးမစာကို အခ်ိန္ကုန္ခံေရးရတဲ့ ေနာက္တေၾကာင္းက ဒီအခ်ိန္မွ သူ႔ရဲ႕ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးအလံ ထူလိုက္တာဟာ မ႐ိုးသားဖူးလို႔ယူဆလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သနပ္ခါးဘဲၾကားနဲ႔ ေမွာင္ရိပ္ခိုျမဴဆြယ္ေနရတဲ့ အိုတြင္းဆံုးက်ျပည့္တန္ဆာမရဲ႕ ေလခၽြန္သံလိုပါပဲ။ သူလုပ္ကိုင္တာေတြနဲ႔ပါတ္သက္လို႔ တခါတေလ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ က်ေနာ့ကိုတိုင္ပင္တတ္ပါတယ္။ တိုင္ပင္လာတိုင္းသူႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ အ႐ိုးသားဆံုးနဲ႔ က်ေနာ့ အျမင္ကိုေျပာၿပီးအၾကံေပးခဲ့ပါတယ္။ သူလည္း လက္ခံတာလက္ခံသလို အမ်ားစုေတာ့လက္ခံေလ့ မရွိပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို တခ်ဳိ႕ သူတိုင္ပင္လာတယ္ ဆိုတာ ေတြက သူဆံုးျဖတ္ၿပီး လုပ္ဖို႔စီစဥ္ၿပီးမွ က်ေနာ့ သေဘာထားကိုတီးေခါက္ၾကည့္ယံု တိုင္ပင္တာေတြျဖစ္ေနလို႔ပါ။

ခုေနာက္ဆံုး နယ္ျခားနဲ႔ ျပည္ပအင္အားစုၾကား သိန္းစိန္-ေအာင္မင္းတို႔ ထိုးလာတဲ့ႏိုင္ငံေရးထိုးစစ္မွာ အရင္ဆံုးက်သြား တာေတြထဲ သူပါသြားတယ္။ မသြားခင္ က်ေနာ့ သေဘာထားကိုတီးေခါက္ၾကည့္ယံု တိုင္ပင္ပါတယ္။ က်ေနာ္က မသြားဖို႔နဲ႔ ၂၀၁၅ ေလာက္ထိေတာင့္ထားဖို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။ ဒီခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ သေဘာမညီေသာ္လည္း ေဒၚစုနဲ႔ ျပည္တြင္းအင္အားစုေတြ သြားေနတဲ့ ၂၀၀၈ စစ္ကၽြန္ေဘာင္ထဲက ကစားကြက္ကို က်ေနာ္တို႔ ျပည္ပနဲ႔ နယ္ျခားအင္ အားစုေတြက မူပိုင္းအမာလိုင္းနဲ႔ အခိုင္အမာရပ္ၿပီး ရံေပးရမယ္၊ အထဲကလူေတြလုပ္သလို လိုက္လုပ္လို႔မရဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ္ မရပါဘူး၊ သူသြားတာပါဘဲ။ တအုပ္ႀကီး ေခါင္းစည္းအႀကီးႀကီးနဲ႔။ ဘာတဲ့ အမိေျမၿငိမ္းခ်မ္းေရး မစ္ရွင္ ဆိုလား ဘာလား။ အဲမွာကြဲလာတာကို အမွတ္မရွိဘူး၊ ကံကုန္ခါနီးေတာ့ ဉာဏ္ထံုဆိုသလို ဇြတ္တိုး ေနာက္တ ေခါက္ထပ္သြားပါတယ္။ ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္လုပ္မဲ့သူ မရွိဘဲျပန္လာရျပန္တယ္။ ေက်ာ္ရင္လိႈင္လို ႏိုင္ငံေရး အုတ္ၾကားျမက္ကို ေကာက္႐ိုးတမွ်င္လို ဆြဲဖို႔ႀကိဳးစားတာေတာင္ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ ဒါဟာ သူရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ပ်ာေလာင္ခတ္မႈ (Political desperation) ကို ေဖာ္ျပေနပါတယ္။

သူ႔အျဖစ္က သနားစရာ နဗိုက္ (ႏြားပိုက္) ကေလးလိုျဖစ္ေနတယ္။ ႏြားမေတြၿမိဳင္ထလို႔ သားလိုခ်ိန္ မိတ္လိုက္ၿပီဆို ႏြားျခံေတြပ်က္တယ္၊ ယာခင္းနဲ႔ ရြာစည္း႐ိုးေတြပ်က္တယ္။ ၿမိဳင္ထတ့ဲႏြားမေနာက္မွာ တရြာလံုးက ႏြားအုိ ႏြားက်ဳိး ႏြားသင္းကြပ္ ႏြားသင္းပ်က္ ႏြားပ်ဳိ ႏြားေပါက္ေတြ တအုပ္ႀကီး ဝ႐ုန္းသုန္းကားေျပးလိုက္ၾကတယ္။ ကာမစိတ္မြန္ေနတဲ့ အရြယ္စံုႏြားအုပ္ႀကီးက ႏြားမေနာက္ ေျပးလမ္းေပၚရွိသမွ် အရာရာကို ဘာႀကီးျဖစ္ျဖစ္ ပစ္တိုက္နင္းေခ်ျပစ္တယ္။ က်ဳိးပဲ့ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတဲ့ နြားေတြလည္းမနည္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ၿမိဳင္အုပ္လာၿပီဆိုရင္ လြတ္ရာကၽြတ္ရာ အျမန္ေျပးေရွာင္ ၾကရတယ္။ အဲဒီလိုျမိဳင္အုပ္ရဲ႕ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ေနာက္ဆံုးမွာ နဗိုက္ကေလးေတြလည္းပါတယ္။ အမိႏို႔ျဖတ္စ ဗိုက္ပူနံကားနဲ႔မို႔ နဗိုက္ကေလးလို႔ေခၚတာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ခမ်ာ အစာငတ္ေရငတ္နဲ႔ မေမာမပမ္း တမ္းတမ္းစြဲေျပးသာ လိုက္ေနရာတာ ႏြားမရဲ႕ ၿမိဳင္နံ႔ေတာင္႐ႈရမဟုတ္ဘူး။ ၿမိဳင္ႏြားမနဲ႔ နဲနဲနီးလာၿပီဆိုလဲ သူေရွ႕က သူထက္နဲနဲႀကီးတဲ့ နဗိုက္ကလွည့္ေခြ႔ (ေဝွ႔) တာ ခံရရွာတယ္။ ဒါေပမယ္သူ႔ခမ်ာ ကာမစိတ္ထၾကြစဆိုေတာ့ အစာငတ္ေရငတ္ မေမာမပမ္းလိုက္ျမဲလိုက္ေနရရွာတာပါဘဲ။ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ခမ်ာလည္း ႏိုင္ငံေရးနဗိုက္ကေလး ျဖစ္ေနရွာတယ္။

ႏိုင္ငံတကာကဘယ္လိုပင္ ဗန္းတင္ေနေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ စစ္အုပ္စုဟာအာဏာစြန္႔ဖို႔ အရိပ္အေယာင္ တစြန္းတစေတာင္ မျပေသးပါဘူး။ လူထုခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡသုကၡ ဖိႏွိပ္မႈေတြက နဂိုအတိုင္း တေရြးသားေတာင္ ေလ်ာ့သြားတာ မျမင္ရေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လယ္သမား အလုပ္သမားတိုက္ပြဲေတြ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနတုန္းပါ၊ ျပည္တြင္းကိုႏွစ္ေခါက္ဝင္တယ္၊ ဒီတိုက္ပြဲေတြနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး ဘာတခုမွလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ၊ ရပ္တည္ေျပာဆိုခဲ့တာ မရွိခဲ့ဘူး။ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ေရႊမ်က္ႏွာညိဳမွာစိုးဟန္တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကိုလည္းဘာမွမေျပာဘဲ သူအလုပ္ သူလုပ္ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို မဆုတ္မနစ္တိုက္ေနတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ေတြအေပၚေတာ့ ေတာ္ေတာ္သတၱိေျပာင္တယ္။ ကဲ့ရဲ႕လိုက္ ႐ႈတ္ခ်လိုက္။ စစ္အုပ္စုေရာင္းေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီေခြးသားကို သေရ (သြားရည္) ယိုေနဟန္ တူပါတယ္။

လူထုဖိအားေၾကာင့္ ဘယ္လိုမွနဂိုအတိုင္းဆက္မရပ္ႏိုင္ေတာ့လို႔ (၂၀၀၈ ) စစ္ကၽြန္ဖြဲ႔စည္းပံု ႏိုင္ငံေရးေထာင္ႀကီးတည္ ေဆာက္ၿပီး ဟန္ျပ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ထုတ္လာတယ္။ သခင္စိုး စကားအတိုင္းဆို ဆိတ္ေခါင္းခ်ိတ္ၿပီး ေခြးသားေရာင္းတာ ပဲ။ ႀကိဳက္လို႔ပဲစားစား မသိလို႔ပဲစားစား ဘယ္သူမဆိုစားခ်င္လာခဲ့၊ ဒါေပမယ့္ ေခြးသားကို ေခြးသားမွန္းသိသလို ေခြးသားေတြေဟ့လို႔ ထေအာ္မယ္သူေတြေတာ့ ႏိုးပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီအခ်ိန္ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရး အသံကိုဘယ္သူေတြက ႀကိဳက္မလဲ။ အာဏာကိုဆက္ၿပီးဆုတ္ကိုင္ ခ်ယ္လွယ္ခ်င္တဲ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြပဲ။ တဆက္တည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြနဲ႔ ႀကိတ္ပုန္းနားလည္မႈ ယူထားတဲ့ အေမရိကန္ ငပြႀကီးအႀကိဳက္လည္းျဖစ္ေတာ့ ေလခၽြန္သံတခ်က္တည္းနဲ႔ ေဖာက္သည္ ႏွစ္ေယာက္ကို ျမဴဆြယ္ၿပီးသားျဖစ္ေရာ။ ဘဲျဖဴတို႔ကဒီေနရာမွာေတာ့ ပိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခ်ိန္မွာမဆီမဆိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးအလံထူလာတာဟာ မ႐ိုးသားမႈတခုလို႔ ယူဆရတာ ျဖစ္တယ္။

အိုတြင္းဆံုးက်ျပည့္တန္ဆာမဟာ ဘယ္လိုပဲသနပ္ခါးဘဲၾကားေတြလူးလူး ေစ်းေကာင္းရႏိုင္ဖို႔ေဝးလို႔ ေဖာက္သည္ ေတာင္ရဖို႔ မလြယ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ မသိေလတဲ့ (သို႔မဟုတ္) သိလြန္းလို႔ ကာလသားေပါက္ အငန္႔ေလးေတြကိုေတာင္ မဖမ္းႏိုင္ေတာ့လို စစ္ေခြးအိုႀကီးေတြကိုပဲ သိသိနဲ႔ ျမဴေလသလားမသိရတဲ့ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို လက္က်န္ ေမတၱာစကား ပါးလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ ကိုရင္ဘဝက စြဲလန္းႏွစ္သက္ခဲ့ ဓမၼပဒပံုဝတၳဳေတြထဲမွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေသမွန္းမသိတဲ့ လိစၥဝီမင္းသားေတြနဲ႔ စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၶဳလရဲ႕ သဘာဝလြန္စကားေလးက ခုထိ ေခါင္းထဲစြဲေနပါတယ္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္ သာဝတၳိျပည့္ရွင္ ပေႆနဒီေကာသလရဲ႕စစ္သူႀကီးက တကၠသီလာပညာသင္ဖက္ မဟာဗႏၶဳလ ျဖစ္တယ္။ မဟာဗႏၶဳလရဲ႕မိဖုရား မလိကၠာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတာ့ သေႏၶခ်င္ခ်င္းတပ္တာက အံ့ဘနန္းေအာင္ အႏၱရာယ္ႀကီးလွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မလိကၠာမိဖုရားက သူ႔လင္ မဟာဗႏၶဳလကို မေျပာဘူး။ ဒါေပမယ့္ သေႏၶခ်င္ခ်င္းေၾကာင့္ မအိပ္ႏိုင္မစားႏိုင္ ျဖစ္လာတယ္။ စစ္သူႀကီးက ဇြတ္ေမးမွဖြင့္ေျပာတယ္။ မလိကၠာမိဖုရား သေႏၶခ်င္ခ်င္းတပ္တာက ရန္သူ ေဝသာလီျပည္က လိစၥဝီမင္းသားတို႔ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ကန္ေတာ္မဂၤလာမွာ ေရခ်ဳိးၿပီ ကန္ေတာ္တြင္းက ၾကာ႐ိုးၾကာစြယ္ေတြကို စားလိုစိတ္ျဖစ္သတဲ့။ ဒီတင္ စစ္သူႀကီးဗႏၶဳလပဲ ဘယ္မႈလိမ့္မလဲ၊ လာခ်စ္ႏွမ ခ်စ္မယား ခုပဲသြားမယ္ဆိုၿပီး စစ္ျမင္းရထားျပင္ၿပီး လက္စြဲေတာ္ေလးကိုဆြဲၿပီး ထြက္လာတယ္။ ေဝသာလီ ကိုေရာက္တယ္။ ကန္ေတာ္မဂၤလာမွာ မလိကၠာမိဖုရားကို ေရခ်ဳိးေစတယ္။ ၾကာ႐ိုးၾကာႏြယ္ေတြကို ခ်င္ခ်င္းေျပသည္အထိ စားေစတယ္။ ကိစၥအလံုးစံုၿပီးေျမာက္မွ ကန္ေတာ္မဂၤလာက ခြါခဲ့တယ္။

ဒီသတင္းကိုၾကားေတာ့ လိစၥဝီမင္းသားေတြ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္းထြက္ၿပီး မဟာဗႏၶဳလကိုလိုက္မယ္၊ သတ္မယ္ လုပ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ေဝသာလီျပည္က မဟာဗႏၶဳလရဲ႕ ေက်ာင္းေနဖက္ ပညာရွိအမတ္ႀကီးက မဟာဗႏၶဳလရဲ႕ အစြမ္းကိုသိေတာ့ တားတယ္။ ရာဇဂုဏ္ေမာက္ေနတဲ့ လိစၥဝီမင္းသားေတြက တားလို႔မရဘူး။ ဒီေတာ့လည္း အမတ္ႀကီးက မွာရွာျပန္တယ္။ ပထမအႀကိမ္မိုးၿခိမ္းသံၾကားရင္ ျပန္လွည့္ခဲ့ပါ။ ဒါဟာ မဟာဗႏၶဳလ ေလးညိဳ႕တင္ျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဒုတိယ မိုးၿခိမ္းသံၾကားရင္ေတာ့ ေလးမွာ မွ်ားဆင္ငင္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သတိေပးလိုက္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ လိစၥဝီမင္းသားေတြ ေဒါသမာနေတြနဲ႔ ပညာရွိစကားနားမေထာင္ဘဲ လိုက္လာလိုက္တာ ပထမမိုးၿခိမ္းသံၾကား လည္း ဂ႐ုမစိုက္လိုက္ျမဲလိုက္၊ ဒုတိယမိုးၿခိမ္းသံၾကားလည္းမမႈ ေနာက္ဆံုး တတိယမိုးၿခိမ္းသံၾကားေတာ့မွ မဟာဗႏၶဳလ ကို မီလာတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္ျမင္းရထားကိုယ္စီနဲ႔ လိစၥဝီမင္းသား ငါးရာက မဟာဗႏၶဳလကို ဝိုင္းတယ္ ရပ္ခိုင္းတယ္။ ဒီေတာ့ မဟာဗႏၶဳလက စကားတခြန္းပဲျပန္ေျပာလိုက္တယ္၊ လိစၥဝီမင္းသား ငါးရာလံုးသူတို႔ရင္ဘတ္က အေပါက္ကို ငံု႔ၾကည့္ျမင္မိၿပီး လဲက်ေသဆံုးကုန္တယ္။ တကယ္က တတိယမိုးၿခိမ္းသံဟာ မဟာဗႏၶဳလ ျမားလြတ္လိုက္လို႔ ေပၚထြက္ လာတဲ့ ျမည္ဟည္းသံ ျဖစ္တယ္။ လြတ္လိုက္တဲ့ မွ်ားတေခ်ာင္းတည္းကပဲ ေရွ႕ေနာက္တန္းစီလိုက္လာတဲ့ လိစၥဝီမင္း သား ငါးရာလံုးရဲ႕ ရင္ကိုေဖါက္ဝင္သြားခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ လိစၥဝီမင္းသားေတြက သူတို႔ရင္ကို မဟာဗႏၶဳရဲ႕ျမားက ေဖါက္ ဝင္သြားမွန္းေတာင္ မသိလိုက္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မဟာဗႏၶဳလေျပာမွ သူတို႔ရင္ကိုငံု႔ၾကည့္ျမင္မိ ေသဆံုးကုန္ၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ မဟာဗႏၶဳလျပန္ေျပာတဲ့ တခြန္းတည္းေသာ သဘာဝလြန္စကားက…

“ငါလူေသနဲ႔ စကားမေျပာဘူး” တဲ့။

ဟဲ .. ဟဲ .. ဟဲ ၿပီးၿပီီ သအန္း။

ရဲေဘာ္ေက်ာ္သန္း
၂၃၊၈၊၂၀၁၃

……………………………………………………………………….

အိုတြင္းဆံုးက် ျပည့္တန္ဆာမရဲ႕ ေလခၽြန္သံ

ဒဂုန္တာရာကိုေလးစားပါတယ္ ဒါေပမဲ့ ယေန႔ေခတ္ကို သူလိုသလုိဆြဲၿပီး "ဒီမိုကေရစီ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္" လို႔ ေျပာလိုက္ တာေတာ့ အေတာ့စိတ္ကူးယဥ္ဆန္သြားၿပီ၊ ကြန္ျမဴနစ္မွာ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ဘဲရွိတာ လူတိုင္းသိတယ္။ ဒီမိုကေရစီဟာ ျပည္သူသည္းေျခႀကိဳက္ စကားျဖစ္သလို လူ႔ဘဝကိုလူလို ဂုဏ္သေရရွိရွိ ေနထိုင္ႏိုင္ေရးကိုလည္း အာမခံႏိုင္ေၾကာင္း သက္ေသျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြန္ျမဴနစ္စံနစ္ကို ႀကိဳက္တဲ့သူေတြက ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္နဲ႔ကိုေရာၿပီး အတူတူလိုေယာင္ဝါးသြားေအာင္ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြက "New Democracy" ဒီမိုကေရစီသစ္" ဆိုတဲ့စကားလံုးကို တည္ထြင္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီသစ္ ဆိုတာက သူတို႔ရဲ႕တပါတီကိုသာ ရွင္သန္ခြင့္ေပးထားတဲ့ ဒီမိုကေရစီေလ၊ က်န္တဲ့ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြရွင္သန္ခြင့္မရွိတဲ့ သေဘာထားေလ။ အင္ဒိုနီးရွား စစ္အာဏာရွင္ ဆူဟာတိုကလဲ "Guided Democracy" ထိန္းေၾကာင္းမွဳဒီမိုကေရစီလုိ႔ သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္မွဳေအာက္မွာ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္းနဲ႔ဒီမိုကေရစီရွိပါတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ေသးတယ္။ နအဖကလဲ "Discipline Democracy" စည္းကမ္းတက် ဒီမိုကေရစီ နဲ႔သြားမယ္လို႔ ဒီမိုကေရစီကို သူတို႔ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေအာက္ မွာေပးမယ္လို႔ ဆိုခဲ့ျပန္ပါတယ္။ တကယ္တန္း ေျပာရရင္ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကို ဘာနဲ႔မွေရာလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး၊ "ဒီမိုကေရစီ" ဟာ ဘာမွေရာစရာမလိုဘဲ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အဓိပၸါယ္ေဆာင္ၿပီးသားပါ။ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို ေရးသားခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ အသက္ရွင္ရပ္တည္ခြင့္ေတြဟာ ဒီမုိကေရစီစနစ္မွာဘဲ အမွန္တကယ္အာမခံထားတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီစာလံုးေရွ႕မွာ အခုလို Guided ဘဲေျပာေျပာ Discipline လို႔ဘဲေျပာေျပာ၊ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ေနာက္ မွာ "Democracy communism" ဒီမိုကေရစီကြန္ျမဴနစ္စနစ္လို႔ ထည့္ထည့္ ဒီဟာေတြဟာ ဒီမိုကေရစီကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး ကိုယ္လိုလားတဲ့ စနစ္ကို ျပည္သူႀကိဳက္ေအာင္ လြတ္လပ္တရားမွ်တမွဳ ရွိသလို လွည့္စားတာသာျဖစ္လို႔ အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီး ပါတယ္။

ယေန႔ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ တရုတ္၊ ဗီယက္နမ္၊ ကေမၻာဒီးယားတို႔ မွာအခုထိ တပါတီစနစ္နဲ႔ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ျပည္သူမွာ အျခားေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိဘဲကြန္ျမဴနစ္ပါတီကိုသာေရြးခ်ယ္ေနရတာလက္ရွိအေနအထားပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ
တပါတီစနစ္ရဲ႕ဆိုးက်ိဳးကို လူတိုင္းခံစားၿပီးပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ မခံစားၾကပါရေစနဲ႔ေတာ့။

အားလံုးကိုေလးစားလ်က္

ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ (၇၄)

2 comments:

MYANMAR said...

why you don't come back to set up myanmar communit party.

mo said...

Ko Kyaw Than, Australia is actually more communist than china/burma in terms of wealth distribution.

Western democracies has taken up the essence out of communism which is fairer wealth distribution. You will see jobless people are paid, house rent for homeless people are subsidized, health care and schooling is free etc in Australia. But not in china or Burma.

But the difference bet communist countries and democracies is that wealth creation/economy is not state monopoly. Private ownership and individual rights are allowed in western democracy. That means people are still motivated to work and earn and create wealth. But you see, if anyone earn a lot, government get income tax about half of what they earn. And government still tax when they spend likely 10% GST. Also land taxes and council taxes when they live in big houses etc. So in essence, when a person gets rich, government get more and more out of his wealth. But when a person is poor, government gives that person benefits. But you see there is still difference in living standards bet rich and poor. That has to be maintained to motivate people to work better and so government got more in taxes for wealth distribution.

Labour party is very akin to workers party. There was communist party in Australia. The ex-prime minister Julia Gillard was a member.