၁၉၇၃ -
၇၄ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ့ဇာတိရပ္ေျမ မူလတန္းေက်ာင္းေလးမွာ ေလးတန္းၿမိဳ႕နယ္စစ္
စာေမးပြဲေျဖအၿပီး ပညာခရီးဆက္ဖို႔ ကိုရင္လူထြက္ဘဝ ပုပုလံုးလံုး ကတံုးေလးနဲ႔
ေရာက္လာခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ဟာ အလုပ္သမားသပိတ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြနဲ႔
ျပည့္လ်ံေနပါတယ္။ က်ေနာ္ ေနခဲ့တဲ့ေနရာကေန ဆင္မလိုက္သေဘၤာက်င္းရံုက
အလုပ္ဆင္းအလုပ္တက္ဥၾသသံကို ၾကားရတယ္။ ဆင္မလိုက္သေဘၤာက်င္း
အလုပ္သမားေတြရဲ႕ဆန္ေတာင္းတဲ့သပိတ္တိုက္ပြဲကို
ဝဲစားႀကီး ဗိုေနဝင္းက ဆန္အစားက်ည္ဆံေတြနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္
သတ္ျဖတ္ေခ်မႈန္းခဲ့စဥ္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ မရဏမင္းရဲ႕အူသံလို မရပ္မနားအူထြက္ေနတဲ့
ဆင္မလိုက္သေဘၤာက်င္းက ဥၾသသံကိုအခုထိ ၾကားေယာင္ေနဆဲပါ။ ၾကားေယာင္မိတိုင္း
အိမ္မက္ဆိုးတခုလို ေျခာက္လွန္႔ခံေနဆဲပါ။
အဲဒီကာလ
အဲဒီတိုက္ပြဲေတြမွာ
တတိယႏွစ္စိတ္ပညာတက္ေနတဲ့ က်ေနာ့ေဆြမ်ဳိးနီး အကိုႀကီး
ကိုဝင္းေအာင္ တေယာက္ ဒီေန႔အထိ ေသသည္ရွင္သည္ မသိရဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့တယ္။
ဘယ္လိုမွ စံုစမ္းမရဘဲ သူ႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသားကဒ္ကေလးကိုသာ ႏွိမ္ႏွင္း
သတ္ျဖတ္မႈေတြ အႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္း ခ်ည္မွ်င္စက္ရံုေဘး
ေျမာင္းေလးထဲက ျပန္ရခဲ့တယ္။ ေသၿပီအမွတ္နဲ႔ပဲ သူ႔အတြက္ ဆြမ္းေကၽြး
အမွ်ေဝခဲ့ရတယ္။
၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာေရာက္ေတာ့ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ
အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္႔ရဲ႕စ်ာပနအေရး ေပၚလာျပန္တယ္။
ေတာကေရာက္စဆိုေတာ့ အေစာပိုင္းက ဒီအေရး ဒီအသံေတြၾကားရင္ စိုးရြံ႕ခဲ့ေပမယ့္
ဦးသန္႔စ်ာပနအေရးမွာေတာ့ ကေလးသာသာအရြယ္နဲ႔ ပါဝင္ခဲ့မိတယ္။ ကိုယ္ေနတဲ့ေနရာ
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ျဖစ္ေနတာလဲ တေၾကာင္းပါမယ္ထင္ပါတယ္။
အိမ္ကဘယ္လိုပဲလိုက္ေခၚေခၚ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမထဲမွာပဲ သြားေနတယ္၊
ဦးသန္႔အေခါင္းေဘးမွာ အလွည့္က်ထိုင္ေပးၾကတယ္။ က်ေနာ့အရြယ္
ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိမယ္ထင္တယ္။ စစ္တပ္က ဝင္စီးမယ့္ေန႔မွာ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြက
က်ေနာ္တို႔ကို အတင္းျပန္လြတ္ၾကတယ္။
ဦးသန္႔ ရဲ႕
စ်ာပနအေရးေပၚလာရတာက အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ဝန္တိုမစၧရိယစိတ္နဲ႔ ဂုဏ္ျပဳထိုက္သူကို
ဂုဏ္ျပဳပုေဇာ္ဖို႔ ပ်က္ကြက္ယံုမက ပိတ္ပင္မႈေၾကာင့္ေပၚလာရတာ ျဖစ္တယ္။
အာဏာရွင္ ဝဲစားႀကီး ဗိုေနဝင္းက တကမာၻလံုးက ေလးစားဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ေနတဲ့
ဦးသန္႔ကို “သူဘာမို႔လို႔လဲ ငါ့မယား (ခင္ေမသန္း) ေတာင္ ၾကံေတာမွာပဲ
ျမႇဳပ္တာ၊ ၾကံေတာမွာပဲျမႇဳပ္” ဆိုတဲ့ အေျပာနဲ႔ ဝန္တိုမစၧရိယ လုပ္ေတြေၾကာင့္
အမ်ားျပည္သူေတြ မခံမရပ္ႏိုင္လို႔ ေပၚေပါက္လာရတာ ျဖစ္တယ္။
ဦးသန္႔အေလာင္းထားရာ က်ဳိကၠဆံကြင္းကေန ေက်ာင္းသားနဲ႔ ရဟန္းသံဃာျပည္သူေတြက
ဦးသန္႔ ညီ ဦးခန္႔နဲ႔ ေဆြမ်ဳိးေတြပါတဲ့ စ်ာပနေကာ္မတီလက္ကေန လုယူၿပီး
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဝင္းထဲကို သယ္ေဆာင္ခဲ့ၾကရာက စခဲ့တယ္။ ဦးသန္႔ ညီ
ဦးခန္႔ကေတာ့ အာဏာရွင္အလိုက် စ်ာပနကို ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္
ဘာမျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူးလို႔ ေျပာေပး စာထုတ္ေပးခဲ့ရေသးတာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ရဟန္းရွင္လူတို႔က
သူတို႔တာဝန္သူတို႔ထမ္းခဲ့ၾက၊ ေက်ပြန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တကၠသိုလ္ဝင္ထဲေရာက္တာနဲ႔
ျပည္သူေတြ ေသာင္းသိန္းခ်ီ လာေရာက္ဂါရဝျပဳၾက၊ ဗိမၼာန္တည္ေဆာက္ေရး
ရံပံုေငြေတြ ထဲ့ဝင္လွဴဒါန္းၾကနဲ႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္သဲ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဦးသန္႔ကို
ေနာက္ဆံုးဂါရဝျပဳလိုတဲ့ လူအုပ္ႀကီး အဓိပတိဂိတ္ေပါက္ဝကေန
ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမထိ လူတန္း (၃) တန္းထိ တန္းစီေစာင္းဆိုင္ေနၾကရတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာဏာရွင္ဟာ ျပည္သူေတြေတြရဲ႕ ဆႏၵကို ႐ိုက်ဳိးလိုက္ေလ်ာလိုက္ရၿပီး
ဦးသန္႔ကို ေရႊတိဂံုေတာင္ဖက္မုဒ္ ကန္ေတာ္မင္ပန္းျခံမွာ စုဖုရားလတ္၊
ဆရာႀကီးကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတို႔နဲ႔အတူ လဲေလ်ာင္းခြင့္ေပးခဲ့ရတယ္။
ဦးသန္႔နဲ႔ ဦးဝင္းတင္တို႔ဟာ အမိေျမရဲ႕သားေကာင္းဇာနည္ေတြခ်ည္ပါပဲ။ အမိေျမရဲ႕ဂုဏ္ကိုျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကတယ္။ မတူတဲ့က႑ကရပ္တည္လုပ္ေဆာင္သြာၾကတဲ့
သူတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ဂုဏ္ကို သာသည္နာသည္ ႏွိင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးတာဟာ
မသင့္ေလ်ာ္ပါ၊ သို႔ေသာ္ က်ေနာ့အတြက္ေတာ့ က်ားရဲတေကာင္လို အမွန္တရားနဲ႔
အေျခခံမူေက်ာ႐ိုးကို က်ားကုတ္က်ားခဲ ၾကံ႕ၾကံ႕ခံကာကြယ္ေစာင့္ထိန္း
အလံထူသြားတဲ့ ဦးဝင္းတင္ရဲ႕ သတၱိဂုဏ္ကိုပိုသာ ေလးစားဦးညြတ္မိပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔အတြက္ ဝီရဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္ျပယုဂ္တခုပါ။
ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ႀကီးရဲ႕ေနာက္ဆံုးခရီးက
ေသတာနဲ႔လူသူမနီးတဲ့ ေရးေဝးကိုေရာက္သြားရတယ္။ ေအာက္ေမ့ဂုဏ္ျပဳပြဲက
တျခားမွာ။ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၿပီလဲ။ ယုဒသန္ရိပ္သာတာဝန္ရွိသူက လိုလိုလားလား
လက္ခံဖို႔ေျပာတဲ့ၾကားက ဒီလိုျဖစ္သြားတယ္ဆိုေတာ့
သူနဲ႔တန္တဲ့အစိုးရကိုပဲရမယ္ဆိုတဲ့
ဂရိစကားပံုကိုပဲ သတိရမိတယ္။ ေသသူ ဦးဝင္းတင္ရဲ႕ ေသရင္ျမန္ျမန္သၿဂဳႋလ္ဖို႔
ေျပာခဲ့တဲ့စကားေၾကာင့္လို႔လဲ ၾကားရတယ္၊ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ေလသံ မလိုလားအပ္တဲ့
ျပႆနာေတြျဖစ္မလာေအာင္လို႔လဲ ၾကားရျပန္တယ္။ ဒါဟာ ပူေဇာ္ထိုက္သူကို
ပူေဇာ္ဖို႔လိုအပ္ခ်က္အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ ဆင္ေျခေတြလား။ ဒီလိုဆို
ဦးသန္႔စ်ာပန အေရးမွာပါခဲ့ၾက၊ ရင္းႏွီးေပးဆက္ခဲ့ၾကသူေတြက ျပႆနာရွာသူေတြ
ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးသူေတြလို႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြ စြပ္စြဲအပုပ္ခ်ေနတာကို
ေထာက္ခံေပးရာက်မေနေပဘူးလား။
ဦးဝင္းတင္လိုပုဂၢိဳလ္က
ေသရင္ျမန္ျမန္သၿဂဳႋလ္ဖို႔ ေျပာခဲ့မွာပဲ၊ ငါ့ကိုဘယ္လို ခမ္းခမ္းနားနားနဲ႔
သၿဂဳႋလ္ၾက၊ ပူေဇာ္ဂုဏ္ျပဳၾကလို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွေျပာမွာ မဟုတ္။ ဒါက
က်န္ရစ္သူေတြရဲ႕တာဝန္နဲ႔သိတတ္မႈအေပၚမွာပဲ
မူတည္ပါတယ္။ ပူဇာစ ပူစေနယ်ာနံ ဆိုတဲ့ မဂၤလာတရားကို ျဖည့္ဆည္းရမွာက
အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူေတြရဲ႕ ဝန္တာပဲ။ အတိုက္အခံရယ္လို ပီပီသသ မရွိတဲ့ေခတ္
ဦးသန္႔ ကိုေတာင္ သူနဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ ဂုဏ္ျပဳ ပူေဇာ္ႏိုင္ခဲ့ပါလ်က္
အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြ မိႈလိုေပါက္ေနတဲ့ေခတ္မွာ၊ ဦးဝင္းတင္ကို
ေလးစားၾကည္ညိဳလွပါတယ္ဆိုသူေတြ ရိုက္သတ္မကုန္ရွိေနတဲ့ အေျခေနမွာ
ဦးဝင္းတင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ပူဇာစ ပူစေနယ်ာနံ ဆိုတဲ့ မဂၤလာတရားကို
ျဖည့္ဆည္းမႈယုတ္ေလ်ာ့ခဲ့ၿပီဆိုတာက တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးအတြက္ မေကာင္းတဲ့လကၡဏာ၊ အမဲစက္တခုလို ျဖစ္က်န္ေတာ့မွာကိုပဲ စိုးရိမ္မိတယ္။
ဦးသန္႔ စ်ာပနအေရးမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဝင္းဟာ
လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမတခုလို ျဖစ္ေနေတာ့ လူထုရဲ႕ ရင္ဖြင့္ရာစင္ျမင့္လို
ျဖစ္လာတယ္။ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမေရွ႕က တရားေဟာစင္ျမင့္မွာ ရဟန္းသံဃာေတြ၊
ဝန္ထမ္းေတြ၊ အလုပ္သမားေတြနဲ႔ သာမန္လက္လုပ္လက္စား ျပည္သူေတြ ဦးသန္႔ ကို
ဂုဏ္ျပဳၾကတယ္၊ ရင္ဖြင့္ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ခုထိနားထဲစြဲက်န္ခဲ့တာက
ဘုန္းႀကီးတပါးရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ပဲ။ သူေဟာေျပာခ်က္က ေနဝင္း ဟာ တျပည္လံုးကို
ဆင္းရဲေအာင္ သူခိုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကိုတိုက္ပြဲဝင္
ျဖဳတ္ခ်ရမယ္ဆိုတာပါပဲ။ ေနဝင္း (အာဏာရွင္စနစ္) ေခတ္မွာ ႀကီးပြားခ်င္ရင္ “ခ”
ေလးလံုးေဆာင္ထားၾကတဲ့။ အဲဒါက ေခၚရင္သြား၊ ခိုင္းရင္လုပ္၊ ခံမေျပာနဲ႔
ခိုးစားတဲ့။ ခုက်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ “ခ” ေလးလံုးေခတ္ကို တကယ္ေရာက္ေနၿပီလား။
ရဲေဘာ္ေက်ာ္သန္း
၂၃.၄.၂၀၁၄
No comments:
Post a Comment