ၿဗိတိသွ်စာေရးဆရာႀကီး ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလဲ ၏ ကမာၻ႔နံပါတ္တစ္ ႏိုင္ငံဆိုး ဝတၳဳစာအုပ္ “1984” ကို “ညိဳထြန္း” မွ လက္ရွိ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဗမာမႈျပဳထားသည့္ ...
ႏွစ္ ေထာင့္ ရွစ္ ဆယ့္ ေလး (၁)
အခန္း (၁) အပိုင္းတစ္
ေနေရာင္ကေလး ေတာက္ၿပီး အေတာ္ကေလးကို ခ်မ္းေသာ ေန႔တေန႔ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တၿမိဳ႕လံုးက နာရီတို႔သည္ တဆယ့္သံုးခ်က္ ထိုးေနသည္။ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ဒလၾကမ္းတိုက္ေနေသာ ေလစိမ္းကို ခံသာရန္ သူ႔ေမးေစ့ကေလးကို ရင္ဘတ္ေအာက္ ဆြဲဝွက္ထားလိုက္ၿပီး “အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲ နန္းေတာ္” ၏ မွန္စီေရႊခ် ပြတ္လံုးတံခါးမႀကီးမ်ား ၾကားမွ လစ္ကနဲ ျမန္ျမန္ ထြက္လာခဲ့သည္။ ေလဆင္ႏွာေမာင္း တခ်က္က မ်က္ႏွာေပၚ အသဲ့ ပက္ထည့္လိုက္ေသာ ေက်ာက္သလဲမႈန္ကေလးေတြကိုေတာ့ သူ မေရွာင္ႏိုင္ခဲ့။
နန္းေတာ္ေဘး လူသြားလမ္းေပၚ သူေရာက္လာသည္။ ေလစိမ္းသည္ လန္းလန္းဆန္႔ဆန္႔ ရူသင္းပ်ံ႕ ဖြယ္ရာ မဟုတ္ဘဲ
နန္းေဆာင္ႀကီးထဲမွ ေကာ္ေဇာေဟာင္းတို႔၏ ေဆြးသိုးသိုး အန႔ံႏွင့္ လမ္းေဘးေစ်းတန္းက ေစ်းသည္တို႔၏ မလတ္တလတ္ ေဂၚဘီစိမ္းနံ႔တို႔ လာေရာယွက္လို႔ ေနသည္။ ေစ်းတန္း၏ တဖက္ထိပ္က ရွည္ေမ်ာေမ်ာ အေဆာက္အဦတခု၏ နံရံေပၚတြင္ နံရံကပ္ ေရာင္စံုပိုစတာ တခုကို ကပ္လြင့္ထားသည္။ ပိုစတာတြင္ အခ်င္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေပခြဲေက်ာ္ ရွည္ေသာ လူမ်က္ႏွာႀကီး တခုကို ေဖာ္ျပထား၏ ။ ပိုစတာ တခုလံုး ၎ လူမ်က္ႏွာႀကီးျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ ရွိရာ ဒါေလာက္ ႀကီးတဲ့ ပိုစတာကို လူေနအိမ္ခန္းတြင္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲဖို႔ေတာ့ ေလ်ာက္ပတ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု ကိုေက်ာက္ညိဳ ေတြးမိသည္။ ႏူတ္ခမ္းေမႊး ေရးေရးႏွင့္ မ်က္ႏွာထားပံု ရင့္သီးသလို ရွိေသာ္ျငား တည္တည္ခန္႔ခန္႔ ပံုေပါက္ေသာ ပိုစတာထဲကလူသည္ ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္အရြယ္ သက္လတ္ပိုင္းဟု ခန္႔မွန္းရသည္။
ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ အေဆာက္အဦေဘးရွိ ဓာတ္ေလွခါးရွိရာကို မသြားဘဲ ေျခက်င္တက္ရေသာ ေလွခါးဆီ တန္းလာခဲ့သည္။ ေခတ္ကာလေကာင္းဆိုေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးတို႔တြင္ပင္ သည္ဓာတ္ေလွခါးဟာ မွန္မွန္ မေမာင္းတတ္။ အထူးသျဖင့္ သည္ရက္ပိုင္းတို႔တြင္ ေန႔ခင္းဖက္္ မီးအားျပည့္ေအာင္ မွန္မွန္မေပးဘဲ ျဖတ္ေတာက္ထားတတ္သည္။ ဒါမ်ိဳး ျဖတ္ထားျခင္းဟာ “အမုန္း ရက္သတၱပတ္” ကို ျပင္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဒါဟာ စီးပြားေရးကို အားနည္းေအာင္ တမင္ဖန္တီးကာ လူထုစိတ္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ေမာင္းႏွင္ဖို႔ အစုိးရက တမင္ဆင္ေသာ လွည့္ကြက္ျဖစ္သည္ဟု သူ ငယ္ငယ္တုန္းက ၾကားဖူးသလုိ ရွိသည္။
ေလွခါးသည္ ခုႏွစ္ထပ္ရွိၿပီး အသက္ သံုးဆယ့္ကိုးႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္ေသာ သူ႔ခမ်ာမွာ ညာဖက္ ေျခက်င္းဝတ္က ေမြးရာပါ ေသြးျပန္ေၾကာထံုးကေလး တခု၏ ေဝဒနာကလည္း လမ္းမ်ားမ်ားေလွ်ာက္ၿပီ ဆိုလွ်င္ ခုတတ္ရာ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ တက္လာခဲ့သည္။ ေလွခါးတထပ္ လြန္ေျမာက္လာတိုင္း ဓာတ္ေလွခါးဘက္ နံရံေပၚက “မ်က္ႏွာႀကီး” သည္ သူ႔ကို စိုက္ၾကည့္လ်က္ ရွိသည္။ ၎ ပိုစတာ မ်က္ႏွာႀကီးတို႔သည္ အထူး ဂရပ္ဖစ္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္ေျပာင္ေျမာက္စြာ ဖန္တီးထားၿပီး တဦးတေယာက္ လႈပ္ရွားသြားလာေလရာ ေနာက္သို႔ လိုက္လံၿပီး ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ႈေနသည့္ သဖြယ္ ခံစားမိေစရန္ ျပဳလုပ္ထားကာ ေစာင့္ၾကည့္ေနမွန္း သိကို သိမွတ္ေစရန္ မ်က္ႏွာႀကီး ေအာက္တြင္ “အမ်ိဳးေစာင့္ ဘဘႀကီးသည္ နင့္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္” (Big Brother is watching you) ဟူေသာ ပိုစတာ စာတန္းကို ထိုးထားလိုက္ပါေသးသည္။
အေပၚထပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ထုတ္လုပ္မႈ စြမ္းပကား စာရင္းဇယားကို အသံေန အသံဝါႀကီးႏွင့္ ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ ေရဒီယိုသံကို ၾကားရေတာ့သည္။ သည္လပိုင္းတြင္ ရဲေဘာ္တို႔၏ “သမုဒယ သမုဒၵရာဗမာႏိုင္ငံေတာ္” (Oceania) သည္ နန္းႀကိဳးဆြဲ သံၾကမ္း ဘယ္ႏွစ္တန္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကိန္းဂဏန္းေတြ ျဖစ္သည္။ အသံဝါႀကီးသည္ က်ယ္ေလာင္လွၿပီး တိုက္ခန္း၏ ညာဘက္ျခမ္း နံရံႏွင့္ တသားတည္း အပ္က်ကပ္ထားေသာ ကုိယ္လံုးရပ္ ေၾကးမံု၏ ေနာက္ဖက္မွ တရစပ္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ အသံလႊင့္ ေရဒီယိုကို ေၾကးမံု၏ ေနာက္ဘက္ နံရံထဲတြင္ ျမႇဳပ္ထားပံုရသည္။ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ နံရံတေလွ်ာက္ စမ္းကာ အသံထိန္းခလုပ္ကို လိုက္ရွာၿပီး ခလုတ္ဆံုးသည္ထိ လွည့္ပစ္လိုက္သည္။ အသံဝါႀကီးသည္ တိမ္ေတာ့ တိမ္ဝင္သြားပါ၏။ ဒါေပမယ့္ ေရဒီယိုမွ မရပ္တမ္း ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ စကားလံုး တလံုးခ်င္းကို ပီပီသသ ၾကားေနရဆဲ။
ကိုယ္လံုးရပ္မွန္သည္ တကယ္ကေတာ့ တီဗြီမွန္သားျပင္ အႀကီးစားတခုျဖစ္ၿပီး ၎ဖန္သားျပင္မွ အလင္းေတြ တအားျပန္ေနသည္။ တီဗြီ မွန္အလင္းေရာင္ကို မွိန္သြားေအာင္ အလင္းထိန္းခလုပ္ျဖင့္ ေလွ်ာ့လို႔ေတာ့ ရပါ၏။ ဒါေပမယ့္ လံုးဝ ေမွာင္က်သြားေအာင္ လုပ္လို႔မရသလို တီဗြီကို ပိတ္ပစ္လို႔လည္း မရ။ တီဗြီတြင္ ျပသေနသည္မွာ ထပ္ခါတလဲလဲ ထုတ္လႊင့္ေနက်ျဖစ္သည့္ “ငရဲျပည္မွာ သာတဲ့ မ်ိဳးဆက္လ” ဇာတ္လမ္းျဖစ္၏။ ကိုေက်ာက္ညိဳငယ္စဥ္ကသည္ဇာတ္လမ္း၏နာမည္သည္ “ငရဲျပည္မွာသာတဲ့လ” ဟု ျဖစ္ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ပိုင္းတုန္းက “ဘာသာေစာင့္စကားသစ္အဘိဓာန္” (Newspeak) သည္ ဒသမအႀကိမ္ေျမာက္အသစ္တဖန္ တည္းျဖတ္ၿပီး ထြက္ေပၚလာေသာအခါ “လ” ၏ေရွ႕တြင္ “မ်ိဳးဆက္”ကို ေပါင္းထည့္ကာ “ငရဲျပည္မွာ သာတဲ့ မ်ိဳးဆက္လ” ဆိုၿပီး ဤ တီဗြီဇာတ္လမ္းကို နာမည္ေျပာင္းလဲ တင္ဆက္ခဲ့သည္။
"ဘာသာေစာင့္စကားသစ္အဘိဓာန္" ၏ အသစ္ ညႊန္ၾကားသတ္မွတ္ခ်က္အရ ပုံမွန္ (ေရွးေဟာင္း) ဗမာ ဘာသာစကားက အမ်ားဆိုင္နာမ္တခ်ိဳ႕၊ အထူးသျဖင့္ႀကီးမားက်ယ္ေျပာမႈႏွင့္ (ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ) ကို ေဖာ္ၾကဴးေလ့ရွိေသာ နာမ္တို႔ကို – ဥပမာအားျဖင့္ ေန၊ လ၊ ၾကယ္တာရာ၊ ေတာေတာင္၊ ေျမႀကီး၊ ပင္လယ္စသည္တို႔ကို “မ်ိဳးဆက္” ဟူေသာ စကားလံုးႏွင့္ ပံုေသေပါင္းစပ္၍သာ သံုးစြဲၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ "မ်ိဳးဆက္ လ" ဟူသည္ တကယ္ကေတာ့ နာမဝိေသသနတခုက အထူးျပဳထားေသာ နာမ္အမ်ိဳးအစားမဟုတ္ဘဲ ၎ကိုယ္တိုင္က အဓိပၸာယ္ သီးသန္႔ထြက္သည္ နာမ္ ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ကိုေက်ာက္ညိဳ ခုထိလည္း မဖတ္ဘူးေသးေသာ ဒသမအႀကိမ္ေျမာက္ "ဘာသာေစာင့္စကားသစ္ အဘိဓာန္" တြင္ ေရွးေခတ္ဗမာ ဘာသာစကား ေဝါဟာရမ်ားျဖစ္သည့္ ‘ေန’၊ ‘လ’၊ ‘ေကာင္းကင္’၊ ‘ကမာၻေျမႀကီး၊ “ပင္လယ္” စေသာ ေဝါဟာရအေဟာင္းမ်ား ဆက္လက္ပါဝင္ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ၎တို႔အစား “မ်ိဳးဆက္ေန” ၊ “မ်ိဳးဆက္လ” ၊ “မ်ိဳးဆက္ေကာင္းကင္” ၊ “မ်ိဳးဆက္ကမာၻေျမႀကီး” စေသာ ေဝါဟာရတို႔သာ တရားဝင္ ဗမာဘာသာစကားအျဖစ္ ပံုႏွိပ္ခံပါဝင္ခြင့္ ရၾကေလသည္ဟု သည္လိုပဲ သူသိထားခဲ့ပါသည္။
ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ျပဴတင္းေပါက္ ရွိရာဖက္သို႔ ႏုတ္ႏုတ္ႏုတ္ႏုတ္ႏွင့္ ေရႊ႕လာခဲ့သည္။ ျပဴတင္း တံခါးေဘာင္ေပၚတြင္ ျပဴတကေလး ေပၚေနေသာ ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ အေပၚပိုင္းတဝက္ကို လမ္းေပၚသြားေနေသာ လူတို႔မွ လွမ္းျမင္ရေလမည္မွာ သူ၏ ၾကံဳလွီေသးငယ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ကို ပြေယာင္းေယာင္း မိုးျပာေရာင္ ယူနီေဖာင္းက မတန္တဆ အုပ္လႊမ္းသိမ္းပတ္ ထားေလသည္။ မိုးျပာ ယူနီေဖာင္းသည္ “ပါတီ” ၏ “အျပင္စည္းဝိုင္း” (Outer Party) က ရဲေဘာ္တုိ႔၏ ဝတ္စံုျဖစ္ၿပီး ေယာက်ၤားေလးေရာ မိန္းကေလးပါ အားလံုး ကင္းေထာက္စေကာက္ဝတ္စံု တမ်ိဳးျဖစ္သည့္ ခ်ိဳင္းႀကိဳးသိုင္း ေဘာင္းဘီ ႏွင့္ အက်ႌလက္ရွည္ကို လူတိုင္း ဝတ္ၾကရသည္။
ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ ဆံပင္သည္ အလြန္ က်ိဳးက်ဲသည့္အျပင္ သူသည္ ဆံပင္ကို တိုႏုတ္ႏုတ္ ညႇပ္ထားလိုက္ပါေသးသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ပင္ကိုသဘာဝ အေကာင္းျမင္တတ္၊ ရယ္ေမာတက္ႂကြ ေဝမွ်ေပ်ာ္ရႊင္တတ္သည့္ စိတ္သေဘာမွာ ေပၚလြင္ထင္ဟပ္လ်က္ရွိၿပီး ဒါဟာ သူ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဖူးသူ မည္သူမဆိုကို ခံစားရေစပါသည္။ ဒါေပမယ့္ သည္မ်က္ႏွာသည္ ဆပ္ျပာတံုး ၾကမ္းၾကမ္းႀကီးေတြႏွင့္ တိုက္ခြ်တ္ေဆးေၾကာေသာေၾကာင့္ ရွိရင္းအသက္ထက္ ရင့္ေထာ္ၾကမ္းတမ္း ေနပါ၏။ သူ႔ အသားတို႔သည္လည္း ဘရိတ္ဒါးၾကမ္းၾကမ္းတို႔ ႏွင္ ့အေမြးတို႔ကို ရိတ္ပစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ရွိအသက္ထက္ ေထာ္ေလာ္ရင့္ေညွာ္၍ ေနေလသည္။
ျပဴတင္းေပါက္၏ အျပင္ဘက္ေလာကတြင္ အိမ္တံခါးတို႔ကို အလံုပိတ္ထားၾကေသာ္လည္း ပတ္ဝန္းက်င္ တစံုလံုး ေအးျမခ်မ္းစိမ့္လ်က္ ရွိသည္။ ေလေဝရီပြင့္သုန္က ဝဲလည္ပတ္ၿပီး တိုက္လိုက္လွ်င္ ဖုန္ ႏွင့္ စကၠဴစုတ္မ်ား ေထာင္းကနဲ ပါလာတတ္သည္။ ေနက သာလိုက္သမွ သာ၏။ ေကာင္းကင္က ရက္ရက္စက္စက္ ျပာ၏။ ဒါေပမယ့္ ေလာကဝန္းက်င္က သက္ရွိသက္မဲ့ အားလံုးသည္ ျဖဴဆုတ္ျဖဴေရာ္ အသက္မဝင္ အေရာင္မဲ့လ်က္ ရွိသည္။ အသက္ဝင္ေနတာက တခုတည္း ေနရာတိုင္းမွာ မြစိကပ္ထားသည့္ မ်ိဳးေစာင့္ ဘဘႀကီး၏ မ်က္ႏွာႀကီးပိုစတာသည္ ေနရာတိုင္းမွာ။ ႏူတ္ခမ္းေမြးေရးေရးႏွင့္ မ်က္ႏွာႀကီးသည္ လမ္းဆံု လမ္းေဒါင့္ ေနရာတိုင္းမွာ လမ္းသြားလမ္းလာ လူတိုင္းကို အေပၚကေန မိုးၿပီး စူးစိုက္ ၾကည့္ေနတတ္သည္။
ကိုေက်ာက္ညိဳ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အေဆာက္အဦ၏ ထိပ္မွာလည္း မ်ိဳးေစာင့္ ကာလာမ်က္ႏွာႀကီး တခု၊ ေအာက္က မည္းညစ္ညစ္ စာတန္းက “အမ်ိဳးေစာင့္ ဘဘႀကီးသည္ နင့္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္” တဲ့၊ တမ်ိဳးတည္းေသာ ဤစာတန္းပါပဲ။ ပိုစတာရွိသည့္ ဖက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ စိုက္ၾကည့္ေနေသာ မ်ိဳးေစာင့္မ်က္ႏွာႀကီးသည္ သူ႔ စိတ္ႏွလံုးကို ထြင္းေဖာက္သြားေတာ့မည့္ အလား ေက်ာတြင္ စိမ့္လာရာ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ မလံုမလဲ ျဖစ္လာၿပီး လမ္း၏ အျခားတဖက္ကို မ်က္ႏွာလြဲ ၾကည့္ပစ္လိုက္သည္။ လမ္းေပၚေျမညီမွာလည္း ဟိုေနရာ တကြက္၊ သည္ေနရာ တကြက္ “ကာလာ မ်က္ႏွာႀကီး” ပိုစတာေတြ ျပန္႔ၾကဲလြင့္ထူေနသည္။ လမ္းေဒါင့္တေနရာက ပိုစတာ တခုကေတာ့ ေဒါင့္ဖက္တေနရာတြင္ စုတ္လို႔ေနၿပီး ေလအလွ်ပ္တြင္ ကပ္ထားေသာ နံရံကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႏွင့္ ကြာလိုက္႐ိုက္လိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ ဝက္ရူးျပန္တက္သလို ပိုစတာက ကြာလိုက္ကပ္လိုက္ ႏွင့္ ပလပ္ပလပ္ ျဖစ္ေနေသာ နံရံေပၚမွာ စာတမ္းတခု ေရးထိုးထားေလရကား အဲသည္စာတမ္းကလည္း ေပၚလာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္။ စာတမ္းေပၚအလာကို ကိုေက်ာက္ညိဳ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ေရးထိုးထားသည္မွာ “ လ.သ.ပ.န” (INGSOC) ဟူေသာ အကၡရာ ေလးလံုး ျဖစ္သည္။
လ.သ.ပ.န ၏ အရွည္ေကာက္မွာ “လံုးစည္း သာဝ ပစိၦမ ႏိုင္ငံေတာ္” ။ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား အမ်ားျပည္သူ နားလည္ေအာင္ အဓိပၺာယ္ ဖြင့္ေပးတာက တမ်ိဳးသားလံုး သေဘာတူညီသည့္ ဒႆန အေတြးအေခၚႀကီး ဟု ျဖစ္ၿပီး ကိုေက်ာက္ညိဳတေယာက္ ငယ္ငယ္က စာသင္ေက်ာင္းတြင္ စာသင္သည့္ ဆရာကို “အဲဒါ ဘာအဓိပၸာယ္လဲ” ဟု စပ္စုေမးၾကည့္ရာ ဆရာက “တေယာက္မက်န္ သေဘာတူတာဟာ အေတြးအေခၚ ဒႆန” ဟု အေျဖေပးသည္။
ႀကီးျပင္းလာေသာ အခါ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား ဆယ္ေယာက္မွာ တေယာက္မွ်သာ ပါဝင္ခြင့္ရေသာ ပါတီ၏ အျပင္စည္းထဲသို႔ သူဝင္ေရာက္ခြင့္ ရလာေသာ အခါ “လံုးစည္း သာဝ ပစၦိမ ႏိုင္ငံေတာ္” (INGSOC) ဒႆနႀကီး၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ျမင့္မားေသာ အယူအဆမ်ားကို အတန္ငယ္ ဆည္းပူးခြင့္ရသည္။ “ပါတီလက္စြဲ ဒႆနက်မ္း (အထူးလွ်ိဳ႕ဝွက္)” ၏ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာမွ ပထမဆံုး စာေၾကာင္းတို႔ကို ကိုေက်ာက္ညိဳ ခုထိ အသည္းစိုက္ေအာင္ မွတ္မိေသးသည္။
တန္ဖိုးဟူသမွ်သည္ လံုးစည္းမႈတြင္သာ တည္ရွိသည္။ [လံုးစည္း]
ဖ်က္ဆီးျခင္း သာဝ သည္ လူ႔သမိုင္း၏ စီးဆင္းမႈ ျဖစ္သည္။ အတိတ္ကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္သူသည္ ပစၥဳပၺန္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သူ ျဖစ္သည္[သာဝ]
လူသားဟူသည္မွာ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္သည္။ ပါတီသည္ ႏိုင္ငံသား၏ ေနာက္ဆံုးသတ္ ျဖစ္သည္။ ပါတီမွလြဲ၍ မည္သည့္ ႏိုင္ငံသားမဆိုတြင္ အျခား ေနာက္ဆံုးသတ္ ျဖစ္တည္မႈ ဟူ၍ မရွိ။ [ပစၦိမ]
ႏိုင္ငံေတာ္ ဟူသည္ အာဏာ ျဖစ္သည္။ အာဏာစိုးမိုးျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ တရားဓမၼ ထြန္းကားျခင္း ျဖစ္သည္။ [ႏိုင္ငံေတာ္]
မၾကာေသးခင္အထိေတာ့ “ပါတီ” ၏ နာမည္သည္ “မ်ိဳးေစာင့္ပါတီ” ျဖစ္သည္။ သည့္ေနာက္ပိုင္း ပါတီအျပင္ တျခား မည္သည့္ပါတီမွလည္း ဗမာႏိုင္ငံတြင္ မရွိေတာ့ရကား “ပါတီ” ဟု နာမည္ေျပာင္းသတ္မွတ္လိုက္သည္။ အစိုးရ ႏွင့္ “ပါတီ”သည္ အတူတူပဲဆိုေသာ သေဘာသည္ သမုဒၵရာဗမာျပည္၏ ႐ိုးရာအစဥ္အလာ ျဖစ္ေၾကာင္း တရားဝင္ အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုလိုရင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ဟုိးအေဝး လႈိင္ျမစ္ကမ္းဘက္ရွိ မိုးယံေဝဟင္တြင္ ရဟတ္ယာဥ္ အုပ္စုတစုသည္ ယင္ေကာင္စိမ္းျပာမတို႔ အစာကို ရစ္ဝဲေနသည့္ႏွယ္အိမ္ရာ အေဆာက္အဦတို႔၏ အေပၚတြင္ လိပ္ခံုးသဏၭာန္ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း လႊားဆင္းလာလိုက္ လႊားတက္သြားလိုက္ ပ်ံသန္းေနၾကသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ကင္းေစာင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ျဖစ္ၿပီး ကင္းေစာင့္သလိုလိုႏွင့္ လူေနအိမ္တို႔၏ ျပဴတင္းေပါက္ၾကားကို ေခ်ာင္းၿပီး အိမ္ထဲကို ဓာတ္ပံု ခဏခဏ ႐ိုက္တတ္သည္။ သည္ ဓာတ္ပံုရဲ (ဝါ) ကင္းေစာင့္ ဒရဝမ္ေတြက သည္ေလာက္ ကိစၥမရွိပါ။ ကိစၥရွိသည္မွာ “မ်ိဳးေစာင့္ဒႆနေစာင့္” အထူး ရဲတပ္ဖြဲ႔ဝင္တို႔ ျဖစ္သည္ (Thought Police) ။ ကိုေက်ာက္ညိဳ ငယ္စဥ္က ဤ အထူးရဲတပ္ဖြဲ႔ကို “မ်ိဳးေစာင့္ရဲ” ဟု ေခၚၿပီး သူ ပါတီသို႔ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမၾကာမီမွာ ယခုလက္ရွိနာမည္ “မ်ိဳးေစာင့္ ဒႆနေစာင့္ရဲ” ဟု နာမည္ေျပာင္းလိုက္သည္။
တကယ္ေတာ့ သူ႔အခန္းထဲက တီဗြီမွန္သားျပင္ကိုက သူ႔ကို ႀကီးၾကပ္ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္ (telescreen) ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ညိဳသည္ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္ (telescreen) ကို ေက်ာေပးထားသည္။ ဒါက အနည္း နဲ႔ အမ်ားေတာ့ ပိုလံုျခံဳသည္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာကုန္းကိုလည္း ဘာသာျပန္ ဖတ္ရူႏိုင္ေသာ အထူး နည္းပညာေတြ “ပါတီ” မွာ ရွိရင္လည္း ရွိေနႏိုင္သည္။ “ပါတီ” အတြက္ ေလာကမွာ သူတို႔ မလုပ္ႏိုင္တာ ဘာမွ ရွိပံုမရ။
ေက်ာက္ညိဳ၏ ေက်ာဘက္တြင္ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္၏ ေနာက္ဘက္က ေရဒီယိုသံသည္ ခုထက္ထိ နန္းႀကိဳးဆြဲသံၾကမ္း ထုတ္လုပ္မႈ စာရင္းဇယား ကို ရြတ္ျပေနဆဲျဖစ္ၿပီး မၾကာခဏဆိုသလို နဝမေျမာက္ သံုးႏွစ္စီမံကိန္းဟာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီေက်ာ္လြန္ေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားေနပါသည္။ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္၏ မွန္ထိပ္က သတၱဳျပားသည္ အေဝးကို ဆြဲ႐ိုက္ႏိုင္သည့္ ဗြီဒီယိုကင္မရာ မွန္ေျပာင္းျဖစ္ၿပီး အသံဖမ္းစက္ကိုပါ တြဲၿပီး တပ္ဆင္ထားသည္။ အသံဟု ဆိုလွ်င္ အလြန္သတိထားၿပီး တီးတိုး ေရရြတ္သည့္ အသံကလြဲလို႔ ဒါ့ထက္ ပိုျမႇင့္တဲ့ အသံမွန္သမွ်ကို အသံဖမ္းစက္က ဖမ္းယူႏိုင္ၿပီး ဗြီဒီယိုကင္မရာကသည္ သံုးမိနစ္ျခားတခါ ျဖစ္ေစ၊ ငါးမိနစ္ျခားတခါ ျဖစ္ေစ ဟုိဘက္ဒီဘက္လွည့္ၿပီး အခန္း၏ ျမင္ကြင္း မွန္သမွ် မလြတ္ေစရန္ ပံုမွန္ ႐ိုက္ယူေလသည္။
လက္ရွိအရပ္ႏွင့္ တမိုင္ခြဲသာသာ ေဝးေသာ အရပ္တြင္ ကိုေက်ာက္ညိဳ အလုပ္ဆင္းသည့္ “သစၥာတရားဝန္ႀကီးဌာန” ရွိသည္။ ဝန္ႀကီးဌာန၏ ပတ္ဝန္းက်င္ ႐ႈခင္းက ညိဳမိႈင္းမိႈင္း ညစ္က်ယ္က်ယ္ ႏွင့္ ပုတုတုႏိုင္သေလာက္ သစၥာတရား ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ေမွ်ာ္စင္ျမင့္ႀကီး တခုျဖစ္ၿပီး ဝန္းက်င္ပုကြ်တ္ကေလးတြင္ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးသည္ ထြားထြားမားမား ထိုးထြက္ေနသည္။ ေမွ်ာ္စင္အေဆာက္အဦ၏ အျပင္နံရံေရာ အတြင္းနံရံကိုပါ ေဆးကို ေဖြးေဖြးျဖဴေအာင္ သုတ္ထားေလသည္။ ေမွ်ာ္စင္ထိပ္ စုလစ္မြန္းခြ်န္ကို ေရႊတိဂံုေစတီကို ပံုစံတူလုပ္ကာ တည္ေဆာက္ထားေသာ္လည္း ေစတီငယ္ကေလး ကိုယ္တုိင္သည္ ေရႊေရာင္မဟုတ္ဘဲ အျဖဴေရာင္ပဲျဖစ္သည္။
သစၥာတရား ဝန္ႀကီးဌာနကို ေနာက္တမ်ိဳးအားျဖင့္ ၊ အထူးသျဖင့္ ၎ဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာရည္ရြယ္ခ်က္ တို႔ကိုပါ တပါတည္း ဖြင့္ဆိုျပသည့္ အေနျဖင့္ “အမွန္တရားငယ္ ဝန္ႀကီးဌာန” (ဝါ) “မွန္ငယ္” ဟုလည္း “ဘာသာေစာင့္ စကားသစ္” တြင္ ေခၚသည္ – ၂၀၈၄ ေခတ္ကာလ ကိုေက်ာက္ညိဳတို႔ မ်ိဳးဆက္အထိ ျပည္သူအမ်ားစုသည္ ေရွးေဟာင္း ဗမာစာစကားကို သံုးစြဲေနၾကဆဲ၊ ေရွးေဟာင္း စာစကား၏ ေဝါဟာရသဒၵါတို႔ျဖင့္ ေတြးေခၚစဥ္းစားေနဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၎ ေရွးစာစကား ႏွင့္တကြ ၎တို႔၏ မူရင္း အနက္သဒၵါတို႔သည္ သံုးစြဲေတြးေခၚဖို႔ရန္ တရားမဝင္ေတာ့ဘဲ “ဘာသာေစာင့္စကားသစ္” တမ်ိဳးတည္းကိုသာ တရားဝင္ သံုးစြဲေတြးေခၚၾကရန္ “ပါတီ” ကေနၿပီး ျပည္သူလူထု တရပ္လံုးကို မူဝါဒခ်မွတ္ လမ္းညႊန္ထားသည္။
ပုအိုင့္အိုင့္ မိႈင္းညိဳညိဳ ျမင္ကြင္းတို႔ၾကားတြင္ စာသူငယ္ၾကား လင္းတနား ဆိုသလို ထိုးထြက္ေနသည့္ သစၥာတရား ဝန္ႀကီးဌာန ေမွ်ာ္စင္ျဖဴျဖဴႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ ရင္တြင္ အမ်ိဳးအမည္ မသိေသာ စက္ဆုပ္ေၾကကြဲမႈကို ခံစားရေလသည္ – ဒါဟာ ငါေမြးခဲ့တဲ့ မဟာရန္ကုန္မွ ဟုတ္ပါေလစ။ ႏုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္ေတြ ဆင္းသက္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္။ ၁၉ ရာစု၏ ျပိဳက်လုလု ဗိသုကာလက္ရာတို႔ႏွင့္ အိုမင္းလွပခဲ့ေသာ ရန္ကုန္။ ႏွစ္ ရာဂဏန္းေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေသာ ခိုင္ခံ့လွသည့္ ကြ်န္းအိမ္မည္းမည္း ႀကီးမ်ား၊ သံေခ်ာင္းေတြ အေျမွာင္းလိုက္ ခံပတ္လို႔ ေတာင့္တင္းေသာ အုတ္ႂကြတ္နီ အိမ္မ်ား၊ စိမ္းျမေရကန္သာတို႔ ေဘးက သင္းပ်ံ႔ေသာ ဥယ်ာဥ္ျခံတို႔မွာ ႏြယ္ကိုင္းေတြ တြဲလ်ားက်ေနေသာ အုတ္တံတိုင္း ညိဳညိဳမ်ား။
သူ႔ ကေလးဘဝ၏ ၾကားတခ်ိန္ကာလ တြင္ ရန္ကုန္၏ ေနရာမ်ားစြာဟာ ဗလာဟင္းလင္း ျဖစ္သြားတဲ့ ဗံုးေလာင္ေျမေတြ။ ထံုး နဲ႔ ဘိလပ္ေျမမႈန႔္ေတြ ေဝွ႔ပါလာတဲ့ ဖုန္သလဲေတြဟာ ရန္ကုန္၏ ေလထုမွာ ဝိုက္လည္ေနခဲ့ပါသည္။ ျပာပံု အပ်က္အစီးေတြၾကားမွာ ခ်ံဳပုတ္ပုကေလး တခ်ိဳ႕ေလးတြဲ႔စြာ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾက ပါရဲ႕။ မ်ားမၾကာမီ ဗံုးကေန လွည္းက်င္းေပးလိုက္တဲ့ ေျမကြက္ႀကီးေတြမွာ ၾကက္ေမြးျမဴေရး အိမ္ေတြ အလွ်ိအလွ်ိဳေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီး ၾကက္ခ်ီးေတြႏွင့္ ဟိုတကြက္ သည္တကြက္ ညစ္ပတ္လို႔ ။
ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက အျဖစ္အပ်က္တို႔ ျပန္ေပၚလာႏိုး သူ႔မွတ္ဉာဏ္ကို ဖ်စ္ညွႇစ္ၾကည့္မိသည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ မရွိ ဇာတ္႐ုပ္ပဲရွိတဲ့ ေနာက္ခံစကားေျပာ စင္တင္ျပဇာတ္ေသ တကြက္လို၊ အေရာင္ဖြဲျပာက်ေနတဲ့ ပုဆိုးတထည္က ေဆးကြက္ေရာင္စံုၾကားလို ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ မွတ္ဉာဏ္သည္ မႏိုးတသိ ေရႊ႕လ်ားသြားခဲ့ပါ၏ ။
သူ သံုးတန္းေက်ာင္းသားဘဝက ခိုးခိုးၾကည့္ေသာ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကား၊ ပါးခ်ိဳင့္ကေလးႏွင့္ ျပဳံးတတ္ေသာ ေက်ာင္းသူသည္ “အ႐ုဏ္ဦးက ၾကယ္နီျပာ၊ သမုဒယ ျပည္ျမန္မာပါ” ဟု မူလတန္း သင္႐ိုး ဖတ္စာအုပ္ကို အသံထြက္ၿပီး ဖတ္ေနခဲ့သည္။
လူပိ်ဳေဖာ္ဝင္စ သူသည္ “ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အေပ်ာ္တမ္း ကင္းေထာက္လူငယ္” ရဲတပ္ထဲကို ဝင္ေတာ့ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ကုတ္ ၊ အရပ္ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း ႏူတ္ခမ္းထက္တြင္ စပယ္တင္မွဲ႔ကေလး ႏွင့္ ရဲေမညိဳေခ်ာသည္ တပ္ဦးတြင္ အလံကိုင္ကာ ႂကြားႂကြားဝင့္ဝင့္ သီခ်င္းဆိုေနပံု။ ။
“ရဲရဲေတာက္ ဒို႔ကင္းေထာက္ လူငယ္ေတြသည္
ဖေအမေအ ဘိုးဘြား၊ ႀကီးေဒၚဦးေလး ငါတို႔ ေက်ာ္လႊားဖို႔
တႏိုင္ငံလံုး
စည္းလံုးမ်ိဳးေစာင့္ ေရာင့္ရဲတည္ၿငိမ္
လန္းဆန္းၿငိမ္းခ်မ္း ေသဝပ္ႏိုးၾကား
ရွင္သန္တိုးတက္ ၾကံ့ခိုင္္သူ
သာမဂၢိယကၡ- ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစစ္ဘီလူးရဲ႕ အရန္အင္အား ငါတို႔ လူငယ္စစ္သည္
ဝိနယေစာင့္ေရွာက္ သံသရာ တဖက္ကမ္းကူးျဖတ္ၾက
ရဟန္းျမင့္ျမတ္ ျဖစ္တဲ့ ငါတို႔ အမွန္တရားလူငယ္စစ္သည္ေတာ္…
မိုးႀကိဳးသြားလို ထက္တဲ့ ငါတို႔ လူငယ္ေတြသည္…
စိန္လိုမာတဲ့ ငါတို႔အင္အားေတြသည္…
ပ်က္စီးျခင္းသခၤါရေရလိႈင္း ကို စီးလို႔ ရပ္တန္႔ပစ္လိုက္မည္
ေရွ႕သို႔ခ်ီ …အတိတ္ကို ဖ်က္ဆီးထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔ရန္
ကင္းေထာက္လူငယ္ ငါတို႔သည္
အကုန္စံုစမ္း မခ်န္တမ္း သစၥာရွိစြာ အထူး သတင္းပို႔မည္။
“သမုဒယ သမုဒၵရာျမန္မာျပည္”…
လသပန ဒႆနနဲ႔
ကမာၻမွာ ၿပိဳင္စံရွားတဲ့ “ပါတီ”…
ဗမာတိုင္းရင္းသားတအုပ္စုလံုး ဤ ေလာကတခြင္ အျမတ္ဆံုး မ်ိဳးသာကီ…
ရန္သူကို ေအာင္ရမည္၊ ငါတို႔အုပ္စုထဲမွာမပါတဲ့ ရန္သူအားလံုး ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း ေခ်မႈန္းပစ္ရမည္”
ေသခ်ာတာကေတာ့ ရဲေမညိဳေခ်ာ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ ကေလး တပ္ခ်ီသီခ်င္းဆိုတာကို လူပ်ဳိကေလး ေက်ာက္ညိဳ ေငးၾကည့္မိန္းေမာမိေသာ ထိုတခ်ိန္တြင္ ဤတိုင္းျပည္သည္ ခုလက္ရွိနာမည္ “သမုဒယ သမုဒၵရာ ျမန္မာျပည္” လို႔ တြင္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
(ဆက္လက္တင္ျပပါအံုးမယ္)
ညိဳထြန္း
source : ေန႔သစ္ www.naytthit.net
No comments:
Post a Comment