Thursday, June 19, 2014

လစ္ဘရယ္နဲ႔ နီယိုကြန္ဆာေဗးတစ္ အားၿပိဳင္မႈ (မိုးသီးဇြန္)

အေတြးအေခၚ ေတြေျပာင္းလဲသြားတာနဲ႔အမွ် လူအဖြဲ႔စည္းဟာလဲ ေျပာင္းလဲသြားရတာပဲ။
(ဟီဂဲလ္ - ဂ်ာမန္ ဒႆနိက ပညာရွင္ )

ဒီေန႔ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေတြက ႐ႈပ္ေထြးလာတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ဘက္ရပ္တည္ေနတာလဲ မသိေတာ့ဘူးလုိ႔ တခ်ိဳ႕ရဲေဘာ္ေတြက ညည္းတြားလာၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးမွာ အဘိဓမၼာကိုေလ့လာထားရင္ ဒီလို႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ မရိွပါဘူး။ အဆင့္တိုင္းက ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနေတြကို ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ ျမင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

ဒီေန႔ ျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာကိုု အဘိဓမၼာနည္းနဲ႔ၾကည့္ရင္ေတာ့ လစ္ဘရယ္ေတြ (Liberals) နဲ႔ ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ (Reverse Conservatives) သို႔မဟုတ္ နိယိုကြန္ (Neoconservatives) ေတြျဖစ္ေနတဲ့ အားၿပိဳင္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္
လစ္ဘရယ္နဲ႔
နိယိုကြန္ သို႔မဟုုတ္ အေျခအေနန႔ဲအညီ ေျပာင္းလဲလုိသူနဲ႔ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲသူေတြရဲ႕ အားၿပိဳင္မႈေတြ ျဖစ္တယ္။ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြထဲမွာ ၾကည့္ရင္ေတာင္ ျမန္မျပည္ရဲ႕အေျခအေနက ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲ နီယိုကြန္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။

လစ္ဘရယ္ဆိုတာက လြတ္လပ္မႈ တရားမွ်တမႈအေျခခံမွာ ေခတ္နဲ႔အညီ လိုက္ေလ်ာညီေထြေျပာင္းလဲလိုတဲ့ အယူအဆပါ။ သူရဲ႕ တန္ဖုိးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ အာဏာခြဲေ၀ေရး၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး၊ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးေတြ ျဖစ္လာတယ္။

ကြန္ဆာေဗးတစ္ဆိုုတာကေတာ့ ေရွးရိုုးစြဲ၀ါဒ ပါ။ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြထဲမွာလဲ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ ရိွတယ္။ လစ္ဘရယ္ေတြရိွတယ္။ စစ္အုပ္စုထဲမွာလဲ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ ရိွတယ္။ လစ္ဘရယ္ေတြရိွတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြထဲမွာလဲ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြရိွတယ္။ လစ္ဘရယ္ေတြရိွတယ္။ လူငယ္ေတြထဲမွာလဲ လစ္ဘရယ္လူငယ္ရိွသလို ကြန္ဆာေဗးတစ္ လူငယ္ေတြလဲ ထုနဲ႔ေဒး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အေျခအေနက ႐ႈပ္ေထြးစရာလို႔ ထင္စရာရိွတယ္။

ဒီလိုလစ္ဘရယ္ အေတြးအေခၚရိွသူေတြနဲ႔ ကြန္ဆာေဗးတစ္ အယူ၀ါဒရိွသူေတြဟာ ႏုိင္ငံတိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုုေတြတိုုင္းမွာ အားၿပိဳင္မႈေတြ ရိွေနခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘုရင္စနစ္ထဲမွာလဲ လစ္ဘရယ္ျဖစ္တဲ့ သူေတြရိွသလို ကြန္ဆာေဗးတစ္ ျဖစ္သူေတြလဲရိွတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ထဲမွာလဲ လစ္ဘရယ္ျဖစ္တဲ့သူနဲ႔ ကြန္ဆာေဗးတစ္ျဖစ္သူေတြ ရိွေနတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အလားတူပဲ အရွင္းရွင္စနစ္ထဲမွာလဲ ပိုမိုလစ္ဘရယ္ျဖစ္လာသူေတြနဲ႔ ကြန္ဆာေဗးတစ္ျဖစ္သူေတြ ရိွတယ္။ ဒီအင္အားစုုေတြ အားၿပိဳင္တယ္။ တခါတရံမွာ ဘ တျပန္ က်ား တျပန္ အေျခအေနရိွတယ္။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါေပၚမူတည္ေနၿပီး ဘယ္အင္အားစုက ေခါင္းေဆာင္မလဲ ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။

လစ္ဘရယ္အေတြးအေခၚက ဒီေန႔ကမၻာႀကီးရဲ႕ အဓိကပင္မ အေတြးအေခၚျဖစ္လာတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚက ျပင္္သစ္ေတာ္လွန္ေရးမတိုင္မီမွာ စတင္သေႏၶတည္လာတယ္။ ေဘာ္လ္တိုင္းယား၊ မြန္တက္စ္က်ဴစ္၊ ႐ူးဆိုုး၊ ဂၽြန္ေလာ့၊ ေသာမတ္ပိန္းတို႔ဟာ ဒီသေဘာတရားရဲ႕ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပေတြ
ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ကမာၻ႔သမိုင္းမွာ ဒုတိယကမာၻစစ္ကို လစ္ဘရယ္ေတြက ဖက္ဆစ္ေတြကိုေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ေအာင္ပြဲလို႔ သမိုင္းဆရာေတြက သတ္မွတ္တယ္။ စစ္ေအးတိုက္ပြဲကိုေတာ့လဲ လစ္ဘရယ္ေတြက ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ေပၚ အႏိုင္ရခဲ့တယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။ လစ္ဘရယ္ဆိုတာက ေခတ္နဲ႔အညီ
လိုက္ေလ်ာညီေထြေျပာင္းလဲတယ္လို႔ ဆိုတယ္၊

ကြန္ဆာေဗးတစ္ဆိုတာကေတာ့ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒ ဆိုုတဲ့ေနရာမွာ ကြန္ဆာေဗးတစ္တိုင္းဟာ အႏၲရာယ္မေပးၾကပါဘူး။ သူတို႔ဟာ ေရွး႐ိုးရာအယူဆ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ထိန္းသိမ္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ မွားတယ္လို႔ေျပာလုိ႔ မရပါဘူး။ ထိန္းသိမ္းသင့္တဲ့အရာေတြကို ထိန္းသိမ္းရမွာပါ။ ကြန္ဆာေဗးတစ္တိုင္ဟာ အႏၲရာယ္ေပးသူေတြ မဟုုတ္ပါဘူး။

တေလာက လြတ္ေတာ္ထဲမွာ လြတ္ေတာ္အမတ္တဦးက ေခါင္းေပါင္းကိုု အစည္းေ၀းလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ခၽြတ္ထားသင့္သလား၊ ေပါင္းထားသင့္သလား ဆိုုတဲ့ အေတြးအေခၚအဆင့္မွ်သာရိွတယ္။ တကယ္က သူဟာသူ ေပါင္းခ်င္ေပါင္း ခၽြတ္ခ်င္ခၽြတ္ ၊ လႊင့္ပစ္ခ်င္ပစ္ ဘာမွအေရးပါတဲ့ အလုုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္အေရး တႀကီးေဆြးေႏြးရမွာက အေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ဖို႔ ေျမသိမ္းယာသိမ္းကိစၥေတြ ေဆြးေႏြးဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပႆနာကို အေျဖရွာဖို႔ပါပဲ။ သူတို႔ဟာ ေၾကာင္စီစီႏုိင္တာကလြဲလို႔ အႏၲရာယ္ေတာ့ သိပ္မေပးလွပါဘူး။

နိယိုကြန္ အႏၲရာယ္

အႏၲရာယ္ေပးတာကေတာ့ ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ ေခၚ နီယိုကြန္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက သူရဲ႕႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈေတြကို ထိန္းသိမ္း႐ံုမက တျခားသူေတြရဲ႕ ရိုုးရာယဥ္ေက်းမႈေတြကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ သူက ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲလုိသူေတြ ျဖစ္တယ္။ လက္ရိွ ရိွေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရး
ယဥ္ေက်းမႈေတြအဆင့္ကေန သမိုင္းဦးဘံုေျမစနစ္အဆင့္ကိုု လူ႔အဖြဲ႔စည္းတခုလံုုးကို ျပန္ေခၚသြားလိုသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ၁၄ ရာစု
ဥေရာပ ခရစ္ယန္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ တာလီဘန္၊ အီရန္၊ ကက္စရွာမီးယား၊ အင္ဒိုနီးရွားက က အစၥလမ္္ အေျခခံ၀ါဒီေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္က မဟန ၊ မဘသ ၊ ၉၆၉ ေတြ ျဖစ္တယ္။

အစၥလမ္အေျခခံ၀ါဒီေတြဟာ သူမ်ားဘာသာတရားနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြကိုု ပစ္ပယ္တယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုု ခြဲျခားဆက္ဆံၾကတယ္။ အလားတူပဲ ျမန္မျပည္က မဟန ကလဲ ဒီသေဘာတရားကို ကိုင္ဆြဲထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးဂုိဏ္း ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဟာ ယာယီအားျဖင့္ အားေကာင္းေနသေယာင္ ရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ယာယီပဲ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ဟာ ႏိုင္ငံတကာ သမိုင္းေရစီးေခ်ာင္းမွာကိုု ေျပာင္းျပန္ထဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ ေရဂယက္ငယ္ေတြသာ ျဖစ္တယ္။ မူလေရစီးေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။

ကိုုယ္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ကိုယ္သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ ဘယ္သူက လစ္ဘရယ္လဲ၊ ဘယ္သူက ကြန္ဆာေဗးတစ္လဲ ဆိုတာ ခြဲျခားသိႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တခ်ဳိ႕မိတ္ေဆြတြဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို မႀကိဳက္ဘူး။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ တၿပိဳင္နက္ထဲမွာ သူတို႔ ့လူနည္းစုေတြအေပၚမွာ ခြဲျခားဆက္ဆံခ်င္တယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြအေပၚမွာ ႏိွမ္ခ်ဆက္ဆံခ်င္တယ္။ အကိုႀကီး ညီေလးလိုု လုပ္ခ်င္တယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြအေပၚမွာ သေဘာထားမမွန္ဘူး။ ခြဲျခားဆက္ဆံခ်င္ၾကတယ္။ အထက္လူႀကီးေတြကိုု မေ၀ဖန္ရဲဘူး၊ မွားမွားမွန္မွန္ ဟုတ္ကဲ့သမားေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ နာခံေနတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုုေတြၾကားထဲမွာျဖစ္ေနတဲ ့ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္သမားေတြ ျဖစ္တယ္။

ရီဗာစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္သမားေတြက လူငယ္ငယ္၊ လူႀကီးႀကီး အရြယ္မေရြး ရိွေနတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္လူ သူ႔လူရယ္မဟုုတ္ဘူး။ အဖြဲ႔တိုင္းမွာ ရွိေနတတ္ၾကတယ္။ ဒါကို သတိထားရမယ္။ ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြကို အဖြဲ႔စည္းမွာ ေခါင္းေဆာင္မႈမေပးမိေအာင္ ဆင္ျခင္ရမယ္။ မေရြးခ်ယ္မိေအာင္ သတိထားရမယ္။

လူအဖြဲ႔စည္းမွာ ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ အားေကာင္းလာတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းတခုကေတာ့ စီးပြားေရးျပႆနာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာျပည္ဟာ ႏွစ္ရည္စီးပြားပ်က္ကပ္ (Long Depression) ျဖစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံတခုျဖစ္ေနတာက ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြအတြက္
အိမ္သာက်င္းထဲက ေလာက္ေကာင္ေတြလိုု ေပါက္ပြားခ်င္တိုုင္း ေပါက္ပြားစရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ၀ီရသူ၊ တိေလာက၊ အံေမာင္၊ ဆန္းဆင့္ တို႔လို လူမ်ိဳးေတြဟာ စံနမူနာျပ ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ ျဖစ္တယ္။

ရီဗားစ္ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြဟာ အားနည္းသူေတြကို ဖိႏွိပ္ေလ့ရိွၿပီး အင္အားရိွသူေတြကိုု ဖားေလ့ရိွၾကတယ္။ စစ္အုပ္စုလက္ေအာက္မွာ အားအနည္းဆံုုးလူေတြဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ကေလးေတြ ျဖစ္လာတယ္။ သူတို႔ဟာ ဒီအားအနည္းဆံုးျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးဘ၀ ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္
လုပ္တာ၊ ေျပာတာေတြမရိွဘဲ။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဖိႏွိပ္ေရးအတြက္ ကၽြန္ျပဳႏိုင္ေရးဥပေဒေတြကိုု ျပ႒ာန္းဖို႔အထိပါ လက္ရဲဇက္ရဲ က်ဴးလြန္လာသူေတြ ျဖစ္မယ္။ ဒါဟာ ရာဇ၀တ္မႈ ျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းတဲ့ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုုင္းက လံုး၀ကိုလက္မခံႏုိင္တဲ့ ရာဇတ္၀တ္မႈေတြ ျဖစ္တယ္။

စီးပြားေရးနိမ့္က်သြားတဲ့အတြက္ လူအဖြဲ႔စည္းမွာ အားနည္းသူေတြအတြက္ အားရိွသူေတြ (Strongest) ကိုု ပိုၿပီး မွီခိုမႈ (Dependency) မ်ားသြားတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ေရရွည္အုပ္ခ်ဳပ္ထားႏုိင္ဖို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းကို ရသြားၾကတယ္။ သူတို႔ဟာ လူအဖြဲ႔စည္းမွာ အားနည္းသူေတြက စီးပြားေရးအရ အမွီခိုကင္းလာတာနဲအမွ် သူတို႔အာဏာအ၀န္းအ၀ိုုင္းဟာ က်ဥ္းလာတယ္။ က်ဆင္းလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ ျဖစ္ႏုိင္ရင္
လူ႔အဖြဲ႔စည္းတခုလံုးကို သမိုုင္းဦးဘံုုေျမေခတ္အဆင့္မွာ ထားခ်င္ၾကတယ္။ ဒီလူအဖြဲ႔အစည္းမွာ ခြန္အားက အရာရာကိုုဆံုးျဖတ္ႏုိင္တဲ့တရား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ လူအဖြဲ ့စည္းတခုလံုုး အလံုးစံု ေျပာင္းလဲေရးကိုု မလုုပ္ခ်င္ဘူး။ ႏုိင္ငံေရးအာဏာ ခြဲေ၀ပံုစနစ္တခုတည္းကိုသာ ေျပာင္းလဲလိုသူေတြ ျဖစ္တယ္။

ဒီအေျခအေနမွာ အေျဖကေတာ့ လစ္ဘရယ္အင္အားစုုေတြဟာ လစ္ဘရယ္အခ်င္းအခ်င္း စုစည္းဖို႔ လိုလာတယ္။ ခဲခဲခ်င္းစု၊ သံသံခ်င္းစု ဆိုတဲ့စကားလို ေဂါေဏန ေဂါေဏာ ၊ သမေဏန သမေဏာ (ႏြား ႏြားခ်င္၊ ရဟန္း ရဟန္းခ်င္း = လူဆိုး လူဆိုးခ်င္း၊ လူေကာင္း လူေကာင္းခ်င္း) ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားပံုလိုပဲ။ တူရာစုုရမယ္။ တူရာေပါင္းရမယ္။ စစ္တပ္ထဲက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုသူေတြ၊ ဒီမိုုကေရစီထဲက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုသူေတြနဲ႔ တိုုင္းရင္းသားေတြထဲက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသူေတြခ်င္း စုုစည္းႏိုင္ဖို႔ အားေကာင္းလာဖို႔ လိုလာတယ္။

ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းမွာ ဒီအင္အားစုေတြ ေခါင္းေဆာင္မႈရလာဖို႔ လိုလာတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးလမ္းၾကာင္း၊ ဒါဟာ ညီညြတ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာျပည္သူေတြ ဒီကေန႔ ေတာင္းဆိုုေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီျပန္လည္ထြန္းကားေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဖယ္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရး လမ္းစဥ္ ျဖစ္တယ္။

ဒါကိုလုပ္ရမယ္။ ဒါကိုႀကိဳးပမ္းရမယ္။

မိုးသီးဇြန္
၂၄ ဇြန္ ၂၀၁၄

(မွတ္ခ်က္ ... ဒီေဆာင္းပါးဟာ က်ေနာ္ေရးေနတဲ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးျပႆနာ သို႔မဟုုတ္ လစ္ဘရယ္နဲ႔ နီယိုုကြန္ အားၿပိဳင္မႈစာအုပ္ရဲ႕ နိဒါန္းပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အရွည္ကုိ မၾကာခင္ ေဖၚျပပါမယ္)

No comments: