(ကိုေက်ာက္ညိဳ သူ႔ တိုက္ခန္းျပဴတင္းေပါက္မွ ျပင္ပေလာကကို လွမ္းၾကည့္ကာ အေတြးေမွ်ာေငးေမာ ေနခဲ့ရာ…မွအဆက္)
ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ အခန္းဘက္သို႔ ႐ုတ္ကနဲ ျပန္လွည့္လိုက္သည္။ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ရၿပီဆိုလွ်င္ ၿငိမ္သက္သည့္ မ်က္ႏွာေပး သြင္ဟန္ကို ျပသႏိုင္ဖို႔ ပံုမွန္ ႀကိဳးစားေနက် အတိုင္း သူႀကိဳးစား မ်က္ႏွာျပင္လိုက္ပါသည္။ ၎ ရူတည္တည္႐ုပ္ကေလး ေပးကာ အခန္းကို ျဖတ္ၿပီး က်ဥ္းၾကဳပ္သည့္ သူ႔မီးဖိုေခ်ာင္ကေလးရွိရာသို႔ သူလာခဲ့သည္။ ဝန္ႀကီးဌာနကေန သည္လို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ႐ုံးဆင္းလာခဲ့သည့္ သူသည္
ကန္တင္းတြင္ ေကၽြးေသာ ေန႔လည္စာကို လက္လြတ္ခဲ့ရသည္။
မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ခပ္ႀကီးႀကီး ဓားလွီးဘိန္းမုန္႔ မည္းမည္းနက္နက္ တတံုးမွလြဲလို႔ စားစရာ မရွိေၾကာင္း ေက်ာက္ညိဳ သတိထားမိသည္။ ဓားလွီးဘိန္းမုန္႔မွာ မနက္ျဖန္ မနက္စာစားဖို႔ သူခ်န္ထားရေပမည္။ မီးဖိုေခ်ာင္၏ စင္ကပ္ကေလး ေပၚမွာ “အမ်ိဳးသားေရး ေအာင္ပြဲ” သကၤန္းေရာင္ေတာက္ေတာက္ တံဆိပ္ႏွိပ္ထားေသာ ဂ်င္အရက္သည္ အေရာင္မြဲတိမြဲေတႏွင့္ ေက်ာက္ညိဳအား ေျခာက္အက္အက္ ရယ္ျပေနသည္။
သူသည္ အရက္ပုလင္းကို ဆြဲခ်ၿပီး လၻက္ရည္ၾကမ္းခြက္ တလံုးစာကို တခါတည္း ေမာ့ခ်လိုက္သည္။ ဆီေခ်းေစာ္ နံၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ေတာင္ပိုင္းက တင္သြင္းေသာ ဆန္အရက္ျပင္း ျဖစ္သည္။ မီးသင္းေဆးခါးရည္ ေသာက္ရသလို လည္ေခ်ာင္းထဲ ပူရွိန္းသြားေလသည္။
႐ုတ္ခ်ည္းဆိုသလို ေက်ာက္ညိဳ၏ မ်က္ႏွာသည္ ေစြးေစြးနီလာၿပီး မ်က္လံုးအိမ္မွ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းမ်ား ေရသြန္ခ်လိုက္သလို ယိုဆင္းလာေလသည္။ ႏိုက္ထရစ္ အက္ဆစ္လို အဝင္ဆိုးလွတဲ့ အရက္။ လည္ေခ်ာင္းထဲသို႔ ဂလိုက္ကနဲ အႀကိဳက္တြင္ သူ႔ေနာက္ေစ့ကို ရာဘာတုတ္ျဖင့္ ဂလုက္နဲ ထု႐ိုက္ခံလိုက္ရသလို ခံစားရသည္။ အတန္ငယ္ၾကာေတာ့ ေက်ာက္ညိဳ၏ ဗိုက္ထဲမွ ပူစပ္စပ္ ေဝဒနာသည္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တိုးတိတ္သြားၿပီး ကမာၻႀကီးဟာ ပိုၿပီး ေပ်ာ္ျမဴးစရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
သူသည္ အိတ္ေထာင္ထဲမွ ေန၍ က်ိဳးေၾကေနေသာ စီးကရက္ဗူးကို ထုတ္ယူလိုက္သည္။ ဘူးေပၚမွာ ကပ္ထားေသာ တံဆိပ္ကလည္း “အမ်ိဳးသားေရး ေအာင္ပြဲ” တံဆိပ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ စီးကရက္ နာမည္ကလည္း “အမ်ိဳးသားေရး ေအာင္ပြဲ” စီးကရက္။ ေက်ာက္ညိဳသည္ အမွတ္မရွိ စီးကရက္ကို မတ္တပ္ေထာင္ၿပီး မီးညႇိလိုက္ရာ ေဆးရြက္ႀကီးမႈန္မ်ားသည္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ပလဲသြားေတာ့သည္။ ေဆးလိပ္ မီးညႇိဖို႔ ေနာက္တႀကိမ္ ထပ္မံ ႀကိဳးစားရေလသည္။ သည္ တေခါက္ေတာ့ အဆင္ေျပသြားၿပီး ေက်ာက္ညိဳအတြက္ အားလံုးေနရာက်သြားၿပီ ျဖစ္သည္။
ေက်ာက္ညိဳသည္ ဧည့္ခန္းရွိရာ ျပန္လာခ့ဲၿပီး “တီဗြီ” ၏ ဗယ္ဘက္တြင္ရွိ စားပြဲခံုကေလးမွာ ထိုင္လိုက္သည္။ စားပြဲခံု၏ အံဆြဲမွ ေနၿပီး ေဖာင္တိန္တင္ခြက္ တခု၊ မင္အိုး တလံုး ႏွင့္ ဆယ္လက္မ x ရွစ္လက္မ ပတ္လည္ မွတ္္စုစာအုပ္ တအုပ္ကို သူထုတ္ယူလိုက္သည္။ မွတ္စုစာအုပ္သည္ ေရွ႕ဘက္ကမ်က္ႏွာဖံုးက သႏၲာေရာင္ ျဖစ္ၿပီး ေက်ာဖံုးကေတာ့ အနီေရာင္ ျဖစ္သည္။
တစံုတရာေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အေဝးဆြဲ တီဗြီကင္မရာသည္ ခုအခါမွာ “ေျမႇာင္” ခံလိုက္ရသည္။ ကင္မရာမွန္ေျပာင္းသည္ အခန္းတခုလံုးကို တေနရာမက်န္ လွမ္း႐ိုက္ႏိုင္သည့္ ပင္ကိုေနရာ ျဖစ္ေသာ နံရံ၏ အဆံုး ေဒါင့္ေနရာတြင္ ယူထားႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ နံရံ၏ ပိုရွည္လ်ားေသာ ဘက္ျခမ္းမွ ေနၿပီး ျပဴတင္းေပါက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ႐ိုက္ယူေနသည့္ ႐ႈေထာင့္ ျဖစ္သြားေလသည္။ ကင္မရာ႐ႈေထာင့္၏ သည္တဘက္တြင္ ကိုေက်ာက္ညိဳ ခုထိုင္ေနသည့္ နံရံေဖာက္ ေျမႇာင္ေနရာ ကေလးရွိသည္။ သည္ နံရံေဖာက္ ေျမႇာင္ေနရာကေလးသည္ နဂို တိုက္တန္းတို႔ကို ေဆာက္စဥ္တုန္းက နံရံျမဳပ္ စာအုပ္စင္တို႔ကို ထည့္တပ္ဆင္ရန္ ရည္ရြယ္ပံုရပါသည္။ သူ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ လႈပ္ရွားေနသည့္ အသံကို ဖမ္းယူႏိုင္တာကေတာ့ ေသခ်ာပါ၏ ။ ဒါေပမယ့္ အဲသည္ ေျမႇာင္ကေလးတြင္ ကိုေက်ာက္ညိဳ ေနရာယူထားသေရြ႕ ပတ္လည္ လွည့္႐ိုက္ေနေသာ တီဗြီကင္မရာသည္ ကိုေက်ာက္ညိဳ ဘယ္မွာရွိသလဲ ဆိုတာကို ရွာမေတြ႔ႏိုင္ပါ။ ဤသို႔ ပံုမွန္မဟုတ္ ထူးျခားသည့္ တိုက္ခန္းတြင္း ပထဝီဝင္ အေနအထားသည္ ကိုေက်ာက္ညိဳ အခုလုပ္မည့္ ကိစၥကို လမ္းစဖြင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။
ဒါေပမယ့္ သည္လို “ထြက္ေပါက္” ရွိေနမွန္း ပထဝီေဗဒကို သူ အခု အံဆြဲထဲက ဆြဲထုတ္လိုက္သည့္ မွတ္စုစာအုပ္က လမ္းညႊန္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စာအုပ္သည္ ေသာက္ကိ်ဳးနဲ လွပေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ စာရြက္သားတို႔သည္ ေႂကြေရာင္ေတာက္ပၿပီး အိုမင္းခဲ့ၿပီ ျဖစ္ရကား ေဒါင့္စြန္းတို႔တြင္ အဝါေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေတာ့ ယွက္သန္းလို႔ ေနသည္။ ဤစာအုပ္သည္ အနည္းဆံုး လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ေလးဆယ္က ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္ ျဖစ္ပံုရသည္။ သည့္ထက္မကလည္း အိုမင္းေကာင္း အုိမင္းႏိုင္သည္။ ၿမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုး အရပ္က ညစ္ထပ္ထပ္ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ တခု၏ တိုလီမႈတ္စေတြ ေရာင္းခ်သည့္ ဆိုင္တဆိုင္က ေဒါင့္တေနရာဝယ္ ပစ္ပယ္ထားခံရသည့္ ဤစာအုပ္ကေလး လဲေလ်ာင္းေနသည္ကို ကိုေက်ာက္ညိဳ “ေစ်းဝယ္ထြက္ရင္း” “ေခ်ာင္းေျမာင္း” ေတြ႔ရွိခဲ့သည္ (မည္သည့္ ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္ ဆိုတာကိုေတာ့ သူ ခုခါမွာ မမွတ္မိ) ။ စာအုပ္ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ဘာေၾကာင့္ရယ္မွန္း မသိ၊ လိုခ်င္စိတ္ေတြ သူ႔မွာ တအားေပၚလာပါသည္။ တကယ္ကေတာ့ “ပါတီ” ဝင္တိုိ႔သည္ “သာမန္” ေစ်းဆိုင္တို႔ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ မလုပ္ရဘူးဟု “အၾကံျပဳ တားျမစ္” ထားေလသည္။
* ဘာသာေစာင့္စကားသစ္ အဘိဓာန္သည္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး ဟုဆိုလွ်င္ “လြတ္လပ္ပ်က္စီး” ဟုသတ္မွတ္သည္။ ခုေနာက္ဆံုး တဆယ့္တႀကိမ္ထုတ္ စကားသစ္အဘိဓာန္ အရ “လြတ္လပ္” ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ “ပ်က္စီး”၊ “သာမန္”၊ “ဆုတ္ယုတ္”၊ “ၿပိဳကြဲ”၊ “ေဖာက္ျပန္” စေသာ မေကာင္းသည့္ အနက္အဓိပၺာယ္ အားလံုးကို သိမ္းၾကံဳး ကိုယ္စားျပဳသည္*
ဘာသာေစာင့္ စကားသစ္ အဘိဓာန္ (Newspeak Dictionary) တြင္ “အၾကံျပဳျခင္း” ဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ တားျမစ္ျခင္း၊ အမိန္႔နာခံခိုင္းျခင္း၊ ကန္႔သတ္ျခင္း စေသာ အာ႐ုံတို႔ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး အၾကံျပဳျခင္း ႏွင့္ အမိန္႔အာဏာတို႔ အၾကားတြင္ ကြဲျပားျခားနားေသာ အနက္ မရွိဟု စာအုပ္ကဆိုသည္။ ေနာက္ၿပီး “အၾကံျပဳျခင္း” ႏွင့္ “ေမတၱာရပ္ခံျခင္း” ဟူေသာ ေဝါဟာရ ႏွစ္ခုတြင္လည္း ကြဲျပားမႈ မရွိေတာ့။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏွစ္ခုလံုးသည္ အမိန္႔အာဏာျဖင့္ ေဘာင္ခ်ေစခိုင္းမႈ ဟူေသာ သေဘာတရား တခုတည္းကို ညႊန္းေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ တရားဝင္ အမိန႔္အာဏာျဖင့္ တားဆီးကန္႔သတ္ထားေပမင့္လည္း မုတ္ဆိတ္ရိတ္စားလုိမိ်ဳး၊ လက္သည္းညႇပ္လိုမ်ိဳး၊ ေတာစီးဘြတ္ဖိနပ္ ေအာက္ခံသားေရျပားလိုမ်ိဳး ေရွာင္တခင္ လိုအပ္သည့္ လူသံုးကုန္ေတြကို ဆင္းရဲသား ေစ်းကြက္မွာပဲ အလြယ္တကူ ရႏိုင္သည္ ျဖစ္ရာ ဤစည္းမ်ဥ္းသည္ သိပ္ေတာ့ အတင္းအၾကပ္ႀကီး မဟုတ္လွ။ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ လမ္းေတာင္ေျမာက္ကို က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ လွမ္းအကဲခတ္ လိုက္ၿပီးလွ်င္ ဆိုင္ထဲသို႔ လစ္ကနဲဝင္ကာ စာအုပ္ကို ပိုက္ဆံ ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာက်ပ္ ေပးဝယ္လာခဲ့သည္။ အဲသည္တုန္းက စာအုပ္ကို ဝယ္လာေသာသူ႔တြင္ မည္သည့္ အထူးတလည္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွ မရွိ။ ငါ မွားမ်ား မွားေနၿပီလား ဟု အိမ္အျပန္လမ္းတြင္ သူသည္ စိတ္ပင္ ေလးခဲ့ရပါေသးသည္။ စာအုပ္ထဲမွာ ဘာမွ မေရးထားလွ်င္ေတာင္မွ စာအုပ္တအုပ္ လက္ဝယ္ထားရွိ ျခင္းသည္ အႏၲရယ္ ျပင္းထန္စြာ က်ေရာက္ႏိုင္ေသာ ကိစၥ။
သူ အခု လုပ္မယ့္ကိစၥဟာ ဒိုင္ယာရီ ေရးမလို႔ ။ ဒိုင္ယာရီ ေရးတာဟာ ဥပေဒ နဲ႔ မညီညြတ္ဘူး လို႔ေတာ့ မဟုတ္ (ညီညြတ္ဖို႔ရာ ဥပေဒရယ္လို႔လည္း မရွိ) ။ ဒါေပမယ့္ မိသြားရင္ျဖင့္ ေသဒဏ္အထိ အျပစ္ေပးခံရေကာင္းလည္း ခံရႏိုင္သည္၊ ဒါမွမဟုတ္ အနဲဆံုး အလုပ္ၾကမ္း စခန္းမွာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္အထိ ခိုင္းေစခံရန္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ ခံရႏိုင္သည္။
ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ေဖာင္တိန္၏ ကညစ္ခၽြန္ကို ေဖာင္တိန္တင္ခြက္ ၾကမ္းျပင္ထဲသို႔ ဆြဲဖိခ်လိုက္ၿပီး ပိတ္ေနေသာ မင္ေခ်းေတြကို ခါထုတ္ရန္ ႀကိဳးစားရေလသည္။ ေဖာင္တိန္သည္ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္း တခု ျဖစ္ၿပီး ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ခက္ခက္ခဲခဲ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ႏွင့္ ဤေဖာင္တိန္ကို ရလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႔အဖို႔ကေတာ့ ဒိုင္ယာရီက စက္စက္ရက္ရက္ ေတာက္ေသာ ေၾကြေရာင္စကၠဴသည္ ေဖာင္တိန္အစစ္ တခု၏ ကညစ္ႏွင့္သာ ေသသပ္လွပစြာ ဆြဲျခစ္ဖို႔ပဲ ထိုက္တန္ပါသည္။ တကယ္ကေတာ့ သူသည္ ပံုမွန္ အလုပ္ခြင္တြင္ စာေရးေလ့ မရွိပါ။ အင္မတန္ တိုေတာင္းေသာ မွတ္စုတခ်ိဳ႔ ခဏတျဖဳတ္ ေရးခ်ရန္မွ အပ “ေျပာ-ေရး” (စကးေျပာလွ်င္ စက္က အလိုအေလ်ာက္ လိုက္ေရး) ျခင္းသည္ သူ႔ ပံုမွန္ အလုပ္ သဘာဝျဖစ္သည္။
ဆီေခ်းေတြ ကြာသြားေလာက္ၿပီဟု ယူဆရေတာ့ သူသည္ ေဖာင္တိန္ကို ေဖာင္တိန္အိုးထဲမွ ဆြဲထုတ္လိုက္ၿပီးလွ်င္ မင္အိုးထဲသို႔ တစကၠန္႔မွ် နစ္ခ်လိုက္သည္။ ၾကက္သီးေမြးညႇင္း တခ်က္သည္ ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ အသည္းအအူ ထဲထိေရာက္ေအာင္ စိုက္ဆင္းသြားပါ၏။ စကၠဴေပၚ
စတင္က်ေရာက္အဲ့ေသာ ကညစ္မင္စက္ ထိုတခ်က္သည္ ဘဝတသက္အတြက္ အဆံုးအျဖတ္ ေပးမည့္ လုပ္ရပ္တခုလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။ မြဲႏုတ္က်ိဳးက်ဲေသာ သူ႔ဆံပင္လို ႐ႈတ္ေထြးသေလာက္ မညီညာ မလွပ ေသးငယ္ေသာ စာလံုးမ်ားကို သူ စေရးခ်လိုက္ပါ၏ ။ ။
၂၀၈၄ ဧၿပီ ၄ရက္ -
သူသည္ ကုလားထိုင္ေပၚ ေက်ာျပန္မွီပစ္ လိုက္သည္။ ႐ုတ္ခ်ည္းဆိုသလို ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ အလြန္တရာ အားငယ္သြားရွာသည္။ ေျပာရမည္ ဆိုလွ်င္ လက္ရွိခုႏွစ္ဟာ ၂၀၈၄ ခုႏွစ္ တကယ္ ဟုတ္မဟုတ္ သူ မေသခ်ာပါ။ သူ႔အသက္သည္ ၃၉ ႏွစ္ တဝိုက္မွာ ဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာေလာက္သည္ဟုေတာ့ သူ ထင္ျမင္ယူဆသည္။ ၂၀၄၄ (သို႔) ၂၀၄၅ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္တြင္ သူ ေမြးဖြားလာခဲ့သည္ဟု ေမာင္ေက်ာက္ညိဳ ယံုၾကည္ထားသည္။ လက္ရွိေခတ္ကာလ သမုဒၵရာဗမာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ႏိုင္ငံသားတို႔သည္ မိမိ၏ မူလ ေမြးႏွစ္သကၠရာဇ္ကို အတိအက် မမွတ္မိၾကေတာ့ဘဲ ၎ႏွင့္ တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက္သာ အေကာင္းဆံုး ခန္႔မွန္းႏိုင္ေလသည္။
ငိုင္တိုင္တိုင္ ျဖစ္သြားသည့္ ေမာင္ေက်ာက္ညိဳတြင္ စိတ္အားထပ္ငယ္စရာ ေမးခြန္းတခု ေပၚလာျပန္သည္ “နင္ဟာ ဘယ္သူ႔အတြက္ ဒိုင္ယာရီကို ေရးေနရတာ ပါလဲ”၊ အနာဂါတ္ အတြက္လား၊ မေမြးေသးတဲ့ ကေလးေတြ အတြက္လား။ သူ႔အာ႐ုံသည္ စာရြက္မွာ မေရမရာ သူခ်ေရးထားသည့္ ေန႔စြဲအေပၚ ေဝွ႔ဝဲသြားခဲ့သည္။ ေက်ာက္ညိဳ၏ စိတ္ေတေလ ဌက္ငယ္ကေလးသည္ ေလွာင္အိမ္မွ လြတ္ထြက္လာၿပီး ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို “ဆန္႔က်င္ဒြိဟဒႆန” DOUBLETHINK နံရံႀကီးကို “အုန္း ကနဲ” ေဆာင့္မိေလေတာ့သည္။
“ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို စစ္ဘီလူးေစာင့္သည္”
“သာမဂၢိယကၡ (ဝါ) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစာင့္ စစ္ဘီလူး” သည္ ပါတီမွ လက္စြဲေဖာ္ေဆာင္ေနေသာ “ဒီပကၤရာ ယထာဘူတဉာဏ္စဥ္” (ဝါ) “DOUBLETHINK” ၂၀၈၄-ဗမာျပည္ တြင္ ထြန္းကားလႊမ္းမိုးေရးအတြက္ အေရးပါအရာေရာက္ဆံုး ေရွ႕ေဆာင္ အသိသညာေတြထဲက တခု ျဖစ္သည္။ ပါတီမွ ယံုၾကည္စြဲကိုင္ထားသည္မွာ ေခတ္သစ္ ဗမာျပည္မ်ိဳးဆက္ကို မ်ိဳးဆက္၏ အျမဳေတ “ေရွးဗမာႀကီးတို႔၏ ဝိညာဥ္” မ်ားက အစဥ္ ၾကည့္႐ႈေစာင့္ေရွာက္လ်က္ရွိရာ ၎တို႔အနက္ သာမဂၢိယကၡ (ဝါ) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စစ္ဘီလူးသည္ တဦး အပါအဝင္ျဖစ္ၿပီး စစ္ဘီလူး၏ တာဝန္မွာ “နဂို” ကို မ်က္ေျခမျပတ္ ေစာင့္ၾကပ္ကာကြယ္ ျပန္လည္တည့္မတ္ျခင္းေပတည္း။
ဗမာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ အရ ေလာက စၾကာဝဠာတြင္ အရာအားလံုးသည္ ရပ္တန္႔မႈ မရွိ၊ သခၤါရ ေရစီးေၾကာင္းတြင္ မည္သည့္အရာမဆို အစဥ္ေျပာင္းလဲေနသည္မွာ ေလာကတြင္ ပံုမွန္ ျဖစ္ပြားေနက် ဓမၼတာသေဘာဟု ယံုၾကည္သည္။ ေရႊ႕ေလ်ာ ေျပာင္းလဲျခင္း ဟူသည္ “နဂို မူလအေနအထား” မွ ယြင္းေစာင္း ေဖာက္ျပန္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဤသို႔ “နဂို” မွ တိမ္းေစာင္း-ခြဲထြက္-ေဖာက္ျပန္-ပ်က္ျပား မႈတို႔ လႊမ္းမိုးမ်ားျပားလာခဲ့ေသာ္ အစဥ္သျဖင့္ တည္တံ့ခဲ့ေသာ ဗမာမ်ိဳးဆက္သည္ ေနာက္ဆံုးတခ်ိန္တြင္ ယိုယြင္းေပ်ာက္သုဥ္းသြားရ ပါလိမ့္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ “နဂို” မွ လိႈက္စား-ေျပာင္းလဲ-ခြဲထြက္-ေဖာက္ျပန္-ေရႊ႕လ်ား ဖို႔ အမူအယာေတြ၊ အရိပ္အေရာင္ေတြ၊ လကၡဏာေတြ လူ႔ေဘာင္တြင္ သန္းလာခဲ့သည္ ရွိေသာ္ ဗမာ လူ႔ေဘာင္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေရးသည္ အႏၲရာယ္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး ဒါကို ႏိုင္ငံသားအားလံုးသည္ သတိျပဳ ကာကြယ္ၾကရမည္။ ဗမာတို႔ အလြန္ ကံထူးသည္မွာ ငါတို႔၏ မ်ိဳးဆက္ အစဥ္အဆက္ ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ သာမဂၢိယကၡ- ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစစ္ဘီလူးသည္ ဗမာလူ႔ေဘာင္တြင္ ဆိုးဝါးေသာ “ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္မႈ” အသစ္တို႔ ေပၚေပါက္လာေလတိုင္း ၎ “အရိပ္အေရာင္” တို႔ကို အျပတ္တိုက္ ႏွိမ္နင္းပစ္သည္။ ဗမာ လူ႔ေဘာင္တြင္ စစ္ပြဲတို႔ ေပၚေပါက္လာရျခင္းမွာ “သဘာဝလိုအပ္ခ်က္” အရ သာမဂၢိယကၡဘီလူးသည္ လူ႔ေဘာင္ကို ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္လာသူတို႔ကို “အခ်ိန္မီ” ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အၾကမ္းဖက္ ကာကြယ္ႏွိမ္နင္းရေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါ၏ ။
စစ္ကုိ လိုလား၍ ငါတို႔ စစ္တိုက္သည္မဟုတ္၊ လိုအပ္၍သာ ငါတို႔ စစ္တိုက္ရပါသည္။ “နဂို” သည္ “မၾကာမီမွာပင္” ေျပာင္းလဲၿပိဳကြဲမည့္ “အရိပ္အေျခ” က်ေရာက္သျဖင့္သာ “မလြတ္တမ္း” စစ္ကို ခင္းရပါသည္။ ငါတို႔ လူ႔ေဘာင္တြင္ ေျပာင္းလဲမႈအသစ္တို႔ ျဖစ္ပြားေရာယွက္ေသာ အရိပ္အခ်ည္တို႔ ေပၚလာေလတိုင္း အစဥ္ ၾကပ္မတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနေသာ ဗမာဝိဥာဥ္ စစ္ဘီလူးက ျပိဳစီးလာေသာ သခၤါရ ေရစီးေၾကာင္းကို သတိေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဖမ္းခ်ဳပ္၊ ေရာယွက္-ပ်က္ျပား-ျခိမ္းေခ်ာက္ လာမႈတို႔ကို ႏွိမ္နင္းကာ၊ မ်ိဳးဆက္လူ႔ေဘာင္၏ နဂို ေရႊ႕လ်ားတိုးတက္မႈ လမ္းေၾကာင္းကို ျပန္လည္တည့္မတ္ျခင္းသည္ သာလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ဟု ပါတီက စြဲစြဲမွတ္မွတ္ ယံုၾကည္ပါသည္။
[မွတ္ခ်က္။ ။ လက္ရွိ ဗမာစစ္အာဏာရွင္ဝါဒ သည္ ျပခဲ့ေသာ “နဂိုကို အထပ္ထပ္ ျပန္လည္တည့္မတ္မႈ” ႏွင့္ ေျပာင္းလဲမႈ သခၤါရေရစီးကို “သတိေကာင္းေကာင္း ႏွင့္ အျမဲမျပတ္ ဖမ္းခ်ဳပ္ဖို႔ရန္ လိုအပ္မႈ” ေပၚမွာ ၎တို႔ စနစ္တခုလံုးကို တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါကို နားလည္ၿပီဆိုလွ်င္ ေမာ္ဒန္ မဘသ ဇာတ္လမ္းဟူသည္ “အရိပ္အေျခ” တေစၦကို လက္ညိဳးတြင္တြင္ထိုးၿပီး ဖင္ထိုင္ခံုမွ ဖယ္ေပးမွာ မဟုတ္သည့္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို သက္ဆိုးတဆံုး ရွည္ဆန္႔ဖို႔ ျဖစ္တည္လာေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ပါသည္။ ဒါဟာ ဘုန္းႀကီး အသိတရားမဲ့၊ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ ႐ုန္းကန္ခဲ့ရေသာ ဘဝ အေတြ႔အၾကံဳ မရွိ၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ မရွိ၊ ေရႊအိမ္စံရစ္ ဘံုခုႏွစ္ဆင့္က လာဘ္ယစ္ ဂုဏ္ယစ္ ဘဝင္ျမင့္ ေတြ အရူးထ လုပ္ေဆာင္လာေသာ ဇာတ္လမ္းသက္သက္ သည္လည္း မဟုတ္၊ ဗမာ့ သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးကို စနစ္တက် ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ သြပ္သြင္းလႊမ္းမိုးလာခဲ့ေသာ “အရိပ္အေျခ-ဗမာ စစ္ကၽြန္စနစ္” မွ ႐ိုက္သြင္းထားသည့္ “ကၽြန္ျပဳ ဒႆန” မွ ေပၚထြက္ေမြးဖြားလာေသာ ဇာတ္ကြက္ ျဖစ္ၿပီး ဤ ကၽြန္ျပဳဒႆန၏ ႐ိုက္သြင္းလႊမ္းမိုးခံရမႈကို ငါတို႔ မျဖိဳႏိုင္မခ်င္း ေတာမသတ္ေအာင္ ေမြးဖြားေပၚေပါက္လာေနအံုးမွာ ျဖစ္သည့္ စစ္ကၽြန္ဘုန္းႀကီးေတြ ႏွင့္ ငါတို႔သည္ ေအာက္တြင္ အျမဲတမ္း နဘမ္းသတ္ေနရမွာ ျဖစ္သေလာက္ စစ္အာဏာရွင္ေတြနဲ႔တကြ ၎တို႔ေအာက္စြဲ လူအုပ္စုတစု ဟာ အေပၚက အျမိဳက္သား မျပတ္တမ္း စိုးစံစား တည္တံ့ေနအံုးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရး သမားမ်ားႏွင့္ တကြ ျပည္သူလူထု တရပ္လံုး သတိထားအပ္လြန္းလွပါ သတည္း]
[ တနည္းအားျဖင့္လည္း ဤေသာ့ခ်က္ အယူအဆ ႏွစ္ခုကို ဗမာလူ႔ေဘာင္က ေျပာင္းျပန္လွန္ ျဖိဳခ်ႏိုင္လိုက္လွ်င္ ဗမာ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ မတည္တံ့ႏိုင္ေတာ့ပါ ]
[ ေနာက္ၿပီး သည္ စစ္အာဏာရွင္ အုတ္ျမစ္ အယူအဆ ႏွစ္ခုကို မျဖိဳခ်ဘဲႏွင့္ ဗမာလူ႔ေဘာင္ဟာ အမွန္တကယ္ လြတ္လပ္တိုးတက္ေသာ လူ႔ေဘာင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ ။ လက္ရွိ မဘသဟာ ဗမာ လူ႔ေဘာင္ရဲ႕ ကၽြန္ဒႆနေစာင့္ ကၽြန္အႀကီးစားေတြ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ အခိုင္အမာ သိမွတ္ေစလိုပါတယ္ ]
အခ်ိန္အတန္ၾကာသည့္တိုင္ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ စာရြက္ေပၚကို ေငါင္းစင္းစင္းႏွင့္ ေၾကာင္ၾကည့္ေနပါသည္။ တီဗြီမွန္သားျပင္သည္ က်ယ္ေလာင္စူးဆိုးေသာ စစ္ခ်ီသံသီခ်င္းကို ေျပာင္းၿပီးေတာ့ပင္ ထုတ္လႊင့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ညိဳထြန္း
(ၿဗိတိသွ်စာေရးဆရာႀကီး ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလဲ ၏ ကမာၻ႔နံပါတ္တစ္ ႏိုင္ငံဆိုး
ဝတၳဳစာအုပ္ “1984” ကို “ညိဳထြန္း” မွ လက္ရွိ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး
အခင္းအက်င္းႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဗမာမႈျပဳထားသည္)
No comments:
Post a Comment