Wednesday, June 25, 2014

စာေပအႏုပညာကို အေခ်ာင္ႏိႈက္မခံၾကရပါေစနဲ႔

ေခြးမ်ဳိး.. ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္နဲ႔ သူ႔အေမ သူ႔ႏွမေတြေပါင္ၾကား သြားခြဲခိုင္းလိုက္ကြာ.. အဲဒါကေတာ့ စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ေရးမိတဲ့ က်ေနာ့ရဲ႕မွတ္ခ်က္ပါ။ ေရးရတဲ့အေၾကာင္းခ်က္က မိတ္ေဆြတေယာက္ရဲ႕စာမ်က္ႏွာမွာ ကူးတင္ထားတဲ့ ခုတေလာ လူေျပာမ်ားေနတဲ့ အႏုပညာတံဆိပ္တပ္ၿပီး ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းမႈကိုပဲ အဟုတ္တရားလိုလိုလူၾကားထုတ္လာတဲ့ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ႕ ေဝဖန္သူေတြကို တုန္႔ျပန္ခ်က္ေတြ႔မိလို႔ ေဒါသနဲ႔ ေရးလိုက္မိတယ္။

သူတုန္႔ျပန္ခ်က္က ဒီလို

[Aung Yin Nyein ..
တခြန္းတည္း ေျပာမယ္
႐ုိမန္းေဘာ့ထ္ေတြရဲ႕ ကမၻာဟာ
အျပာစာအုပ္ မဟုတ္ဘူး။
ေနာက္တခြန္း ထပ္ေျပာမယ္
႐ုိမန္းေဘာ့ထ္ဟာ
ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေဟာင္းႀကီးကုိ
လူသားသစ္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔
အသိအျမင္နဲ႔ အႏုပညာ အေသခံဗုံးခြဲျခင္း] တဲ့။

ဘယ္ေလာက္ မသိသားဆိုးရြားတဲ့ အေကာင္လဲ။ ေလာကႀကီးမွာ ေဆြမဲ့မ်ဳိးမဲ့ ေထာက္ထားစဥ္းစားငဲ့ကြက္စရာမရွိတဲ့ အုတ္ၾကားျမက္ ျဖစ္ဟန္ရွိတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လူဆိုတဲ့သတၱဝါရဲ႕ စုဖြဲ႔ေနထိုင္ေရး ယဥ္ေက်းမႈကိုလံုးဝ နားမလည္တဲ့ အိပ္ စား ကာမေလာက္သာသိတဲ့ ဟန္ရွိတဲ့ သတၱဝါ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေျပာပံုကေပါက္ပန္းေစ်း။ (႐ုိမန္းေဘာ့ထ္ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေဟာင္းႀကီးကုိ လူသားသစ္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကဖုိ႔) တဲ့။ သူစကားသူသိပ္ထင္မွတ္ေနရင္ သူအေမ သူ႔ကိုေမြးဖို႔ သူ႔အေဖဆိုတဲ့ လူအထီးတို႔ ယဥ္ပါးဖို႔ကို ဘယ္ေက်ာင္းမွာ သင္စရာ ဘာစာအုပ္ဖတ္စရာလိုခဲ့သလဲ ျပန္ေမးသင့္တယ္။ တကယ္ေတာ့ သဘာဝတရားႀကီးက လူအပါအဝင္ သတၱဝါတိုင္းမွာ မ်ဳိးဆက္ျပန္႔ပြားဖို႔ ဗီဇအသိသြတ္သြင္း စီရင္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အိပ္ စား ကာမ (မ်ဳိးဆက္ပြားျခင္း) ဟာ သတၱဝါတိုင္းအတြက္ အဓိကအေရးသံုးပါးဆိုတာ သာမာန္လူစိတ္ရွိတဲ့လူတိုင္း သိတဲ့ကိစၥ ျဖစ္တယ္။ ဒါကိုေရးႀကီးခြင္က်ယ္ အေၾကာင္းလုပ္ၿပီး ေဖာက္ျပန္မႈဗန္းတင္ အႏုပညာကို အေခ်ာင္ႏိႈက္ဖို႔လုပ္တာပါ။ ဒါမ်ဳိးက် အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္မယ္ဆိုတဲ့ မဘသေတြ၊ ၉၆၉ ေတြဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ့္။ သခင္ရဲ႕ဝီစီသံ မၾကားရလို႔ေနတယ္။

လူနဲ႔ တိရိစာၦန္ၾကားက ကြဲျပားျခားနားခ်က္ဟာ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ အေၾကာင္းမဲ့ေပၚလာတာ မဟုတ္ပါ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားအစုအဖြဲ႔ေတြၾကား ေလ့က်င့္လိုက္နာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရာက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြရဲ႕အစုအေဝးျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ႏိုင္ငံသူ႔ဓေလ့ သူလူမ်ဳိးသူ႔ထံုးတမ္း အသီးသီးရွိေနၾကတယ္။ တူတာေတြရွိမယ္ မတူတာေတြရွိမယ္၊ တခါတေလမွာ တမ်ဳိးနဲ႔တမ်ဳိး ဆန္႔က်င္ဖက္ဓေလ့ေတြေတာင္ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈတခုနဲ႔တခုကို ဘယ္ဟာက ျမင့္တယ္ နိမ့္တယ္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔မရဘူးလို႔ မႏုႆ      ေဗဒပညာရွင္မ်ားကဆိုပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းဆိုတာ လူ႔အသင္းအဖြဲ႔တခုတြင္းသဟဇာတျဖစ္မႈကိုျဖစ္ထြန္းေစၿပီး အဲဒီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကိုျဖစ္ေစတယ္ဆိုရင္ ျပည့္စံုလံုေလာက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ယႏၲယားတခုအျဖစ္ မွတ္ယူရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။   ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းေတြဟာ လူမ်ဳိးတမ်ုိးနဲ႔တမ်ဳိးၾကား ကူးလူးဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ တိုးတက္လြယ္ကူလာတဲ့ခရီးလမ္းပန္းေတြနဲ႔ လူထုဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာေတြေၾကာင့္ ကမာၻႀကီးဟာ ပိုၿပီးက်ဥ္းေျမာင္းလာသလို လူမ်ဳိးစံုကမာၻ႔ျပည္သူေတြအၾကား ကူးလူးဆက္ဆံမႈေတြပိုမ်ားလာတယ္။ ပိုမ်ားလာသလို ယဥ္ေက်းမႈေတြၾကား ေပါင္းကူးယွက္ႏြယ္မႈေတြပိုျဖစ္လာတယ္၊ မတူညီတဲ့ဓေလ့ေတြၾကား ထိခတ္မႈေတြကတဆင့္ ဝိေရာဓိေတြ ပဋိပကၡေတြလဲရွိလာတယ္။

ယဥ္ေက်းမႈတိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စ႐ိုက္ပ်က္အနာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈေတြအၾကားက ကူးလူးဆက္ဆံေရးမွာ အဲဒီ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ေဘးထြက္စ႐ိုက္ပ်က္ အနာေတြရဲ႕ ကူးလူးမႈက ပိုၿပီး ျမန္ဆန္တတ္ပါတယ္။ ဒီအားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စ႐ိုက္ပ်က္ အနာေတြရဲ႕ ကူးလူးမႈက မတူညီတဲ့ဓေလ့ေတြၾကား ထိခတ္မႈေတြကတဆင့္ ဝိေရာဓိေတြ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းတရား ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္လို တခ်ဳိ႕ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ လူမႈေရး စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးက႑ေတြ ခၽြတ္ျခံဳက်ေနရင္ အားသာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြရဲ႕ လြမ္းမိုးမႈနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဓေလ့စ႐ုိက္ေတြ အဓမၼသြတ္သြင္းခံရတဲ့အခါမွာလည္း လက္ခံလိုက္ရတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္းမွာ ပဋိပကၡေတြျဖစ္က်န္ခဲ့ေလ့ရွိပါတယ္။ စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး က႑ေတြခၽြတ္ျခံဳက်ေနတဲ့ ႏိုင္ငံ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲက လူတခ်ဳိ႕က စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး က႑ေတြခၽြတ္ျခံဳ က်ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းဇာစ္ျမစ္ကိုမရွာပဲ (သို႔မဟုတ္) မရွာဝံ့ မရွာႏိုင္ဘဲ မူလယဥ္ေက်းမႈစံဓေလ့ေတြအေပၚ ယိုးမယ္ဖြဲ႔ေလ့ရွိပါတယ္။ တဖက္မွာလည္း သူတို႔အျမင္နဲ႔ တိုးတက္ႀကီးပြားေနတဲ့လို႔ ယူဆတဲ့ တပါးႏိုင္ငံယဥ္ေက်းမႈေတြကို ပံုတူကူးသြတ္သြင္းဖို႔ အားထုတ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကိုလက္မခံႏိုင္တဲ့အခါ တြန္းကန္ရာကေန ဝိေရာဓိေတြျဖစ္လာၿပီး တခါတရံ ပဋိပကၡအသြင္ကို ေျပာင္းသြားတတ္ပါတယ္။

ဒီလိုတပါးယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ေဘးထြက္စ႐ိုက္ပ်က္အနာေတြကို အမ်ားဆံုးသယ္ေဆာင္သြတ္သြင္းၾကတာမွာ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ေသခ်ာဃဏ မသိဘဲ ေခတ္အျမင္လဲ တစြန္းတစသာရွိတဲ့သူေတြနဲ႔ တိုင္တပါးနဲ႔ ကူးလူးဆက္ဆံမ်ားတဲ့သူေတြက အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္း ဗမာျပည္ကထြက္လာၿပီး ဒီေန႔ လူသိမ်ားေနတဲ့ ျပည္ေတာ္ျပန္တခ်ဳိ႕ဟာ ဒီလကၡဏာအျပည့္ ရွိၾကတယ္။ ေယာက္်ားမိန္းမ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကေန သူတို႔နဲ႔နီးစပ္ရာ မတူတဲ့ယဥ္ေက်းမႈက လူေတြရဲ႕စ႐ိုက္ေတြကို လက္ခံကူးယူရင္း ေယက္်ားမိန္းမ ေဒြးေရာယွက္တင္ ေသာက္စားမူးယစ္ၾက၊ အိမ္ေထာင္ေရးစည္းမထား ေဖာက္ျပားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့သူတို႔ရဲ႕ ဒီစ႐ိုက္ပ်က္ေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ၿပီး မူလယဥ္ေက်းမႈထဲက သူတို႔နဲ႔ မကိုက္တဲ့ ဓေလ့ေတြကိုေခ်ဖ်က္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတယ္။ ဒီလိုလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ တစံုတရာ ေရွ႕တန္းေရာက္ေနသူေတြက အေျပာအဆို အမူအက်င့္ေတြဟာ ေလ့လာစူးစမ္းလို တိုးတက္ႀကီးပြားလို႔တဲ့ လူငယ္ လူရြယ္ေတြအတြက္ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေစတယ္။ အဲလိုလူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကို အတုခိုးမမွားဖို႔နဲ႔ သူတို႔ေပးတဲ့ သင္တန္းေတြကိုတက္ရင္ေတာင္ ဆင္ျခင္သတိနဲ႔တက္ၾကဖို႔ လူငယ္လူရြယ္ေတြကို တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

တကယ္တန္း ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔သယ္ေဆာင္သြတ္သြင္းလာတဲ့ ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြဟာ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ ေဘးထြက္စ႐ိုက္ပ်က္ အနာေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေအာက္မွာ ကာလၾကာရွည္ပိတ္မိေနတဲ့ ဗမာေတြရဲ႕အျမင္မွာ ေဟာလီဝုဒ္ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို အေနာက္တိုင္းသားေတြဟာ လိင္မႈကိစၥ စည္းကမ္းမရွိဘူး၊ အေသာက္အစားဖက္လြန္း မ်ားလြန္းတယ္လို႔ ထင္မွတ္မွားေနၾကတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ တလင္တမယားစနစ္ကို တိတိက်က် လိုက္နာက်င့္သံုးေနတဲ့သူေတြ ခုထိ အမ်ားႀကီးပဲ။ ေသာက္တာစားတာလဲ စည္းကမ္းနဲ႔ပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္အခမ္းအနားမွာ ဘယ္ယမကာကို ဘယ္ေလာက္ ဘယ္လိုေသာက္မယ္ဆိုတာကအစ စည္းကမ္းရွိတယ္။

လိင္မႈကိစၥဟာ လူမ်ဳိးတိုင္းမကင္းႏိုင္တဲ့ အရာျဖစ္ေတာ့ လိင္မႈကိစၥနဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ စာေတြ ပန္းခ်ီပံု၊ ဒီေခတ္ေတာ့ ဓါတ္ပံုရုပ္သံေတြ လူမ်ဳိးတိုင္းမွာရွိေနၾကတယ္၊ ဗမာမွာလဲ ေရွးပေဝဏီတည္းရွိခဲ့တာပါပဲ။ ရွိပင္ရွိေသာ္လည္း စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ လူေတြအၾကား ေမာင္နဲ႔ႏွမေတြအၾကား၊ အသိမႂကြယ္ေသးတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြအၾကား မေရာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဖဘ မိတ္ေဆြတေယာက္ေရးထားတာ ဖတ္ၾကည့္ပါ။

[Tawwat Wat .. ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ႕စာအုပ္က အျပာစာအုပ္ႀကီးပဲ။ က်ေနာ္တုိ ့ႏုိင္ငံံ ၾသစေတ်းလ်မွာေတာ့ တီဗြီမွာ ပါးစပ္ေတြစုပ္၊ ကုိလုံးတီးေတြနဲ ့႐ုိက္တာေတာင္ ၁၈-ႏွစ္ေအာက္မဖတ္ရမဲ့ စာအုပ္ေတြဆုိရင္ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ပလပ္စတစ္နဲ ့အုပ္ထားတယ္။ ဖတ္ခ်င္ရင္ ပလတ္စတစ္ အိပ္ကုိေဖာက္ၿပီးမွ အတြင္းသားကုိျမင္ရတယ္။ ၁၈-ႏွစ္ျပည့္တဲ့လူမွ ၀ယ္ခြင့္ ဖတ္ခြင့္ရွိတယ္။ ပလပ္စတစ္အိပ္နဲ ့မထုပ္ထားတဲ့ ဒီအတုိင္း ငါးေရာင္းသလုိသာ ေရာင္းၾကည့္။ ဘာျဖစ္မယ္ထင္လဲ။ စာအုပ္ကုိသိမ္း။ ဆုိင္ကုိဒဏ္႐ုိက္။ BLACKLIST ထဲ၀င္။ ဒီေလာက္ယဥ္ေက်းတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေအာင္ရင္ၿငိမ္းရဲ႕ အျပာစာအုပ္ႀကီးကုိ ဒီအတုိင္း ဟာလာဟင္းျပင္မွာ ထားတာဘယ္ေကာင္းမလဲ။ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ မဟုတ္တဲ့ေနရာမွာ အသံးခ်တယ္။ အစုိးရကလည္း ၁၈-ႏွစ္ေအာက္ စာေပနဲ ့ဗြီဒီယုိေတြကုိ ဘယ္လုိခင္က်င္းေရာင္းခ်သင့္လဲဆုိတဲ့ ဥပေဒရွိသင့္တယ္။ ဥပေဒအတိအက်မရွိလုိ႔ေတာ့ ေဘထုပ္ေတြေရာင္းသလို အျမင္မေတာ္တဲ့ဟာေတြကုိ ခေလးေကာ လူႀကီးေကာ လမ္းေပၚမွာ ျမင္ရအုံးမယ္။]

အထက္က မိတ္ေဆြေျပာသလို ဒီလိုဟာေတြကို စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ထိန္းကြပ္ရမွာက အစိုးရရဲ႕တာဝန္ပါ။ တာဝန္မေက်တာအျပင္ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္းလို႔ ယူဆထားတဲ့ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာလို႔ တက်ည္က်ည္ ေအာ္ေနၾကတဲ့ မဘသေတြ၊ ၉၆၉ ေတြ ဒီကိစၥအေပၚၿငိမ္ေနတာကလဲ သံသယျဖစ္စရာပါ။ မျဖစ္စေလာက္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင္ေလးေပးၿပီး ဒီလိုျခင္ေထာင္ထဲကအေၾကာင္းေတြကို စာအုပ္လုပ္ထုတ္တာေတြကို မသိမသာ ခြင့္ျပဳေနတာဟာ လူေတြအၾကားမွာ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဟာ ဗမာျပည္နဲ႔ မတန္ဘူးဆိုတဲ့ လူေတြၾကားမွာ အထင္မွားေအာင္လုပ္ေနတာ၊ တျခားအေရးႀကီး ျပႆနာေတြကိုကို လမ္းလြဲဖယ္ေအာင္လုပ္ေနတာလို႔ ယူဆမယ္ဆို ယူဆလို႔ရပါတယ္။

စစ္အုပ္စုဟာ သူအာဏာျမဲဖို႔အတြက္ ဘာမွ အေကာင္းမက်န္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးေနတယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးရဲ႕ ႐ုပ္ဝတၳဳ ေတာေတာင္ ေရေျမသဘာဝေတြတင္မကာ လူေတြရဲ႕ အေတြးအၾကံ ဓေလ့ထံုးတမ္းစတဲ့ စာရိတၱမ႑ိဳင္ကိုပါ ဖ်က္ဆီးေနတယ္။ ဒီအၾကံယုတ္တဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ႕ အႏၲရာယ္ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲ ကိုမက်ေရာက္ေအာင္ စာေပ အႏုပညာ ေလာကသားအားလံုးက ဆင္ျခင္သတိနဲ႔ ဝိုင္းဝန္းထိမ္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

ရဲေဘာ္ ေက်ာ္သန္း

No comments: