Monday, June 30, 2014

ႏွစ္ေထာင့္ ရွစ္ ဆယ့္ ေလး (၄)

၂၀၈၄ ဧၿပီ ၄ရက္ -႐ုပ္ရွင္ျပတဲ့ ေနာက္ဆံုးည။ ျပသမွ် ႐ုပ္ရွင္ကားအားလံုး စစ္ကားေတြခ်ည္း။ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ထဲဝယ္ အန္ဒါမန္ ကၽြန္းစုနား တေနရာမွာ  ဒုကၡသည္ေတြကို တင္လာတဲ့ သေဘာၤကို စစ္ရဟတ္ယာဥ္ေတြက ဗံုးက်ဲနစ္ျမဳပ္လိုက္ပံုဟာ ေသာက္က်ိဳးနဲ ေကာင္းတဲ့ကား။ အန္ဒါမန္ ပင္လယ္ထဲမွာ တ႐ုတ္ဝဝႀကီး တေယာက္ဟာဗမာျပည္ ကမ္းေျခကို ေရာက္ႏိုင္လိမ့္ႏိုးႏိုး နဲ႔ အသက္လုၿပီး လက္ပစ္ကူးေန ေလရဲ႕။ သူ႔ေနာက္မွာ စစ္ရဟတ္ယာဥ္က ဝီဝီေခၚၿပီး တ႐ုတ္ႀကီးကို လုိက္ေနတာေပါ့။ ေရထဲမွာ ေဝလငါး ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြးႀကီး လိမ့္လိမ့္နဲ႔ ကူးေနသလို တ႐ုတ္ျဖဴႀကီးဟာလဲ ေရလိူင္းေတြၾကားမွာ ေပၚလိုက္လိမ့္လိုက္နဲ႔။ သည့္ေနာက္ေတာ့ စစ္ရဟတ္ယာဥ္က စက္ေသနတ္ ေျပာင္းဝေတြကို ဆြဲ႐ိုက္ျပ။ သည့္ေနာက္ေတာ့
တ႐ုတ္ႀကီး တကုိယ္လံုး စကာေပါက္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီး သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္က ပင္လယ္ေရေတြ အကုန္လံုး ပန္းေရာင္ျဖန္းျဖန္း လႊမ္းသြားေလေတာ့တယ္။ စကာေပါက္ေတြ သဖြယ္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ က်ည္ဆံေပါက္ေတြထဲ ေရေတြဝင္လာတာနဲ႔ တ႐ုတ္ႀကီးရဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ပင္လယ္ထဲ စုန္းစုန္းနစ္သြားရွာ တာေပါ့။ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ဟာ တ႐ုတ္ႀကီး ေရနစ္ေနတာကို ေအာ္ၾကဟစ္ၾက၊ ေပ်ာ္ျမဴးေလွာင္ေျပာင္ၾက။

သည့္ေနာက္မွာေတာ့ ကေလးငယ္ေတြ အျပည့္ပါတဲ့ အသက္ကယ္ေလွ တစင္းကို စစ္ရဟတ္ယာဥ္ တစင္းက ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ေနတာကို ျပျပန္တယ္။ ေလွဦးခံုးမွာ သက္လတ္အရြယ္ ကုလားမတဦးဟာ အသက္သံုးႏွစ္သား အရြယ္ သားငယ္ကေလးကို လက္ေမာင္းမွာ ေပြ႔ပိုက္လို႔။ ကေလးငယ္ဟာ ေၾကာက္လြန္းလို႔ မိခင္ရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲကို သူ႔ေခါင္းကေလးကို အတင္း ဝင္လွ်ိဳးလို႔ ေနေပေတာ့တယ္။ မိခင္လုပ္တဲ့သူဟာ ကေလးငယ္ကို ေထြးပိုက္ႏွစ္သိမ့္ေနေပမယ့္လည္း သူကိုယ္တိုင္က ေၾကာက္လြန္းလို႔ တကိုယ္လံုး ျပာႏွမ္းလို႔။ ဒါေပမယ့္ သူမဟာ ကေလးငယ္ကို လံုးက်စ္ေနေအာင္ သူ႔လက္ေမာင္းေတြထဲမွာ ဆြဲအပ္ထားလိုက္တာ သည္လက္ေမာင္းေတြဟာ က်ည္ဆံကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည့္ အလား။ သည္မွာ စစ္ရဟတ္ယာဥ္ဟာ ကီလို ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလးတဲ့ ဗံုးကို ဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ေလွဝမ္းအေပၚ က်ဲခ်ပစ္လိုက္ရာမွာ ေကာင္းကင္ယံကို မီးလံုးႀကီး ဝုန္းကနဲ တက္သြားၿပီး ေလွတစင္းလံုးဟာ မီးစြဲေနတဲ့ မီးျခစ္ဆံေခ်ာင္းေတြ အျဖစ္ အစိတ္စိတ္ အမြာမြာ က်ိဳးေၾကသြားခဲ့ေလ သေပါ့။ မိခင္ကို ဖက္ထားခဲ့တဲ့ ကေလးငယ္ရဲ႕  လက္အစံုဟာ ေကာင္းကင္ကို ေျမႇာက္တက္လာၿပီး ဟယ္လီေကာ္ပတာ ရဲ႕  ႏွာတံေပၚမွာ တပ္ထားပံုရတဲ့ ကင္မရာဟာ ဒါကို လိုက္႐ိုက္ျပေနတာနဲ႔ အတူ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ရဲ႕  အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ၾသဘာေပးသံဟာ တခဲနက္ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ ၾသဘာသံေတြဟာ ပါတီဝင္ေတြ ေနရာယူတဲ့ သီးသန္႔အထက္တန္း ထိုင္ခံုတန္းေတြဘက္မွာ အ႐ုတ္သဲဆံုး၊အက်ယ္ေလာင္ဆံုး၊ အဆူညံဆံုး။

ဒါေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံရဲ႕ ေအာက္တန္းစားျပည္သူေတြကို ေနရာခ်ထားတဲ့ သာမန္ ထိုင္ခံုတန္းဘက္က မိန္းမ တေယာက္ဟာ စိတ္ဆိုးဆိုးနဲ႔ ထိုင္ခံုကို ေဆာင့္ကန္ၿပီး “ကေလးေတြေရွ႕မွာ သည္လို ၾကမ္းတမ္း ႐ိုင္းစိုုင္းတာေတြ မျပပါနဲ႔။ ကေလးေတြကို သည္လို ၾကမ္းတမ္း႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ စိတ္ေတြ မသြင္းေပးပါနဲ႔…” လို႔  မရပ္တမ္း သံကုန္ဟစ္ေအာ္ေနတာဟာ ေနာက္ဆံုး ရဲေတြေရာက္လာၿပီး သူမကို ႐ုပ္ရွင္႐ုံ အျပင္ကို ဒရြတ္တိုက္ ဆြဲထုတ္သြားတဲ့ အထိပါပဲ။ ရဲေတြလက္မွာ သည္မိန္းမ အေထြအထူး တခုခု ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ငါမထင္ပါဘူး။ သည္ တိုင္းျပည္မွာ “ေအာက္တန္းစားမိဘျပည္သူ” (Proles) ေတြ ေျပာတာကို ဘယ္သူကမွ အေရးလုပ္မေန သလို၊ ဥာဏ္မရွိတဲ့ အဲသည္ “ေအာက္ေျခအလုပ္သမား” (Proles) ေတြ  သဘာဝ - အလြန္အက်ဳး စိတ္လႈပ္ရွား တံု႔ျပန္ေပါက္ကြဲေနတာေတြကိုလည္း  ဘယ္ေတာ့ကမွ –

    ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ၾကြက္တက္လာသလို ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ စာေရးေနတာကို ရပ္တန္႔လိုက္သည္။ ဘာလို႔မ်ား သူဟာ ေခါင္းထဲကေနၿပီး သည္လို အသံုးမက်တဲ့ အမိႈက္သ႐ိုက္ တပံုတေခါင္းကို သြန္ထုတ္ေနမိရပါ သနည္း။ ခုေတာ့မွ သူ႔ကိုယ္သူ နားလည္လာမိသည္မွာ ကေန႔ ငါအိမ္ကို ေစာေစာ ျပန္ၿပီး ဒိုင္ယာရီ ေရးေနခဲ့တာဟာ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ တျခား အျဖစ္အပ်က္ တခုေၾကာင့္လို႔ သာပဲ။ သူ႔တသက္ ပ်က္ခဲ့သမွ် အျဖစ္တို႔တြင္သည္ အျဖစ္အပ်က္ေလာက္ စိတ္ေနာက္က်ိ ေျခာက္ျခားဖြယ္ေကာင္းတာဟာ ရွိမွ ရွိဘူးပါေလစ။

    ဤ အျဖစ္အပ်က္သည္ မနက္တုန္းဆီက ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ညိဳ အလုပ္လုပ္ေနေသာ မွတ္တမ္းဌာန႐ုံး (Records Department) တြင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာ ျဖစ္၏ ။ ေက်ာက္ညိဳသည္ ထံုးစံအတိုင္း ႐ုံး၏ အလုပ္ေပါင္းမိုးခန္းေတြထဲက ထိုင္ခံုေတြကို ဆြဲထုတ္ၿပီး အေဝးၾကည့္ တီဗြီမွန္သားျပင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းေနရာတြင္ အစီအရီ ေနရာခ်ကာ “ႏွစ္မိနစ္ အမုန္းေဖာ္ထုတ္ပြဲ” (Two minutes Hate) အခမ္းအနားကို ျပင္ဆင္ေနခဲ့သည္။ ခုံေတြ စီအၿပီးမွာ ေမာေမာႏွင့္ ေက်ာက္ညိဳသည္ ခလယ္တန္းတခံုတြင္ ေနရာယူ ထိုင္လိုက္ဖို႔ ျပင္မတုန္း ရွိေသး၊ မၾကာခဏ မ်က္မွန္းတန္းမိေပမယ့္ တခါမွ ေခၚေျပာႏူတ္ဆက္ျခင္း မျပဳဘူးသူ ႏွစ္ဦး အခန္းထဲသို႔ ဝင္ခ်လာသည္။ တဦးသည္ မိန္းကေလး ျဖစ္ၿပီး သူႏွင့္ မၾကာမၾကာ ဆိုသလို ႐ုံးခန္းအျပင္ဘက္ စၾကၤန္လမ္းေဒါင့္တြင္ ဆံုမိေလ့ ရွိသည္။

သူကေလး နာမည္ ဘယ္လုိေခၚသလဲ ဆိုတာ ကိုေက်ာက္ညိဳ မသိ။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္မေလးဟာ “စိတ္ကူးယဥ္ဌာန” (Fiction Department) မွာ တာဝန္က်ေနသူဟု သူ ခန္႔မွန္း မိသည္။ ဝတၳဳေရးစက္ (Novel-writing machines) တို႔ကို ထိန္းသိမ္းေသာ စက္ျပင္ဆရာမ ျဖစ္ပံုရၿပီး သူမ၏ လက္တဖက္တြင္ ခြတေခ်ာင္းကို ကိုင္ထားတတ္ကာ လက္အိတ္စြတ္မထားတတ္ေသာ သူမ၏ လက္မ်ားသည္ ဆီေခ်းတို႔ျဖင့္ ေပက်ံေနတတ္သည္။ သူမသည္ ပုရိသလိင္ကို ရဲရဲႀကီး စူးၿပီး ၾကည့္ေလ့ရွိေသာ မိန္းကေလး ျဖစ္သည္။ ေကာင္မစူးကေလးသည္ အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ခုႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ရွိပံုရၿပီး ဆံပင္အံုက ထူထူႏွင့္ မ်က္ႏွာတြင္ ညႇင္းအညိဳေပ်ာက္ေလး တခ်ိဳ႔ရွိကာ သြားလာလႈပ္ရွားမႈတို႔သည္ အေရးေပၚ လူနာခန္းက ဆရာဝန္မကေလး တဦးလို သြက္လက္ဖ်တ္လတ္လွသည္။ “လိင္မႈျဖတ္ ျဗဟၼစရိယ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေရးရာ အဖြဲ႔” (Junior Anti-sex League) က အမွတ္အသား ျဖစ္သည့္ အနီေရာင္ေတာက္ေတာက္ “ရြာမ” ပရိတ္ ခါးပန္းႀကိဳး ျဖင့္ ဂ်ိဳင္းႀကိဳးသိုင္းေဘာင္းဘီရွည္ေအာက္မွ သူမ၏ ခါးက်င္က်င္ကေလးကို က်စ္ေနေအာင္ စည္းထားတတ္ၿပီး အခ်ိဳးက်ေသာ ခါးက်င္စပ္ကေလးသည္ ပိုၿပီး ေပၚလြင္လွပေနတတ္ ပါ၏။

၂၀၈၄ သမုဒၵရာဗမာႏိုင္ငံတြင္ (အစိုးရလက္ေအာက္ခံ-သီးျခားလြတ္လပ္သည့္) အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္း (Leagues) မ်ားလည္း ရွိရာ လိင္ကိစၥကို အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ေသာ “ျဗဟၼစရိယ ကုမၼာရီ အမ်ိဳးသမီးေရးရာ အဖြဲ႔” (Junior Anti-sex League) သည္လည္း တခု အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ကုမၼာရီအဖြဲ႔တြင္ “မိမိကိုယ္ပိုင္ စိတ္ဆႏၵ” ျဖင့္ လိင္မႈကိစၥ တသက္လံုး မျပဳ၊ မေပ်ာ္ပါးပါဟု သစၥာဆိုထားေသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ မ်ားစြာပါဝင္ၾကၿပီး အဖြဲ႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မ်ိဳးဆက္ေကာင္း၊မ်ိဳးဆက္သန္႔တို႔သာ ဗမာလူ႔ေဘာင္တြင္ အစဥ္တစိုက္ ေမြးဖြားလာေစရန္ ျဖစ္သည္။

အမ်ိဳးသမီးေရးရာ အဖြဲ႔ဆုိေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသာ မက အမ်ိဳးသားမ်ားပါ အိမ္ေထာင္သားေမြး မလုပ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ကို အတူအိပ္ရန္ မဆြဲေဆာင္ဘဲ မိမိဘာသာ တကိုယ္ေရ တကာယ တသက္လံုး ေနထိုင္သြားရန္ (တိုက္တြန္း-ဖိအားေပး) သည္။ ဗမာျပည္၏ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ ကေလးသူငယ္ မွန္သမွ်သည္ အဖြဲ႔မွ အလႉခံထားသည့္ ေရခဲၿပီးေယာက်ၤားသုတ္ (frozen semen)ကို အပ္မပါေသာ ေဆးထိုးျပြန္ ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး၏ သားဦးအိမ္ လမ္းေၾကာင္းထဲသို႔ ထိုးသြင္းလိုက္ျခင္း (Artificial insemination)ျဖင့္ပဲ သားစပ္ ေမြးဖြားလာေတာ့ေစရန္ ဖိအားေပးသည္။

စကားသစ္အဘိဓာန္က ဤကဲ့သို႔ ဗမာအခ်င္းခ်င္း လိင္ကိစၥမဲ့ မ်ိဳးစပ္ေပးျခင္းကို “ေဆးျပြန္ထိုးသံဝါသကုသိုလ္” ဟုေခၚၿပီး သမုဒၵရာဗမာႏိုင္ငံ၏ အစိုးရ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ တကြ ေဆး႐ုံေဆးခန္းတို႔သည္ လိင္မႈမဲ့မ်ိဳးစပ္ျခင္း ကို တႏိုင္ငံလံုး ေယာက်ာၤးမိန္းမမေရြး၊ အသက္ႀကီးငယ္မေရြး၊ လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး တညီတညြတ္တည္း သေဘာတူ လုိက္နာက်င့္သံုးလာၾကေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾကေလသည္။
   
ပထမ စေတြ႔ကတည္းကပင္ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ဒီမိန္းကေလးကို မႏွစ္ျမိဳ႔ပါ။ သူမႏွင့္အတူ သိမ္ျဖဴကြင္းကို ပတ္ေျပးေသာ သံဆူးခြာ ကင္းဘတ္ဖိနပ္နံ႔၊ ရာသီျပႆနာကို ေရေအးသံုး ရင္ဆိုင္ပစ္ေသာ ခါးသက္မႈ၊ ကမာၻေအး ကင္းေထာက္သင္တန္း ေမွ်ာ္စင္တက္ ေလ့က်င့္ခန္းမွာ သံုးတဲ့  သားေရခါးပတ္က စြံပလြံသီးအနံ႔၊ လိင္စိတ္ကို သန႔္သက္ပစ္ေသာ ျဗဟၼစာရ ေယာဂသမထ၏ စိမ္းကားေသာ အေငြ႔အသက္၊ ဒါေတြအားလံုး သူမ၏ ပတ္ဝန္းက်င္ဝယ္ ပါလာသည္ကို ကိုေက်ာက္ညိဳ ခံစားမိသည္။

တကယ္ေတာ့ ေက်ာက္ညိဳသည္ မိန္းမဆိုလွ်င္ အကုန္လံုးနီးပါး သူ မႏွစ္ၿမိဳ႕ အထူးသျဖင့္ ငယ္ရြယ္ ေခ်ာေမာေသာ မိန္းကေလးမ်ား၊ “ပါတီ”မာန္ေျမာက္ ေဆာင့္ၾကြားေနတဲ့ ေသာက္ေကာင္မေလးေတြ။ မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီးရဲ႕ မိႈင္းတိုက္ေဆာင္ပုဒ္ေတြကို အလံုးလိုက္ မ်ိဳခ်ထားတဲ့ တေစၦမေလးေတြ၊ အေပ်ာ္တမ္း သူလွ်ိဳမေလးေတြ၊ မ်ိဳးေစာင့္ “ပါတီ” ရဲ႕  သတင္းေပးလက္တို႔ ေအာက္ဆြဲ ဒလံမေလးေတြ။

ဒါ့ထက္ေတာင္ ဒီေကာင္မကေလး တေယာက္ဟာျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား အႏၱရယ္ အရွိဆံုးဟု ကိုေက်ာက္ညိဳ တေယာက္ အႏၲရာယ္အေငြ႔အသက္ ကို ခံစားမိသည္။ စၾကၤန္မွာ သူ႔ကို ဆံုမိလွ်င္ ေကာင္မေလးသည္ သူ႔ေခါင္းေလးကို တမင္ေစာင္းငဲ့ၿပီးေတာ့ စူးစူးရဲရဲ အၾကည့္တခ်က္ျဖင့္ ခံစားမႈ မပါေသာ ႐ုပ္တည္ႀကီးႏွင့္ အၾကာႀကီး ကိုေက်ာက္ညိဳကို စိုက္ၾကည့္ပစ္တတ္သည္။ သူကေလး၏ ရူတည္တည္ အၾကည့္ဟာ ကိုေက်ာက္ညိဳကို ရင္ခုန္ေစပါ၏။ ဒါေပမယ့္ ဒီရင္ခုန္ျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္မွာ စိုးရိမ္စရာ ၾကမၼာဆိုး၏ နရီေငြ႔သက္တို႔ တပါတည္း ပါလာသည္ကို ေက်ာက္ညိဳသည္ နက္နက္နဲနဲ အာ႐ုံရမိပါ၏။

သည္ဟာမကေလးဟာ ပံုေဖ်ာက္ထားသည္ မ်ိဳးေစာင့္ဒႆနေစာင့္ ရဲေမလား ဟု တခါတခါေတာ့လည္း ေက်ာက္ညိဳ စဥ္းစားမိသည္။ သူ သံသယဝင္မိသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းကေတာ့ နဲပါသည္။ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ေကာင္မကေလး ႏွင့္ ဆံုတိုင္း စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ရျခင္း ႏွင့္အတူ ဒီရူတည္မကေလးကို ေက်ာက္ညိဳသည္ ရြံေၾကာက္ကေလး ေၾကာက္ေနမိသည္။ မေခ်ာကေလး သူ႔ကို ပုလိပ္ၾကည့္ ၾကည့္လိုက္တိုင္း “ဒီဟာမကေလးကို ငါမုန္းသည္” ဟု ေဝခြဲထားႏိုင္ဖို႔ ေက်ာက္ညိဳသည္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ႀကိဳေမာင္းတင္ထားရေလသည္။

ေနာက္တဦးမွာ ဦးထင္ဂီရိ (O’ Brien) ၊ ပါတီ အတြင္းစည္း အဖြဲ႔ဝင္၊ အေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္ VIP တဦး၊ သာမန္ ပါတီဝင္တဦးျဖစ္ေသာ သူႏွင့္ ဦးဂီရိသည္ အဆင့္ အင္မတန္ ျခားနားကား ဦးထင္ဂီရိ သည္ ဘာရာထူးလဲဆိုတာ ကိုေက်ာက္ညိဳ ေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိ။ အနက္ေရာင္ ယူနီေဖာင္းဝတ္ အတြင္းစည္း ပါတီဝင္ တဦး သူတို႔နားက ျဖတ္သြားေလေသာ အခါ ထိုင္ခံုေတြမွာ ေနရာယူထားေသာ ပရိသတ္သည္ ခဏမွ် အသံတိတ္သြားေလသည္။ ဦးထင္ဂီရိသည္ ဗလေတာင့္တင္း၊ လည္ပင္းတုတ္တုတ္ ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ မ်က္ႏွာေပးက ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ ရွိတတ္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရည္ၾကမ္းတမ္းၿပီး ၾကည့္ေကာင္းလွေသာ သူတဦးေတာ့ မဟုတ္။ တခုထူးျခားခ်က္မွာ သူ႔မ်က္ႏွာေပးသည္ ေက်ာခ်မ္းဖြယ္ရာ ပံုေပါက္ေနေပမယ့္ အမူအရာတို႔သည္ ယဥ္ေက်း ႏွစ္လိုဖြယ္ျဖစ္၏။ ဦးထင္ဂီရိသည္ သူ႔မ်က္မွန္ကို ပင့္ၾကည့္တတ္ၿပီးလွ်င္ ဒါ့ေနာက္ ၎တို႔ကို ႏွာတံေပၚတြင္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထား တတ္ရာ တနည္းအားျဖင့္ ဒီတမင္ကလာ အမူအရာဟာ တဘက္သူမွ သူ႔အေပၚ ရြံ႕ေၾကာက္ႀကီး ျဖစ္ေနမႈကို အေတာ္ေလး ေလွ်ာ့ပါးသြားေစေလသည္။ ဆရာမင္းသိခၤ ဝတၳဳထဲက ခင္ခင္သာဆို တ႐ုတ္သူေဌး ဟန္ေဆာင္လာတဲ့ လူသတ္သမား ကိုသံဟိတ္တေယာက္ မ်က္မွန္ဝင္းဝင္းကေလး မ်က္ႏွာေပၚ ေနရာခ် မရ ျဖစ္ေနလို႔ မ်က္မွန္ကို ဆြဲခၽြတ္ပစ္လိုက္ၿပီး ဖေယာင္းတိုင္ တင္ခံုေပၚမွာ ေနရာအက် ပစ္တင္လိုက္၊ ဖေယာင္းတိုင္ကို မီးမႈတ္ပစ္လိုက္ေပ မေပါ့။

ေက်ာက္ညိဳဟာ ဦးထင္ဂီရိကို အခါတဒါဇင္မက ျမင္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဦးဂီရိဟာ သူ႔အတြက္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သူတဦးလို႔ သူနက္နက္ရိူင္းရိူင္း ခံစားမိသည္။ ႏြားသိုးတေကာင္လို ၾကံ႕ခိုင္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ နဲ႔ ႏွစ္လို႔စဖြယ္ သိမ္ေမြ႔တဲ့ ဟန္ပန္ အမူအရာေတြဟာ ျခားနားသေလာက္ စိတ္ဝင္စားစဖြယ္ေကာင္းတာ ကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒါ့ထက္ ကိုေက်ာက္ညိဳတေယာက္ ေမွ်ာ္လင့္မိတာက ဦးထင္ဂီရိ ဟာ ပါတီ ဒႆနေတြကို ပံုေသလက္ခံမႈမွာ အမ်ားသူငါလို မျပင္းထန္ေကာင္းေလာက္ ပါဘူး။ တခါတေလမ်ားဆို ျပံဳးျဖဲျဖဲ နဲ႔ မ်က္မွန္ကို ႏွာတံေပၚ ပင့္တင္လိုက္ပံုမ်ားဟာဆို သည္လူဟာ သေဘာထားတင္းမာလွတဲ့သူ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို တကယ္ သက္ေသခံေနပါတယ္။

အင္း၊ သေဘာထား မတင္းမာဘူး ဆိုတာထက္ ႐ိုး႐ိုးပဲ ဆိုရရင္ သည္လူဟာ ဥာဏ္ရွိတဲ့သူပါ။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ တဦးတေယာက္ဟာ ေစာင့္ၾကည့္ဖန္သားျပင္ (telescreen) ကို တနည္းနည္းနဲ႔ လိမ္ခဲ့တယ္ ဆိုရင္ ဦးထင္ဂီရိကို ဝန္ခံေျပာျပမိလို႔ ျပႆနာ မရွိေလာက္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ သူထင္တာ မွန္သလား မမွန္သာလား ဆိုတာေတာ့ ကိုေက်ာက္ညိဳ တခါမွ မစမ္းသပ္ၾကည့္ ဘူးပါ။ တကယ္ေတာ့လည္း ဒါမ်ိဳး စမ္းသပ္ဖို႔ နည္းလမ္းလည္း ရွိပံု မေပၚပါ။

သည္ မနက္ခင္း အခ်ိန္တုန္းက ဦးထင္ဂီရိဟာ လက္ပတ္နာရီကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆယ့္တနာရီ ထုိးၿပီ ျဖစ္သည္။ ဒါနဲ႔ပဲ သူဟာ မွတ္တမ္း ဌာနမွာ “ႏွစ္မိနစ္ အမုန္းေဖာ္ထုတ္ပြဲ” ၿပီးသည္အထိ ေနလိုက္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္ပံု ေပၚပါသည္။ ဦးထင္ဂီရိဟာ ေက်ာက္ညိဳ ႏွင့္ တတန္းတည္းက ႏွစ္ခံုေက်ာ္ကေလးမွာ သူကိုယ့္သူ ေနရာယူလိုက္ ပါသည္။ ကိုေက်ာက္ညိဳနဲ႔ ႐ုံးမွာ ေပါင္းမိုးခန္းနီးခ်င္း၊ သူ႔ဆံပင္ကို သဲျဖဴေရာင္ ဆံပင္ေဆးဆိုးထားတဲ့ ကိုယ္လံုးေသးသြယ္သြယ္ အမႀကီးက သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ရွိေနၿပီး ဆံပင္ဖားလ်ား လည္ကုတ္ဝဲျပတ္ သည္ကေလးမကေတာ့ ေက်ာက္ညိဳရဲ႕  ေနာက္တည့္တည့္မွာ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။

လာလာေခ်ၿပီ ၊ “အမုန္းေဖာ္ထုတ္ပြဲ” စၿပီ ျဖစ္၏။ ဆီမပါတဲ့ စက္ဘီလူးႀကီးတခု တကၽြိကၽြိနဲ႔ ေျပးေနသလို အသံ႐ိုင္း႐ိုင္းနင့္နင့္ႀကီးဟာ ႐ုံးခန္းရဲ႕  အဆံုးမွာရွိတဲ့ ဧရာမ ေစာင့္ၾကည့္တီဗြီမွန္သားျပင္ (telescreen) ကေန ထြက္ေပၚလာပါသည္။ အသံဟာ ဝူးဝူးဝဲဝဲ မသာေခါင္းေလာင္းသံလို က်က္သေရမရွိဘဲ ေနာက္အံသြားေတြက်ိန္းသြား၊ ေရွ႕ဆံပင္ေတြေထာင္က်ဲလာေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္ရြံ႔စက္ဆုပ္ဖြယ္ ေကာင္းလြန္းေလ၏။ အမုန္းပြဲ “မုန္းလိုက္သမွ မုန္း”သည္ စပါၿပီ တည္း။ ဦးတာယုေရႊပယင္း (Immanuel Goldstein) ၊ တနည္း လူထုတရပ္လံုး၏ ရန္သူေတာ္ မ်က္ႏွာသည္ တီဗြီမွန္သားျပင္မွာ ေပၚလာသည္။ သူ႔ေဘးနားက ဆံပင္အံုပြ အမႀကီးက အာေခါင္ကိုျခစ္ကာ စက္ဆုပ္ရြံမုန္းစြာျဖင့္ “ေစာက္….” ဆိုၿပီး စေအာ္လိုက္ရာမွ တခန္းလံုး ေနရာအႏွံ႔တြင္ “မေအေပး” “ေစာက္” “ေခြး” “  ိုး” “  ီး” စေသာ ဆဲဆိုသံမ်ား ဆူညံျပည့္ႏွက္ သြားေလေတာ့သည္။

တာယုေရႊပယင္းသည္ ယခင္က “ပါတီ” ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း တဦးျဖစ္ၿပီး မ်ိဳးေစာင့္ဘဘႀကီး ႏွင့္ တန္းတူေလာက္ကို ၾသဇာအာဏာ ႀကီးမားသူ ျဖစ္သည္။ တန္ျပန္ေတာ္လွန္ေရးျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို လုပ္ၾကံခဲ့ရာ မေအာင္ျမင္ဘဲ ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသည္။ ဒါေပမယ့္ မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ရယ္ မသိ၊ လြတ္ေျမာက္သြားကာ လူျမင္ကြင္းမွ ေန၍ စုန္းစုန္းျမဳပ္သြားခဲ့သည္။ ႏွစ္မိနစ္ အမုန္းေဖာ္ထုတ္ပြဲ အစီအစဥ္သည္  တေန႔ႏွင့္တေန႔ အားလံုးထပ္တူေတာ့ မဟုတ္။ ဒါေပမယ့္ ေရႊပယင္းက အဓိက ဇာတ္လိုက္မင္းသားႀကီး အျဖစ္ မပါတဲ့ အစီအစဥ္ဆိုလို႔ မရွိ။ သူသည္ ထိပ္ဆံုးက သစၥာေဖာက္၊  ပါတီ၏ “သန႔္စင္ဝါဒ” ကို ပထမဦးဆံုး ေဖာက္ျပန္အယူလြဲခဲ့သူ ။ ေနာက္ပိုင္းေခတ္တြင္ ပါတီအေပၚ က်ဳးလြန္ေသာ ရာဇဝတ္မႈမ်ား၊ ခ်ိဳးဖ်က္မႈမ်ား၊ အယူဝါဒ လြဲေခ်ာ္တိမ္းပါးမႈမ်ား အားလံုးသည္ ေရႊပယင္း၏ လံု႔ေဆာ္မႈတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သင္းသည္ တေနရာရာတြင္ ကိုယ္ေပ်ာက္ ခိုေအာင္းေနလ်က္ရွိၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ကို လုပ္ၾကံေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို တေလွ်ာက္လံုး လွ်ိဳ႕ဝွက္ စီစဥ္ညႊန္ၾကားလ်က္ ရွိသည္။ တာယုေရႊပယင္းသည္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ အလြန္က ကၽြန္းတကၽြန္းမွာ ၎၏  ႏိုင္ငံျခားပေထြးေကာင္ေတြ၏ အေထာက္အပံ့ႏွင့္ လွ်ိဳ႔ဝွက္စခန္း တည္ေဆာက္ထားသည္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း မၾကာခဏ သတင္းထြက္ေပၚလာတတ္သလို သမုဒယသမုဒၵရာ ဗမာျပည္၏ အထဲ ျပည္တြင္းတေနရာမွာကိုပဲ သင္းသည္ လွ်ိဳ႔ဝွက္ ခိုေအာင္းလ်က္ရွိသည္။ ကရင္ျပည္နယ္ သံေတာင္အရပ္က ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ ေတာင္ေျခ မီးရထားလမ္းေတြမွာလိုလို၊ ရွမ္းျပည္မဲေခါင္ျမစ္ကမ္းက အခါး လူမ်ိဳးစုေတြေနတဲ့ ေတာင္တန္းေတြမွာ လိုလို၊ အာသံနယ္စပ္ ျဗဟၼပုတၱရျမစ္၏ ေတာင္ေၾကာႀကီးေတြ မွာလိုလို။

ညိဳထြန္း

(ၿဗိတိသွ်စာေရးဆရာႀကီး ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလဲ ၏ ကမာၻ႔နံပါတ္တစ္ ႏိုင္ငံဆိုး ဝတၳဳစာအုပ္ “1984” ကို “ညိဳထြန္း”  မွ လက္ရွိ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဗမာမႈျပဳထားသည္)

No comments: